Nya bakåtvända säten säljes

Här säljer du tillbehör till bilar

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Andreasson
Teslaägare
Inlägg: 258
Blev medlem: 11 jun 2015 14:57
Ort: Västerås

Nya bakåtvända säten säljes

Inlägg av Andreasson »

Jag hämtade ut min nya Tesla i lördags i Infra City. I och med att jag köpte en hall-bil, som stått i Täby, var den lite "överutrustad" för min smak. Den har alltsp de bakåtvända sätena längst bak, och i och med att mina barn är stora kommer de aldrig komma till användning. Jag har också förstått att det på senare bilar ska kunna gå att få dem eftermonterade. Därför tänkte jag att jag ska prova att sälja dem. Kanske att någon liksom jag har svarta skinnsäten, vilket skulle kunna ge möjlighet att vi "flyttar över" sätena. Vad tror ni? Det borde väl funka??

Finns det någon intresserad av detta "därute", får ni gärna höra av er och ge ett bud!
Model S 85D (2015)
Model X Long Range (2020)
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6516
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Nya bakåtvända säten säljes

Inlägg av Tars »

Andreasson skrev:
Jag hämtade ut min nya Tesla i lördags i Infra City. I och med att jag köpte en hall-bil, som stått i Täby, var den lite "överutrustad" för min smak. Den har alltsp de bakåtvända sätena längst bak, och i och med att mina barn är stora kommer de aldrig komma till användning. Jag har också förstått att det på senare bilar ska kunna gå att få dem eftermonterade. Därför tänkte jag att jag ska prova att sälja dem. Kanske att någon liksom jag har svarta skinnsäten, vilket skulle kunna ge möjlighet att vi "flyttar över" sätena. Vad tror ni? Det borde väl funka??

Finns det någon intresserad av detta "därute", får ni gärna höra av er och ge ett bud!
Hej!
Är intresserad.
Bästa vore att träffas.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Nya bakåtvända säten säljes

Inlägg av Svenssons »

Denna tråd kan kanske vara till nytta:

http://www.teslamotorsclub.com/showthre ... post827730
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6516
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Nya bakåtvända säten säljes

Inlägg av Tars »

Svenssons skrev:
Denna tråd kan kanske vara till nytta:

http://www.teslamotorsclub.com/showthre ... post827730
Tack!
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
gertthell
Teslaägare
Inlägg: 56
Blev medlem: 22 feb 2016 21:46
Ort: Olstorp
Kontakt:

Re: Nya bakåtvända säten säljes

Inlägg av gertthell »

Är det inte så att de bilar som har bakvända säten också har bakdelen av bilen förstärkt för att barnen inte skall åka i deformationszonen. Verkar farligt att flytta över sätena utan att förstärka bilen.

Skickat från min SGP511 via Tapatalk
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Nya bakåtvända säten säljes

Inlägg av bylund »

gertthell skrev:
Är det inte så att de bilar som har bakvända säten också har bakdelen av bilen förstärkt för att barnen inte skall åka i deformationszonen. Verkar farligt att flytta över sätena utan att förstärka bilen.
Det har varit fram och tillbaka med detta om förstärkningen har gjorts om man inte beställt extrasätena från fabrik. Därför ska man dubbelkolla detta innan man monterar dem.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare
Inlägg: 1101
Blev medlem: 08 aug 2015 13:57
Ort: Uppsala

Re: Nya bakåtvända säten säljes

Inlägg av kangru »

Det finns ett specifikt VIN som är vattendelare här enligt SC i UV. Kolla att detta stämmer och kör på!
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6516
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Nya bakåtvända säten säljes

Inlägg av Tars »

Har fått ok från väsby att min kan få stolarna eftermonteras.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare
Inlägg: 1101
Blev medlem: 08 aug 2015 13:57
Ort: Uppsala

Re: Nya bakåtvända säten säljes

Inlägg av kangru »

Tars skrev:
Har fått ok från väsby att min kan få stolarna eftermonteras.
Perfekt! Kan jag rekommendera att du dokumenterar installationen (iaf före och efter bilder om SC inte vill att du tar bilder under tiden jobbet görs) och att Tibor skriver en liten artikel om detta?
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Nya bakåtvända säten säljes

Inlägg av HelectriC »

Det är inte ett speciellt VIN som styr det. Bilar utan sista raden har helt enkelt lite random byggts både med och utan förstärkningar och fästpunkter. När jag var i kontakt med SC om att montera in, så bad dom mig tänka efter noga eftersom det var en ganska omfattande undersökning att se om det går eller inte(och dom har inte lyst att göra det bara för att det är kul att veta)Hade det varit per VIN, så hade det inte varit svårt alls.
För övrigt så ser alla säten likadana ut i bagaget, svarta oavsett vad för klädsel det är i övriga bilen.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare
Inlägg: 1101
Blev medlem: 08 aug 2015 13:57
Ort: Uppsala

Re: Nya bakåtvända säten säljes

Inlägg av kangru »

HelectriC skrev:
Det är inte ett speciellt VIN som styr det. Bilar utan sista raden har helt enkelt lite random byggts både med och utan förstärkningar och fästpunkter. När jag var i kontakt med SC om att montera in, så bad dom mig tänka efter noga eftersom det var en ganska omfattande undersökning att se om det går eller inte(och dom har inte lyst att göra det bara för att det är kul att veta)Hade det varit per VIN, så hade det inte varit svårt alls.
För övrigt så ser alla säten likadana ut i bagaget, svarta oavsett vad för klädsel det är i övriga bilen.
Detta stämmer historiskt men ifrån i höstas (2015) så byggs alla likadant - med förstärkningar.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Nya bakåtvända säten säljes

Inlägg av Svenssons »

Är det så att både baksätena eller rättare sagt den större delen av baksätet och de bakåtvända sätena måste bytas? Finns det inte fäste på ryggen på baksätena som krävs för de bakåtvända sätena?



