Rekommendations program 3

Här säljer du tillbehör till bilar

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare
Inlägg: 1769
Blev medlem: 31 aug 2014 19:21
Ort: Löddeköpinge

Rekommendations program 3

Inlägg av leiflodde »

Jag har lyckats komma upp i 4 rekommendationer och nummer 3 har jag ingen större nytta av då jag idag redan har 3 olika solsystem och ett bra tak.

Det jag då tänker mig är att någon elbilsåkare här på forumet (behöver ej vara en Tesla) kan få denna förtur av mig.

De som jag inte idag har svar på är hur jag skall välja ut vem som får denna förtur och när jag bestämt mig, om nu någon är intresserad? Men intresserade av denna utlottning skriv några enkla rader så är det turen/känslan/dagsformen som avgör vem som får den.

Såhär står det i rekommendations program 3

Presentkort på förtur för Solar Roof
Bli en av de första att få Solar Roof. Med detta presentkort får du förtur i schemaläggningen av installation av Solar Roof. Om du inte använder denna gåva kan presentkortet ges till en vän.

Att jag inte vet när beror på att jag skulle vilja få lite mer information av Tesla först.

Hoppas i alla fall att någon kan få nytta av den.

Leiflodde
Användarvisningsbild
Kenth
Teslaägare
Inlägg: 148
Blev medlem: 05 mar 2014 06:49
Ort: Uppsala

Re: Rekommendations program 3

Inlägg av Kenth »

leiflodde skrev:
Jag har lyckats komma upp i 4 rekommendationer och nummer 3 har jag ingen större nytta av då jag idag redan har 3 olika solsystem och ett bra tak.

Det jag då tänker mig är att någon elbilsåkare här på forumet (behöver ej vara en Tesla) kan få denna förtur av mig.

De som jag inte idag har svar på är hur jag skall välja ut vem som får denna förtur och när jag bestämt mig, om nu någon är intresserad? Men intresserade av denna utlottning skriv några enkla rader så är det turen/känslan/dagsformen som avgör vem som får den.

Såhär står det i rekommendations program 3

Presentkort på förtur för Solar Roof
Bli en av de första att få Solar Roof. Med detta presentkort får du förtur i schemaläggningen av installation av Solar Roof. Om du inte använder denna gåva kan presentkortet ges till en vän.

Att jag inte vet när beror på att jag skulle vilja få lite mer information av Tesla först.

Hoppas i alla fall att någon kan få nytta av den.

Leiflodde
Hej,

Jag är intresserad. Vill ha solceller men bor idag i ett område i Uppsala där man inte får sätta upp sådana då kommunen inte tillåter "fel färg" på taket.
Endast röda tak är tillåtna. Tror att Tesla Solar Roof går att få i färg som skulle tillåtas här :-)

/Kenth
Model S P85 14 , Silvermetallic
Model S 100D 18 , Pärlvit
Model 3 LR 19 , Svart
Model 3 LR 21 , Pärlvit
Model S Plaid -23 , Svart

Model S LR Raven-19 , Pärlvit
Model Y Performance 23 , Pärlvit
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Rekommendations program 3

Inlägg av Bjelke »

Kenth skrev:
leiflodde skrev:
Jag har lyckats komma upp i 4 rekommendationer och nummer 3 har jag ingen större nytta av då jag idag redan har 3 olika solsystem och ett bra tak.

Det jag då tänker mig är att någon elbilsåkare här på forumet (behöver ej vara en Tesla) kan få denna förtur av mig.

De som jag inte idag har svar på är hur jag skall välja ut vem som får denna förtur och när jag bestämt mig, om nu någon är intresserad? Men intresserade av denna utlottning skriv några enkla rader så är det turen/känslan/dagsformen som avgör vem som får den.

Såhär står det i rekommendations program 3

Presentkort på förtur för Solar Roof
Bli en av de första att få Solar Roof. Med detta presentkort får du förtur i schemaläggningen av installation av Solar Roof. Om du inte använder denna gåva kan presentkortet ges till en vän.

