Sono Motors

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
PoloPrinsen
Inlägg: 559
Blev medlem: 05 jul 2015 09:11

Re: Sono Motors

Inlägg av PoloPrinsen »

Jerker skrev:
Klintan skrev:
Verkar som att senaste tidens många positiva artiklar och youtubeklipp drivit upp antalet beställningar rejält. Samtidigt har de fortfarande inte bestämt sig om det ska vara fram- eller bakhjulsdrift. Prototyperna har ju vad jag kan förstå helt överflyttad teknik från BMW i3, vilket är helt orealistiskt i en färdig bil. Trots detta låter de journalister och bloggare provköra bilarna som att det vore något de själva utvecklat.
Vore intressant att veta hur långt de kommit med utvecklingen av en egen bil? Hur ser kalkylen ut, hur långt räcker pengarna för utvecklingen?
Det utvecklar inte mycket själva. Drivlinan kommer att vara en som redan finns på hyllan att köpa från nån av de stora underleverantörerna till bilindustrin. Både Bosch, Continental och andra har redan färdigutvecklade eldrivlinor som är skalbara för olika storlekar från personbilar upp till små lastbilar. Batteriet köps från den etablerade batteritillverkaren ElringKlinger. Bilen i sin helhet ska byggas av en legotillverkare som redan idag bygger bilar på uppdrag av andra tillverkare. De har alltså vana av att bygga bilar. Vem detta blir har inte presenterats än eftersom inte alla detaljer i samarbetet är färdigförhandlade, men det är en centraleuropeisk tillverkare.

Enligt dem själva är ekonomi och tidslinje inga problem. Allt går enligt plan.
Tack för largörande av ytterligare endel.fakta om sonos sion.

Hur är det med dacia, är de med på den kartan? Har varit vid deras fabrik utanför pietesti i rumänien och det var en rejält stor fabrik. De har förmodligen iaf rätt löneläge för att vara intressanta...

och så nästa undring... finska valmet (som ju bla gjort saabcabbarna samt endel porsche genom åren... är de också med på den kartan? Finnarna har ju kvaliteten iaf om jag fattat rätt.

Hmmm fast tar man centraleuropa på allvar så e väl iaf finnarna helt fel-lokaliserade. Rumänerna kanske bara halvt fel. Hmmm
Mvh PP
Reserverat en Sion från Sonomotors. Har den nya, aktuella referral-koden som gäller april ut i år! Om du vill spara 125Euro så säg till! (får ej ange koden här i signaturen).
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Sono Motors

Inlägg av Jerker »

Jag har ju funderat en hel del över hur Sono ska lyckas sälja en helt ny elbil såpass billigt när alla andra (etablerade) tillverkare inte ens är i närheten. Men jag tror det beror just på att de använder sig av redan utvecklade komponenter. Visst, detta med solceller är ju nytt på bilar, men de har inte utvecklat solcellerna själva. Att sätta i 230V-uttag och typ2-uttag är ju nytt, men uttagen är inte nya. Deras IT-koncept med batteridelning, samåkning och bildelning är nytt, men inga stora pengar i att utveckla appar. Att de har plastkaross som är folierad är drar tydligen ner kostnaden eftersom billackering tydligen är en stor kostnad. Det enda som jag tror är helt nytt och deras eget är att ha mossa som luftfilter.

De kan dra ner slutpriset när de inte kommer att ha nåt eget ÅF-nät som ska ha sin del eller nån kedja av auktoriserade verkstäder. Istället släpper de alla servicemanualer fria samt kommer att ha demonstrationsvideor fritt på nätet som visar hur man byter och servar trasiga komponenter. Reservdelar skickar man efter på postorder. Antingen är man händig och utför servicen själv eller så vänder man sig till närmaste bilverkstad och hänvisar till infon på nätet.

