Model S, P85D från mars 2015 säljes

Här säljer du bilar

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Model S, P85D från mars 2015 säljes

Inlägg av Bjelke »

jeppe_sthlm skrev:
Elektrokungen skrev:
jeppe_sthlm skrev:
Tars skrev:
jeppe_sthlm skrev:
Intressant - det stödjer min spaning i en annan tråd på att blocketpriserna på Teslor generellt ligger minst en hundring över marknadspriset. De P85D som ligger ute börjar på 997' och slutar på 1.2M. Nog för att din hade gått lite längre, men ändå..


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Sen kan det tilläggas att den inte gick att leasa och tror faktiskt en stor grupp skulle vilja införskaffa den på företaget man jobbar på. Jag är en av dessa personer. Skulle inte ha råd med Teslan privat.
Så bara där tror jag att den hade varit värd ca 100.000 mer.
..och jag jobbar på ett företag med en sketen personalbilspolicy som har ett maxtak på 7.5 basbelopp samt att bilen får vara max 4 månader gammal :evil:
Då blir det privatköp, vilket i sin tur innebär en betydligt större restvärdesrisk. Vill inte betala överpris med andra ord.
Vad är viktigt i livet? Byt jobb!

På mitt jobb är det jag som har tagit fram personalbilspolicyn. Gissa om det finns ett maxtak och 7,5 basbelopp? :-)
Haha - tanken har slagit mig att man kanske skulle starta en egen konsultlåda för att kunna köpa en Tesla billigt (det kanske var att ta i, men mindre dyrt iallafall) men jag trivs dessvärre förbannat bra på mitt jobb..

Möjligen kanske inte det ultimata motivet för att byta jobb. Skulle kanske t.o.m. skulle kunna klassas som någon slags besatthet, men va tusan ;-)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Eller både egen firma och behålla jobbet ;)
Bara att jobba dubbelt eller iaf 150% och sen är saken biff :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar