P85D säljes

Här säljer du bilar

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare
Inlägg: 1101
Blev medlem: 08 aug 2015 13:57
Ort: Uppsala

Re: P85D säljes

Inlägg av kangru »

Låt nu dstr sälja sin bil till en kommande lycklig ägare. Jag är övertygad om att dstr kommer att göra ett intelligent nästa val av bil. Han har säkert alla möjligheter att hjälpa utvecklingen av ny spännande teknik genom att köpa en ny bil ifrån någon kul tillverkare. Om han för eller senare kommer köra om Hybris eller någon av er andra som har en P85DL med sin nya bil så tycker jag vi alla skall buga och bocka och tacka för uppvisningen och inte fundera på on han eventuellt skulle varit lyckligare med sin P85D(L) eller ej.
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4339
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: P85D säljes

Inlägg av dstr »

kangru skrev:
Låt nu dstr sälja sin bil till en kommande lycklig ägare. Jag är övertygad om att dstr kommer att göra ett intelligent nästa val av bil. Han har säkert alla möjligheter att hjälpa utvecklingen av ny spännande teknik genom att köpa en ny bil ifrån någon kul tillverkare. Om han för eller senare kommer köra om Hybris eller någon av er andra som har en P85DL med sin nya bil så tycker jag vi alla skall buga och bocka och tacka för uppvisningen och inte fundera på on han eventuellt skulle varit lyckligare med sin P85D(L) eller ej.
På 0-200km/h-sprinten så har jag redan två bilar som är snabbare. Med L så kan det nog bli jämnt skägg med den långsammaste.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare
Inlägg: 3715
Blev medlem: 06 mar 2014 17:38

Re: P85D säljes

Inlägg av hybris »

Kommer dra den mannen i alla lögen! No worries! Köp en bil från dieselgatakoncernen igen? ;-)
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare
Inlägg: 3715
Blev medlem: 06 mar 2014 17:38

Re: P85D säljes

Inlägg av hybris »

Martinen skrev:
Kölapp?
Kölapp får man väl inte förrän man betalt handpenningen.
Och detta har dom väl inte ens börjat göra i Sverige.
Jo det är kölapp. Nej man betalar ingen handpenning. Pratade med dem idag och de skall höra av sig till mig snart för att planera uppgradering.
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare
Inlägg: 3715
Blev medlem: 06 mar 2014 17:38

Re: P85D säljes

Inlägg av hybris »

Vad lustigt... I min jakt på en andrabil var jag på Mercedes. Såg en A45 AMG och funderade på vem som köper den fula bilen och dessutom i AMG utförande... Nu vet jag att det finns en kund! :-)
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare
Inlägg: 3634
Blev medlem: 10 maj 2015 14:08
Ort: Skurup

Re: P85D säljes

Inlägg av Martinen »

hybris skrev:
Martinen skrev:
Kölapp?
Kölapp får man väl inte förrän man betalt handpenningen.
Och detta har dom väl inte ens börjat göra i Sverige.
Jo det är kölapp. Nej man betalar ingen handpenning. Pratade med dem idag och de skall höra av sig till mig snart för att planera uppgradering.

Ok på USA-sidan, så kunde man gå in och förbeställa och då fick man betala handpenning. Kanske för att dom har betydligt fler att hålla reda på.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: P85D säljes

Inlägg av danni »

hybris skrev:
Vad lustigt... I min jakt på en andrabil var jag på Mercedes. Såg en A45 AMG och funderade på vem som köper den fula bilen och dessutom i AMG utförande... Nu vet jag att det finns en kund! :-)
Jag tycker den är lite småtuff. Fast CLA45 är snyggare!
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4339
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: P85D säljes

Inlägg av dstr »

hybris skrev:
Vad lustigt... I min jakt på en andrabil var jag på Mercedes. Såg en A45 AMG och funderade på vem som köper den fula bilen och dessutom i AMG utförande... Nu vet jag att det finns en kund! :-)
En gång var jag där två gånger - jag har redan haft en. Jag är inte så brydd hur bilen ser ut utvändigt. För mig är det upplevelsen bakom ratten som räknas.
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4339
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: P85D säljes

Inlägg av dstr »

hybris skrev:
Kommer dra den mannen i alla lögen! No worries! Köp en bil från dieselgatakoncernen igen? ;-)
Jag har redan två bilar från dieselgate-koncernen, det får räcka.

