Provkört Porsche Panamera e-hybrid

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Provkört Porsche Panamera e-hybrid

Inlägg av Bjelke »

mati skrev:
Bjelke skrev:
Kanske skulle be sambon att göra lika nån gång :) (men kanske inte om vad hon tycker om Tesla för det
blir nog ingen rolig läsning kan jag säga)
Haha, samma här. Jag tror inte att min sambo skulle skriva nåt positivt om Tesla heller. Själv inbillar jag mig att jag ändå är någorlunda balanserad, trots en hel del saker som jag verkligen ogillar. Men jag tror inte att hon skulle ens försöka att komma på nåt positivt, förutom att det är en elbil såklart.

F ö håller jag med. Roligt att läsa era intryck. Ni säger samma sak, fast olika. :)
Vi borde verkligen ha en Tesla-träff alltså...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Sandra
Teslaägare
Inlägg: 32
Blev medlem: 15 nov 2015 20:46

Re: Provkört Porsche Panamera e-hybrid

Inlägg av Sandra »

Bjelke skrev:
Sandra skrev:
TiborBlomhall skrev:
Bjelke skrev:
Kanske skulle be sambon att göra lika nån gång :) (men kanske inte om vad hon tycker om Tesla för det
blir nog ingen rolig läsning kan jag säga)
Tvärtom skulle det vara intressant att läsa!
Ja! Det hade jag också tyckt var intressant :) Speciellt om hon inte är imponerad av Teslan. Det förstår jag nämligen inte alls så där hade jag verkligen kunnat bredda mitt synfält (Y)
Bilen gillar hon såklart men inte företaget Tesla, eller
iaf inte gänget i Väsby som vi åker till, dom har inte
imponerat direkt om man säger så... Visst är det
mindre kul när man får en bil som krånglar men
egentligen har vi haft väldigt få fel, det är bara det att
Tesla har varit helt värdelösa att laga dom (ett fel märkte vi
första dagen och det har dom fortfarande inte fixat :twisted: och det har vi naturligtvis försökt alla typ
femton ggr vi varit dit (klonk i framvagnen), och liknande
har det varit med några till "ärenden"...
Jag vet inte hur många onödiga 25-mils-resor vi har gjort dit...
Grymmaste bilen ever men inte företaget alltså.
Usch men det är ju inte okej! Det är lustigt nog en sån sak jag är löjligt nöjd med gällande Tesla här i Göteborg/Mölndal. Efter vi hade varit på Porsche-provkörningen så sa vi att hade vi inte haft inbokad lunch därefter så hade vi stuckit in och tagit en kaffe på Tesla servicecenter i Mölndal. Alltid så gött att komma dit, man känner sig hemma och välkommen. Trevlig och kunnig personal och gott kaffe. Vid något tillfälle körde det ihop sig för oss när bilen skulle in på service. Då körde en ur personalen ut en Tesla till oss, hämtade vår Tesla, körde den till verkstaden och kom sen tillbaka med vår Tesla och tog låneteslan tillbaka. Det är riktigt bra tycker jag! Dålig service är ju däremot bara onödigt.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Provkört Porsche Panamera e-hybrid

Inlägg av mati »

Det är det som är stora skillnaden mellan er som bor nära Tesla SC och oss andra som måste ta ledigt för att lämna bilen på verkstaden. Själv har jag numera tjatat och gnällt så mycket att Tesla har lovat att hämta bilen när de äntligen har fått hem alla delar som behöver bytas. Det är såklart bra att de erbjuder den servicen, men å andra sidan har de aldrig gjort det hittills, vilket innebär att jag har spenderat många arbetsdagar med att lämna och hämta bil i Mölndal.
Det innebär ju en massa planering varje gång bilen går sönder, bortsett från inkomstbortfallet. Framförallt när man har en bil som är krångelbenägen, vilket min tyvärr är.
Så trevligt det är att köra Tesla, lika krångligt är det när man har långt till Service Center. Det är därför jag kommer byta bort min Tesla långt tidigare än vad jag hade tänkt från början. Det finns ju numera (eller snart) andra elbilar som är tillräckligt bra och som troligen täcker våra behov.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Sandra
Teslaägare
Inlägg: 32
Blev medlem: 15 nov 2015 20:46

