Nissan Leaf - Laddning

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
neriksson
Teslaägare
Inlägg: 65
Blev medlem: 09 sep 2016 19:43
Referralkod: ts.la/stefan784459

Re: Nissan Leaf - Laddning

Inlägg av neriksson »

Henrik Torphammar skrev:
Lika förundrad över hur man kan köpa en bil för så mycket pengar utan att veta vad man köpt
Jag har försökt tagit reda på så mycket som möjligt innan, men till slut kände jag att jag är tillräckligt redo att köpa elbil och lära mig längs vägen.
Har ingen aning om hur många cylindrar min fossilare har heller - behållit kunskapen om den bilen till strikt need-to-know-basis och det har funkat skapligt hittils. ;)

Henrik Torphammar skrev:
När du får bilen så får du öppna motorhuven och titta vad som sitter där helt enkelt, det finns en dekal på laddaren som talar om vilken det är. Bli inte rädd när du öppnar huven bara för motorpaketet ser ut som bilken bensinare som helst :mrgreen:

Laddaren är den översta biten "topplocket", mellangården är fartreglaget/invertern som styr elmotorn och själva motorn är "vevhuset" längst ner på motorpaketet.
Haha, har förstått till min besvikelse att det inte finns någon "frunk" på Leafen. :evil:
Tack för hjälpen, får kika där när jag hämtat bilen.
Tesla Model Y | Long Range AWD | 2023
Kia e-Niro | Advance Plus Tech | 2021
Nissan Leaf | Tekna 30kWh | 2017
Reserverat Avbokat Model 3 | 31 augusti 2016
Användarvisningsbild
neriksson
Teslaägare
Inlägg: 65
Blev medlem: 09 sep 2016 19:43
Referralkod: ts.la/stefan784459

Re: Nissan Leaf - Laddning

Inlägg av neriksson »

Bjelke skrev:
Att bilen HAR en inbyggd laddare är helt självklart iaf :)
Haha, ja, det fattade jag ju egentligen nu när du säger det. Skyller på att jag är lite trött nu och fortfarande nybörjare :roll:
Bjelke skrev:
Standard-kabeln som följer med kör på 10 Ampere vilket normalt ska funka i ett vanligt uttag om det är i gott skick :)
Ok, skönt. Då har jag i varje fall en liten backuplösning om det skulle krångla att få in en laddbox.
Tesla Model Y | Long Range AWD | 2023
Kia e-Niro | Advance Plus Tech | 2021
Nissan Leaf | Tekna 30kWh | 2017
Reserverat Avbokat Model 3 | 31 augusti 2016
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Nissan Leaf - Laddning

Inlägg av Teslaspolen »

neriksson skrev:
Henrik Torphammar skrev:
Lika förundrad över hur man kan köpa en bil för så mycket pengar utan att veta vad man köpt
Jag har försökt tagit reda på så mycket som möjligt innan, men till slut kände jag att jag är tillräckligt redo att köpa elbil och lära mig längs vägen.
Har ingen aning om hur många cylindrar min fossilare har heller - behållit kunskapen om den bilen till strikt need-to-know-basis och det har funkat skapligt hittils. ;)

Henrik Torphammar skrev:
När du får bilen så får du öppna motorhuven och titta vad som sitter där helt enkelt, det finns en dekal på laddaren som talar om vilken det är. Bli inte rädd när du öppnar huven bara för motorpaketet ser ut som bilken bensinare som helst :mrgreen:

Laddaren är den översta biten "topplocket", mellangården är fartreglaget/invertern som styr elmotorn och själva motorn är "vevhuset" längst ner på motorpaketet.
Haha, har förstått till min besvikelse att det inte finns någon "frunk" på Leafen. :evil:
Tack för hjälpen, får kika där när jag hämtat bilen.
Så länge man är villig att lära sig så kommer det gå bra!
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Nissan Leaf - Laddning

Inlägg av HelectriC »

Bjelke skrev:
Länken i första inlägget går till en adapter som behövs om man vill ladda på en stolpe med kabel inbyggd och som då har typ2-kontakt, den är supersmart och den har jag inte ens sett förut faktiskt :)
Den ser omotiverat dyr ut men kan vara jäkligt bra att ha ibland :)

Precis som Lars skriver så behöver man en kabel som han länkar till om man kommer till en stolpe med typ 2 uttag (utan fast kabel alltså) och den kanske följer med bilen tom :)

Och som nämnts redan så kommer man till en CHAdeMO-laddare så är det bara att plugga in direkt i bilen i den kontakt som redan sitter där (gäller det även den billigaste versionen förresten?)...

