Ladda-hemma-stöd

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
krabbe
Teslaägare
Inlägg: 251
Blev medlem: 07 okt 2014 18:59
Ort: Skurup

Re: Ladda-hemma-stöd

Inlägg av krabbe »

Är der någon som har köpt CLEVER smart box och installerat dom. Och köpt till CLEVER komplett ?

Fundera på det, men ser at man måste bytta til CLEVER el och den pris är 30% högere än det jag betalar idag !

betaler nu 32 öra och CLEVER skal ha 43 öra

Lite konstigt at det är så mycket högera pris
Model S 85D AP 1 April 15 - Januari 17 (115.000 km)
Model X 90D AP 2 - FSD - Januari 17 - December 2020 (155.000 km)
Model 3 LR (2021) December 2020 -
Model Y PLR beställd
Användarvisningsbild
jonasperh
Teslaägare
Inlägg: 73
Blev medlem: 30 jul 2016 09:19

Re: Ladda-hemma-stöd

Inlägg av jonasperh »

Nån som fått något beslut från naturvårdsverket om utbetalning för Tesla wall connector? Vad är tiden mellan ansökan/utbetalning?
Funderar på att skaffa en till vår A3 e-tron, så är man förberedd sen till model 3 också.
Användarvisningsbild
Fikonhjul
Teslaägare
Inlägg: 26
Blev medlem: 20 jul 2015 13:00
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/jan6948

Re: Ladda-hemma-stöd

Inlägg av Fikonhjul »

Har fått mitt besked från Naturvårdsverket i dag. Stödet är BEVILJAT.

Hälften av kostnaden för Tesla WC + arbete, som stipulerat. Ett av villkoren lyder: "Bidragsmottagaren ska på begäran av Naturvårdsverket lämna de uppgifter som behövs för uppföljning och utvärdering av bidraget". Det kan ju i teorin betyda att de framöver omprövar huruvida Teslas laddbox uppfyller kraven (förberedd för elmätning och debitering av elkostnad).

Jag lämnade in ansökan 2018-03-23 och fick alltså beskedet styvt en månad senare. Pengarna ska utbetalas inom 10 bankdagar.

Lite märkligt är att jag lämnade in en annan ansökan, för sommarbostaden, redan i slutet av februari och där har jag inte sett något beslut, så de tar inte ärendena i turordning.
Nöjd Model S-ägare sedan 2015.
Användarvisningsbild
igu
Teslaägare
Inlägg: 142
Blev medlem: 25 jan 2018 12:45
Ort: Stockholm

Re: Ladda-hemma-stöd

Inlägg av igu »

Fikonhjul skrev:
Har fått mitt besked från Naturvårdsverket i dag. Stödet är BEVILJAT.

Hälften av kostnaden för Tesla WC + arbete, som stipulerat. Ett av villkoren lyder: "Bidragsmottagaren ska på begäran av Naturvårdsverket lämna de uppgifter som behövs för uppföljning och utvärdering av bidraget". Det kan ju i teorin betyda att de framöver omprövar huruvida Teslas laddbox uppfyller kraven (förberedd för elmätning och debitering av elkostnad).

Jag lämnade in ansökan 2018-03-23 och fick alltså beskedet styvt en månad senare. Pengarna ska utbetalas inom 10 bankdagar.

Lite märkligt är att jag lämnade in en annan ansökan, för sommarbostaden, redan i slutet av februari och där har jag inte sett något beslut, så de tar inte ärendena i turordning.
Trevlig!
Då finns det ju hopp för oss andra också :D
Användarvisningsbild
jonasperh
Teslaägare
Inlägg: 73
Blev medlem: 30 jul 2016 09:19

Re: Ladda-hemma-stöd

Inlägg av jonasperh »

Fikonhjul skrev:
Har fått mitt besked från Naturvårdsverket i dag. Stödet är BEVILJAT.

Hälften av kostnaden för Tesla WC + arbete, som stipulerat. Ett av villkoren lyder: "Bidragsmottagaren ska på begäran av Naturvårdsverket lämna de uppgifter som behövs för uppföljning och utvärdering av bidraget". Det kan ju i teorin betyda att de framöver omprövar huruvida Teslas laddbox uppfyller kraven (förberedd för elmätning och debitering av elkostnad).

Jag lämnade in ansökan 2018-03-23 och fick alltså beskedet styvt en månad senare. Pengarna ska utbetalas inom 10 bankdagar.

Lite märkligt är att jag lämnade in en annan ansökan, för sommarbostaden, redan i slutet av februari och där har jag inte sett något beslut, så de tar inte ärendena i turordning.

