Audi e-tron

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Inlägg: 2793
Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
Ort: Mälardalen
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Re: Audi e-tron

Inlägg av NEO »

Geni87 skrev:
MDurante skrev:
Säker på det?

85kWh vs 95kWh är ingen wow ökning
0-100 på 3.5 vs 4.4 är heller inget ground break
422hk vs 590hk är inget konstigt eftersom GT har två motorer. Eller menar du att det är imponerande mot Teslas specs 2012?

Jag tycker inte på något sätt att specifikationerna är wow faktor när man jämför 2012 mot förväntad lansering 2021, att design och kvalitet är bättre än i en Tesla är något jag tar för givet och snygg är den, utan tvekan. Men det är fortfarande löjligt att det tar 9-år (ännu inte 100% bekräftat) att få tilll en ordentlig el sedan ...
Det mest imponerande är väl Porsches batteri som radikalt ökar de kontinuerliga strömmarna in och ut jämfört med dagens största batterier.
Helt rätt, konkurrens ska man välkomna. Högre laddhastighet och innovativ teknik från tyska tillverkare uppskattas. Är ingen anti BMW eller AUDI men jag tycker de ligger så pass långt efter att det faktiskt är skrattretande. Man pratar fortfarande om 2021 och bilen de visar är inte ens färdig prototyp liksom.
Användarvisningsbild
Geni87
Inlägg: 1728
Blev medlem: 19 nov 2017 13:04
Ort: Göteborg

Re: Audi e-tron

Inlägg av Geni87 »

MDurante skrev:
Geni87 skrev:
MDurante skrev:
Säker på det?

85kWh vs 95kWh är ingen wow ökning
0-100 på 3.5 vs 4.4 är heller inget ground break
422hk vs 590hk är inget konstigt eftersom GT har två motorer. Eller menar du att det är imponerande mot Teslas specs 2012?

Jag tycker inte på något sätt att specifikationerna är wow faktor när man jämför 2012 mot förväntad lansering 2021, att design och kvalitet är bättre än i en Tesla är något jag tar för givet och snygg är den, utan tvekan. Men det är fortfarande löjligt att det tar 9-år (ännu inte 100% bekräftat) att få tilll en ordentlig el sedan ...
Det mest imponerande är väl Porsches batteri som radikalt ökar de kontinuerliga strömmarna in och ut jämfört med dagens största batterier.
Helt rätt, konkurrens ska man välkomna. Högre laddhastighet och innovativ teknik från tyska tillverkare uppskattas. Är ingen anti BMW eller AUDI men jag tycker de ligger så pass långt efter att det faktiskt är skrattretande. Man pratar fortfarande om 2021 och bilen de visar är inte ens färdig prototyp liksom.
Håller med dig om att de var sega ur startgroparna. Men tekniken i e-tron GT kommer ju från Taycan, och den har ju produktionsstart i slutet av nästa år iaf. :)
Polestar 2 förhandsbokad 2019-03-09
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Audi e-tron

Inlägg av Jeppe_E »

Svenssons skrev:
Det är löjligt att Audi (och alla andra tillverkare) ligger så pass långt efter Tesla men det är roligt att de äntligen har anmält sig till loppet och även ifall specen inte har en Wow-faktor jämfört med Tesla så verkar Audi ändå göra sakerna rätt och det verkar bli ett par mycket kompetenta och genomtänkta elbilar.
Detta är inte riktat till dig, utan mer allmänt. Men okej.. Först så får fossilbilstillverkarna skit och blir häcklade över att de inte kan tillverka elbilar. När elbilarna är på gång, så får de skit och häcklas för att det tar för lång tid och att bilarna är sämre än Tesla. När väl bilarna kommer ut på marknaden så får de skit för att de är för dyra sett till vad man får?

Man måste tänka på att Tesla började med elbilar, medan fossilbilstillverkarna står inför en omställning. Man kan inte bara helt abrupt sluta att tillverka något och sedan ha ersättningsprodukten ute dagen efter. Jag sitter själv i en tillverkande industri som i jämförelse har snabba omställningar. Men en ny produkt tar ändå ett antal år att utveckla och säkerställa kvaliten på.

