Audi e-tron

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Audi e-tron

Inlägg av taliz »

Geni87 skrev:
taliz skrev:
Geni87 skrev:
taliz skrev:
Det där med att elbilar skall generera oljud triggar min konspiratoriska sida.
Lustigt nog är det ju bara avgasbilstillverkare som infört det.
Får en skarp känsla att de vill förlöjliga elbilar och dess ägare.

Ingen kräver att cyklister ska ha en oljudsgenerator. Om det hade varit ett faktiskt problem borde man nog börjat där kan man tycka.
Ehm, oljudet är/blir lagkrav på många ställen i världen. Det gäller för alla bilar som kan framföras helt eller delvis elektriskt, BEV, PHEV, HEV, FCEV. Gäller alltså även självladdande Toyotor när de inte självladdar utan bara kör på elmotorn. ;)

Tycker dock att hela grejen är tramsig och är på många ställen framlobbad av en väldigt liten del av befolkningen (blinda).
Det är framlobbat av avgasbilstillverkarna. De synskadade används som täckmantel.
Du missade den delen om att det gäller hybrider eller? Japan som var tidigt ute med det här har några av världens största tillverkare av just hybrider, har de lobbat fram det här för att göra sig själva löjliga?
Vad tror du dom har störst marginaler på? Bara avgasmotor eller avgasmotor+elmotor?
Hybrider har blivit ett nödvändigt ont för avgasbilstillverkarna, de hade gärna sluppit den huvudvärken.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi e-tron

Inlägg av mati »

taliz skrev:
Audi har väl lite jobb att göra på att trimma in GOMen helt enkelt. :)
Ja alltså antingen så är det en vanlig bugg, eller så är det nån superavancerad funktion som är svår att begripa sig på.
När vi fick e-Golfen för ett år sedan visade den alltid en räckvidd på 28 mil vid fulladdat batteri. Galet fel alltså. Så fort man började köra föll räckvidden som en sten och vid ca 80% stämde det ganska bra.
Detta beteendet har försvunnit efter några månader. Nu visar den hyfsat rätt hela vägen. BMSen måste ha lärt sig nånting antar jag.
Det är ju möjligt att e-tron bilarna som är ut och kör just nu inte heller är riktigt intrimmade. Enda sättet att prova det på riktigt är ju att köra slut på batteriet och se hur långt man har kommit. Sen får man ladda fullt igen och mäta hur mycket ström som har gått åt. Laddförlusterna kan man bara uppskatta.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Geni87
Inlägg: 1728
Blev medlem: 19 nov 2017 13:04
Ort: Göteborg

Re: Audi e-tron

Inlägg av Geni87 »

taliz skrev:
Geni87 skrev:
taliz skrev:
Geni87 skrev:
taliz skrev:
Det där med att elbilar skall generera oljud triggar min konspiratoriska sida.
Lustigt nog är det ju bara avgasbilstillverkare som infört det.
Får en skarp känsla att de vill förlöjliga elbilar och dess ägare.

Ingen kräver att cyklister ska ha en oljudsgenerator. Om det hade varit ett faktiskt problem borde man nog börjat där kan man tycka.
Ehm, oljudet är/blir lagkrav på många ställen i världen. Det gäller för alla bilar som kan framföras helt eller delvis elektriskt, BEV, PHEV, HEV, FCEV. Gäller alltså även självladdande Toyotor när de inte självladdar utan bara kör på elmotorn. ;)

Tycker dock att hela grejen är tramsig och är på många ställen framlobbad av en väldigt liten del av befolkningen (blinda).
Det är framlobbat av avgasbilstillverkarna. De synskadade används som täckmantel.
Du missade den delen om att det gäller hybrider eller? Japan som var tidigt ute med det här har några av världens största tillverkare av just hybrider, har de lobbat fram det här för att göra sig själva löjliga?
Vad tror du dom har störst marginaler på? Bara avgasmotor eller avgasmotor+elmotor?
Hybrider har blivit ett nödvändigt ont för avgasbilstillverkarna, de hade gärna sluppit den huvudvärken.
Vad har det med saken att göra? Hybrider är ett nödvändigt ont för att få ner förbrukningen enligt lagkrav - ja. Men det betyder också att de faktiskt måste sälja sina hybrider för att få ner medelförbrukningen. En osåld hybrid sänker inte biltillverkarens medelutsläpp, mao är biltillverkarna väldigt intresserade av att folk faktiskt vill köpa deras hybrider. Att de då skulle vilja lägga på löjliga ljud för att göra bilarna mindre attraktiva är långsökt.

