Renault Kangoo

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Renault Kangoo

Inlägg av LarsL »

iAkita skrev:
Jerker skrev:
Jag hade en sån som arbetsfordon under några år. Jag hade definitivt behövt snabbladdning och större batteri!
LarsL skrev:
Jo, det behöver absolut kunna snabbladdas. Annars är det ju kört om du måste hämta åka en vända för bräder, en för rörkopplingar, en för färg och någon vända till tippen. Det blir för mig lätt några mil varje gång.
Det är klart att det går att hitta enstaka stadsbudbilar och hantverkare som kör 20 mil eller mer under en arbetsdag, men rent generellt känns det inte som särskilt effektivt att anlita eller driva en firma med hanterkare som spenderar tre av åtta arbetstimmar i bilen, i tillägg till lunch och fikaraster. Gör man det blir det inte mer än fyra timmar över till effektivt arbete om dagen. Tre om man dessutom ska köra iväg och snabbladda, istället för att plugga in ”on site” medan man faktiskt arbetar. Nej tack till att anlita den firman, och ja tack till effektiviseringar om det vore jag som driver firman.
Det här var inte en firma utan något som skulle kunna hända mig när jag fixar hemma.

Ett exempel på en firma är ju en Göteborgsbaserad som har en kund i Alingsås och en i Borås. Där de på morgonen åker till Alingsås för att påbörja en installation, tömma ett system tex. Sedan åka till firman och hämta grejer för att åka ut till Borås för uppdrag och sedan tillbaka till Alingsås... Tror inte det är ett speciellt ovanligt arrangemang.
Skriv svar