Model S 60

Här säljer du bilar

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
tobbeturbo
Teslaägare
Inlägg: 267
Blev medlem: 28 aug 2016 16:19
Ort: Sthlm/Nkpg

Model S 60

Inlägg av tobbeturbo »

Tänkte bara höra med alla som har lite mer koll, vad man får om man ska sälja Teslan.
Model S 60 med panoramataket, i övrigt standard. Ny september -16 så ap1 finns men inte mjukvaran.
Frugan vill ha två bilar och blir lite för dyrt att ha kvar drömbilen då... gråter!

Men vill bara kolla läget just nu hur mycket man kan få i runda slängar.
Referral: http://---
Användarvisningsbild
tobbeturbo
Teslaägare
Inlägg: 267
Blev medlem: 28 aug 2016 16:19
Ort: Sthlm/Nkpg

Re: Model S 60

Inlägg av tobbeturbo »

Vit. Glömde det. Vit är den.
Referral: http://---
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Model S 60

Inlägg av Smutt »

Momssmitad?
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
tobbeturbo
Teslaägare
Inlägg: 267
Blev medlem: 28 aug 2016 16:19
Ort: Sthlm/Nkpg

Re: Model S 60

Inlägg av tobbeturbo »

Ja. Eller ja? Tänkte fel först o skrev nej. Den r privatköpt.
Senast redigerad av tobbeturbo, redigerad totalt 1 gånger.
Referral: http://---
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Model S 60

Inlägg av LarsL »

Leasa en Leaf åt frugan? Kostar under 3000kr/månad. Blir nog billigare än att sälja Teslan oc köpa två fossiler som ska tankas.
Användarvisningsbild
tobbeturbo
Teslaägare
Inlägg: 267
Blev medlem: 28 aug 2016 16:19
Ort: Sthlm/Nkpg

Re: Model S 60

Inlägg av tobbeturbo »

Blir fortfarande för dyrt att ha kvar Teslan då. Men ja, minst en elbil kommer vi att ha hur som helst, och model 3 är reserverad.
Referral: http://---
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Model S 60

Inlägg av LarsL »

tobbeturbo skrev:
Blir fortfarande för dyrt att ha kvar Teslan då. Men ja, minst en elbil kommer vi att ha hur som helst, och model 3 är reserverad.
Har fullförståelse för det. Tänkte mest att förlusten av försäljningen på Teslan motsvarar kostnaden för två års leasing av en Leaf? Men det kanske inte blir en förlust tackvare dollarvärdet.
Användarvisningsbild
tobbeturbo
Teslaägare
Inlägg: 267
Blev medlem: 28 aug 2016 16:19
Ort: Sthlm/Nkpg

Re: Model S 60

Inlägg av tobbeturbo »

Förmodligen. Ja jag har som sagt svårt att slita mig från pärlan... vad kan man tänkas få i dagsläget? 768k kostade den ny i sep/okt
Referral: http://---
Användarvisningsbild
Stefan
Teslaägare
Inlägg: 518
Blev medlem: 05 mar 2014 23:50
Ort: Lindome

Re: Model S 60

Inlägg av Stefan »

Hur många mil har den gått?
Model 3 | LR | AWD | FSD | Midnight Silver Metallic | 19"
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids
Användarvisningsbild
tobbeturbo
Teslaägare
Inlägg: 267
Blev medlem: 28 aug 2016 16:19
Ort: Sthlm/Nkpg

Re: Model S 60

Inlägg av tobbeturbo »

Jag glömmer detaljer konstant känner jag... 1000 mil har den gått
Referral: http://---
Användarvisningsbild
Jensa
Teslaägare
Inlägg: 817
Blev medlem: 01 apr 2016 16:26

Re: Model S 60

Inlägg av Jensa »

Pris sätts ju på efterfrågan, så vill någon köpa den nu för samma pris som du köpte den för så är ju det bra! Minus miljöbilspremien då antar jag men ser det inte som otänkbart att sälja den för 700'- 720'. Det är en facelift vilket har sina fördelar med tanke på bättre kvalitét än tidiga bilar. Det finns möjlighet att uppgradera till 75 och autopilot vilket gör den till i stort sett en gammal 85 i räckvidd men med en ny bil! Nackdelen är väl att den är momssmittad och då vill folk kanske köpa en med mer utrustning då det ändå inte påverkar något förmånsvärde.
2016 Model S 75
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Model S 60

Inlägg av e5m1r »