Diverse kort och taggar hit och dit är tyvärr fortfarande ett nödvändigt ont på många ställen :(
Sorry för att jag är dryg, men vad tillförde ditt inlägg som inte står i inläggen ovanför :lol:
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Nissan Leaf - Laddning

Inlägg av LarsL »

neriksson skrev:
Jag har inte helt förstått det här med Schuko.
Vad jag har läst och förstått från vissa håll så är det inte rekommenderat att ladda från ett vanligt vägguttag. Andra menar att det inte är några problem och jag har läst recensioner av bilen där testförarna har laddat på motorvärmaruttag.
Jag håller nu på att förhandla med BRF att jag ska få installera laddbox vid min parkeringsplats, men om dom nu vägrar eller drar ut på tiden;
Kan jag ladda Leafen från motorvärmaruttag? Dom är nyinstallerade i somras och dom har timer.

Hoppas du förstår vad jag menar med mitt svamlande... :?
Nej, det är inte rekommenderat att ladda från vilket vägguttag som helst. Men är det fräscha installationer som tål 10A under lång tid så är det okej.

Att ladda från ett motorvärmaruttag med timer funkar dåligt. Du laddar ungefär 10km per timme ur ett Schukel på 10A. Om då timer slår av efter någon timme så ger det ju inte särskilt mycket. Bäst är så klart att byta ut Schukel uttaget emot en Laddbox. Men att bara kunna koppla bort timer kan hjälpa mycket.

Det är nästan nödvändigt att kunna ladda hemma eller vid jobbet om inte elbilen ska bli en plåga. Så ansträng dig för att lösa laddningen även om det är lite svårt.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Nissan Leaf - Laddning

Inlägg av Bjelke »

HelectriC skrev:
Bjelke skrev:
Länken i första inlägget går till en adapter som behövs om man vill ladda på en stolpe med kabel inbyggd och som då har typ2-kontakt, den är supersmart och den har jag inte ens sett förut faktiskt :)
Den ser omotiverat dyr ut men kan vara jäkligt bra att ha ibland :)

Precis som Lars skriver så behöver man en kabel som han länkar till om man kommer till en stolpe med typ 2 uttag (utan fast kabel alltså) och den kanske följer med bilen tom :)

Och som nämnts redan så kommer man till en CHAdeMO-laddare så är det bara att plugga in direkt i bilen i den kontakt som redan sitter där (gäller det även den billigaste versionen förresten?)...

Diverse kort och taggar hit och dit är tyvärr fortfarande ett nödvändigt ont på många ställen :(
Sorry för att jag är dryg, men vad tillförde ditt inlägg som inte står i inläggen ovanför :lol:
:lol: inte mycket, bara lite tydligare kanske...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Limbster
Inlägg: 545
Blev medlem: 06 apr 2016 09:26

Re: Nissan Leaf - Laddning

Inlägg av Limbster »

neriksson skrev:
Jag har inte helt förstått det här med Schuko.
Vad jag har läst och förstått från vissa håll så är det inte rekommenderat att ladda från ett vanligt vägguttag. Andra menar att det inte är några problem och jag har läst recensioner av bilen där testförarna har laddat på motorvärmaruttag.
Jag håller nu på att förhandla med BRF att jag ska få installera laddbox vid min parkeringsplats, men om dom nu vägrar eller drar ut på tiden;
Kan jag ladda Leafen från motorvärmaruttag? Dom är nyinstallerade i somras och dom har timer.

Hoppas du förstår vad jag menar med mitt svamlande... :?
Går utmärkt att ladda från Schuko men var försiktig med värmeutveckling om du laddar med mer än 10A. Går nog bra att ladda från motorvärmaren på runt 10A vissa kan vara begränsade till 6A, titta vad den är byggd för att klara, problemet är timern, får springa ut och sätta igång den stup i kvarten, men sopor ska slängas, hund kanske ska rastas mm, så under en period kan det nog funka.
nöjd med min Ampera tillsvidare
Henrik Torphammar
Inlägg: 1549
Blev medlem: 10 apr 2017 10:35

Re: Nissan Leaf - Laddning

Inlägg av Henrik Torphammar »

Teslaspolen skrev:
Så länge man är villig att lära sig så kommer det gå bra!
Jag fuskade med en kampanj där Nissan Leasade ut bilar för 1600kr/mån. Hade aldrig vågat köpa en så dyr bil utan att veta allt, men det är ju personligt. Hade efter min leasing aldrig köpt en Leaf heller. (Den 2014 jag hade vad katastrof beträffande byggkvalitet.) Dock valde jag att leasa den ett år till för dubbla pengarna eftersom det gav mig relativt billiga mil och passade min slingriga väg bättre än min V70 D5.

