Tesla Model S P85 Med Autopilot

Här säljer du bilar

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
deffe
Teslaägare
Inlägg: 526
Blev medlem: 12 aug 2015 22:33
Ort: Södermanland
Kontakt:

Tesla Model S P85 Med Autopilot

Inlägg av deffe »

SÅLD!

Hej!

Sålde min tidigare Tesla här relativt snabbt så jag lägger ut en blänkare igen på min nuvarande leksak.

* P85 - Performance modellen, 0-100 på 4.2 sek.
* Teknikpaketet med Autopilot (helt otroligt häftigt!)
* Låga mil: 1650 mil
* Midnight Silver Lack
* Svart nappa helskinn
* Uppgraderad/Premium interiör
* Stora batteriet på 85kwh
* Supercharger aktiverad
* Dom större röda bromsoken
* Kolfiber imitation inredning

Bilen har haft 7 säten men dom två i bagageluckan är bortplockade nu. Tidigare ägare ville ha kvar dom, och jag valde att inte dra det i långbänken eftersom jag själv inte behövde dessa. Det går däremot utmärkt att köpa nya säten via tex ebay och montera.
Räckvidd ca 40-50mil baserat på hur kul du har och årstid.

Övrigt
8 års garanti på batteri och drivlina, Navigation och gratis internet samt gratis Spotify! PDC fram o bak med kamera, Regnsensor, Multiratt, Bluetooth, Elektrisk infällbara backspeglar, Svarta lister, automatiskt helljus, garageport öppnare och det sägs att den snart uppgraderas via WIFI till att kunna parkera helt själv i garaget samt även plocka upp dig på parkeringsplatsen (gäller enbart bilar som har just autopilot som denna).

Eftersom folk är nyfikna här så kan jag nämna direkt att:
* Bilen är importerad från Tyskland och har samma garantier som vilken Svensk Tesla som helst
* Bilen har inga lån utan köpt kontant, så ingen leasing finns att ta över
* Tidigare ägare har ett Solcellsföretag i Tyskland och jag kan presentera köparen för denna säljare vid behov
* Jag har importerat bilen själv och den är köpt i mitten av December. Jag har kört ca 500 mil med den nu. Jag kör mycket och lägger snabbt på mil när jag pendlar 20 mil om dagen. Så bli inte förvånad om den har 2000mil redan om någon månad. Jag kommer troligen inte importera någon mer bil på ett tag nu, så tro inte att jag gör detta "for a living" jag har nog ägt 8-10 bilar totalt i hela mitt liv. Det var bara som så att flera saker passade perfekt att jag passade även på att köpa dessa två bilar, jag har varit lite nyfiken på Tesla rent allmänt och Model S i synnerhet.
* Eftersom den är "nästan ny" så är den såklart i fint skick invändigt såväll som utvändigt. Det finns en liten repa som kan poleras bort, jag tänkte ta det när det blir lite varmare eftersom jag misstänker att det tar ett tag att sälja en bil av denna kaliber/pris. Men kommer såklart ordna den delen, repan kunde inte komma med på bild för den är så liten som tur är.
* Bilen har ett litet stenskott i fronten vad jag kunnat hitta, går man och synar bilen noggrant så kan man säkert hitta några småskador, men då ska man vara väldigt petig.

Jag har haft en vanlig men mycket trevlig Röd S 85 innan och nu har jag denna P85, nästa bil kommer även den bli en Tesla, men det blir uppgradering denna gång också.
Om du har några frågor som inte passar i denna tråd så är du välkommen att skicka ett PM, håll er gärna till Topic :-)

Jag har inte bråttom att sälja eftersom bilen är betald Kontant, men självklart kan priset diskuteras vid en snabb affär. Jag hoppas få bilen såld till våren/sommaren, men helst nu.

Pris: 895.000KR BVSA

Initial kontakt via PM eller msg här. Jag svarar snabbt.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Senast redigerad av deffe, redigerad totalt 1 gånger.
Mvh
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
Användarvisningsbild
deffe
Teslaägare
Inlägg: 526
Blev medlem: 12 aug 2015 22:33
Ort: Södermanland
Kontakt:

Re: Tesla Model S P85 Med Autopilot

Inlägg av deffe »

Handpenning lagd så bilen är i princip såld.
Nu står den bara här och samlar damm någon vecka till köparen kommer och hämtar den.
Mvh
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11846
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Tesla Model S P85 Med Autopilot

Inlägg av HelectriC »

deffe skrev:
Handpenning lagd så bilen är i princip såld.
Nu står den bara här och samlar damm någon vecka till köparen kommer och hämtar den.
hur mycket fick du för den?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
deffe
Teslaägare
Inlägg: 526
Blev medlem: 12 aug 2015 22:33
Ort: Södermanland
Kontakt:

Re: Tesla Model S P85 Med Autopilot

Inlägg av deffe »

HelectriC skrev:
deffe skrev:
Handpenning lagd så bilen är i princip såld.
Nu står den bara här och samlar damm någon vecka till köparen kommer och hämtar den.
hur mycket fick du för den?
Ungefär vad jag hade förväntat mig faktiskt, behövde inte "skänka" bort bile den saken är klar iaf. Nu står jag i valet och kvalet vad jag ska göra härnäst, invänta Model 3 releasen och se vad mer som sägs eller slå till på en P85D direkt.
Mvh
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Tesla Model S P85 Med Autopilot

Inlägg av lator »

Det vill till att vara tålmodig om man redan haft två Model S och tänker sig att boka en Model 3 och sen vänta typ 2 år... ;)
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
deffe
Teslaägare
Inlägg: 526
Blev medlem: 12 aug 2015 22:33
Ort: Södermanland
Kontakt:

Re: Tesla Model S P85 Med Autopilot

Inlägg av deffe »

lator skrev:
Det vill till att vara tålmodig om man redan haft två Model S och tänker sig att boka en Model 3 och sen vänta typ 2 år... ;)
Hehe yeap!

Tänkte mer som så att jag misstänker att det kanske kommer släppas något "just have to have" till Model S så att jag bara inte kan låta bli att köpa helt nytt. Tex att alla Model S från och med Mars kommer med bättre sensorer för Autopilot m.m.

En beställning på en Model 3 blir det oavsett.

Resonerar även som så att priserna på Model S kanske kan tänkas gå ner lite när Model 3 går att beställa.
Mvh
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
vigge50
Inlägg: 7463
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Tesla Model S P85 Med Autopilot

Inlägg av vigge50 »

deffe skrev:
lator skrev:
Det vill till att vara tålmodig om man redan haft två Model S och tänker sig att boka en Model 3 och sen vänta typ 2 år... ;)
Hehe yeap!

Tänkte mer som så att jag misstänker att det kanske kommer släppas något "just have to have" till Model S så att jag bara inte kan låta bli att köpa helt nytt. Tex att alla Model S från och med Mars kommer med bättre sensorer för Autopilot m.m.

En beställning på en Model 3 blir det oavsett.

Resonerar även som så att priserna på Model S kanske kan tänkas gå ner lite när Model 3 går att beställa.
2017 ska ett större batteri komma men det kanske är lite väl långt bort. Kanske är i samband med det som den nya hårdvaran till autopilot kommer
Skriv svar