Läser man dina inlägg här på forumet är det uppenbart att du är extremt konspiratoriskt lagd med tanke på alla små teorier du droppar i var och varannan tråd. Alla är vi olika men konspirationsteorier bör generellt ifrågasättas.

Slut på off topic.
Polestar 2 förhandsbokad 2019-03-09
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Audi e-tron

Inlägg av taliz »

Geni87 skrev:
taliz skrev:
Geni87 skrev:
taliz skrev:
Geni87 skrev:
Ehm, oljudet är/blir lagkrav på många ställen i världen. Det gäller för alla bilar som kan framföras helt eller delvis elektriskt, BEV, PHEV, HEV, FCEV. Gäller alltså även självladdande Toyotor när de inte självladdar utan bara kör på elmotorn. ;)

Tycker dock att hela grejen är tramsig och är på många ställen framlobbad av en väldigt liten del av befolkningen (blinda).
Det är framlobbat av avgasbilstillverkarna. De synskadade används som täckmantel.
Du missade den delen om att det gäller hybrider eller? Japan som var tidigt ute med det här har några av världens största tillverkare av just hybrider, har de lobbat fram det här för att göra sig själva löjliga?
Vad tror du dom har störst marginaler på? Bara avgasmotor eller avgasmotor+elmotor?
Hybrider har blivit ett nödvändigt ont för avgasbilstillverkarna, de hade gärna sluppit den huvudvärken.
Vad har det med saken att göra? Hybrider är ett nödvändigt ont för att få ner förbrukningen enligt lagkrav - ja. Men det betyder också att de faktiskt måste sälja sina hybrider för att få ner medelförbrukningen. En osåld hybrid sänker inte biltillverkarens medelutsläpp, mao är biltillverkarna väldigt intresserade av att folk faktiskt vill köpa deras hybrider. Att de då skulle vilja lägga på löjliga ljud för att göra bilarna mindre attraktiva är långsökt.

Läser man dina inlägg här på forumet är det uppenbart att du är extremt konspiratoriskt lagd med tanke på alla små teorier du droppar i var och varannan tråd. Alla är vi olika men konspirationsteorier bör generellt ifrågasättas.

Slut på off topic.
Dom säljer dom för att de är tvungna som sagt.
De vill inte sälja fler än absolut nödvändigt.

Återigen, om tysta(re) fordon skulle varit ett faktiskt problem så är det väldigt konstigt att man inte krävt motsvarande teknik på cyklar.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare
Inlägg: 1101
Blev medlem: 08 aug 2015 13:57
Ort: Uppsala

Re: Audi e-tron

Inlägg av kangru »

Nu har jag provkört e-tron i Uppsala idag: Bra bil, bra ihopskruvad, frunken är liten och förvånansvärt dålig kvalitet på material osv. Väldigt bra ljudbild och inget störande ljud ifrån vägen, inte heller i högre farter. Inte långsam men inte Tesla-snabb i 0-80. Mellan 90-170 är den snabbare än min 85D. Dvs den är växlad för bra respons i 80-200 och inte mellan 0-80 även om den är responsiv där också. MMI systemet suger svettiga kameler genom väldigt tunna sugrör, helt värdelöst. Förbrukningen/räckvidd verkar vara ungefär så dålig som man tror, dvs du kommer ungefär som en X60 eller X75. Det kombinerat med dagens dåliga laddnätverk och dåligt MMI så är det en dealbreaker för långresor. När Ionity kommer ut med fler laddare och framförallt fler på samma plats för att undvika risken för kö så blir det en annan diskussion. Fick inte riktigt Audis laneassist att funka så kan inte säga något om det. Bilen hade ingen re-gen påslagen och varesig jag eller Audisäljaren hittade hur det slogs på i MMI systemet, ville testa om buggen som Tesla-Björn har triggat som gör att lane-assists triggar att re-gen går tillbaka till 0 när den slås av är fixad eller ej (Dvs hur agila är Audi är på att fixa och trycka ut bugfixar) men kunde inte testa det.

Bilen känns mer som en A6 alltrack än en mindre SUV som det är, bilens proportioner lurar ögat och sen är stabiliteten bra i bilen så den får inte en SUV typ av gång.

På Operationell leasing verkar VW Finans erbjuda 45% restvärde vilket ger en leasing på ungefär 10k/månad ex moms för 36mån.