Grymt, låter lovande!
Användarvisningsbild
perkabolo
Teslaägare
Inlägg: 227
Blev medlem: 01 aug 2017 13:00

Re: Ladda-hemma-stöd

Inlägg av perkabolo »

Hur är det. Har det blivit praxis nu. Fler som sökt stöd för WC och fått beviljat?
Renault Zoe Q210 -14
Renault Zoe R110 - 19
Skoda Octavia Combi TDI 4x4 -07
Tesla Model 3 LR AWD - 19
Skoda Citigoe IV -20
Tesla Model Y LR AWD -22
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Ladda-hemma-stöd

Inlägg av e5m1r »

Visst gick det att använda WC från premien och ta 50% på installationen
Den kostade ju gratis ?
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
lobbin
Teslaägare
Inlägg: 385
Blev medlem: 29 sep 2017 12:13
Ort: Trelleborg

Re: Ladda-hemma-stöd

Inlägg av lobbin »

e5m1r skrev:
Visst gick det att använda WC från premien och ta 50% på installationen
Den kostade ju gratis ?
Japp, fungerade utmärkt.
Användarvisningsbild
dhanjel
Teslaägare
Inlägg: 396
Blev medlem: 08 maj 2017 14:22
Ort: Växjö
Kontakt:

Re: Ladda-hemma-stöd

Inlägg av dhanjel »

Galet ändå, ingen Tesla box. Men fick det beviljat inom en timma.

Stöd för elcykel tog typ 3 månader :)
Har haft: Model 3 LR AWD Multi-coat red, Nissan Leaf 2018 (12 mån privat leasing) | Sen dumpade sambon mig och nu bensin-bil igen :/
Laddning: Charge Amps Halo | Solcellsanläggnings på 6.4kWh
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Ladda-hemma-stöd

Inlägg av Teslaspolen »

dhanjel skrev:
Galet ändå, ingen Tesla box. Men fick det beviljat inom en timma.

Stöd för elcykel tog typ 3 månader :)
Oj. Vi köpte två elcyklar för någon vecka sedan och det tog en dag innan det blev beviljat.
halper
Inlägg: 58
Blev medlem: 11 aug 2018 11:15

Re: Ladda-hemma-stöd

Inlägg av halper »

Installerade en laddbox för någon vecka sedan. Ansökan inskickad idag 13:21, notisen om att jag blivit beviljad stödet kom 14:00. Enligt brevet är beslutet fattat automatiskt så jag antar att de bara kollade upp några fastighetsdetaljer och/eller organisationsnummer eller något.
robegb
Inlägg: 147
Blev medlem: 14 okt 2018 11:56

Re: Ladda-hemma-stöd

Inlägg av robegb »

kanske lite halvt off-topic, men kanske ändå inte; Någon som vet när elbilsincitamentet slutar gälla?
2023 Röd M3 AWD
Användarvisningsbild
wilfried
Teslaägare
Inlägg: 120
Blev medlem: 23 jan 2017 14:47

Re: Ladda-hemma-stöd

Inlägg av wilfried »

robegb skrev:
kanske lite halvt off-topic, men kanske ändå inte; Någon som vet när elbilsincitamentet slutar gälla?
Du kan få bonus om du har köpt och ställt på en klimatbonusbil efter den 30 juni 2018 och före den 1 januari 2021
2021/03- Model 3 P AWD, Röd flerlagersfärg, S/V interiör

2019/03-2021/02 Model 3 LR AWD+, Svart, S/V interiör
2017/03-2019/03 Nissan Leaf Tekna 30kWh
robegb
Inlägg: 147
Blev medlem: 14 okt 2018 11:56

Re: Ladda-hemma-stöd

Inlägg av robegb »

wilfried skrev:
robegb skrev:
kanske lite halvt off-topic, men kanske ändå inte; Någon som vet när elbilsincitamentet slutar gälla?
Du kan få bonus om du har köpt och ställt på en klimatbonusbil efter den 30 juni 2018 och före den 1 januari 2021
Perfekt, tack så hemskt mycket för svaret!
2023 Röd M3 AWD
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4169
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Ladda-hemma-stöd

Inlägg av nek0 »

Rocko skrev:
wilfried skrev:
robegb skrev:
kanske lite halvt off-topic, men kanske ändå inte; Någon som vet när elbilsincitamentet slutar gälla?
Du kan få bonus om du har köpt och ställt på en klimatbonusbil efter den 30 juni 2018 och före den 1 januari 2021
Slutar gälla?
Antar att ni menar 60K?
Det nya som är lagt förslag på gäller ju i så fall from 1 jan och 70K, med ev. återbetalningsskyldighet för den som fått utbetalad bonus om bilen exporteras innan den är 5 år gammal.
Inlägget du svarade på är 25 månader gammal :)
Återbetalningsskyldighet blir inte av.
Skriv svar