Jag tar den långsamma av dom så ses vi ngn sen kväll vid Törnskogstunneln. Stillastående start vid infarten, först ut på andra sidan vinner. Mina 360hk mot dina 701hk. 10k i potten?
Användarvisningsbild
josve
Teslaägare
Inlägg: 471
Blev medlem: 27 mar 2014 20:30

Re: P85D säljes

Inlägg av josve »

Min pappa är starkare än din pappa diskussion...
Men det är iallafall underhållande ;)
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare
Inlägg: 1928
Blev medlem: 11 jun 2015 10:25
Ort: Upplands Väsby

Re: P85D säljes

Inlägg av chpaulin »

dstr skrev:
Jag tar den långsamma av dom så ses vi ngn sen kväll vid Törnskogstunneln. Stillastående start vid infarten, först ut på andra sidan vinner. Mina 360hk mot dina 701hk. 10k i potten?
Känns ganska irrelevant vilken bil som vinner ett race på 2071m om ni inte även inför att ni måste hålla hastighetsbegränsningen ;)

För mig så är Model S en bruksbil och inte en banbil vilket innebär att jag vill att bilen skall leverera i vardagliga situationer när det behövs. Exempel på detta är omkörning under 100, 0-120. Accelerationen 0-250 är helt irrelevant då det inte finns en allmän väg i svea rike som tillåter de hastigheterna.
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: P85D säljes

Inlägg av danni »

chpaulin skrev:
dstr skrev:
Jag tar den långsamma av dom så ses vi ngn sen kväll vid Törnskogstunneln. Stillastående start vid infarten, först ut på andra sidan vinner. Mina 360hk mot dina 701hk. 10k i potten?
Känns ganska irrelevant vilken bil som vinner ett race på 2071m om ni inte även inför att ni måste hålla hastighetsbegränsningen ;)

För mig så är Model S en bruksbil och inte en banbil vilket innebär att jag vill att bilen skall leverera i vardagliga situationer när det behövs. Exempel på detta är omkörning under 100, 0-120. Accelerationen 0-250 är helt irrelevant då det inte finns en allmän väg i svea rike som tillåter de hastigheterna.
Som hybris och andra redan påpekat så finns det ingen som köper en bil med 700 hk bara för att kunna göra trygga omkörningar. Det ingår en viss mängd "bragging rights" också.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare
Inlägg: 1928
Blev medlem: 11 jun 2015 10:25
Ort: Upplands Väsby

Re: P85D säljes

Inlägg av chpaulin »

danni skrev:
Som hybris och andra redan påpekat så finns det ingen som köper en bil med 700 hk bara för att kunna göra trygga omkörningar. Det ingår en viss mängd "bragging rights" också.
Ja det fattar jag med :) Men då får man göra det på en bana där laglöst tillstånd råder. På allmän väg inom lagen så finns det ingen annan fyrdörrars sedan som kommer i närheten, det bör räcka som bragging rights.
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4339
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: P85D säljes

Inlägg av dstr »

Sista dagen att slå till idag, för en okomplicerad affär utan vel från mitt håll. (om jag får autopiloten imorgon så lär jag behålla bilen).

Flyttat från en annan tråd:
Herr X skrev:
Jag tror faktiskt att du skulle ångra en försäljning av bilen.
Jag har tidigare nämnt att det är dags för en paus i Teslaägandet. Jag kommer säkerligen ha en Tesla (någon av S3XY) igen, när dom väl släppt de funktioner de lovat.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare
Inlägg: 3715
Blev medlem: 06 mar 2014 17:38

Re: P85D säljes

Inlägg av hybris »

Inte sålt kärran ännu? ;-)
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4339
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: P85D säljes

Inlägg av dstr »

hybris skrev:
Inte sålt kärran ännu? ;-)
Nej, men jag har börjat överväga det igen. Nu är den inte snabbaste bilen i bilparken längre...
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare
Inlägg: 3715
Blev medlem: 06 mar 2014 17:38

Re: P85D säljes

Inlägg av hybris »

Så ta och sälj den så kan du hänga på DKW (Skoda, VW, Audi, Porsche etc) forumet och prata om att bilen inte presterar det som står på pappret! ;-)
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4339
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: P85D säljes

Inlägg av dstr »

hybris skrev:
Så ta och sälj den så kan du hänga på DKW (Skoda, VW, Audi, Porsche etc) forumet och prata om att bilen inte presterar det som står på pappret! ;-)
Stora problemet är ju vad jag skulle ha istället. Eftersom det inte gick att få Teslan snabb så skaffade jag mig en snabb bil till.

Nu har jag två bilar som gör 0-100 på 3.3. Ena gör det stående och den andra med rullande start... Ena gör 0-200 under 10sek med bara 560hk...

När ska vi rejsa?
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: P85D säljes

Inlägg av e5m1r »

dstr skrev:
hybris skrev:
Så ta och sälj den så kan du hänga på DKW (Skoda, VW, Audi, Porsche etc) forumet och prata om att bilen inte presterar det som står på pappret! ;-)
Stora problemet är ju vad jag skulle ha istället. Eftersom det inte gick att få Teslan snabb så skaffade jag mig en snabb bil till.

