Audi Q5 EV kommer juni 2018

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi Q5 EV kommer juni 2018

Inlägg av mati »

Legato skrev:
bullen skrev:
Det räcker ju att Tesla levereras med CCS så kan du inte förlora.
Har ingen plan på att förlora :D Förvånansvärt nog verkar det dock finnas många med väldigt stor tilltro till "tyskarna" trots att detta är ett Teslaforum. Det naturliga vore ju annars att leta motpart i något BMW-forum eller liknande :roll:
Jag har inte särskilt stor tilltro till tyskarna egentligen. Har faktiskt aldrig haft en tysk bil själv, eftersom jag tycker att man får betydligt mer bil för pengarna - med bättre kvalitet dessutom - någon annanstans.
Men Tyskland sitter i en jävla rävsax. Levererar inte den tyska bilindustrin vettiga elbilar snart, som dessutom går att snabbladda överallt, kan de packa ihop. Det är därför tyska staten är ganska medgörlig när det gäller att ge statligt stöd för både elbilar och snabbladdarnätverk. Det blir samma sak som de gjorde med solceller. Staten pytsar in en jäkla massa pengar och marknaden kommer att explodera. Det är ingenting jag hittar på. Det är beslutat och klart.
Tesla å andra sidan - som många här verkar tro kommer att erövra världen - måste få bukt med sina massiva kvalitetsproblem, som de faktiskt har. Bilarna håller inte måttet för prislappen. Det spelar ingen roll hur häftiga och supersnabba bilar de bygger. När de inte håller samma kvalitet med samma servicenät som konkurrensen, kan de packa ihop. Jag tror och hoppas inte att de konkar. Men de kommer få det ännu tuffare än idag. Det är jag säker på.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Audi Q5 EV kommer juni 2018

Inlägg av Jerker »

Verdi skrev:
Elon spelar högt just nu.
Är det nån skillnad mot tidigare? :D
Verdi

Re: Audi Q5 EV kommer juni 2018

Inlägg av Verdi »

Jerker skrev:
Verdi skrev:
Elon spelar högt just nu.
Är det nån skillnad mot tidigare? :D
Jo fast Model 3 är make or break. Får de inte ordentlig lönsamhet inom några år så börjar det nog knorras ordentligt.
Skriv svar