Sen blir det ju lättare med tiden att köra elbil för all del om än lika dyrt i inköp.

2014 när jag hämtade min bil i Malmö,
Bild

Tre år senare,
Bild
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Användarvisningsbild
neriksson
Teslaägare
Inlägg: 65
Blev medlem: 09 sep 2016 19:43
Referralkod: ts.la/stefan784459

Re: Nissan Leaf - Laddning

Inlägg av neriksson »

LarsL skrev:
Nej, det är inte rekommenderat att ladda från vilket vägguttag som helst. Men är det fräscha installationer som tål 10A under lång tid så är det okej.
Kanske är svårt för dig att svara på, men hur ska man tänka på när man hälsar på hos andra som har villa? Vi vet ju inte om det är "fräsch installation" där eller inte.
Vi åker då och då och hälsar på svärfar och svärmor och är där några timmar. Ska jag vidta några försiktigthetsåtgärder om vi vill låna ett Schuko av dom för att ladda?
LarsL skrev:
Det är nästan nödvändigt att kunna ladda hemma eller vid jobbet om inte elbilen ska bli en plåga. Så ansträng dig för att lösa laddningen även om det är lite svårt.
Vi kommer göra allt för att få installera en laddbox - men jag vet ju att det finns personer som av olika skäl är väldigt skeptiska till elbilar. :|
Tesla Model Y | Long Range AWD | 2023
Kia e-Niro | Advance Plus Tech | 2021
Nissan Leaf | Tekna 30kWh | 2017
Reserverat Avbokat Model 3 | 31 augusti 2016
Användarvisningsbild
neriksson
Teslaägare
Inlägg: 65
Blev medlem: 09 sep 2016 19:43
Referralkod: ts.la/stefan784459

Re: Nissan Leaf - Laddning

Inlägg av neriksson »

Limbster skrev:
Går utmärkt att ladda från Schuko men var försiktig med värmeutveckling om du laddar med mer än 10A. Går nog bra att ladda från motorvärmaren på runt 10A vissa kan vara begränsade till 6A, titta vad den är byggd för att klara, problemet är timern, får springa ut och sätta igång den stup i kvarten, men sopor ska slängas, hund kanske ska rastas mm, så under en period kan det nog funka.
Har nog tänkt om och tänker använda motorvärmeuttaget för att kunna slå på värme i bilen utan att behöva sno energi från batteriet.
Jag ser det som att vi har en kupévärmare :D
Tesla Model Y | Long Range AWD | 2023
Kia e-Niro | Advance Plus Tech | 2021
Nissan Leaf | Tekna 30kWh | 2017
Reserverat Avbokat Model 3 | 31 augusti 2016
Henrik Torphammar
Inlägg: 1549
Blev medlem: 10 apr 2017 10:35

Re: Nissan Leaf - Laddning

Inlägg av Henrik Torphammar »

neriksson skrev:
Har nog tänkt om och tänker använda motorvärmeuttaget för att kunna slå på värme i bilen utan att behöva sno energi från batteriet.
Jag ser det som att vi har en kupévärmare :D
Där får man sin förstas surprise. Timern till förvärmningen funkar inte om du inte har sladden i oavsett batterinivå. Appen slutar funka när utetemperaturen når så lågt att den behövs ;-)
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Nissan Leaf - Laddning

Inlägg av bylund »

neriksson skrev:
LarsL skrev:
Nej, det är inte rekommenderat att ladda från vilket vägguttag som helst. Men är det fräscha installationer som tål 10A under lång tid så är det okej.
Kanske är svårt för dig att svara på, men hur ska man tänka på när man hälsar på hos andra som har villa? Vi vet ju inte om det är "fräsch installation" där eller inte.
Vi åker då och då och hälsar på svärfar och svärmor och är där några timmar. Ska jag vidta några försiktigthetsåtgärder om vi vill låna ett Schuko av dom för att ladda?
Man kan ställa ner laddströmmen (för det antar jag att man kan), så att man inte laddar snabbare än man behöver. Då blir det mindre värmeutveckling i ledningar och kontakter.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Nissan Leaf - Laddning