Hade jag varit på jakt efter en ny Audi så hade detta varit ett givet val i sitt prissegment. För mig var det kul att testa men inget som jag kommer fundera på att köpa.
Användarvisningsbild
Foluke
Teslaägare
Inlägg: 999
Blev medlem: 05 nov 2015 21:54
Ort: Frufällan

Re: Audi e-tron

Inlägg av Foluke »

HOOKED SKREV:"Jag tillhör lägret som gillar bilar. Verkligen! För min del efter mina provkörningar så skulle jag köpa Model 3 Performance utan att blinka. Audin är i min subjektiva värld bara en tråkig Audi som ger mig absolut ingenting mer än en bekväm resa från A till B. Jag förstår att äldre herrar och de som ej är bilintresserade tycker detta är fantastiskt. För min del, absolut inte." slut citat.

Tro mig, när du blir äldre herre, kommer du vara lika ung i sinnet som nu! Du kommer att vilja ha M35 P med 16 raketmotorer extra! Det har inte med åldern att göra. Håll dig frisk och vänta får du se! :D :D :D
Model S P85D,
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare
Inlägg: 1101
Blev medlem: 08 aug 2015 13:57
Ort: Uppsala

Re: Audi e-tron

Inlägg av kangru »

mati skrev:
Vadå långsam bil? En e-tron är rappare än en SQ7. När man läser kommentarerna här låter det nästan som att den är okörbar på grund av för dålig prestanda. Och som vanligt har naturligtvis ingen ens provkört en e-tron. Det är ingen sportbil som sagt. Det var aldrig meningen heller, och det märker man när man kör den. Den är utformad som en komfortabel familjebil som råkar vara rappare än de flesta fossilbilar. Det är kanske inte meningen att den ska konkurrera med Audis prestandabilar. Precis på samma sätt som en e-Golf inte ska konkurrera med en GTI.
Visst är den dyr, men det måste ju finnas en anledning att folk ändå köper en e-tron och inte en Tesla. Bara här i Lidköping har hittills i år 10 stycken beställt en e-tron, det är riktigt många när man jämför med antalet Teslor eller andra bilar i den prisklassen. Det är kanske ändå så att många inte i första hand inte vill ha en racerbil.
Håller med om att den inte känns slö, dock krävs det att man slog på S dynamics (tror jag det hette) för att den skulle vara riktigt responsiv, då beter den sig om en elbil bör enligt mig, du kan ta en lucka i en rondell när du vill så länge du ser den och du kan göra "säkra omkörningar" utan problem. Jag är nog lite skadad ifrån Teslan där jag har ett fåtal olika val som är relativt väl avvägda (Chill eller normal) och tyckte därför Audin's alla olika nivåer var förvånande. Vidare så fanns det inget "ECO" mode som matchar det som finns på hemsidan för att få den mest effektiva inställningen.
Användarvisningsbild
Mr S
Teslaägare
Inlägg: 216
Blev medlem: 29 jul 2018 14:45

Re: Audi e-tron

Inlägg av Mr S »

kangru skrev:
mati skrev:
Vadå långsam bil? En e-tron är rappare än en SQ7. När man läser kommentarerna här låter det nästan som att den är okörbar på grund av för dålig prestanda. Och som vanligt har naturligtvis ingen ens provkört en e-tron. Det är ingen sportbil som sagt. Det var aldrig meningen heller, och det märker man när man kör den. Den är utformad som en komfortabel familjebil som råkar vara rappare än de flesta fossilbilar. Det är kanske inte meningen att den ska konkurrera med Audis prestandabilar. Precis på samma sätt som en e-Golf inte ska konkurrera med en GTI.
Visst är den dyr, men det måste ju finnas en anledning att folk ändå köper en e-tron och inte en Tesla. Bara här i Lidköping har hittills i år 10 stycken beställt en e-tron, det är riktigt många när man jämför med antalet Teslor eller andra bilar i den prisklassen. Det är kanske ändå så att många inte i första hand inte vill ha en racerbil.
Håller med om att den inte känns slö, dock krävs det att man slog på S dynamics (tror jag det hette) för att den skulle vara riktigt responsiv, då beter den sig om en elbil bör enligt mig, du kan ta en lucka i en rondell när du vill så länge du ser den och du kan göra "säkra omkörningar" utan problem. Jag är nog lite skadad ifrån Teslan där jag har ett fåtal olika val som är relativt väl avvägda (Chill eller normal) och tyckte därför Audin's alla olika nivåer var förvånande. Vidare så fanns det inget "ECO" mode som matchar det som finns på hemsidan för att få den mest effektiva inställningen.
Jag testade den idag, och den känns riktigt kvick i Dynamic - S. Men i efficiency-läget somnade jag nästan, riktigt slö från stillastående. Men det läget är nog endast för nödfall.

