Tesla S85 2014 Säljes

Här säljer du bilar

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Wester
Teslaägare
Inlägg: 191
Blev medlem: 05 mar 2014 08:38
Ort: Kungsbacka

Tesla S85 2014 Säljes

Inlägg av Wester »

Tiden går fort och det börjar bli dax att sälja av tjänstebilen och beställa en ny. Därför säljer jag min S85. Tänkte att jag slänger upp en blänkare här innan jag drar den på Blocket eller KVD.

Tesla Model S 85 2014
4600 Mil, Regnummer XHL 277
Svart, Pannoramatak, Svart Nappa Läder, Obeche träpanel, Teknikpaketet (Elbaklucka, Navigation, Keyless go, Elstolar med minne, backkamera mm), Parkerings sensorer fram o bak, Vinter paket (Eluppvärmt baksäte etc).

Bilen har varit min tjänstebil sedan den togs ut ny av mig 2014-03-27 och går därmed att leasa vidare (inte moms smittad alltså).
Fina vinterdäck (odubbade Hakkapeliitta) sitter på samt i stort sätt oanvända sommardäck som finns lösa. Tonade bakrutor. Keramiskt lackskydd (Opticoat PRO).

Liten blucka på förardörren (utan lackskada) som ska gå att trycka ut utan större problem. Skrapmärken på plastkofångaren höger bak längs ned.
Bilen har inbokad service den 2016-01-18 i Göteborg så helst överlåtelsedatum efter det då jag vill lämna ifrån mig en bil i topp skick.

Priset har jag lite svårt att sätta men jag utgick från vad de senaste har gått på KVD så får vi se.
Pris 720 000 Ink moms eller 576 000 ex moms.

Fler bilder kan mailas.
Skicka PM eller maila mig på westerling.david@gmail.com

Bild
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Inlägg: 2350
Blev medlem: 18 apr 2014 20:25
Ort: Söderköping
Kontakt:

Re: Tesla S85 2014 Säljes

Inlägg av AGCF »

Meddela gärna vad du fick för den sen. Som PM om du vill.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare
Inlägg: 2895
Blev medlem: 06 feb 2015 22:39
Ort: Stockholm

Re: Tesla S85 2014 Säljes

Inlägg av apkungen »

Rimligt pris. Det tror jag du kan få för den ganska lätt.

Den evigt återkommande frågan. Varför ska du sälja och vad blir det härnäst?
Användarvisningsbild
Wester
Teslaägare
Inlägg: 191
Blev medlem: 05 mar 2014 08:38
Ort: Kungsbacka

Re: Tesla S85 2014 Säljes

Inlägg av Wester »

Det e så här länge jag brukar ha mina tjänstebilar så nu e det dax att byta. Blir givetvis en ny tesla.
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare
Inlägg: 2895
Blev medlem: 06 feb 2015 22:39
Ort: Stockholm

Re: Tesla S85 2014 Säljes

Inlägg av apkungen »

Ok. Härligt :)
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare
Inlägg: 1928
Blev medlem: 11 jun 2015 10:25
Ort: Upplands Väsby

Re: Tesla S85 2014 Säljes

Inlägg av chpaulin »

Wester skrev:
Det e så här länge jag brukar ha mina tjänstebilar så nu e det dax att byta. Blir givetvis en ny tesla.
Löptid på 24 månader? Sätter du lågt andrahandsvärde för bortsätt från Tesla så är det väl på gränsen att man inte går back vid ett byte vid två år.
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
Wester
Teslaägare
Inlägg: 191
Blev medlem: 05 mar 2014 08:38
Ort: Kungsbacka

Re: Tesla S85 2014 Säljes

Inlägg av Wester »

chpaulin skrev:
Wester skrev:
Det e så här länge jag brukar ha mina tjänstebilar så nu e det dax att byta. Blir givetvis en ny tesla.
Löptid på 24 månader? Sätter du lågt andrahandsvärde för bortsätt från Tesla så är det väl på gränsen att man inte går back vid ett byte vid två år.
Har ingen löptid direkt, byter när det passar.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5310
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Tesla S85 2014 Säljes

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Wester skrev:
Det e så här länge jag brukar ha mina tjänstebilar så nu e det dax att byta. Blir givetvis en ny tesla.
Kul.

Nu när du haft bilen i två år så har du säkert kommit underfund med vad du kanske saknar, och vad för utrustning på nuvarande bilen som du inte tycker är värd att välja.

Jag har min spec färdig ifall jag ska beställa, men vad vet jag???
Därför är det intressant att höra från någon som har erfarenhet av Model S och möjlighet att "välja" en gång till. Så därför är jag väldigt nyfiken.

Vad blir det för version denna gången?
Och vad blir det för utrustning?
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5969
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Tesla S85 2014 Säljes

Inlägg av Remuz »

Snabbsåld?
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
Wester
Teslaägare
Inlägg: 191
Blev medlem: 05 mar 2014 08:38
Ort: Kungsbacka

Re: Tesla S85 2014 Säljes

Inlägg av Wester »

Remuz skrev:
Snabbsåld?
Skojjar du, den gick på mindre än 1 timme. hade nog kunnat sälja 5 st. Väldigt kul att det är en så populär modell som så många även kan tänka sig begagnad.
Jag tror dock som så många andra har skrivit att en begagnad model S inte kan jämföras med vanliga begagnade ICE bilar. Den borde hålla så otroligt mycket längre.
Har varit 2 fantastiska år med den.
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
Inlägg: 3191
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Enskede

Re: Tesla S85 2014 Säljes

Inlägg av Leo »

Grattis!

Tror också att det finns en bra efterfrågan på begagnade Tesla. Framförallt de lite mindre påkostade grundmodellerna. Många begagnade till salu idag är ju ofta välutrustade prestandamodeller och då dra prisnivån fort iväg och de spekulanter som funderar på dessa är ofta attraherade av det "senaste/värsta" så då hamnar de i ett lite vaccum gentemot dessa grundmodeller så att säga. (sen att många hellre skulle vilja ha prestandaversionerna om de kostade exakt lika mycket är en annan femma...)

Lagom utrustade basmodeller är nog det mest attraktiva då det liksom blir en bra kombination av pris/utrustning/prestanda begagnat så att säga. De blir de ju dessutom förmånliga att ta som tjänstebil även som begagnade om man har den möjligheten. (Förmånsvärdet på begagnade S är ju grovt kopplade till prisnivån/prislistan när de tillverkades så att säga, lite beroende på olika omständigheter)

Kollar man på då få försäljningar via KVD som varit nyligen så har säljarna även där fått bra betalt för begagnade model S.
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Skriv svar