Att jag inte vet när beror på att jag skulle vilja få lite mer information av Tesla först.

Hoppas i alla fall att någon kan få nytta av den.

Leiflodde
Hej,

Jag är intresserad. Vill ha solceller men bor idag i ett område i Uppsala där man inte får sätta upp sådana då kommunen inte tillåter "fel färg" på taket.
Endast röda tak är tillåtna. Tror att Tesla Solar Roof går att få i färg som skulle tillåtas här :-)

/Kenth
Låter ju bra men visst är bygglovskrav borta nu och därmed kommuners makt att reglera det där?
Såvida man inte bor på kulturmärkta områden kanske...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Kenth
Teslaägare
Inlägg: 148
Blev medlem: 05 mar 2014 06:49
Ort: Uppsala

Re: Rekommendations program 3

Inlägg av Kenth »

Bjelke skrev:
Kenth skrev:
leiflodde skrev:
Jag har lyckats komma upp i 4 rekommendationer och nummer 3 har jag ingen större nytta av då jag idag redan har 3 olika solsystem och ett bra tak.

Det jag då tänker mig är att någon elbilsåkare här på forumet (behöver ej vara en Tesla) kan få denna förtur av mig.

De som jag inte idag har svar på är hur jag skall välja ut vem som får denna förtur och när jag bestämt mig, om nu någon är intresserad? Men intresserade av denna utlottning skriv några enkla rader så är det turen/känslan/dagsformen som avgör vem som får den.

Såhär står det i rekommendations program 3

Presentkort på förtur för Solar Roof
Bli en av de första att få Solar Roof. Med detta presentkort får du förtur i schemaläggningen av installation av Solar Roof. Om du inte använder denna gåva kan presentkortet ges till en vän.

Att jag inte vet när beror på att jag skulle vilja få lite mer information av Tesla först.

Hoppas i alla fall att någon kan få nytta av den.

Leiflodde
Hej,

Jag är intresserad. Vill ha solceller men bor idag i ett område i Uppsala där man inte får sätta upp sådana då kommunen inte tillåter "fel färg" på taket.
Endast röda tak är tillåtna. Tror att Tesla Solar Roof går att få i färg som skulle tillåtas här :-)

/Kenth
Låter ju bra men visst är bygglovskrav borta nu och därmed kommuners makt att reglera det där?
Såvida man inte bor på kulturmärkta områden kanske...
Bygglov behövs inte längre, men det kvarstår att vi endast får ha röda tak. Förra året blev 29 hus i området nekade att sätta upp solceller just p.g.a. detta :-(
Tyvärr är Uppsala Kommun inte så roliga att ha att göra med...
Model S P85 14 , Silvermetallic
Model S 100D 18 , Pärlvit
Model 3 LR 19 , Svart
Model 3 LR 21 , Pärlvit
Model S Plaid -23 , Svart

Model S LR Raven-19 , Pärlvit
Model Y Performance 23 , Pärlvit
Användarvisningsbild
TeslaBSL
Teslaägare
Inlägg: 25
Blev medlem: 07 mar 2017 20:17

Re: Rekommendations program 3

Inlägg av TeslaBSL »

Hej,

Jag projekterar ett chalet i Chamonix där det skulle passa med ett Solar roof. Som tack för hjälpen kan du få bo där en vecka när det är klart. Tesla Destination charger finns givetvis om du tar bilen ner!
90F74E26-60D9-4E76-AFD6-499A5A7E8EB1.jpeg
X90D
P85D
Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare
Inlägg: 2171
Blev medlem: 31 mar 2015 17:17
Ort: Zug, Switzerland

Re: Rekommendations program 3

Inlägg av jpetters »

Även jag har en "förtursbiljett" för Solar roof som jag inte behöver.
Säg till om du inte får en av leiflodde.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Användarvisningsbild
Generalbogge
Teslaägare
Inlägg: 979
Blev medlem: 03 maj 2017 23:35
Ort: Södra Sandby

Re: Rekommendations program 3

Inlägg av Generalbogge »

Det var ju väldigt gentilt att ge bort den gåvan. Jag är också väldigt intresserad.

