Smart ska gå över till endast el

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

vigge50
Inlägg: 7461
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Smart ska gå över till endast el

Inlägg av vigge50 »

Smart gick för ett tag sedan ut med att de i USA endast skulle sälja deras eldrivna bilar från och med modellår 2018 vilket gjorde att flera försäljare har hoppat av. Nu säger de att från och med 2020 ska det inte gå att köpa en fossildriven Smart i Europa heller och strax efter det i hela världen. Blir Smart det första bilmärket som går över helt till eldrift?

https://insideevs.com/smart-details-pla ... pe-global/
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Smart ska gå över till endast el

Inlägg av bylund »

Ja, om man måste ha inlett sin karriär genom att synda med fossilbilar. Annars vet jag ett märke som redan bara säljer eldrivna bilar.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
vigge50
Inlägg: 7461
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Smart ska gå över till endast el

Inlägg av vigge50 »

bylund skrev:
Ja, om man måste ha inlett sin karriär genom att synda med fossilbilar. Annars vet jag ett märke som redan bara säljer eldrivna bilar.
Ja, men jag menade att de kanske är först med att gå över från fossilbilar till endast elbilar.
Elbilisten
Inlägg: 455
Blev medlem: 11 sep 2015 21:38

Re: Smart ska gå över till endast el

Inlägg av Elbilisten »

Jag läste fel på rubriken; Smart ATT gå över till endast el. Men det blev ju på ett sätt rätt ändå. Sorry, jag drack för lite kaffe i morse. :D
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10911
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Smart ska gå över till endast el

Inlägg av Jerker »

Elbilisten skrev:
Jag läste fel på rubriken; Smart ATT gå över till endast el. Men det blev ju på ett sätt rätt ändå. Sorry, jag drack för lite kaffe i morse. :D
:lol: Jag gjorde det samma!
Skriv svar