Nåt som kanske kommer att bli ett problem här i Sverige är att de endast lämnar 2 års/100000 km garanti. De generösa vagnsskadegarantierna som är standard i Sverige kommer de inte att lämna, och det är också något som drar ner priset på bilen.

De andra biltillverkarna har valt andra strategier. Tesla har satsat från toppen med helt egna nya lösningar och specialdesignade komponenter och topprestanda och vill hålla sig utvecklingsmässigt i framkanten hela tiden. De andra, etablerade tillverkarna börjar med "Tesladödare" och lägger sig i samma prissegment och med relativt små serier. Dessa har ju mycket annat att ta hänsyn till som en ny tillverkare av en billig småbil inte behöver bekymra sig om.

Uppenbarligen har de hittat ett nytt sätt att tillverka elbilar på som håller nere kostnaderna och när de väl visat vägen kommer det säkert fler efter.
Användarvisningsbild
PoloPrinsen
Inlägg: 559
Blev medlem: 05 jul 2015 09:11

Re: Sono Motors

Inlägg av PoloPrinsen »

Och mossan har samtliga anställda order om att odla hemma till en obefintlig kostnad för företaget! (?) Haha lysande!!!!!
Mvh PP
Reserverat en Sion från Sonomotors. Har den nya, aktuella referral-koden som gäller april ut i år! Om du vill spara 125Euro så säg till! (får ej ange koden här i signaturen).
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: Sono Motors

Inlägg av TeslaTissel »

Jerker skrev:
Jag har ju funderat en hel del över hur Sono ska lyckas sälja en helt ny elbil såpass billigt när alla andra (etablerade) tillverkare inte ens är i närheten. Men jag tror det beror just på att de använder sig av redan utvecklade komponenter. Visst, detta med solceller är ju nytt på bilar, men de har inte utvecklat solcellerna själva. Att sätta i 230V-uttag och typ2-uttag är ju nytt, men uttagen är inte nya. Deras IT-koncept med batteridelning, samåkning och bildelning är nytt, men inga stora pengar i att utveckla appar. Att de har plastkaross som är folierad är drar tydligen ner kostnaden eftersom billackering tydligen är en stor kostnad. Det enda som jag tror är helt nytt och deras eget är att ha mossa som luftfilter.

De kan dra ner slutpriset när de inte kommer att ha nåt eget ÅF-nät som ska ha sin del eller nån kedja av auktoriserade verkstäder. Istället släpper de alla servicemanualer fria samt kommer att ha demonstrationsvideor fritt på nätet som visar hur man byter och servar trasiga komponenter. Reservdelar skickar man efter på postorder. Antingen är man händig och utför servicen själv eller så vänder man sig till närmaste bilverkstad och hänvisar till infon på nätet.

Nåt som kanske kommer att bli ett problem här i Sverige är att de endast lämnar 2 års/100000 km garanti. De generösa vagnsskadegarantierna som är standard i Sverige kommer de inte att lämna, och det är också något som drar ner priset på bilen.

De andra biltillverkarna har valt andra strategier. Tesla har satsat från toppen med helt egna nya lösningar och specialdesignade komponenter och topprestanda och vill hålla sig utvecklingsmässigt i framkanten hela tiden. De andra, etablerade tillverkarna börjar med "Tesladödare" och lägger sig i samma prissegment och med relativt små serier. Dessa har ju mycket annat att ta hänsyn till som en ny tillverkare av en billig småbil inte behöver bekymra sig om.

Uppenbarligen har de hittat ett nytt sätt att tillverka elbilar på som håller nere kostnaderna och när de väl visat vägen kommer det säkert fler efter.
(Bra skrivet)
Mycket intressant lösning de har. Apropå det där med lackeringen kan jag kommentera det,- att den faktiskt är ett av de största kostnaderna, inte bara när det gäller bilproduktion.