Nu har jag två bilar som gör 0-100 på 3.3. Ena gör det stående och den andra med rullande start... Ena gör 0-200 under 10sek med bara 560hk...

När ska vi rejsa?
Enbart hk säger inget
Hur är förhållande hk/kg samt vridmoment
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
+46
Teslaägare
Inlägg: 1785
Blev medlem: 06 jan 2015 17:10

Re: P85D säljes

Inlägg av +46 »

e5m1r skrev:
dstr skrev:
hybris skrev:
Så ta och sälj den så kan du hänga på DKW (Skoda, VW, Audi, Porsche etc) forumet och prata om att bilen inte presterar det som står på pappret! ;-)
Stora problemet är ju vad jag skulle ha istället. Eftersom det inte gick att få Teslan snabb så skaffade jag mig en snabb bil till.

Nu har jag två bilar som gör 0-100 på 3.3. Ena gör det stående och den andra med rullande start... Ena gör 0-200 under 10sek med bara 560hk...

När ska vi rejsa?
Enbart hk säger inget
Hur är förhållande hk/kg samt vridmoment
Jag är inte hög på bensinångor, det finns inget klimathot och jag är ett levande bevis på att elallergiker finns på riktigt!
Är det ert mantra i fossilsekten när ni ska gasa ikapp?
Installerat 13,2 kWp solceller
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4339
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: P85D säljes

Inlägg av dstr »

e5m1r skrev:
dstr skrev:
hybris skrev:
Så ta och sälj den så kan du hänga på DKW (Skoda, VW, Audi, Porsche etc) forumet och prata om att bilen inte presterar det som står på pappret! ;-)
Stora problemet är ju vad jag skulle ha istället. Eftersom det inte gick att få Teslan snabb så skaffade jag mig en snabb bil till.

Nu har jag två bilar som gör 0-100 på 3.3. Ena gör det stående och den andra med rullande start... Ena gör 0-200 under 10sek med bara 560hk...

När ska vi rejsa?
Enbart hk säger inget
Hur är förhållande hk/kg samt vridmoment
2,68kg per hk och 540nm i vrid.
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4339
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: P85D säljes

Inlägg av dstr »

+46 skrev:
Jag är inte hög på bensinångor, det finns inget klimathot och jag är ett levande bevis på att elallergiker finns på riktigt!
Är det ert mantra i fossilsekten när ni ska gasa ikapp?
Fan vet om gaserna från batterierna är så mkt bättre?

http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... =10&t=3762

:)
Starkstroem
Inlägg: 1
Blev medlem: 05 mar 2016 18:25

Re: P85D säljes

Inlägg av Starkstroem »

dstr skrev:
+46 skrev:
Jag är inte hög på bensinångor, det finns inget klimathot och jag är ett levande bevis på att elallergiker finns på riktigt!
Är det ert mantra i fossilsekten när ni ska gasa ikapp?
Fan vet om gaserna från batterierna är så mkt bättre?

http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... =10&t=3762

:)

De farligaste gaserna brukar inrymmas i buken på föraren. Stor hängande mage och kort stubin (tändrör) - Pass upp!
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: P85D säljes

Inlägg av danni »

dstr skrev:
e5m1r skrev:
dstr skrev:
hybris skrev:
Så ta och sälj den så kan du hänga på DKW (Skoda, VW, Audi, Porsche etc) forumet och prata om att bilen inte presterar det som står på pappret! ;-)
Stora problemet är ju vad jag skulle ha istället. Eftersom det inte gick att få Teslan snabb så skaffade jag mig en snabb bil till.

Nu har jag två bilar som gör 0-100 på 3.3. Ena gör det stående och den andra med rullande start... Ena gör 0-200 under 10sek med bara 560hk...

När ska vi rejsa?
Enbart hk säger inget
Hur är förhållande hk/kg samt vridmoment
2,68kg per hk och 540nm i vrid.
LP560-4! Upplägget med en sån som lekbil och en Model S som miljövänlig men snabb allmän- och långfärdsbil känns ju inte helt fel, ändå. Hur upplever du accelerationen från helt stillastående med launch control om du jämför de bägge bilarna?
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: P85D säljes

Inlägg av Svenssons »

danni skrev:
LP560-4! Upplägget med en sån som lekbil och en Model S som miljövänlig men snabb allmän- och långfärdsbil känns ju inte helt fel, ändå. Hur upplever du accelerationen från helt stillastående med launch control om du jämför de bägge bilarna?
Har en kompis som eldade upp sin Gallardo SE på Nürnburgring. Han var inte så impad av Model S men sedan provkörde han bara en Model S 85, inga P, D Insane eller Ludicrous. Han verkar lite intresserad av Model X men tror inte att den kommer passa hans körmönster.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Skriv svar