Nya elbilar 2018

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Nya elbilar 2018

Inlägg av LarsL »

Enligt säljaren skulle de lämna ut ett utlösningspris ca 2 månader innan leasingen löper ut. Men pris vet jag inget om än.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Nya elbilar 2018

Inlägg av Svenssons »

Lade till Volvo XC40 som planeras till 2019. Lade även till Renault Zoe 40 kWh för 2018.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8562
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Nya elbilar 2018

Inlägg av Pontus »

Zalman3 skrev:
drakbane skrev:
i-Pace ska presenteras i mars redan!
Fick detta mejl.

Hej.

Nu är det bara att se fram emot det nya året, för i mars 2018 kommer vår nya helelektriska Jaguar I-PACE att presenteras!
Ett år efter att I-PACE Concept visades upp på bilmässan i Los Angeles är Jaguar tillbaka i staden med en produktionsprototyp för slutliga tester av räckvidd och hållbarhet inför bilens officiella världspremiär 2018.
Tusentals potentiella kunder har nu tryckt på ”Jag vill ha en”-knappen på http://www.jaguar.com och över 500 på dess svenska motsvarighet på jaguar.se för att lägga en deposition eller anmäla sitt starka intresse för Jaguars hett efterfrågade el-SUV. Inte nog med att dessa kunder är längst fram i kön när bilen blir officiellt beställningsbar i mars, utan ett litet antal lyckligt lottade personer har dessutom fått följa med Jaguars ingenjörer när prototypbilarna genomgår de slutliga valideringstesterna.
Fullständiga specifikationer och priser för Jaguars eldrivna prestanda-SUV kommer att meddelas i mars 2018 när bilen blir officiellt beställningsbar.
Det är fortfarande möjligt att försäkra sig om en prioritering i Jaguar-fabriken. Genom att betala en deposition säkerställer du att du blir en av de första ägarna av Jaguar I-PACE

Ann Voyer från Pasadena frågade Jaguar om räckvidden i I-PACE är tillräcklig för att hon ska kunna köra sin favorittur längs Kaliforniens västkust. För att besvara hennes fråga tog Jaguars ingenjörer med henne på ett långdistanstest – på bara en laddning.Produktionsprototypen av I-PACE kördes 32 mil från Sunset Boulevard i Los Angeles till Morro Bay i San Luis Obispo på en enda laddning av det avancerade litiumjonbatteri.
Ian Hoban, Jaguar Vehicle Line Director: ”Efter 240 000 mil av tester över hela jorden är I-PACE klar för produktion och har visat att den klarar långa sträckor på en enda laddning.
Se I-PACE på en roadtrip längs amerikanska västkusten från Sunset Boulevard i Los Angeles till Morro Bay i San Luis Obispo,

Filmen
https://www.jaguar.se/om-jaguar/koncept ... ign=i-pace
Jag får inte ihop det riktig. Först skryter man om hur många som är intresserade och anmält detta till Jaguar sedan säger man att man fortfarande kan bli bland dom första som får en I-PACE genom att anmäla sig och betala pengar?
Hur ska dom ha det, antingen är det många som anmält sig redan och då kan man inte bli bland dom första eller så är det inte alls många som anmält sig och då finns fortfarande chansen att bli bland dom första?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10258
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Nya elbilar 2018

Inlägg av Legato »

Pontus skrev:

Jag får inte ihop det riktig. Först skryter man om hur många som är intresserade och anmält detta till Jaguar sedan säger man att man fortfarande kan bli bland dom första som får en I-PACE genom att anmäla sig och betala pengar?
Hur ska dom ha det, antingen är det många som anmält sig redan och då kan man inte bli bland dom första eller så är det inte alls många som anmält sig och då finns fortfarande chansen att bli bland dom första?
Du måste läsa mellan raderna... Så här borde det stått:

"Eftersom vi inte löst det med något laddnätverk så räknar vi med massor av avbokningar. Så om du ska använda I-pacen som andrabil eller mest ha den för att visa upp så passa på att reservera Nu!" :o ;)
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Nya elbilar 2018

Inlägg av bylund »

De kanske levererar enligt LIFO (sist in - först ut), så att den som anmäler sig sist har chans att bli först, så du har chansen att bli först ända tills någon ny anmäler sig.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10910
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Nya elbilar 2018

Inlägg av Jerker »

Svenssons skrev:
Lade även till Renault Zoe 40 kWh för 2018.
Hur menar du? Den kom redan 2016.
Användarvisningsbild
Tomas_63
Teslaägare
Inlägg: 24
Blev medlem: 31 mar 2016 21:08

Re: Nya elbilar 2018

Inlägg av Tomas_63 »

Jerker skrev:
LarsL skrev:
Hur gör man när leasingen går ut och de nya bilarna inte finns på tillgängliga än? Funderar på om det inte är bäst att köpa loss Leafen helt enkelt så att bytet kan ske när jag vill.
Får du köpa loss den? Är det inte privatleasing? Zoen går inte att köpa loss efter privatleasing; den återgår till bilhandlaren som sen säljer den på nån marknad, oklart vilken...

Men jag har också börjar fundera på hur man ska göra. Kanske har jag inte nån bra ersättningsbil om tretton månader...
Jag är optimist.
Inom tretton månader har du Model 3! Med dragkrok...


Skickat från min iPad med Tapatalk
Skriv svar