Arbetat inom tågbranchen, huvudkontor nyligen, och just fått unik insikt i hur tågproduktion IDAG går till.
Där är det just lackeringen som har varit, en enormt svår kostnad att komma runt.
- Kallas oftast professionellt för lackerings-box. Som all anann automatiserad produktion, så kan man snåla in stora kostnader ju mer slimmad den är.
När det gäller just Tesla så kan man ge sig den på att Musk gjort just det.
Slutpriset per produkt är sedan beroende på hur effektivt produktionslinjen fungerar.
Och för dem som inte redan vet det så ligger den faktiska produktions-kostnaden för tex. M3 ruskigt lågt.

Porsche kunde länge skryta med låga produktionskostnader,- kontra kundpriset, men den lilla ledningen är ointressant nu.

Hepp!
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
Inlägg: 3188
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Enskede

Re: Sono Motors

Inlägg av Leo »

Fast lite haltar resonemanget om att köpa ”billigt från hyllan”.

Då borde ju ”utvecklare” eller i vissa fall etablerade tillverkare (BMW tex) kunna räkna på ett ännu lägre internpris själva och bygga en ännu billigare ”egen elbil” med grejor från hyllan. Nu gör de ju inte det. Eftersom jag är övertygad om att de har ”sämre marginal” på sina elbilar än vanliga bilar. Dessutom är biltillverkningsbranschen ansett som en av de branscher med väldigt låg marginal på sina produkter från början. Kanske de vill ha igen ”investeringskostnaden” osv. Men oavsett så talar det ju emot att de skulle sälja delar internt ”billigt” till någon annan som måste ”plocka ihop/köpa in” allt från andra.

Dagens biltillverkare är ju ofta också redan gigantiska ”storkunder” volymmässigt. VW och Toyota och GM tillverkar ju närmare 10miljoner bilar vardera. Då köper de tex in 10miljoner rattar, 10 miljoner förarstolar, 10x4 miljoner däck osv. Så har svårt att se hur ”embryot” till biltillverkare Sono ska få köpa komponenter ”billigare” än de befintliga billtilverkarnas befintliga faktiska storköp från underleverantörer med saker ”på hyllan”. Visst det finns olika kvalite osv. Men även där finns det giganter till biltillverkare som använder äldre generationer teknik, billigare kvalitet osv.

Så har svårt att se hur argumentet ”köpa från hyllan från befintliga bil &underleverantörs-tillverkare” kommer att lösa ekonomin att få fram en prisvärd bil som ser bra ut på ”papperet”.

Samma sak med Valmet, Pinin Farina, TWR, Lotus osv. De har ju oftast varit inblandade i små serier av exklusiva bilar när de byggt/designat. Tror de är svårt att få det att gå ihop med en riktigt billig bil.

Tesla har ju visat att inte ens när man planerar att, och faktiskt lyckas, bygga/sälja exklusiva bilar först för att därefter ha råd att ta fram en ”billig folkbil” därefter så är det enkelt!

Skulle det funka vore det underbart! Håller med om det till fullo men personligen är jag skeptisk till att de kommer att lyckas. Å andra sidan så var det nog IBM’s storlek och befintliga struktur som blev deras fall. Så man ska inte sluta hoppas.
Senast redigerad av Leo, redigerad totalt 2 gång.
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Sono Motors

Inlägg av Jerker »

Ja, jag håller med dig Leo om att man kan undra! Och det har jag gjort! Men jag är böjd att falla för konspirationsteorier angående de etablerade tillverkarna. Jag tror att de förhalar övergången till elbilar, av olika anledningar; medveten strategi, interna motsättningar, oförmåga att se det uppenbara etc.

Vad gäller Tesla så har de sin egen definition av folkbil. Som Elon sa vid presentationen av 3:an att "Tesla gör inte långsamma bilar" och det betyder också att de inte bygger bilar som är avskalade från dyra finesser. Allt på en model 3 är dyrt jämfört med t.ex. en Sono Sion. Bara detta att de utrustar alla med utrustning för AP.

