SÅLT: TPMS gamla sorten

Här säljer du tillbehör till bilar

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5303
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Säljes: TPMS gamla sorten

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Kriper skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
Kriper skrev:
Den gamla sortens TPMS funkar inte längre till någon bil. Servicebullentin till samtliga ägare.
Förklara gärna lite mer ingående.

Så de som har gamla sortens TPMS är nu utan tryckövervakning tills de bytt ut alla sensorerna i fälgarna, eller?
Min bil är en tidig -14 och fck sensorerna och mottagaren bytta enligt servicebullentin hos Tesla häromdagen. Nu är det ju så att Tesla inte ringer upp dig utan det var när sensorerna började bråka och jag kontaktade SC som jag fick veta att de bytte alla sensorerna, även på vinterdäcken, till nya. Hör av dig till SC så fixar dom detta.
Okej, jag visste att Tesla byter ut det gamla systemet efterhand på bilar som får problem, och har gjort så i flera år. Men jag uppfattade dig som att det gamla systemet blivit inaktiverat eftersom du skrev att ”den gamla sortens TPMS fungerar inte längre till någon bil”. Men så är det inte då? Har man det gamla systemet och behöver sensorer så måste man köpa den gamla sorten och montera i fälgarna. Skulle sedan systemet i bilen krångla så byts de ut i samband med uppgradering till det nya systemet.

Inte riktigt samma sak som att säga att inga gamla sensorer fungerar i någon bil. :?

Min bil berörs inte då den är byggd i slutet av -14. 8-)
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6516
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Säljes: TPMS gamla sorten

Inlägg av Tars »

Nicke Nyfiken skrev:
Kriper skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
Kriper skrev:
Den gamla sortens TPMS funkar inte längre till någon bil. Servicebullentin till samtliga ägare.
Förklara gärna lite mer ingående.

Så de som har gamla sortens TPMS är nu utan tryckövervakning tills de bytt ut alla sensorerna i fälgarna, eller?
Min bil är en tidig -14 och fck sensorerna och mottagaren bytta enligt servicebullentin hos Tesla häromdagen. Nu är det ju så att Tesla inte ringer upp dig utan det var när sensorerna började bråka och jag kontaktade SC som jag fick veta att de bytte alla sensorerna, även på vinterdäcken, till nya. Hör av dig till SC så fixar dom detta.
Okej, jag visste att Tesla byter ut det gamla systemet efterhand på bilar som får problem, och har gjort så i flera år. Men jag uppfattade dig som att det gamla systemet blivit inaktiverat eftersom du skrev att ”den gamla sortens TPMS fungerar inte längre till någon bil”. Men så är det inte då? Har man det gamla systemet och behöver sensorer så måste man köpa den gamla sorten och montera i fälgarna. Skulle sedan systemet i bilen krångla så byts de ut i samband med uppgradering till det nya systemet.

Inte riktigt samma sak som att säga att inga gamla sensorer fungerar i någon bil. :?

Min bil berörs inte då den är byggd i slutet av -14. 8-)
Sensorerna kommer från en från -15.
Så då bör väl inte dessa omfattas.
Nicke, behöver du ett sett?
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5303
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Säljes: TPMS gamla sorten

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Tars skrev:
Sensorerna kommer från en från -15.
Så då bör väl inte dessa omfattas.
Nicke, behöver du ett sett?
Ha ha ha... nä det satt redan TPMS-sensorer på fälgarna jag köpte av dig. :lol:

Börjar du tappa greppet Tars? Förvirringen är total. ;)
Är sensorerna från en bil från -15 så är det definitivt nya modellen. Det nya TPMS infördes faktiskt ett tag innan bilarna fick AP-hårdvara. Så alla bilar med AP-hårdvara (oktober -14 och framåt) har alltid nya systemet, men det finns även äldre bilar som har nya systemet original + alla äldre bilar som fått systemet uppgraderat efter problem.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6516
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Säljes: TPMS gamla sorten

Inlägg av Tars »

Nicke Nyfiken skrev:
Tars skrev:
Sensorerna kommer från en från -15.
Så då bör väl inte dessa omfattas.
Nicke, behöver du ett sett?
Ha ha ha... nä det satt redan TPMS-sensorer på fälgarna jag köpte av dig. :lol:

Börjar du tappa greppet Tars? Förvirringen är total. ;)
Är sensorerna från en bil från -15 så är det definitivt nya modellen. Det nya TPMS infördes faktiskt ett tag innan bilarna fick AP-hårdvara. Så alla bilar med AP-hårdvara (oktober -14 och framåt) har alltid nya systemet, men det finns även äldre bilar som har nya systemet original + alla äldre bilar som fått systemet uppgraderat efter problem.
Nä, nog har jag någulunda koll på läget. Bild
Tänkte ifall du skulle ha nått nytt.
Inte vet jag. Måste ju fråga. Bild
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6516
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Säljes: TPMS gamla sorten

Inlägg av Tars »

Tittar nu på dessa.
Tillverkade 20140107
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6516
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Säljes: TPMS gamla sorten

Inlägg av Tars »

Tydligen byter de ut detta system OM det strular.
Så dessa är fortfarande till salu.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6516
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Säljes: TPMS gamla sorten

Inlägg av Tars »

Sålt!
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Skriv svar