Extrasäten model S

Här säljer du tillbehör till bilar

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Castro90
Teslaägare
Inlägg: 107
Blev medlem: 12 apr 2016 18:55

Extrasäten model S

Inlägg av Castro90 »

Hej, jag har extrasäten över som aldrig är använda då jag köpt demobilar där dessa var med på utrusningslistan.

Vad kan dessa betinga för värde? Jag vill minnas att jag har sett sådana till salu tidigare för ca 30 000 men hittar inget nu.
Om intresse finns får ni gärna höra av er.


Bild
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Inlägg: 2792
Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
Ort: Mälardalen
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Re: Extrasäten model S

Inlägg av NEO »

Säljer du enbart sätena eller med alla monteringsdetaljer? Bilar med dessa säten hr nämligen en krockbalk av förklarliga skäl, och denna kan ej köpas som privatperson då den är safety controlled part. Enbart Teslagodkända skadeverkstäder kan beställa och montera. Utöver det behöver man två fästbracketer som kallas hip strikers, dessa kostar cirka 3000kr. Sen behövs knappen för att kunna öppna bagageluckan inifrån på vänster sida under panelen, elen är färdigdragen så den behöver också köpas till.

Några 30000kr tror jag inte du får, jag gav 6000kr för allt inkl monteringsdetaljer. Flera pp forumet som också eftermonterat billigt.

Mvh
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6503
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna

Re: Extrasäten model S

Inlägg av Tars »

Skulle gissa 3-4000 för detta då det som Durante säger, det är väldigt mycket kringdetaljer som behövs för att få det säkert.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

http://---

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
Castro90
Teslaägare
Inlägg: 107
Blev medlem: 12 apr 2016 18:55

Re: Extrasäten model S

Inlägg av Castro90 »

MDurante skrev:
Säljer du enbart sätena eller med alla monteringsdetaljer? Bilar med dessa säten hr nämligen en krockbalk av förklarliga skäl, och denna kan ej köpas som privatperson då den är safety controlled part. Enbart Teslagodkända skadeverkstäder kan beställa och montera. Utöver det behöver man två fästbracketer som kallas hip strikers, dessa kostar cirka 3000kr. Sen behövs knappen för att kunna öppna bagageluckan inifrån på vänster sida under panelen, elen är färdigdragen så den behöver också köpas till.

Några 30000kr tror jag inte du får, jag gav 6000kr för allt inkl monteringsdetaljer. Flera pp forumet som också eftermonterat billigt.

Mvh
Okej, jag vill minnas att jag har läst att bilar efter ett visst datum hade denna balk som standard men jag kanske har missuppfattat.

Det är bara sätet jag har till salu från gamla bilen. Att sälja fästena och sätet från nya bilen känns lite dumt för andrahandsvärdet.

Tack för tillrättavisning angående priset, där var jag tydligen helt fel på det.
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Inlägg: 2792
Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
Ort: Mälardalen
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Re: Extrasäten model S

Inlägg av NEO »

Har du tur hittar du en köpare som spillt sur mjölk över hela bagaget och behöver bara sätena.

När det gäller vilka bilar som hade balken monterad även utan beställning av sätena från köparens sida var det fram till 14 Februari 2013. Bilar producerade efter det datumet har enbart krockbalken om sätena beställdes.

Ref:

https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2016/ ... 0-5448.pdf
Användarvisningsbild
Niclas
Teslaägare
Inlägg: 1407
Blev medlem: 19 maj 2014 11:13
Ort: Uppsala

Re: Extrasäten model S

Inlägg av Niclas »

Nån som har säten plus alla monteringsdetaljer så vill jag köpa!
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)

Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Användarvisningsbild
rssvanberg
Teslaägare
Inlägg: 120
Blev medlem: 30 aug 2018 10:13

Re: Extrasäten model S

Inlägg av rssvanberg »

Jag är oxå intresserad av ett säte inkl monteringsdetaljer :)

Kontaktade Werkstad om att köpa monteringsdetaljerna bara men de hänvisade till att de inte säljer det då bilarna inte längre säljs i det utförandet..
Skriv svar