Nu är visserligen de ursprungliga skaparna av bilen unga och oprövade ingenjörer men efter den första prototypen fick de pengar och det rekryterades en rad kunniga och inom bilindustrin erfarna personer på nyckelposter i företaget, så det är inga naiva newbies som har räknat på projektet.

Det är bara att vänta och se...
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Sono Motors

Inlägg av LarsL »

Sion är ju en bil i den lägre/lägsta klassen. Då ska vi jämföra med bilar i den klassen också och då hamnar vi på Dacia Logan och 85000kr. Från de 85000 ska vi dra bort kostnader för motor och dess tillbehör,men strunt i det... och vi hamnar ändå på runt det dubbla för en Sion. De säger ju €16000 + moms(?) utan batterier, vilket motsvarar en fossilbil utan motor. Kan alltså Dacia göra vinst på Logan så borde ju Sion kunna göra vinst med dubbla priset för mindre.

Tesla har en annan vinkel på sitt bilbyggande. De ska påskynda o ställningen till elektriskabilar och måste därmed göra bilar som är bättre än alla andra bilar. Vi hade inte varit där vi är nu om Tesla gått samma väg som Sonosmotor, vilket var tanken först bland startupsen kring Tesla.

Väldigt inyåtressant med självservice! Det hade ju varit perfekt om jag kunde felsöka, reparera och beställa delar via internet. Ett sånt upplägg, om det kan göras stabilt och långsiktigt, gör ju att behovet av återförsäljare och lokala verkstäder minskar. Det hade ju annars varit ett orosmoment för en start up.
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Sono Motors

Inlägg av Mickep »

Minns på 80 talet att vissa kunde betälla hem en boggie(eller vad de hette) och bygga ihop själv.(kanske detta kan vara en modell för att komma runt producentansvaret)
Det här är ett litet startup som jag utan att tveka kan påstå inte har finansiella muskler att lämna någon som helst garanti.Går något sönder så är det tveksamt om man kan begära någon ersättning öht. Det kommer vara barnsjukdomar utan dess like, och även om elbilar är "enkla" så är de långt från att inte vara komplicerade. det här är liksom förproduktionsserier man normalt har för tester inom företaget. (som model3 som de anställda fick köra/köpa).
Ett återkallande av något slags skulle ruinera dem. Men tänker man att den här bilen inte har några säkerhetssytem alls och accepterar det så är den helt ok att köra. Det här är ett ideellt företag och tror att marginalerna är väldigt små. en kul grej som de gjort med kompisarna, bara för att visa att det går.
Det skall man också ha i åtanke när man jämför. att ens jämföra men zoe eller lief haltar eftersom de är så extremt olika. om man istället ser det som ett hemmabygge så kommer man närmre sanningen. vill absolut inte skriva FUD för det är ett lovprisande projekt. men man måste ta det för vad det är.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Sono Motors

Inlägg av Jerker »

Nya rekryteringar på Sono Motors:
Limbster
Inlägg: 545
Blev medlem: 06 apr 2016 09:26

Re: Sono Motors

Inlägg av Limbster »

Mickep skrev:
Minns på 80 talet att vissa kunde betälla hem en boggie(eller vad de hette) och bygga ihop själv.(kanske detta kan vara en modell för att komma runt producentansvaret)
Det här är ett litet startup som jag utan att tveka kan påstå inte har finansiella muskler att lämna någon som helst garanti.Går något sönder så är det tveksamt om man kan begära någon ersättning öht. Det kommer vara barnsjukdomar utan dess like, och även om elbilar är "enkla" så är de långt från att inte vara komplicerade. det här är liksom förproduktionsserier man normalt har för tester inom företaget. (som model3 som de anställda fick köra/köpa).
Ett återkallande av något slags skulle ruinera dem. Men tänker man att den här bilen inte har några säkerhetssytem alls och accepterar det så är den helt ok att köra. Det här är ett ideellt företag och tror att marginalerna är väldigt små. en kul grej som de gjort med kompisarna, bara för att visa att det går.
Det skall man också ha i åtanke när man jämför. att ens jämföra men zoe eller lief haltar eftersom de är så extremt olika. om man istället ser det som ett hemmabygge så kommer man närmre sanningen. vill absolut inte skriva FUD för det är ett lovprisande projekt. men man måste ta det för vad det är.
Om du nu inte vill skriva FUD så kanske du ska läsa på lite innan du sprider dina lögner