Re: Provkört Porsche Panamera e-hybrid

Inlägg av Sandra »

mati skrev:
Det är det som är stora skillnaden mellan er som bor nära Tesla SC och oss andra som måste ta ledigt för att lämna bilen på verkstaden. Själv har jag numera tjatat och gnällt så mycket att Tesla har lovat att hämta bilen när de äntligen har fått hem alla delar som behöver bytas. Det är såklart bra att de erbjuder den servicen, men å andra sidan har de aldrig gjort det hittills, vilket innebär att jag har spenderat många arbetsdagar med att lämna och hämta bil i Mölndal.
Det innebär ju en massa planering varje gång bilen går sönder, bortsett från inkomstbortfallet. Framförallt när man har en bil som är krångelbenägen, vilket min tyvärr är.
Så trevligt det är att köra Tesla, lika krångligt är det när man har långt till Service Center. Det är därför jag kommer byta bort min Tesla långt tidigare än vad jag hade tänkt från början. Det finns ju numera (eller snart) andra elbilar som är tillräckligt bra och som troligen täcker våra behov.
Trist att höra att du haft så mycket besvär med din :/ Vi har haft enstaka mindre grejer som något clip i en dörr eller bagageluckejustering. Vad har du råkat ut för?
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Provkört Porsche Panamera e-hybrid

Inlägg av mati »

Sandra skrev:
mati skrev:
Det är det som är stora skillnaden mellan er som bor nära Tesla SC och oss andra som måste ta ledigt för att lämna bilen på verkstaden. Själv har jag numera tjatat och gnällt så mycket att Tesla har lovat att hämta bilen när de äntligen har fått hem alla delar som behöver bytas. Det är såklart bra att de erbjuder den servicen, men å andra sidan har de aldrig gjort det hittills, vilket innebär att jag har spenderat många arbetsdagar med att lämna och hämta bil i Mölndal.
Det innebär ju en massa planering varje gång bilen går sönder, bortsett från inkomstbortfallet. Framförallt när man har en bil som är krångelbenägen, vilket min tyvärr är.
Så trevligt det är att köra Tesla, lika krångligt är det när man har långt till Service Center. Det är därför jag kommer byta bort min Tesla långt tidigare än vad jag hade tänkt från början. Det finns ju numera (eller snart) andra elbilar som är tillräckligt bra och som troligen täcker våra behov.
Trist att höra att du haft så mycket besvär med din :/ Vi har haft enstaka mindre grejer som något clip i en dörr eller bagageluckejustering. Vad har du råkat ut för?
Oj, få se om jag kan komma ihåg allt.
- Okalibrerad radar vid leverans (fick åka tillbaka och få det fixat, mycket onödigt)
- Gnissel och skrammel i instrumentbrädan (åtgärdat men har kommit tillbaka)
- Gnissel och skrammel i förardörren (försökt att åtgärda utan framgång)
- Vindbrus från förardörren (försökt att åtgärda men utan framgång)
- Trasig laddare (bytt en gång)
- Fukt/vatten i strålkastarna (bytt)
- Trasiga/icke fungerande parkeringssensorer (ej åtgärdat)
- vibrationer vid stark acceleration (ingen åtgärd)
- Trasig laddare igen! (ej åtgärdat)
- Skrynkliga och rynkiga skinnstolar (ej åtgärdat)
- Spjäll som låter hemskt och skärvar (ej åtgärdat)
- Dörrhandtag som fungerar dåligt (ej åtgärdat)
- Sen är det dålig passform på huven, den sitter för långt ner. Kanterna från skärmarna sticker liksom upp 5mm, men ok enligt Tesla. Lite annat, lister osv som också sitter dåligt, men jag orkar inte tjata om det längre.
Det var nog mer, men det har jag förträngt. Bilen har inte varit felfri en enda dag sedan jag skaffade den för 10 månader sedan.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Skriv svar