Märkligt att ta bort batteriet, det tar inte någon plats som kan användas av vätgastankar eller ens bränsleceller misstänker jag. Dessutom krävs batterier i en vätgasbil om man vill ha den lite snabbare än en traktor. Känns än mer som en rip off om man skall betala 50 000 euro för att någon skall ta ens batteripack och göra bilen obrukbar i princip överallt...Kraftverksdoktorn skrev:Det är nog ett lite konstigt skämt detta. Enligt artikeln så har dom dessutom tagit bort batteriet. Hur ska man ta sig till macken om man inte kan utnyttja SuC-nätverket?
Hesla
Moderator: Redaktion
Re: Hesla
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Hesla
Lite mer rimligt men fortfarande orimligt. De kommer alltså ta bort större delen av Teslans lastutrymme för att få ytterligare ca 500 km räckvidd förutsatt att du kör till vätgasstationen och tankar vilket är en omväg på mer än 500 km ToR för de flesta...vigge50 skrev:Enligt andra artiklar om det så ska de inte ta bort batteriet utan endast lägga till ytterligera en energikälla. Det blir alltså som Mercedes kommande vätgasbil som du kan både tanka med vätga# och ladda.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Hesla
Jag fattar ändå inte poängen. Onödigt komplext och onödigt dyrt.vigge50 skrev:Enligt andra artiklar om det så ska de inte ta bort batteriet utan endast lägga till ytterligera en energikälla. Det blir alltså som Mercedes kommande vätgasbil som du kan både tanka med vätga# och ladda.
Re: Hesla
De är ju poängen, dyrt och komplext ger mer EU pengar, sen kan den bli en vanlig Tesla igen, men vad ska man göra med övergivna vätgasstationer...
http://hydrogeneurope.eu
http://hydrogeneurope.eu
ms 76132 "Eleamore"