Om vi nu är så miljömedvetna så bör vi väl istället hylla alla som försöker att ställa om? Sen kan jag personligen tycka att det är väldigt väldigt märkligt att det läggs fokus på dyra prestandavarianter. För även om vi i Sverige har hyfsat ren el, så är det inte så på många delar i världen. Så, hur miljösmart är det egentligen att bränna energi i onödan på att ligga och köra som en 18-åring?
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Inlägg: 2793
Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
Ort: Mälardalen
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Re: Audi e-tron

Inlägg av NEO »

Jeppe_E skrev:
Svenssons skrev:
Det är löjligt att Audi (och alla andra tillverkare) ligger så pass långt efter Tesla men det är roligt att de äntligen har anmält sig till loppet och även ifall specen inte har en Wow-faktor jämfört med Tesla så verkar Audi ändå göra sakerna rätt och det verkar bli ett par mycket kompetenta och genomtänkta elbilar.
Detta är inte riktat till dig, utan mer allmänt. Men okej.. Först så får fossilbilstillverkarna skit och blir häcklade över att de inte kan tillverka elbilar. När elbilarna är på gång, så får de skit och häcklas för att det tar för lång tid och att bilarna är sämre än Tesla. När väl bilarna kommer ut på marknaden så får de skit för att de är för dyra sett till vad man får?

Man måste tänka på att Tesla började med elbilar, medan fossilbilstillverkarna står inför en omställning. Man kan inte bara helt abrupt sluta att tillverka något och sedan ha ersättningsprodukten ute dagen efter. Jag sitter själv i en tillverkande industri som i jämförelse har snabba omställningar. Men en ny produkt tar ändå ett antal år att utveckla och säkerställa kvaliten på.

Om vi nu är så miljömedvetna så bör vi väl istället hylla alla som försöker att ställa om? Sen kan jag personligen tycka att det är väldigt väldigt märkligt att det läggs fokus på dyra prestandavarianter. För även om vi i Sverige har hyfsat ren el, så är det inte så på många delar i världen. Så, hur miljösmart är det egentligen att bränna energi i onödan på att ligga och köra som en 18-åring?
Min situation kanske är lite udda, men jag sålde min 911 hemma i Sverige när jag flyttade hit. Väl här skulle jag få betala minst det dubbla för att få samma typ av sportbil på grund av avgifter och skatter på effektstarka bilar, som billand är Norge antibilar, allt ska avgiftbeläggas. Så jag fick två flugor i en smäll, familjebil + "sportbil" det betyder inte att jag tar bilen till rudskogen men vill jag köra om eller gasa lite vill jag gärna ha mer än 400hk. Att bilen jag kör samtidigt är miljövänlig är ett plus. För mig är prestanda rätt avgörande.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Audi e-tron

Inlägg av Svenssons »

Jeppe_E skrev:

Detta är inte riktat till dig, utan mer allmänt. Men okej.. Först så får fossilbilstillverkarna skit och blir häcklade över att de inte kan tillverka elbilar. När elbilarna är på gång, så får de skit och häcklas för att det tar för lång tid och att bilarna är sämre än Tesla. När väl bilarna kommer ut på marknaden så får de skit för att de är för dyra sett till vad man får?
Misstänker att de får kritik för att de är sena och en del tillverkare har sagt att det inte är några problem att producera en elbil. Det visar sig dock inte vara trivialt att producera elbilar och då kommer skit slängas runt. Tycker det är fel om alla kritiseras för vad vissa har sagt. Sedan är det vissa nya elbilar som skall kritiseras för vissa egenskaper. Tex Nissan för att de inte går att snabbladda och även Jaguar verkar det som men det kanske går att rädda delvis med mjukvara? Dessa brister verkar inte finnas hos Audi eller Porsche dock. Vi borde vara glada att de nu, rätt sent visserligen, håller på att komma med i matchen och verkar göra det på ett bra sätt. De bör dock få tåla en del skit pga deras saktfärdighet.

Elbilar har blivit häcklade på oftast felaktiga grunder och är fortfarande häcklade av en krympande skara.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Verdi

Re: Audi e-tron

Inlägg av Verdi »

Jeppe_E skrev:
Svenssons skrev:
Det är löjligt att Audi (och alla andra tillverkare) ligger så pass långt efter Tesla men det är roligt att de äntligen har anmält sig till loppet och även ifall specen inte har en Wow-faktor jämfört med Tesla så verkar Audi ändå göra sakerna rätt och det verkar bli ett par mycket kompetenta och genomtänkta elbilar.
Detta är inte riktat till dig, utan mer allmänt. Men okej.. Först så får fossilbilstillverkarna skit och blir häcklade över att de inte kan tillverka elbilar. När elbilarna är på gång, så får de skit och häcklas för att det tar för lång tid och att bilarna är sämre än Tesla. När väl bilarna kommer ut på marknaden så får de skit för att de är för dyra sett till vad man får?

