Ny 22kW mobil laddstation säljes

Här säljer du tillbehör till bilar

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Mikke
Teslaägare
Inlägg: 90
Blev medlem: 04 jul 2019 20:40
Kontakt:

Ny 22kW mobil laddstation säljes

Inlägg av Mikke »

Hej,

Blev nyligen model 3 ägare och märkte av behovet av en snabbare laddare samt att man behöver komplettera bilen med lite blandad utrustning.
Kollade runt bland alla varianter av laddare och fastnade för en som heter go-eCharger som man både kan ha uppsatt på vägg och lätt ta med på resa. Kopplas enkelt på 3-fas handske, antingen röd 32A eller 16A med adapter (11kW). (Finns även adapter om man behöver koppla in sig på blå eller schuko). I andra änden kopplar man in sin egen Typ 2 kabel. Går att enkelt manövrera vid enheten eller via mobil (både hotspot och över nätet). Jordfelsbrytare Typ B, RFID-taggar mm.
Hursomhelst det slutade med att min sambo blev återförsäljare av dessa :) .
Smidig lösning om man är ute efter en mobil laddare.

Uppdaterad 190812:
Nu finns webshop på http://www.EVConcept.se
Medlemsrabatt för laddaren+adapterpaket (Laddarpaket 1 go-e): Endast 7995kr exkl frakt.
Beställning via webshopen (rabattkod TESLA) eller via mail (vid swish).

Finns även lite andra tesla-tillbehör.

Mvh
Mikael
file-10.jpg
Senast redigerad av Mikke, redigerad totalt 1 gånger.
http://www.EVConcept.se -Mobila laddare för elbilar och tillbehör till Tesla-
Användarvisningsbild
tobwet
Teslaägare
Inlägg: 34
Blev medlem: 23 jul 2019 23:45

Re: Ny 22kW mobil laddstation säljes

Inlägg av tobwet »

Som total nybörjar då jag ägt elbil i typ 4 dagar. Vad har jag för nytta av den jämfört med att bara plugga i 3-fas direkt? Bättre fjärrstyrning?
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Ny 22kW mobil laddstation säljes

Inlägg av mati »

tobwet skrev:
Som total nybörjar då jag ägt elbil i typ 4 dagar. Vad har jag för nytta av den jämfört med att bara plugga i 3-fas direkt? Bättre fjärrstyrning?
Alla bilar levereras inte med trefas-adapter till UMC:n. Vår e-Golf har till exempel bara en schuko-kontakt på UMCn. Vill man ladda bilen i ett trefasuttag behöver man en sådan pryl.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Dannes Tesla
Teslaägare
Inlägg: 7
Blev medlem: 07 jul 2019 15:02

Re: Ny 22kW mobil laddstation säljes

Inlägg av Dannes Tesla »

Vad är det för pris? Man kan alltså använda den i ett 32A uttag och ladda med den effekten?
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Ny 22kW mobil laddstation säljes

Inlägg av Teslaspolen »

Dannes Tesla skrev:
Vad är det för pris? Man kan alltså använda den i ett 32A uttag och ladda med den effekten?
Bara om din bil stödjer det. Vilket är vad jag vet begränsat till äldre Model S med dubbelladdaren, Renault Zoe samt Audi e-tron med dubbelladdare (?). Stödjer inte bilen den effekten så får du max vad bilen kan ta emot.
Erxon
elbilist
Inlägg: 404
Blev medlem: 17 jun 2018 22:00

Re: Ny 22kW mobil laddstation säljes

Inlägg av Erxon »

Jag har denna laddare som "reservladdare" hemma just nu, men kommer efter flytten att utnyttja den mer.

