Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Ladda-hemma-stöd

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Re: Ladda-hemma-stöd

Inläggav Teslaägare LarsL » 31 jan 2018 07:18

themax skrev:
12man skrev:Ni som har eller sett dessa Halo och Clever boxar, hur sker/visas mätningen, finns det en display i boxen eller händer det i molnet via deras uppkopplingar.
Mätning kan ju ske i lådan men debitering? Krävs ju en skrivare alt uppkoppling och nån efaktura annars, förberedd visst...

Halo har ett webbgränssnitt där du kan styra och avläsa statistik. Därmed är väl möjligheterna obegränsade för vadhelst vår stolta stat vill göra med informationen. En liten lag bara ...

Vet Halo vem som laddat? Om inte så är ju all mätning meningslös, vem ska du fakturera.
Nissan Leaf 30kWh Tekna
Tesla Model 3 SR+ Midnight Silver Metallic, svart inredning, dragkrok.
https://invite.tibber.com/4c05e5f0 500 bonus kr och möjlighet att styra din laddning mot elpriset.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare

Referralkod: lars74032

Inläggav Teslaägare Leo » 31 jan 2018 08:02

Halo kan kanske konfigureras/användas med rfid-kort?
Roadster-10 2.0 gått 1150mil
Kia e-Niro-19 1300mil
Tidigare, X100D-17, 1500mil
Tidigare, P85-14, 3000mil
Tidigare, 4st e-Golf, tot 8700mil
Tidigare, e-up, 2000mil
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare

Inläggav Teslaägare lobbin » 31 jan 2018 11:39

Kudos att ni orkar diskutera med myndigheten :)
Användarvisningsbild
lobbin
Teslaägare

Inläggav Teslaägare igu » 02 feb 2018 14:24

Är det någon som har gjort eller tänker göra ett försök med att skicka in en ansökan för installation av Teslas WB?
Jag tänker att med så luddig formulering lär vi inte veta säkert förrän det faktiskt är prövat av myndigheten.

Skulle gjort det själv men det verkar dröja lång tid innan mina prylar kommer...
Användarvisningsbild
igu
Teslaägare

Referralkod: richard63818

Inläggav Teslaägare pubbe » 02 feb 2018 15:52

igu skrev:Är det någon som har gjort eller tänker göra ett försök med att skicka in en ansökan för installation av Teslas WB?
Jag tänker att med så luddig formulering lär vi inte veta säkert förrän det faktiskt är prövat av myndigheten.

Skulle gjort det själv men det verkar dröja lång tid innan mina prylar kommer...

Vore verkligen intressant att veta om någon fått stödet för tesla's laddare, om inte annat så kanske en tesla-anställd vill göra ett försök så vi vet status? Skulle onekligen hjälpa försäljningen!
Användarvisningsbild
pubbe
Teslaägare

Inläggav strejf » 03 feb 2018 07:32

pubbe skrev:
igu skrev:Är det någon som har gjort eller tänker göra ett försök med att skicka in en ansökan för installation av Teslas WB?

Vore verkligen intressant att veta om någon fått stödet för tesla's laddare, om inte annat så kanske en tesla-anställd vill göra ett försök så vi vet status? Skulle onekligen hjälpa försäljningen!

Jag väntar på svar från Tesla.
Tesla Investerare
Förbokat Tesla Model 3
strejf

Referralkod: johannes21846

Inläggav strejf » 05 feb 2018 11:09

strejf skrev:
pubbe skrev:

Jag fick nu svar av en representant på Tesla per mail att Tesla Wallconnector är godkänd för ladda-hemma-stödet. Ska dubbelkolla detta förstås, det vore ju fantastiska nyheter om det stämmer :)

/Johannes Brorsson
Tesla Investerare
Förbokat Tesla Model 3
strejf

Referralkod: johannes21846

Inläggav Teslaägare Bjelke » 05 feb 2018 11:22

Snacka om billig lösning om det stämmer :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Referralkod: mikael1178

Inläggav Teslaägare Stefan » 07 feb 2018 22:54

strejf skrev:
strejf skrev:
pubbe skrev:

Jag fick nu svar av en representant på Tesla per mail att Tesla Wallconnector är godkänd för ladda-hemma-stödet. Ska dubbelkolla detta förstås, det vore ju fantastiska nyheter om det stämmer :)

/Johannes Brorsson

Har också fått svar från Tesla via mail att Wallconnector är godkänd för stödet. Nu skall jag bara fixa en elektriker så skall jag söka...
Model 3 | LR | AWD | FSD | Midnight Silver Metallic | 19"
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids
Användarvisningsbild
Stefan
Teslaägare

Inläggav Teslaägare themax » 07 feb 2018 22:56

LarsL skrev:
themax skrev:
12man skrev:Ni som har eller sett dessa Halo och Clever boxar, hur sker/visas mätningen, finns det en display i boxen eller händer det i molnet via deras uppkopplingar.
Mätning kan ju ske i lådan men debitering? Krävs ju en skrivare alt uppkoppling och nån efaktura annars, förberedd visst...

Halo har ett webbgränssnitt där du kan styra och avläsa statistik. Därmed är väl möjligheterna obegränsade för vadhelst vår stolta stat vill göra med informationen. En liten lag bara ...

Vet Halo vem som laddat? Om inte så är ju all mätning meningslös, vem ska du fakturera.

Halo har rfid, så det går att lösa. De visste nog inte när de utvecklade den att deras produkt skulle vara skattmasens våta dröm ...
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att nu ratta en Model 3 LR AWD. Äntligen!
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare

Referralkod: mats15727

FöregåendeNästa

Återgå till Elektriska Fordon