Inlägg av bylund »

LarsL skrev:
... Schukel på 10A. ... Schukel uttaget ...
Vad är egentligen grejen med att konsekvent skriva Schukel istället för Schuko? Det är i så många inlägg från dig att jag börjar undra om det är ett skämt jag inte förstår.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
neriksson
Teslaägare
Inlägg: 65
Blev medlem: 09 sep 2016 19:43
Referralkod: ts.la/stefan784459

Re: Nissan Leaf - Laddning

Inlägg av neriksson »

Henrik Torphammar skrev:
Där får man sin förstas surprise. Timern till förvärmningen funkar inte om du inte har sladden i oavsett batterinivå. Appen slutar funka när utetemperaturen når så lågt att den behövs ;-)
Vet inte om jag missförstår dig, men enligt Tibor så går det att starta värmningen även om bilen inte laddas.
Tibor's artikel 'Ett år med Leif' skrev:
Men i gengäld har jag i stort sett aldrig behövt skrapa vindrutan – man tar bara upp mobilen och startar kupévärmen sådär 20 minuter innan, vilket funkar bra även när hon är oansluten till eluttag.

Länk till artikeln
Stämmer inte det?
Tesla Model Y | Long Range AWD | 2023
Kia e-Niro | Advance Plus Tech | 2021
Nissan Leaf | Tekna 30kWh | 2017
Reserverat Avbokat Model 3 | 31 augusti 2016
Användarvisningsbild
neriksson
Teslaägare
Inlägg: 65
Blev medlem: 09 sep 2016 19:43
Referralkod: ts.la/stefan784459

Re: Nissan Leaf - Laddning

Inlägg av neriksson »

bylund skrev:
Man kan ställa ner laddströmmen (för det antar jag att man kan), så att man inte laddar snabbare än man behöver. Då blir det mindre värmeutveckling i ledningar och kontakter.
Ok, tack för tipset. :)
Tesla Model Y | Long Range AWD | 2023
Kia e-Niro | Advance Plus Tech | 2021
Nissan Leaf | Tekna 30kWh | 2017
Reserverat Avbokat Model 3 | 31 augusti 2016
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Nissan Leaf - Laddning

Inlägg av Bjelke »

neriksson skrev:
bylund skrev:
Man kan ställa ner laddströmmen (för det antar jag att man kan), så att man inte laddar snabbare än man behöver. Då blir det mindre värmeutveckling i ledningar och kontakter.
Ok, tack för tipset. :)
Nissans original-sladd kan man faktiskt inte ställa strömmen på och inte i bilen heller :(
Jag fick köpa en sladd på annat håll för det. Det är oxo enda sättet att ladda på högre effekt (14,3 A i Nissans fall).
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Nissan Leaf - Laddning

Inlägg av lator »

Bjelke skrev:
HelectriC skrev:
Bjelke skrev:
Länken i första inlägget går till en adapter som behövs om man vill ladda på en stolpe med kabel inbyggd och som då har typ2-kontakt, den är supersmart och den har jag inte ens sett förut faktiskt :)
Den ser omotiverat dyr ut men kan vara jäkligt bra att ha ibland :)

Precis som Lars skriver så behöver man en kabel som han länkar till om man kommer till en stolpe med typ 2 uttag (utan fast kabel alltså) och den kanske följer med bilen tom :)

Och som nämnts redan så kommer man till en CHAdeMO-laddare så är det bara att plugga in direkt i bilen i den kontakt som redan sitter där (gäller det även den billigaste versionen förresten?)...

Diverse kort och taggar hit och dit är tyvärr fortfarande ett nödvändigt ont på många ställen :(
Sorry för att jag är dryg, men vad tillförde ditt inlägg som inte står i inläggen ovanför :lol:
:lol: inte mycket, bara lite tydligare kanske...
När man tävlar i inläggsligan så är väl alla medel tillåtna... :mrgreen:
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Basunen
Inlägg: 151
Blev medlem: 05 mar 2014 17:29
Ort: Linköping

Re: Nissan Leaf - Laddning

Inlägg av Basunen »

Tänk på hur sladden hänger när du använder Schuko. Klumpen på sladden är tung. För mig blev det glappt efter några år. Värmeutväxling och plasten smälte. Använder fortfarande Schuko men avlastar nu genom att lägga klumpen på en stol så den inte drar i kontakten.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
_________________________________________________________________
Leaf, 9000mil. Såld
BMW 520d, 75%RME/25%HVO 23,000 mil Såld
Kia EV6+ AWD Vässla elmoppe
Moped Express Radexi 1956, väldigt fossil
Nimbus 21 DC, akrylat bensin
6,2 kWp solenergi
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4835
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Nissan Leaf - Laddning

