21" Tesla Arachnid smidda fälgar inkl däck

Här säljer du tillbehör till bilar

Moderator: Redaktion

21" Tesla Arachnid smidda fälgar inkl däck

Inläggav Teslaägare danni » 14 nov 2017 15:19

Jag har en ny, helt oanvänd uppsättning Tesla Arachnids i grått till salu. Det här är Teslas mest exklusiva (och i mitt tycke allra snyggaste) fälgar till Model S, som inte går att köpa direkt från Tesla. Det är smidda fälgar, så de väger faktiskt mindre än 19-tumsfälgarna, vilket enligt Tesla faktiskt ska förbättra bilens prestanda. Det ingår prestandadäck (jag vet faktiskt inte exakt vilka, men på min förra uppsättning satt det Michelin Pilot Super Sport, groteskt bra däck, troligen är det samma på dessa). Fälgarna är staggered, dvs det är bredare fälgar och däck bak. Sist jag kollade tog Tesla 73000 kr för turbinfälgarna i 21", så det är ingen överdriven gissning att dessa skulle kosta runt 90000 kr att köpa från Tesla, om man ens kunde det.

Jag säljer dem för 50000 kr eller, om det skulle vara flera intressenter, till högsta bud. Jag säljer dem privat så det är ingen avdragsgill moms i det men jag kan skriva ett kvitto om du vill köpa genom ett företag.

Just nu ligger de och väntar på Teslas servicecenter i Göteborg. Om köparen är snabb så ingår även gratis montering hos Tesla, även om det kanske inte är läge att lägga på sommardäck nu. Annars kan de hämtas i Göteborg, eller så kan vi säkert lösa transport på något annat sätt, till exempel mötas någonstans eller skickas. Ta chansen att göra din bil lika snygg som min:

Bild

Bild
Model S 85D lev 2015-10-01 / obsidian black / black nextgen / grå Arachnid 21” / panotak / extrasäten / autopilot / centerkonsoll (OEM) / Light Harmonics S.4D / kolfibervinge
Få 9000 kr rabatt och fri supercharging på en Tesla: http://ts.la/danni1257
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare

Re: 21" Tesla Arachnid smidda fälgar inkl däck

Inläggav Teslaägare Niclas » 14 nov 2017 16:25

Synd att de inte är mattsvarta
Användarvisningsbild
Niclas
Teslaägare

Inläggav Teslaägare MangeT » 14 nov 2017 16:28

Hade varit grymt snyggt till min bil men kan inte med att lägga 50.000kr bara på fälgar.
MangeT
Model S 60 d ägare!
Om du vill få fri supercharging vid köp av Tesla Model S eller X så använd denna länk:
http://ts.la/magnus2759
Användarvisningsbild
MangeT
Teslaägare

Inläggav Teslaägare danni » 14 nov 2017 16:45

Niclas skrev:Synd att de inte är mattsvarta

Hade du sagt till för över ett år sen när jag beställde dem hade jag tagit svarta åt dig ;) Men det går ju lacka om för den som vill.

MangeT skrev:Hade varit grymt snyggt till min bil men kan inte med att lägga 50.000kr bara på fälgar.

Klart du kan! :D Det är ju bara som typ 2500 chipspåsar, och chips är ju rätt onyttigt ändå, plus tänk på hur sjuuuuuuuuukt snygg din bil skulle bli!
Model S 85D lev 2015-10-01 / obsidian black / black nextgen / grå Arachnid 21” / panotak / extrasäten / autopilot / centerkonsoll (OEM) / Light Harmonics S.4D / kolfibervinge
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Verdi » 14 nov 2017 16:46

danni skrev:

Hade du sagt till för över ett år sen när jag beställde dem hade jag tagit svarta åt dig ;) Men det går ju lacka om för den som vill.

MangeT skrev:Hade varit grymt snyggt till min bil men kan inte med att lägga 50.000kr bara på fälgar.

Klart du kan! :D Det är ju bara som typ 2500 chipspåsar, och chips är ju rätt onyttigt ändå, plus tänk på hur sjuuuuuuuuukt snygg din bil skulle bli!

Ja, och hur smal du blir när du slipper äta 2500 påsar chips.
Model S 90D Röd multi coat, Soltak, Köldpaket, Premiumpaket, Ultra HiFi, Luftfjädring, AP1, svarta Next Generation-stolar http://ts.la/mrten7828
Användarvisningsbild
Verdi
Teslaägare

Inläggav Teslaägare P_EL » 14 nov 2017 17:07

Vad skiljer i förbrukning mellan dessa och slipstream 19"?
Model S90D | Facelift | NextGen | AP | Pano | Kolfiber | Obsidian Black
Användarvisningsbild
P_EL
Teslaägare

Inläggav Teslaägare danni » 14 nov 2017 17:09

P_EL skrev:Vad skiljer i förbrukning mellan dessa och slipstream 19"?

Ptjae. Därom tvistar de lärde. Jag har inte gjort några vetenskapliga mätningar, men jag tycker runt 10% mellan dessa och mina gamla T Sportline TST 19". Men då kör jag också som en rabiat galning som skjutit speed i ena armen och crack i den andra.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare

Inläggav Teslaägare P_EL » 14 nov 2017 17:16

danni skrev:

Ptjae. Därom tvistar de lärde. Jag har inte gjort några vetenskapliga mätningar, men jag tycker runt 10% mellan dessa och mina gamla T Sportline TST 19". Men då kör jag också som en rabiat galning som skjutit speed i ena armen och crack i den andra.

Synd, hade hoppats på att den låga vikten skulle göra att det inte blev någon nämnvärd skillnad, men värdesätter +10% i range med tanke på att jag far runt som en, om möjligt, ännu rabiatare galning
Model S90D | Facelift | NextGen | AP | Pano | Kolfiber | Obsidian Black
Användarvisningsbild
P_EL
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Verdi » 14 nov 2017 17:38

P_EL skrev:
danni skrev:

Synd, hade hoppats på att den låga vikten skulle göra att det inte blev någon nämnvärd skillnad, men värdesätter +10% i range med tanke på att jag far runt som en, om möjligt, ännu rabiatare galning

Aerodynamiken är väl minst lika viktig för förbrukningen. Hur är den på arachnid?
Model S 90D Röd multi coat, Soltak, Köldpaket, Premiumpaket, Ultra HiFi, Luftfjädring, AP1, svarta Next Generation-stolar http://ts.la/mrten7828
Användarvisningsbild
Verdi
Teslaägare

Inläggav Teslaägare MangeT » 14 nov 2017 22:49

danni skrev:

Haha! Snyggt skulle det bli men tyvärr för mycket för mig.
MangeT
Model S 60 d ägare!
Om du vill få fri supercharging vid köp av Tesla Model S eller X så använd denna länk:
http://ts.la/magnus2759
Användarvisningsbild
MangeT
Teslaägare

Återgå till Tillbehör