Ny oöppnad ChaDeMo adapter

Här säljer du tillbehör till bilar

Moderator: Redaktion

Peter_Svea
Inlägg: 1
Blev medlem: 21 dec 2017 23:02

Ny oöppnad ChaDeMo adapter

Inlägg av Peter_Svea »

3.900:- eller ge ett bud. Finns i Stockholm.
Senast redigerad av Peter_Svea, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5313
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Ny oöppnad ChaDeMo adapter

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Sälj medan det går. ;)
När CCS-adaptern kommer lär den inte vara mycket värda längre.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
Inlägg: 3191
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Enskede

Re: Ny oöppnad ChaDeMo adapter

Inlägg av Leo »

Säg inte det... CCS kontakten lär nog kunna vara upptagen men Chademon är ledig. ;) (Där det funkar att använda båda samtidigt)
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Användarvisningsbild
macksie
Teslaägare
Inlägg: 593
Blev medlem: 16 dec 2017 15:58

Re: Ny oöppnad ChaDeMo adapter

Inlägg av macksie »

Leo skrev:
Säg inte det... CCS kontakten lär nog kunna vara upptagen men Chademon är ledig. ;) (Där det funkar att använda båda samtidigt)
Hej. Hur många sådana ställen finns det? Har inte tänkt på det, förutom vid ett fåtal tillfällen då det explicit stått att det inte går att använda båda samtidigt. Så jag har trottatt det var antingen eller, samt ac laddning på alla chademo/ccs laddstationer.
MYP
X90d
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Ny oöppnad ChaDeMo adapter

Inlägg av Svenssons »

macksie skrev:
Leo skrev:
Säg inte det... CCS kontakten lär nog kunna vara upptagen men Chademon är ledig. ;) (Där det funkar att använda båda samtidigt)
Hej. Hur många sådana ställen finns det? Har inte tänkt på det, förutom vid ett fåtal tillfällen då det explicit stått att det inte går att använda båda samtidigt. Så jag har trottatt det var antingen eller, samt ac laddning på alla chademo/ccs laddstationer.
Jag har inte hört talas om någon annan än antingen Chademo eller CCS. Vi som vill byta till CCS-adapter får väl vänta till Tesla kommer till Estland och sälja våra Chademo-adaptrar dit.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
macksie
Teslaägare
Inlägg: 593
Blev medlem: 16 dec 2017 15:58

Re: Ny oöppnad ChaDeMo adapter

Inlägg av macksie »

Svenssons skrev:
macksie skrev:
Leo skrev:
Säg inte det... CCS kontakten lär nog kunna vara upptagen men Chademon är ledig. ;) (Där det funkar att använda båda samtidigt)
Hej. Hur många sådana ställen finns det? Har inte tänkt på det, förutom vid ett fåtal tillfällen då det explicit stått att det inte går att använda båda samtidigt. Så jag har trottatt det var antingen eller, samt ac laddning på alla chademo/ccs laddstationer.
Jag har inte hört talas om någon annan än antingen Chademo eller CCS. Vi som vill byta till CCS-adapter får väl vänta till Tesla kommer till Estland och sälja våra Chademo-adaptrar dit.
Tack för svar. Väntar angeläget. Gillar att vara uppkopplad, och att ha många alternativ. Tesla kommer kunna ha en ganska hög prislapp och jag köper ändå.
MYP
X90d
Användarvisningsbild
Ubbaboda
Teslaägare
Inlägg: 36
Blev medlem: 28 mar 2018 18:08
Ort: Lönsboda

Re: Ny oöppnad ChaDeMo adapter

Inlägg av Ubbaboda »

Jag såg att det var någon på tesla köp & sälj på facebook idag som letade CHAdeMO adapter.
Ett tips bara :)
Model X 100D - 2018, Vit pärlemor, premiumpaket, AP 2,5, Svar skinninredning m kolfiber
Tidigare Model S 75D -2017
Skriv svar