Företaget lämnar två års garanti precis som de flesta tyska biltillverkare gör
Varför skulle det vara barnsjukdommar utan dess like??? Sono Motors kommer att bygga förproduktions bilar för att testa.
Bilen kommer ha säkerhetssystem anti spinn, airbag mm dock ingen AEB eller någon autonomi.
Det är inget ideelt företag.

Om Sono Motors lyckas ro allt i hamn återstår dock att se. Men man har större investerare i ryggen och lyckats rekrytera folk med erfarenhet att ta fram bilmodeller sedan tidigare.
nöjd med min Ampera tillsvidare
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Sono Motors

Inlägg av Mickep »

Hoppas verkligen att det går vägen för dem då detta är ett prof of concept att det går att göra billiga bilar. Frågan är hur stor inverkan de får, jag menar jag tycker jag ser mer reklam för dacia än andra bilmärken på tv men inte lika mycket på vägarna.
Användarvisningsbild
Klintan
Teslaägare
Inlägg: 1549
Blev medlem: 03 apr 2016 14:21
Ort: Lidköping

Re: Sono Motors

Inlägg av Klintan »

Limbster skrev:

Om du nu inte vill skriva FUD så kanske du ska läsa på lite innan du sprider dina lögner

Företaget lämnar två års garanti precis som de flesta tyska biltillverkare gör
Varför skulle det vara barnsjukdommar utan dess like??? Sono Motors kommer att bygga förproduktions bilar för att testa.
Bilen kommer ha säkerhetssystem anti spinn, airbag mm dock ingen AEB eller någon autonomi.
Det är inget ideelt företag.

Om Sono Motors lyckas ro allt i hamn återstår dock att se. Men man har större investerare i ryggen och lyckats rekrytera folk med erfarenhet att ta fram bilmodeller sedan tidigare.
Vilka större investerare har de i ryggen? Vad har de för buffert för oförutsedda händelser och återkallelser? Visst vore det kul om de lyckas men det finns stora risker med projektet.
Elbilist sedan 2014
Limbster
Inlägg: 545
Blev medlem: 06 apr 2016 09:26

Re: Sono Motors

Inlägg av Limbster »

Se sidan 7 denna tråd. Någon större buffert lär de inte ha i dagsläget, men kan man leverera bilar till kunder så lär såklart banker och/eller aktieägare kunna ge likvider. Såklart är det en stor riska att det inte blir något alls, är man inte beredd att förlora 500 euro så tycker inte jag man ska lägga någon pre-order.
nöjd med min Ampera tillsvidare
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Sono Motors

Inlägg av Jerker »

Recharge har smugit omkring här och läst om Sono Sion. ;)

http://www.mestmotor.se/recharge/artikl ... ilen-sono/
Användarvisningsbild
nicklasandersson
Teslaägare
Inlägg: 425
Blev medlem: 08 jul 2016 13:50
Ort: Linköping

Re: Sono Motors

Inlägg av nicklasandersson »

Coolt, du blev ännu mer känd i ett nafs där
MY Performance 2023 | Midnight Cherry Red | 21" Überturbine | Vit inredning
MY LR AWD 2021 | Djupblå metallic | 20" Induction | Svart inredning
S75D | Midnight silver | Panoramatak | Svarta NextGen-säten | AP1 | Luftfjädring | Premiumpaket
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Sono Motors

Inlägg av Jerker »

nicklasandersson skrev:
Coolt, du blev ännu mer känd i ett nafs där Bild
Haha! Ja, så kan det gå...
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Sono Motors

Inlägg av Jerker »

Jag såg en tråd på forumet om kylbox i Teslan som går på 12 V. Då började jag fundera över vad det innebär att Sion får 230V-uttag både i fronten och i bagaget.