Både jag och min fru känner oss nöjda med valet av elbil och nu längtar vi ännu mer tills den kommer. Det var 10 grader ute och jag startade med kall bil, körde 3 mil väldigt busigt och snabbare än man egentligen får. Låg på 25 kw / 100 km, och det är jag nöjd med.
Tesla Model Y Long Range
Trina Solar / SolarEdge - 8,26 kW Solcellsanläggning
mjoakim
Inlägg: 4
Blev medlem: 11 feb 2019 09:38

Re: Audi e-tron

Inlägg av mjoakim »

Var och provkörde i helgen i Smista. Gillade känslan, väldigt lättstyrd i låga farter och klart piggare än förväntat. Känns tight. Har en X5 idag och den känns mindre, mer som man sitter i än suv känslan. Lite märkligt att man får upp förslag på tankning på Shell. Kollat in tyfongrå och galaxblå men inte sett någon Manhattangrå ännu.

Velar nu vilken färg. Galxblå, tyfongrå eller manhattangrå?
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Audi e-tron

Inlägg av taliz »

Har du några uppdateringar Mati? Gjort nån längre resa?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Muhlegg
elbilist
Inlägg: 211
Blev medlem: 01 okt 2018 22:01

Re: Audi e-tron

Inlägg av Muhlegg »

mjoakim skrev:
Var och provkörde i helgen i Smista. Gillade känslan, väldigt lättstyrd i låga farter och klart piggare än förväntat. Känns tight. Har en X5 idag och den känns mindre, mer som man sitter i än suv känslan. Lite märkligt att man får upp förslag på tankning på Shell. Kollat in tyfongrå och galaxblå men inte sett någon Manhattangrå ännu.

Velar nu vilken färg. Galxblå, tyfongrå eller manhattangrå?
Jag beställde Siam beige men var nära att ta Manhattangrå.

Hur lång är leveranstiden om man beställer den nu?
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare
Inlägg: 1101
Blev medlem: 08 aug 2015 13:57
Ort: Uppsala

Re: Audi e-tron

Inlägg av kangru »

Muhlegg skrev:
mjoakim skrev:
Var och provkörde i helgen i Smista. Gillade känslan, väldigt lättstyrd i låga farter och klart piggare än förväntat. Känns tight. Har en X5 idag och den känns mindre, mer som man sitter i än suv känslan. Lite märkligt att man får upp förslag på tankning på Shell. Kollat in tyfongrå och galaxblå men inte sett någon Manhattangrå ännu.

Velar nu vilken färg. Galxblå, tyfongrå eller manhattangrå?
Jag beställde Siam beige men var nära att ta Manhattangrå.

Hur lång är leveranstiden om man beställer den nu?
Enligt Audi/Möller i Uppsala så är det leverans i sensommaren, så 4mån bort.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi e-tron

Inlägg av mati »

taliz skrev:
Har du några uppdateringar Mati? Gjort nån längre resa?
Nej, jag var tyvärr tvungen att lämna tillbaka bilen innan jag hann göra en riktigt lång testrunda. Det var tydligen fler som ville provköra. Det blev inte mer än totalt 10 mil för min del ungefär. Jag får helt enkelt ge mig till tåls tills min bil dyker upp. Min säljare har tyvärr drabbats av en svår manlig förkylning vilket innebär att informationsflödet har avstannat för tillfället. Hoppas han lever.

Just nu har vi fått en Q2 med manuell låda. Nånstans sitter det säkert även en lucka där man matar in kolet som håller trycket i ångpannan. Men jag har hittills inte lyckats hitta den.
Men men, vi får låna den gratis och då får man inte gnälla. Även om det är besvärande. ;) :lol:
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi e-tron

Inlägg av mati »

Min bil anländer till min ÅF den 1 april. Typiskt. Först byggs den på en måndag och sen blir det ett aprilskämt. :lol:
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5491
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Audi e-tron

Inlägg av Gustafsson »

mati skrev:
Min bil anländer till min ÅF den 1 april. Typiskt. Först byggs den på en måndag och sen blir det ett aprilskämt. :lol:
Audi kör inte med torsdagar tydligen.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi e-tron

Inlägg av mati »

Gustafsson skrev:
mati skrev:
Min bil anländer till min ÅF den 1 april. Typiskt. Först byggs den på en måndag och sen blir det ett aprilskämt. :lol:
Audi kör inte med torsdagar tydligen.
Nej, uppenbarligen är det bara måndagar som gäller.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Audi e-tron

