Såld! Off Grid solelanläggning - ladda elbilen utan elnät!

Här säljer du tillbehör till bilar

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Off Grid Byggaren
Inlägg: 2273
Blev medlem: 06 jan 2016 22:40

Såld! Off Grid solelanläggning - ladda elbilen utan elnät!

Inlägg av Off Grid Byggaren »

Då jag numer är On Grid i min stuga så så säljer jag min Off Grid solelanläggning inför nytt projekt med nätansluten byggnadsintegrerad solel.
Senast redigerad av Off Grid Byggaren, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare
Inlägg: 1729
Blev medlem: 26 mar 2014 10:42
Ort: Täby

Re: Off Grid solelanläggning - ladda elbilen utan elnät!

Inlägg av Bod »

Får man hjälp att montera?
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4341
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Off Grid solelanläggning - ladda elbilen utan elnät!

Inlägg av dstr »

Jag är intresserade av en av anläggningarna. Har du dom hemma i Sollentuna eller är dom kvar i Roslagen?
Användarvisningsbild
Off Grid Byggaren
Inlägg: 2273
Blev medlem: 06 jan 2016 22:40

Re: Off Grid solelanläggning - ladda elbilen utan elnät!

Inlägg av Off Grid Byggaren »

dstr skrev:
Jag är intresserade av en av anläggningarna. Har du dom hemma i Sollentuna eller är dom kvar i Roslagen?
Nu är båda anläggningarna sålda. Den ena hamnade på ett torp i Dalarna, den andra på ett torp i Småland.

Flera spekulanter har hört av sig på min annons, blev lite förvånad då många har varit invandrare som vill köpa och ta med sig anläggningen till sina föräldrars bostad i hemlandet.

Det har då varit Afrikanska länder som förstås befinner sig på betydligt soligare breddgrader. Kul att de vill ta hand om sina föräldrar så bra, fyndpriset och kronkursen är väl lockande men transporten är ju bekymret. Önskemålet har bland annat varit att kunna köra AC dygnet runt vilket är mycket energikrävande förstås.

Det verkar i övrigt finnas stort intresse för Off grid, annonsen har haft 1663 visningar på 6 dagar.
Datablad_1.JPG
Skriv svar