Man måste tänka på att Tesla började med elbilar, medan fossilbilstillverkarna står inför en omställning. Man kan inte bara helt abrupt sluta att tillverka något och sedan ha ersättningsprodukten ute dagen efter. Jag sitter själv i en tillverkande industri som i jämförelse har snabba omställningar. Men en ny produkt tar ändå ett antal år att utveckla och säkerställa kvaliten på.

Om vi nu är så miljömedvetna så bör vi väl istället hylla alla som försöker att ställa om? Sen kan jag personligen tycka att det är väldigt väldigt märkligt att det läggs fokus på dyra prestandavarianter. För även om vi i Sverige har hyfsat ren el, så är det inte så på många delar i världen. Så, hur miljösmart är det egentligen att bränna energi i onödan på att ligga och köra som en 18-åring?

Absolut. Själv grundar sig min frustration i att de mest bygger "törstiga" SUV:ar eller småbilar med kort räckvidd. Samt att de inte förrän nu förstått värdet av ett riktigt laddnätverk. De där spridda 50 kW-laddarna som står en och en ser jag mest som nödladdare och är ingenting jag vill vara beroende av.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14482
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Audi e-tron

Inlägg av taliz »

Man ska nog inte höja etron till skyarna innan folk ens fått leverans.

Chevrolet Bolt skulle ju vara perfekt och en "Tesla killer", idag är den så gott som bortglömd.
Nya Leaf skulle ju vara sååå mycket bättre än den gamla, och bli en riktig hit. Idag vet vi, bl.a. pga "chargegate", att det är "same old story".
Jaguar iPace hyllades också, idag vet vi att den dras med en del problem.
Hyundai Kona och Kia Niro är budgetbilar som folk nu tycker kan vara värda mer än dubbla ICE-priset i BEV version. Själv tror jag att när nyhetens behag lagt sig, så kommer folk fundera en extra gång och inse just detta faktum.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Audi e-tron

Inlägg av Svenssons »

taliz skrev:
Man ska nog inte höja etron till skyarna innan folk fått leverans.

Chevrolet Bolt skulle ju vara perfekt och en "Tesla killer", idag är den så gott som bortglömd.
Nya Leaf skulle ju vara sååå mycket bättre än den gamla, och bli en riktig hit. Idag vet vi, bl.a. pga "chargegate", att det är "same old story".
Jaguar iPace hyllades också, idag vet vi att den dras med en del problem.
Hyundai Kona och Kia Niro är budgetbilar som folk nu tycker kan vara värda mer än dubbla ICE-priset i BEV version. Själv tror jag att när nyhetens behag lagt sig, så kommer folk fundera en extra gång och inse just detta faktum.
Bolt hyllades av vissa för de trodde den skulle vara en Tesladödare. Den fick snabbt kritik på utseende, plastighet och baksäte dock och sedan snubblade GM på det där med att faktiskt kunna bygga bilarna (och få tag på batteri).

Jaguar och Leaf skulle väl kunnat vara en bra bilar och verkar vara det i det stora hela men de har inte lyckats särskilt väl med laddningen och priset är inte där en del hoppades att det skulle vara.

Audi verkar dock vara en bil med tysk kvalitet och bra teknik när det kommer till hantering av temperatur för batterierna. De verkar ha tänkt till ett extra varv. De verkar dock inte kunna nå upp till Teslas uppgifter när det kommer till specifikation på papperet. Lär inte vara en billig bil heller men det är nog ingen som tror det heller.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Verdi

Re: Audi e-tron

Inlägg av Verdi »

taliz skrev:
Man ska nog inte höja etron till skyarna innan folk ens fått leverans.

Chevrolet Bolt skulle ju vara perfekt och en "Tesla killer", idag är den så gott som bortglömd.
Nya Leaf skulle ju vara sååå mycket bättre än den gamla, och bli en riktig hit. Idag vet vi, bl.a. pga "chargegate", att det är "same old story".
Jaguar iPace hyllades också, idag vet vi att den dras med en del problem.
Hyundai Kona och Kia Niro är budgetbilar som folk nu tycker kan vara värda mer än dubbla ICE-priset i BEV version. Själv tror jag att när nyhetens behag lagt sig, så kommer folk fundera en extra gång och inse just detta faktum.