Dessa uttag går ju naturligtvis inte på något sätt via 12V-batteriet vilket kan ställa till det på andra bilar när man vill ha lite el. Vad det gäller kylbox så slog det mig genast att det kanske inte ens finns kylboxar för bil som går på 230V? Nå, det är inga problem. Man pluggar bara i en 230V->12V cigarettändaruttagadapter och kör sin 12V-box på!
cigarettuttag.png
Man skulle kunna ha med sig en micro i bilen. En kaffebryggare och en vattenkokare och man har möjlighet att göra laddstoppen vid tråkiga, dyra eller obefintliga matställen vid laddplatser så oändligt mycket trevligare!

För att inte tala om att övernatta i bilen eller ha den vid camping i det fria!

Hoppas verkligen på att denna bil kommer i produktion och/eller att dessa finesser kommer på andra elbilar!
Senast redigerad av Jerker, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Sono Motors

Inlägg av mati »

Vägguttag i bilen är rena drömscenariot. Alltså vägguttag med kräm i, allt annat kvittar.
Jag köpte mig en Handpresso Auto för att kunna få riktigt kaffe i bilen via 12V-uttaget. Den är på 140W och säkringen i Teslan verkar klara det. I e-Golfen funkar det också, men det var väntat eftersom VW säljer denna pryl som tillbehör till sina bilar. Fast till ett hutlöst pris såklart.
Det blir visserligen bara 0,5dl espresso åt gången, men det är faktiskt helt okej. Det blir sjukt gott. :)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Sono Motors

Inlägg av Jerker »

mati skrev:
Vägguttag i bilen är rena drömscenariot. Alltså vägguttag med kräm i, allt annat kvittar.
Jag köpte mig en Handpresso Auto för att kunna få riktigt kaffe i bilen via 12V-uttaget. Den är på 140W och säkringen i Teslan verkar klara det. I e-Golfen funkar det också, men det var väntat eftersom VW säljer denna pryl som tillbehör till sina bilar. Fast till ett hutlöst pris såklart.
Det blir visserligen bara 0,5dl espresso åt gången, men det är faktiskt helt okej. Det blir sjukt gott. :)
Det blir avsäkrat med 16A, så det räcker för det mesta!
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Sono Motors

Inlägg av LarsL »

Jodå, det finns många kylboxar som går på 230.
https://www.kjell.com/se/sortiment/hem- ... box-p48300
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Sono Motors

Inlägg av Jerker »

LarsL skrev:
Jodå, det finns många kylboxar som går på 230.
https://www.kjell.com/se/sortiment/hem- ... box-p48300
Ja, jag såg det sen! Bra!
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Sono Motors

Inlägg av Teslaspolen »

Dom har alltså ingen 12v alls?
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Sono Motors

Inlägg av Jerker »

Teslaspolen skrev:
Dom har alltså ingen 12v alls?
Jodå, som vanligt framme i mittkonsollen, tillsammans med USB och AUX-ingång.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Sono Motors

Inlägg av Jerker »

Limbster skrev:
Börjar nästa tro på att man kommer kunna få en Sion levererad 2019, med drag dessutom :lol:

Har du fått någon träbricka än Jerker?
Fick svar från Sono Motors idag angående min träbricka. De har haft problem med brickor som kommit tillbaka och andra som bara försvunnit och de har beställt nya. Fick iaf mitt könummer: 2170!
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Sono Motors

Inlägg av Teslaspolen »

Det är ett tecken, något om Model 3?! :lol:
Skriv svar