Har man en Tesla och kan använda 3-fas UMC:n så är denna kanske lite onödig (min åsikt) men har man en annan elbil så är den en bra lösning som inte kan använda Teslas UMC, du använder din typ2-typ2 kabel som följde med bilen i den

Denna är också väldigt enkel att ställa in vilken effekt du vill ladda med, knappen bredvid typ2-uttaget trycker man på så ställer man in om man vill ladda med 10, 16, 20, 24 eller 32 A.
Använt min f.n. mest på tjänsteresor när jag är hos våra verkstäder som har 3-fas uttag och laddar min Leaf.
Kan nämna att ställer man in den på t.ex 16A men det bara är avsäkrat till 10A ryker säkringen... Visste inte om att det bara var 10A på det 3-fas uttaget.
Handsken är en 32A, och jag gjorde en egen adapter till 16A uttag med längre sladd.
Det finns även en app till laddaren som man kan se information om laddningen mm

Som information finns det även en 3-parts sladd som heter NRG-Kick som motsvarar Teslas UMC, dock inte lika smidig som Teslas adaptrar. Tittade på denna också innan jag skaffade denna go-e Charger.
Är en nöjd ägare av denna laddstation. Kan också nämna att jag köpte min i Sverige av de som stod som representant på tillverkarens hemsida.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Ny 22kW mobil laddstation säljes

Inlägg av LarsL »

Vad kostar denna laddbox?
Går det få laddahemmabidrag för den?
Användarvisningsbild
jseverinson
Teslaägare
Inlägg: 70
Blev medlem: 27 jun 2019 23:08

Re: Ny 22kW mobil laddstation säljes

Inlägg av jseverinson »

Är det rätt uppfattat att den här kan användas i stället för en UMC med trefas från Tesla? Får min Model S om någon vecka och har behov av trefasladdning i rött uttag men har förstått att sån UMC inte ingår. Om den här fungerar i stället är jag väldigt intresserad.
Model S Long Range levererad 2019-08-05.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Ny 22kW mobil laddstation säljes

Inlägg av mati »

jseverinson skrev:
Är det rätt uppfattat att den här kan användas i stället för en UMC med trefas från Tesla? Får min Model S om någon vecka och har behov av trefasladdning i rött uttag men har förstått att sån UMC inte ingår. Om den här fungerar i stället är jag väldigt intresserad.
Ja, den fungerar.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Ny 22kW mobil laddstation säljes

Inlägg av Teslaspolen »

jseverinson skrev:
Är det rätt uppfattat att den här kan användas i stället för en UMC med trefas från Tesla? Får min Model S om någon vecka och har behov av trefasladdning i rött uttag men har förstått att sån UMC inte ingår. Om den här fungerar i stället är jag väldigt intresserad.
Ja, men det krävs så klart då att du har den blåa typ-2 kabeln som ska (men inte alltid gör) följa med bilen.
Användarvisningsbild
Mikke
Teslaägare
Inlägg: 90
Blev medlem: 04 jul 2019 20:40
Kontakt:

Re: Ny 22kW mobil laddstation säljes

Inlägg av Mikke »

mati skrev:
tobwet skrev:
Som total nybörjar då jag ägt elbil i typ 4 dagar. Vad har jag för nytta av den jämfört med att bara plugga i 3-fas direkt? Bättre fjärrstyrning?
Alla bilar levereras inte med trefas-adapter till UMC:n. Vår e-Golf har till exempel bara en schuko-kontakt på UMCn. Vill man ladda bilen i ett trefasuttag behöver man en sådan pryl.
Precis, innan fick man med till sin Tesla så att man kunde ladda med 3-fas. Numera så får man endast en enfasladdare som klarar cirka 3kW (3,7kW vid 16A), därav behovet.
http://www.EVConcept.se -Mobila laddare för elbilar och tillbehör till Tesla-
Användarvisningsbild
Tesla_3
Teslaägare
Inlägg: 2
Blev medlem: 03 apr 2019 13:40

Re: Ny 22kW mobil laddstation säljes

Inlägg av Tesla_3 »

Intresserad! Har du möjlighet att skicka mig ett PM?
Christoffer
Inlägg: 1
Blev medlem: 18 mar 2019 23:47

Re: Ny 22kW mobil laddstation säljes

Inlägg av Christoffer »

Är också intresserad. Vad är priset?

MVH

Christoffer
Användarvisningsbild
Mikke
Teslaägare
Inlägg: 90
Blev medlem: 04 jul 2019 20:40
Kontakt:

Re: Ny 22kW mobil laddstation säljes

Inlägg av Mikke »

Uppdaterad med webshop och listat pris (med medlemsrabatt).

Mvh
Mikael
http://www.EVConcept.se -Mobila laddare för elbilar och tillbehör till Tesla-
Skriv svar