Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Sono Motors

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Re: Sono Motors

Inläggav elbilist Jerker » 11 feb 2019 19:40

LarsL skrev:Hörde att dragkroken blir begränsad till 750kg även för produktionsversionen. :(

Ja, de har aldrig lovat mer. Men efter det där var sagt så har jag läst att de inte har bestämt sig. Det finns kanske en möjlighet att den blir lite högre.
Leasad Renault Zoe Intense från januari 2016. | Reserverat en Tesla 3 i MoS butik den 31/3 -16 med köplats #1
Annullerade reservationen 2019-01-04. Har beställt en Kia e-Niro med dragkrok.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inläggav elbilist LarsL » 11 feb 2019 19:48

Jerker skrev:
LarsL skrev:Hörde att dragkroken blir begränsad till 750kg även för produktionsversionen. :(

Ja, de har aldrig lovat mer. Men efter det där var sagt så har jag läst att de inte har bestämt sig. Det finns kanske en möjlighet att den blir lite högre.

I det omtalade FullyCharge avsnittet säger ju representanten att det kommer stanna vid 750kg, så det verkar vara rätt klart.
Nissan Leaf 30kWh Tekna
LarsL
elbilist

Inläggav elbilist Jerker » 11 feb 2019 20:19

LarsL skrev:
Jerker skrev:

I det omtalade FullyCharge avsnittet säger ju representanten att det kommer stanna vid 750kg, så det verkar vara rätt klart.

Alltså, efter den här videon spelades in har de sagt att de inte har bestämt dragvikten än, men den blir minst 750 kg.
Leasad Renault Zoe Intense från januari 2016. | Reserverat en Tesla 3 i MoS butik den 31/3 -16 med köplats #1
Annullerade reservationen 2019-01-04. Har beställt en Kia e-Niro med dragkrok.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inläggav Henrik Torphammar » 11 feb 2019 21:58

Jerker skrev:Det är nåt charmigt över FC:s sätt att göra sina videor. De är så entusiastiska och positiva över allt som har med elbilar att göra.

Men när jag ser dem göra videor på nåt som jag kan väldigt mycket om och dessutom vill väl, som Sono Sion, så får jag istället känslan av att det är till nackdel för Sion att de inte ställer några kritiska, eller ens fördjupande, följdfrågor. Särskilt vad gäller solcellerna. Man borde ha förtydligat att det bara är under optimala förhållanden som man kan få ut 30 km räckvidd per dag. Nu fick de det att låta som att vem som helst kunde låta bli att ladda bilen via kabel. Det är ju inte många som skulle klara sig på det för sitt vardagsåkande.

Det är ju samma sak med Bilar med sladd, det är ju också fokus underhållning och inte just elbilsfakta. Jag tycker det är synd när något som skulle kunna vara bildande mest blir trams och felaktigheter om än en smula underhållande.
Henrik Torphammar

Inläggav elbilist Grimlos » 12 feb 2019 10:02

För de "frälsta" som verkligen vill ha alla detaljer så kanske FC blir för simpelt i sina analyser. Men de har verkligen lyckats med att nå ut till fossilbilister och det får nog anses vara nog så viktigt.

(Se klipp från deras live-event i somras där merparten av publiken var fossilbilister)
Nissan Leaf 40 kWh -18, Bronze Metallic
Grimlos
elbilist

Föregående

Återgå till Elektriska Fordon