Jensa skrev:
Pris sätts ju på efterfrågan, så vill någon köpa den nu för samma pris som du köpte den för så är ju det bra! Minus miljöbilspremien då antar jag men ser det inte som otänkbart att sälja den för 700'- 720'. Det är en facelift vilket har sina fördelar med tanke på bättre kvalitét än tidiga bilar. Det finns möjlighet att uppgradera till 75 och autopilot vilket gör den till i stort sett en gammal 85 i räckvidd men med en ny bil! Nackdelen är väl att den är momssmittad och då vill folk kanske köpa en med mer utrustning då det ändå inte påverkar något förmånsvärde.
Facelift är inte automatiskt = bättre kvalitet
Tex så har icke P modeller sämre bromsar nu Bild
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
tobbeturbo
Teslaägare
Inlägg: 267
Blev medlem: 28 aug 2016 16:19
Ort: Sthlm/Nkpg

Re: Model S 60

Inlägg av tobbeturbo »

Påtal om att uppgradera till 75, så har priset på uppgradering gått ner från 97k till 81k, vet man varför? Har säkert tagits upp i någon tråd redan?
Referral: http://---
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Model S 60

Inlägg av Remuz »

För X60D ser det ut såhär
IMG_5444.PNG
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
Zoidberg
Teslaägare
Inlägg: 977
Blev medlem: 19 jul 2014 14:45
Ort: Frillesås

Re: Model S 60

Inlägg av Zoidberg »

tobbeturbo skrev:
Påtal om att uppgradera till 75, så har priset på uppgradering gått ner från 97k till 81k, vet man varför? Har säkert tagits upp i någon tråd redan?
Jag tror man generellt höjde priset på S 60 och därmed minskade marginalen till S 75.

Har dock ingen källa på det och har inte tid att damsuga forumet just nu.

Kika på vad du bar för bromsar. Om du hann få de bättre bromsarna med separat handbroms så är det ett bra säljargument!

Tråkigt att du funderar på att sälja... jag hade inte varit glad om det kom till det för min del.
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Användarvisningsbild
Lembritt
Teslaägare
Inlägg: 267
Blev medlem: 26 feb 2015 08:36
Ort: Strängnäs

Re: Model S 60

Inlägg av Lembritt »

Om frugan vill ha två bilar och du ingen, skulle jag sälja henne istället :D
2015 02 - 2019 03: S60 Vit | SÅLD
2019 03 - 2021 01: M3 LR AWD | SÅLD |
2021 01: M3 LR AWD | Pärlvit Multi-Coat | 19" Sport-fälgar | Helsvart interiör | Dragkrok |
Användarvisningsbild
tobbeturbo
Teslaägare
Inlägg: 267
Blev medlem: 28 aug 2016 16:19
Ort: Sthlm/Nkpg

Re: Model S 60

Inlägg av tobbeturbo »

Lembritt skrev:
Om frugan vill ha två bilar och du ingen, skulle jag sälja henne istället :D
Haha, vi ska ha en varsin ;) men bara att hon vill att vi skiljs från teslan är ett skäl till separation nog... haha
Referral: http://---
Användarvisningsbild
tobbeturbo
Teslaägare
Inlägg: 267
Blev medlem: 28 aug 2016 16:19
Ort: Sthlm/Nkpg

Re: Model S 60

Inlägg av tobbeturbo »

Zoidberg skrev:
tobbeturbo skrev:
Påtal om att uppgradera till 75, så har priset på uppgradering gått ner från 97k till 81k, vet man varför? Har säkert tagits upp i någon tråd redan?
Jag tror man generellt höjde priset på S 60 och därmed minskade marginalen till S 75.

Har dock ingen källa på det och har inte tid att damsuga forumet just nu.

Kika på vad du bar för bromsar. Om du hann få de bättre bromsarna med separat handbroms så är det ett bra säljargument!

Tråkigt att du funderar på att sälja... jag hade inte varit glad om det kom till det för min del.
Så kan det iofs vara, att prishöjningen bara kommit närmre s75.
Ja det känns jäkligt trist. Drar ut på det mer o mer, väntar väl på en plötslig löneökning eller nåt, haha.
Referral: http://---
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Model S 60

Inlägg av danni »

e5m1r skrev:
Jensa skrev:
Pris sätts ju på efterfrågan, så vill någon köpa den nu för samma pris som du köpte den för så är ju det bra! Minus miljöbilspremien då antar jag men ser det inte som otänkbart att sälja den för 700'- 720'. Det är en facelift vilket har sina fördelar med tanke på bättre kvalitét än tidiga bilar. Det finns möjlighet att uppgradera till 75 och autopilot vilket gör den till i stort sett en gammal 85 i räckvidd men med en ny bil! Nackdelen är väl att den är momssmittad och då vill folk kanske köpa en med mer utrustning då det ändå inte påverkar något förmånsvärde.
Facelift är inte automatiskt = bättre kvalitet
Tex så har icke P modeller sämre bromsar nu Bild
Jag tycker det är lite snabbt att dra slutsatsen att de nya bromsarna nödvändigtvis är sämre. Vad är det som får dig att tycka det?
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Model S 60