Nej, e-tron kommer antagligen dra minst lika mycket som I-Pace om man ser till frontarea och Cd-värde. Om nu inte Audi trollat med drivlinan. Snabbare laddning än Tesla kommer ju hjälpa till på långresa dock så nog kommer det ändå bli en användbar bil helt klart.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Audi e-tron

Inlägg av Zalman3 »

Audi e-tron 55 Quattro verkar vara en avgasbilsdödare av rang.
En hel nivå bättre än Q5, Q7 och Q8.

"Pangpremiär för Audis elbil – "kanske den bästa hittills"
Audi E-tron är den tyska biltillverkarens första elbil. Men det här är en genomtänkt och mogen produkt för att vara första försöket. E-tron, som i storlek ligger mellan Q5 och Q7, imponerar på i princip alla punkter. "
https://www.di.se/bil/pangpremiar-for-a ... -hittills/
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Mr S
Teslaägare
Inlägg: 216
Blev medlem: 29 jul 2018 14:45

Re: Audi e-tron

Inlägg av Mr S »

Skön 40 minuters dokumentär om hur de utvecklat e-tron.

Tesla Model Y Long Range
Trina Solar / SolarEdge - 8,26 kW Solcellsanläggning
Användarvisningsbild
blincoln
Teslaägare
Inlägg: 1016
Blev medlem: 25 aug 2016 21:57
Ort: Lund

Re: Audi e-tron

Inlägg av blincoln »

Vi har lagt in en preliminär modell av e-tron i ABRP på betasiten: https://abetterrouteplanner.com/beta . Modellen är baserad på mätbara fakta om bilen och lite spekulation, WLTP och EPA bryr vi oss inte alls om. Om någon har mer info, videos eller mätningar som visar egenskaper om förbrukning osv så är de varmt välkomna!

Laddkurvan är ju helt fantastisk: https://support.fastned.nl/hc/en-gb/art ... on-Quattro
Det gör också att en körning längs E4an blir direkt plågsam: https://abetterrouteplanner.com/beta/?p ... 582e22e219 - eftersom alla CCS-laddare längs den sträckan är 50 kW kan den ladda fullt precis var som helst, allt går lika långsamt :-)
Lite roligare blir det genom Tyskland, men man ser att den försöker maxa laddningen på snabba laddare: https://abetterrouteplanner.com/beta/?p ... a2038ae5ed
Model S 90D 2016 med regnsensor | https://abetterrouteplanner.com
Användarvisningsbild
Mr S
Teslaägare
Inlägg: 216
Blev medlem: 29 jul 2018 14:45

Re: Audi e-tron

Inlägg av Mr S »

Autogefühl har publicerat sin test från Abu Dhabi. Jag gillar Thomas, han är väldigt detaljerad och ärlig. Tex så sågar han de digitala speglarna längs med fotknölarna. Jag förstår honom, och är glad att jag valde vanliga speglar.

In today’s Autogefühl's episode, we present you the full driving review of the series production model of the Audi e-tron. As always we cover exterior, interior, engines and driving experience. We show you road driving, a real electric range test, some offroad and a recuperation test.



Ha en skön ju nu alla!
Tesla Model Y Long Range
Trina Solar / SolarEdge - 8,26 kW Solcellsanläggning
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi e-tron

Inlägg av mati »

Det var mest pga hans kritiska kommentarer från tidigare tester att jag valde att avstå från de digitala speglarna. Det är mer en gimmick än en praktisk funktion tror jag.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19559
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Audi e-tron

Inlägg av Bjelke »

mati skrev:
Det var mest pga hans kritiska kommentarer från tidigare tester att jag valde att avstå från de digitala speglarna. Det är mer en gimmick än en praktisk funktion tror jag.
Ja det känns inte helt funktionellt liksom, även om förbrukningen kan sänkas...
Jag skulle värdera teknik där man trollar bort stolparna där istället mycket högre! :) Citroen hade väl nåt på G förut iaf, skulle vara guld värt i många situationer ju...
Edit: såhär typ... (det var Continetal som visade upp det här nyligen)
godbye Astolpe.JPG
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi e-tron

Inlägg av mati »