Vi börjar bli i behov av att byta vårt tak, som är ifrån 60-talet, och då ska det givetvis vara Teslatak tänkte jag. Men det verkar ju dra ut på tiden. Hoppades först på att kunna göra det denna sommaren, men nu får man kanske hoppas på nästa sommar istället. Så med förturspresentkort kanske det går att uppfylla. Och skulle vi tvingas byta innan tak innan Solar Roof är tillgängligt, så skickas i så fall förturen vidare till någon annan intressent.

Bor i Södra Sandby, så det är ju lagom långt att komma och kolla på det när det väl är på plats i så fall :)

Grannen bredvid började byta sitt tak på ett nästan identiskt hus nu i veckan, så nu är vi snart ensamma med gamla pannor precis runt omkring oss, så hoppas verkligen att de blir tillgängliga snart.
Model S 90D -2017 Titanium
Användarvisningsbild
ellerstrom
Teslaägare
Inlägg: 650
Blev medlem: 01 dec 2016 13:14
Ort: Höllviken

Re: Rekommendations program 3

Inlägg av ellerstrom »

Generalbogge skrev:
Det var ju väldigt gentilt att ge bort den gåvan. Jag är också väldigt intresserad.

Vi börjar bli i behov av att byta vårt tak, som är ifrån 60-talet, och då ska det givetvis vara Teslatak tänkte jag. Men det verkar ju dra ut på tiden. Hoppades först på att kunna göra det denna sommaren, men nu får man kanske hoppas på nästa sommar istället. Så med förturspresentkort kanske det går att uppfylla. Och skulle vi tvingas byta innan tak innan Solar Roof är tillgängligt, så skickas i så fall förturen vidare till någon annan intressent.

Bor i Södra Sandby, så det är ju lagom långt att komma och kolla på det när det väl är på plats i så fall :)

Grannen bredvid började byta sitt tak på ett nästan identiskt hus nu i veckan, så nu är vi snart ensamma med gamla pannor precis runt omkring oss, så hoppas verkligen att de blir tillgängliga snart.
Är i samma sits, ska bygga om/ut och behöver samtidigt lägga om taket på vårt 70-talshus. Skulle helst vilja ha ett Tesla-tak, men tror inte att det blir tillgängligt i tid tyvärr (nästa sommar är det aktuellt). Att få förtur skulle kanske hjälpa och det skulle vara riktigt bra i så fall, för solceller blir det oavsett!
Model X P100D | Obsidian Black | 22" Onyx | Svarta ventilerade säten | Kolfiber | All utrustning
Model S 75D | Deep Blue | 19" Slipstream | Beige interiör | Taklucka | AP2
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare
Inlägg: 1769
Blev medlem: 31 aug 2014 19:21
Ort: Löddeköpinge

Re: Rekommendations program 3

Inlägg av leiflodde »

jpetters skrev:
Även jag har en "förtursbiljett" för Solar roof som jag inte behöver.
Säg till om du inte får en av leiflodde.
Lite kul förslag som är helt olika.

Har gjort 6 längre resor i Europa så vi brukar köra sen Teslan kom, men föreslår att Jpetters av geografiska skäl kan ge sin förtur till detta projekt och övernattningen.

Så övriga i Sverige har fortsatt "chans" ;)
Användarvisningsbild
TeslaBSL
Teslaägare
Inlägg: 25
Blev medlem: 07 mar 2017 20:17

Re: Rekommendations program 3

Inlägg av TeslaBSL »

jpetters skrev:
Även jag har en "förtursbiljett" för Solar roof som jag inte behöver.
Säg till om du inte får en av leiflodde.
Utmärkt! Återkommer när jag har fått bygglov. Tack!
X90D
P85D
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare
Inlägg: 1769
Blev medlem: 31 aug 2014 19:21
Ort: Löddeköpinge

Re: Rekommendations program 3

Inlägg av leiflodde »

Har idag lottat ut min förtursbiljett på Solar roof och lotten föll på Generalbogge men om det inte används kan den naturligtvis gå vidare till annan.
Skriv svar