Inlägg av chaffis75 »

Vi har leaset en leaf på två år och ville då inte skaffa laddbox eftersom de är en typ1 kontakt. Såhär löste vi laddningen. Monterade ett helt nytt shuko, byggde en lite hylla med lock och hänglås för att avlasta och hålla den enklaste typen av stölder borta.
Såhär sitter denna laddare nästan hela tiden, bara någon gång ibland vi tar med den.

Vad har hört så laddare man bara med ca 8 amp på nyare leaf laddare (med original klump) men har inte kollat de själv men har plan att göra de vilken dag som :D Om detta är sant så är ju risken för varmgång betydligt lägre men kan såklart hända ändå.

Jag tycker vår lösning fungerar utmärkt, har haft de så sedan april/maj något.
IMG_20170930_083719.jpg
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
evilirish
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 01 nov 2016 18:42
Ort: Skåne

Re: Nissan Leaf - Laddning

Inlägg av evilirish »

Själv satte jag upp en laddbox med typ2 uttag, och använder den medföljande typ2->typ1 kabeln
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Nissan Leaf - Laddning

Inlägg av Teslaspolen »

Vi fick först en 8 ampere sladd, sedan efter ett år så fick vi en till, fast på 10 ampere. Så nu har vi den på 8A alltid sittandes hemma vid garaget, och 10A får ligga med i bilen.
Henrik Torphammar
Inlägg: 1549
Blev medlem: 10 apr 2017 10:35

Re: Nissan Leaf - Laddning

Inlägg av Henrik Torphammar »

neriksson skrev:
Henrik Torphammar skrev:
Där får man sin förstas surprise. Timern till förvärmningen funkar inte om du inte har sladden i oavsett batterinivå. Appen slutar funka när utetemperaturen når så lågt att den behövs ;-)
Vet inte om jag missförstår dig, men enligt Tibor så går det att starta värmningen även om bilen inte laddas.
Tibor's artikel 'Ett år med Leif' skrev:
Men i gengäld har jag i stort sett aldrig behövt skrapa vindrutan – man tar bara upp mobilen och startar kupévärmen sådär 20 minuter innan, vilket funkar bra även när hon är oansluten till eluttag.

Länk till artikeln
Stämmer inte det?
Vi talar inte mot varandra. Timern kräver laddsladd i. Sen finns appen, men det jag menar är att den strular rejält och i synnerhet när det började bli kallt ute. Vet inte om det var belastning på deras server eller nått. Kontentan blev kall kupé.
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Användarvisningsbild
Monark1954
Teslaägare
Inlägg: 1012
Blev medlem: 25 mar 2016 10:02
Ort: Umeå

Re: Nissan Leaf - Laddning

Inlägg av Monark1954 »

Strul med appen som bara fungerar i bland på senare tid har bidragit att vi troligen byter bilmärke för vår andra elbil.
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Nissan Leaf - Laddning

Inlägg av Bjelke »

Monark1954 skrev:
Strul med appen som bara fungerar i bland på senare tid har bidragit att vi troligen byter bilmärke för vår andra elbil.
Jäklar vad lätt det är att glömma sånt alltså, jag höll på bli vansinnig förr när jag had Leafen som huvudbil och appen
bara krånglade typ hela tiden (den var ju tom under en period helt avstängd av Nissan)... Kör man batteriet helt tomt
varje dag så vill man ju väldigt gärna kunna kolla i appen så att laddningen funkar eller få ett meddelande om den inte
gör det tex... Jag hade 10 mil enkel varje dag och var alltså även tvungen att ha 100% laddat för att komma hem...
Nu när vi mest har den som andrabil hemma och sällan kör mer än några mil per dag så blir det helt annat, nu kikar
man i appen väldigt sällan...
Skönt att bli påmind om varför jag förut sa "aldrig mer en Nissan", synd att bilen i sig har varit så rackarns felfri i 4år, det
Kan man ju inte säga om Teslan precis...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Nissan Leaf - Laddning

Inlägg av bonath »

Tycker den funkar hyfsat. Får logga in på nytt hela tiden och seeeeeg é den men in kommer jag till slut. Har inte förvärmt på ett tag, får prova det några gånger.
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Skriv svar