Inlägg av HelectriC »

e5m1r skrev:
Jensa skrev:
Pris sätts ju på efterfrågan, så vill någon köpa den nu för samma pris som du köpte den för så är ju det bra! Minus miljöbilspremien då antar jag men ser det inte som otänkbart att sälja den för 700'- 720'. Det är en facelift vilket har sina fördelar med tanke på bättre kvalitét än tidiga bilar. Det finns möjlighet att uppgradera till 75 och autopilot vilket gör den till i stort sett en gammal 85 i räckvidd men med en ny bil! Nackdelen är väl att den är momssmittad och då vill folk kanske köpa en med mer utrustning då det ändå inte påverkar något förmånsvärde.
Facelift är inte automatiskt = bättre kvalitet
Tex så har icke P modeller sämre bromsar nu Bild
Nu jämför du olika saker, kvalitet har inget att göra med hur bra bromsarna är på tex bromssträcka, hållbarhet mm. Kvalitet är den nivå som tillverkaren sätter upp som mål. Om det sedan uppfylls så har bilen bra kvalitet. Säger man tex att bromsarna ska hålla i 1år och max 1000mil och de går sönder efter 1 år och 1 dag och 1001 mil, så har du per definition bra kvalitet. Upplevd kvalitetskänsla är kanske mer acceptabelt att värdera på olika bildelar, tex känslan på vred och knappar som på en Audi känns bättre än på en Renault, men på bromsar har jag svårt att se hur man kan uppleva bättre eller sämre kvalitet utan att veta vad kravet bak produktionen är.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Model S 60

Inlägg av HelectriC »

Zoidberg skrev:
tobbeturbo skrev:
Påtal om att uppgradera till 75, så har priset på uppgradering gått ner från 97k till 81k, vet man varför? Har säkert tagits upp i någon tråd redan?
Jag tror man generellt höjde priset på S 60 och därmed minskade marginalen till S 75.

Har dock ingen källa på det och har inte tid att damsuga forumet just nu.

Kika på vad du bar för bromsar. Om du hann få de bättre bromsarna med separat handbroms så är det ett bra säljargument!

Tråkigt att du funderar på att sälja... jag hade inte varit glad om det kom till det för min del.
Har aldrig sett en Tesla med separat handbroms, var sitter den handspaken :lol: fast du tänker kanske på parkeringsbromsen med separata bromsok :?: knapp på växelväljaren har iaf alla modeller.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Model S 60

Inlägg av danni »

Jag tycker som sagt folk är för hårda mot de nya bromsarna. De lär bromsa precis lika bra som de gamla. Den som inte tror på det kan ju kolla upp att nya BMW M5 kör samma koncept, med samma sorts bromsar bak. Det är ju frambromsarna som gör större delen av jobbet.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
Inlägg: 3188
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Enskede

Re: Model S 60

Inlägg av Leo »

Har ju inte med bromsförmågan att göra. Handlar om att olika konstruktioner har olika lätt för att kärva =risk för ökat service/repbehov. Vilket i sin tur också påverkas av hur de används. Få kör ju en M3:a utan att bromsarna motioneras regelbundet '-) däremot körs ganska många elbilar/Tesla försiktigt vilket gör att bromsarna motioneras ovanligt lite.

Därmed inte sagt att det i praktiken kommer att spela någon roll vilken typ av bromsar det sitter på bilen.

Personligen skulle jag inte heller väga in det i valet mellan olika exemplar av begagnade bilar. Är antagligen väldigt många andra parametrar som jag skulle tycka var viktigare att jämföra.
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Användarvisningsbild
Stefan
Teslaägare
Inlägg: 518
Blev medlem: 05 mar 2014 23:50
Ort: Lindome

Re: Model S 60

Inlägg av Stefan »

tobbeturbo skrev:
Förmodligen. Ja jag har som sagt svårt att slita mig från pärlan... vad kan man tänkas få i dagsläget? 768k kostade den ny i sep/okt
Tar man bort statens sponsring och typ 19kr/mil så blir ett pris 709k.

Aktiverar man sedan AP1 för 35k och uppgraderar till 75 för 81k. Så blir total kostnaden 825k.
Model 3 | LR | AWD | FSD | Midnight Silver Metallic | 19"
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids
Skriv svar