De virtuelle speglarna har tre nackdelar såvitt jag kan se det (utan att ha provat själv).
Den första är att bilden inte är tredimensionell, vilket gör det svårare att bedöma avstånd. Den andra nackdelen är att skärmarna kanske blir svåra att se när solen lyser rakt på dem. Möjligen kompenseras den nackdelen genom att de fungerar bättre i mörker än vanliga speglar. Vet inte. Den tredje nackdelen är att de är på fel ställe. Möjligen en vanesak, men alla som har kört en e-tron med dessa kameraspeglar rapporterar samma sak. Man tittar automatiskt genom fönstret där spegeln brukar sitta. Det är liksom inprogrammerat i skallen. Sen är det inte som man kanske skulle tro, nämligen att man blixtsnabbt märker att det inte finns någon spegel där och sänker blicken. Nej, man tittar, man ser ingenting eftersom det inte finns någon spegel där, och så kopplar hjärnan att det inte finns någon bil där. Och så byter man fil. Det är kanske en vanesak, men det känns lite som att det är nånting som vanligt folk kommer rata eftersom det innebär att man verkligen måste tänka om.
Jag är helt klart för nya idéer och jag är inte rädd för ny teknik. Men jag valde bort dessa kameraspeglar eftersom jag är rädd att jag kommer att irritera mig på dem mer än att jag tycker att det är coolt. Sen är ju inte e-tron enda bilen jag kommer att köra. Vi kommer säkerligen fortsätta använda e-Golfen som vardagsbil, som jag då kör mycket oftare, och den har ju vanliga speglar. Hur går det då? Fattar man liksom? Jag är rädd att man inte gör det.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
p1457
elbilist
Inlägg: 297
Blev medlem: 29 nov 2017 00:51

Re: Audi e-tron

Inlägg av p1457 »

En till nackdel är att man inte kan ändra vad man ser i spegeln genom att luta sig framåt.
Kanske har kamerorna tillräckligt vid vinkel för att det inte ska spela någon roll.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10911
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Audi e-tron

Inlägg av Jerker »

p1457 skrev:
En till nackdel är att man inte kan ändra vad man ser i spegeln genom att luta sig framåt.
Kanske har kamerorna tillräckligt vid vinkel för att det inte ska spela någon roll.
Just det! Det en aspekt som jag inte tänkt på.

Nej, jag är inte heller så imponerad av de där spegelkamerorna. Om bildskärmarna hade suttit på var sida om ratten (om det skulle gå att ordna) så att man i princip hade dem i blickfånget, så hade det var en enorm fördel, men inte med den nuvarande placeringen.
Användarvisningsbild
Off Grid Byggaren
Inlägg: 2267
Blev medlem: 06 jan 2016 22:40

Re: Audi e-tron

Inlägg av Off Grid Byggaren »

Audi e-tron är nu typgodkänd och har en räckvidd på upp till 41,7 mil enligt den nya körcykeln WLTP.

Förbrukningen anges till 22,5- 26,2 kWh/100 km beroende på utrustningsnivå.

Källa: Nyhetsbrev från Audi kl 14:07 idag
Audi.jpg
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi e-tron

Inlägg av mati »

Och så ska man titta på ovan video istället för Kalle Anka, enligt Audis nyhetsbrev. :lol:
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi e-tron

Inlägg av mati »

blincoln skrev:
Vi har lagt in en preliminär modell av e-tron i ABRP på betasiten: ...
Laddkurvan är ju helt fantastisk...
Intressant att ABRP utan blinka föreslår att man ska ladda till 100%. Första impulsen man får är att det måste vara fel, men man är ju så van vid Teslas laddkurva. Roligt att åka norrut genom Dalarna. Att åka till Åre eller liknande är plötsligt mycket enklare än med en Tesla med tanke på 175kW-laddaren i Kristinehamn och alla 100-laddare runt Siljan.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5515
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Audi e-tron

Inlägg av Gustafsson »

Ska bli kul att höra din recension när du fått audin.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi e-tron

Inlägg av mati »

Gustafsson skrev:
Ska bli kul att höra din recension när du fått audin.
Det lär dröja minst ett halvår till.
Och sen är jag troligen upptagen i flera veckor med att köra omkring och transportera grejer på släpet. :)
Men sem blir det en recension.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Muhlegg
elbilist
Inlägg: 211
Blev medlem: 01 okt 2018 22:01

Re: Audi e-tron

Inlägg av Muhlegg »

Då var den beställd! :) Siambeige Proline med dragkrok, Matrix strålkastare och 360 kamera. Måste dock vänta med leverans till nuvarande leasing på Skodan går ut i juni.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Audi e-tron

Inlägg av mati »

Grattis :D
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Skriv svar