Inlägg av Jeppe_E »

mati skrev:
Gustafsson skrev:
mati skrev:
Min bil anländer till min ÅF den 1 april. Typiskt. Först byggs den på en måndag och sen blir det ett aprilskämt. :lol:
Audi kör inte med torsdagar tydligen.
Nej, uppenbarligen är det bara måndagar som gäller.
Det förstår du väl, alla kan ju inte ha torsdagar. Hur hade det sett ut på transportstyrelsen? det hade blivit kaos... KAOS! Eller... vänta nu här... hmm.. :lol:
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5491
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Audi e-tron

Inlägg av Gustafsson »

Jeppe_E skrev:
mati skrev:
Gustafsson skrev:
mati skrev:
Min bil anländer till min ÅF den 1 april. Typiskt. Först byggs den på en måndag och sen blir det ett aprilskämt. :lol:
Audi kör inte med torsdagar tydligen.
Nej, uppenbarligen är det bara måndagar som gäller.
Det förstår du väl, alla kan ju inte ha torsdagar. Hur hade det sett ut på transportstyrelsen? det hade blivit kaos... KAOS! Eller... vänta nu här... hmm.. :lol:
Å andra sidan fick ju Mati ett måndagsexemplar av Tesla, så det kan vara lite komplicerat...
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 01 jan 2017 16:41
Ort: Stockholm

Re: Audi e-tron

Inlägg av helix »

Audi verkar ha stött på problem med produktionen av E-tron på grund av batteribrist från LG Chem. Fabriken producerar bara hälften av den planerade volymen just nu med 150 bilar per dag istället för 300.
https://www.automobilwoche.de/article/2 ... HOE0lXgj5Y
Användarvisningsbild
Geni87
Inlägg: 1728
Blev medlem: 19 nov 2017 13:04
Ort: Göteborg

Re: Audi e-tron

Inlägg av Geni87 »

helix skrev:
Audi verkar ha stött på problem med produktionen av E-tron på grund av batteribrist från LG Chem. Fabriken producerar bara hälften av den planerade volymen just nu med 150 bilar per dag istället för 300.
https://www.automobilwoche.de/article/2 ... HOE0lXgj5Y
Ajdå, problem i Polen alltså.
Polestar 2 förhandsbokad 2019-03-09
Användarvisningsbild
MangeT
Teslaägare
Inlägg: 1150
Blev medlem: 27 nov 2016 01:05
Ort: Lidingö

Re: Audi e-tron

Inlägg av MangeT »

Problem med polerna?
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Användarvisningsbild
Alfred
Teslaägare
Inlägg: 743
Blev medlem: 18 sep 2014 13:08
Ort: Stockholm/Fellingsbro

Re: Audi e-tron

Inlägg av Alfred »

Upptäckte en rätt intressant sak när jag satt och kollade in https://elbilstatistikk.no/ för att imponeras av mängden Model 3-leveranser i Norge denna månad.

En bit ner i topplistan framgår det tydligt att Audi fått upp rätt bra volym på leveranser av E-tron i Norge nu. I skrivande stund 560 st hittills i mars, vilket kan jämföras med 240 st Model X. Verkar som om den kommer konkurrera med Leaf och i3 om tredjeplatsen denna månad i Norge vilket ju får sägas vara imponerande med tanke på prislappen.

Säkert en initial kö av köpare att beta av, så kanske lugnar sig sen. Men värt att lägga märke till.

Sen är ju Model 3-leveranserna ett kapitel för sig. Blir intressant att se totala marknadsandelen för BEV i Norge när mars är över.
2021 3LR | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
Användarvisningsbild
MangeT
Teslaägare
Inlägg: 1150
Blev medlem: 27 nov 2016 01:05
Ort: Lidingö

Re: Audi e-tron

Inlägg av MangeT »

Tänk om de kunde komma med en motsvarande eldriven A6 avant.
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Användarvisningsbild
Geni87
Inlägg: 1728
Blev medlem: 19 nov 2017 13:04
Ort: Göteborg

Re: Audi e-tron

Inlägg av Geni87 »

MangeT skrev:
Problem med polerna?
Något som hade fastnat polacken tror jag.
Polestar 2 förhandsbokad 2019-03-09
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Audi e-tron

Inlägg av taliz »

MangeT skrev:
Tänk om de kunde komma med en motsvarande eldriven A6 avant.
Tyvärr är väl kombi en försvinnande liten marknad globalt sett.
Mest poppis här i Nordeuropa väl? Bor inte sååå många här...

Volvo sålde ju inte ens sina herrgårdsvagnar i USA tidigare tex.
På senare år har de ju återintroducerat dem, men SUVarna säljer ju överlägset mest.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Skriv svar