Sedan blir det väl att skaffa en sådan här när väl sätena är på plats:

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Nya bakåtvända säten säljes

Inlägg av HelectriC »

kangru skrev:
HelectriC skrev:
Det är inte ett speciellt VIN som styr det. Bilar utan sista raden har helt enkelt lite random byggts både med och utan förstärkningar och fästpunkter. När jag var i kontakt med SC om att montera in, så bad dom mig tänka efter noga eftersom det var en ganska omfattande undersökning att se om det går eller inte(och dom har inte lyst att göra det bara för att det är kul att veta)Hade det varit per VIN, så hade det inte varit svårt alls.
För övrigt så ser alla säten likadana ut i bagaget, svarta oavsett vad för klädsel det är i övriga bilen.
Detta stämmer historiskt men ifrån i höstas (2015) så byggs alla likadant - med förstärkningar.
Exakt och alltså kan man inte enbart gå på VIN. Är det någon med bil innan höst -15 som vill eftermontera så måste bilen undersökas.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Mistafrizz
Teslaägare
Inlägg: 434
Blev medlem: 14 sep 2015 14:41
Ort: Trosa/Kista

Re: Nya bakåtvända säten säljes

Inlägg av Mistafrizz »

Svenssons skrev:
Är det så att både baksätena eller rättare sagt den större delen av baksätet och de bakåtvända sätena måste bytas? Finns det inte fäste på ryggen på baksätena som krävs för de bakåtvända sätena?



Sedan blir det väl att skaffa en sådan här när väl sätena är på plats:


Fästet finns där bakom tyget (iaf på min bil) - jag väntar på att SC Väsby ska få hem delarna, sen får jag det monterat.
Model X 90d (uttagen december 2016) - allt utom det berömda draget.

2015 Nissan Leaf Tekna
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Nya bakåtvända säten säljes

Inlägg av Svenssons »

Mistafrizz skrev:
Fästet finns där bakom tyget (iaf på min bil) - jag väntar på att SC Väsby ska få hem delarna, sen får jag det monterat.
OK, men tror att det inte finns på alla. Såg en film där någon hade fått New Generation-baksäte och de bakåtvända sätena där han inte kunde fälla upp dessa eftersom fästet inte fanns. Kanske bara gäller de få New Generation-baksätena dock.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6516
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Nya bakåtvända säten säljes

Inlägg av Tars »

kangru skrev:
Tars skrev:
Har fått ok från väsby att min kan få stolarna eftermonteras.
Perfekt! Kan jag rekommendera att du dokumenterar installationen (iaf före och efter bilder om SC inte vill att du tar bilder under tiden jobbet görs) och att Tibor skriver en liten artikel om detta?
Absolut!
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7319
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Nya bakåtvända säten säljes

Inlägg av TiborBlomhall »

Ja, skicka mig bilder å beskrivning så kan jag fixa en artikel om det!

mejlet är tibor.blomhall på teslaclubsweden.se
grund
Inlägg: 2
Blev medlem: 06 sep 2017 17:13

Re: Nya bakåtvända säten säljes

Inlägg av grund »

Ser att der står SC på flera ställen... men vilket företag är det och vad kostar bakåtvända säten att eftermontera? :)

Letar en begagnad Telsa mellan 600-700 men vill ha 7 säten...
vigge50
Inlägg: 7461
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Nya bakåtvända säten säljes

Inlägg av vigge50 »

grund skrev:
Ser att der står SC på flera ställen... men vilket företag är det och vad kostar bakåtvända säten att eftermontera? :)

Letar en begagnad Telsa mellan 600-700 men vill ha 7 säten...
SC står för Service center och är Teslas egna, inte ett eget företag ;)
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6516
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Nya bakåtvända säten säljes

Inlägg av Tars »

Jag har balk, och ett halvt säte.
Allt kom inte med i frakten från USA.
Så om du vill vänta så har jag ett komplett kitt för en vettig peng.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8564
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Nya bakåtvända säten säljes

Inlägg av Pontus »

grund skrev:
Ser att der står SC på flera ställen... men vilket företag är det och vad kostar bakåtvända säten att eftermontera? :)

Letar en begagnad Telsa mellan 600-700 men vill ha 7 säten...
Jag har en bil som Tars säte går att montera in i och den är till salu ;)
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
grund
Inlägg: 2
Blev medlem: 06 sep 2017 17:13

Re: Nya bakåtvända säten säljes

Inlägg av grund »

Ska "tyvärr" köpa en demobil via Tesla då de har förmånlig privatfiansiering och förlängd garanti.
Skriv svar