Jag har försökt tagit reda på så mycket som möjligt innan, men till slut kände jag att jag är tillräckligt redo att köpa elbil och lära mig längs vägen.Henrik Torphammar skrev:Lika förundrad över hur man kan köpa en bil för så mycket pengar utan att veta vad man köpt
Har ingen aning om hur många cylindrar min fossilare har heller - behållit kunskapen om den bilen till strikt need-to-know-basis och det har funkat skapligt hittils.
Haha, har förstått till min besvikelse att det inte finns någon "frunk" på Leafen.Henrik Torphammar skrev:När du får bilen så får du öppna motorhuven och titta vad som sitter där helt enkelt, det finns en dekal på laddaren som talar om vilken det är. Bli inte rädd när du öppnar huven bara för motorpaketet ser ut som bilken bensinare som helst
Laddaren är den översta biten "topplocket", mellangården är fartreglaget/invertern som styr elmotorn och själva motorn är "vevhuset" längst ner på motorpaketet.
Tack för hjälpen, får kika där när jag hämtat bilen.