Det är ju rätt stor skillnad på "Reservierungen" och "reserveringar". "Reservierungen" liknar ju mer "beställt" :
Eller hur? Det går nästan inte att begripa om man inte har tyska som modersmål. Så sett är det förståeligt att DI fattar lite fel här.
Jo, visst, man brukar säga att man har beställt en Model 3 eftersom man som sugen Tesla-kund brukar likställa reservationen med en faktisk beställning.
Jag har reserverat en e-tron. Men jag skulle aldrig hävda att jag har beställt en. Chansen att det blir så är kanske 50%. Om det är likadant för alla som har lagt en reservation så blir det bara hälften så många beställningar. Det är en jäkla skilnnad.
Senast redigerad av mati, redigerad totalt 2 gång.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Enligt denna artikeln så verkar det som den tänkta produktionen av eTron är 20 000 per år vilket känns alldeles för lite. Vi kan väll bara hoppas att Audis ambitioner är högre än så.
Du varmt välkommen till Audi Forum.
Den 22-30 oktober gästspelar Audi e-tron i vårt showroom på Hamngatan 17 i Stockholm.
Håll utkik efter mer information!
Enligt denna artikeln så verkar det som den tänkta produktionen av eTron är 20 000 per år vilket känns alldeles för lite. Vi kan väll bara hoppas att Audis ambitioner är högre än så.
För lite och för sent.
Som vanligt.
Undrar hur många Neo koncernen funderar på att bygga....
40000/år? Det är ju faktiskt dubbelt upp mot Audin.
Lycka till, ni som hoppas på leverans Q1 2020....
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Enligt denna artikeln så verkar det som den tänkta produktionen av eTron är 20 000 per år vilket känns alldeles för lite. Vi kan väll bara hoppas att Audis ambitioner är högre än så.
För lite och för sent.
Som vanligt.
Undrar hur många Neo koncernen funderar på att bygga....
40000/år? Det är ju faktiskt dubbelt upp mot Audin.
Lycka till, ni som hoppas på leverans Q1 2020....
För lite eller inte, ja de vet vi inte.. De viktiga är väl att de kan möte efterfrågan så de inte blir som modell 3 där man bara väntar och väntar... I mina ögon är min M3 mer än 1 år försenad men de var väl lite när jag inte fattade hur Elons tidplaner fungerar... Om Audi och VW klarar detta vet vi inte än, låt oss se vad som händer.
Jag vet inte om jag skulle dra några tyngre slutsatser efter en källa som hänvisar till "it’s expected to be 20,000 annually, according to French analyst firm Inovev"
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Jag vet inte om jag skulle dra några tyngre slutsatser efter en källa som hänvisar till "it’s expected to be 20,000 annually, according to French analyst firm Inovev"
Nej det är nog dumt. Kikar man på verkligheten så har fabriken i Bryssel tidigare producerat över 200 000 bilar årligen och nu byggs den om för att enbart tillverka elbilar och montera tillhörande batteripack. Dessutom har Audi investerat i egen elmotortillverkning in-house. Man kan nog med ganska hög säkerhet säga att ambitionen är högre än 20 000 bilar årligen.
Jag vet inte om jag skulle dra några tyngre slutsatser efter en källa som hänvisar till "it’s expected to be 20,000 annually, according to French analyst firm Inovev"
Nej det är nog dumt. Kikar man på verkligheten så har fabriken i Bryssel tidigare producerat över 200 000 bilar årligen och nu byggs den om för att enbart tillverka elbilar och montera tillhörande batteripack. Dessutom har Audi investerat i egen elmotortillverkning in-house. Man kan nog med ganska hög säkerhet säga att ambitionen är högre än 20 000 bilar årligen.
De kanske menar 20 000 bilar i år, med tanke på att de redan har kommit igång med produktionen.
Inte att jag tror det, men men...
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Jag vet inte om jag skulle dra några tyngre slutsatser efter en källa som hänvisar till "it’s expected to be 20,000 annually, according to French analyst firm Inovev"
Nej det är nog dumt. Kikar man på verkligheten så har fabriken i Bryssel tidigare producerat över 200 000 bilar årligen och nu byggs den om för att enbart tillverka elbilar och montera tillhörande batteripack. Dessutom har Audi investerat i egen elmotortillverkning in-house. Man kan nog med ganska hög säkerhet säga att ambitionen är högre än 20 000 bilar årligen.
De kanske menar 20 000 bilar i år, med tanke på att de redan har kommit igång med produktionen.
Inte att jag tror det, men men...
Det är ju rätt självklart vad han menar när han skriver
Det är dags att en gång för alla sluta jämföra alla nya elbilar med Tesla och deras Model S eller Model X.
Audi e-tron har satt en ny hög standard för alla elbilar i premiumklassen.
Tesla har ju aldrig bjudit honom på något. Audi sätter en ny hög standard. De bjuder ner honom till Windhoek och Bitterwasser Lodge i Namibia. Förutom resor, boende och mat slår jag vad om att det även bjöds på hummersoppa...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Det är ju rätt självklart vad han menar när han skriver
Det är dags att en gång för alla sluta jämföra alla nya elbilar med Tesla och deras Model S eller Model X.
Audi e-tron har satt en ny hög standard för alla elbilar i premiumklassen.
Tesla har ju aldrig bjudit honom på något. Audi sätter en ny hög standard. De bjuder ner honom till Windhoek och Bitterwasser Lodge i Namibia. Förutom resor, boende och mat slår jag vad om att det även bjöds på hummersoppa...
Antagligen. Han verkar även antyda att han blir illamående i Teslor och att de känns tunga... (iofs kan han väl mena andra elbilar, typ Nissan Leaf eller Renault Zoe men det är ju knappast troligt) Han kan aldrig ha kört XC70. Eller någon annan stor fossilkombi. Alla känns tunga.
Audi har trollat bort den lite tunga känslan som många elbilar dras med och även det lite svävande intrycket som gör mig lite lätt åksjuk i flera elbilar. Jo, vissa elbilar känns faktiskt som radiobilar.
För övrigt är Model S 75D ca 300 kg lättare än e-tron.
100D väger 92 kg mer. Men fortfarande 200 kg lättare än Audin.
Lustigt även att han tycker att det är BRA att den inte känns som en elbil. Så sjukt att han vill åt nackdelarna från en fossilare bara för att det ska kännas hemtamt. Det ser man ju även på I-Pace som verkar ha nån konstlad fördröjning på gasen och även "motorljud" i högtalarna. Allt för att härma fossilbilar och slippa en del av fördelarna med elbil.
Det är ju rätt självklart vad han menar när han skriver
Det är dags att en gång för alla sluta jämföra alla nya elbilar med Tesla och deras Model S eller Model X.
Audi e-tron har satt en ny hög standard för alla elbilar i premiumklassen.
Tesla har ju aldrig bjudit honom på något. Audi sätter en ny hög standard. De bjuder ner honom till Windhoek och Bitterwasser Lodge i Namibia. Förutom resor, boende och mat slår jag vad om att det även bjöds på hummersoppa...
Så det är med andra ord helt omöjligt att Audi kan ha byggt en elbil med en bättre helhet än Tesla? Personligen har jag ingen aning, för jag har inte kört e-tron.
Jag är helt övertygad om att Audi har byggt en bil som kommer tilltala den stora massan mer än vad Tesla någonsin har gjort, och en stor anledning till detta är att "det känns som hemma". På gott och ont givetvis, men skadar ju inte att alternativen finns.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Det är ju rätt självklart vad han menar när han skriver
Det är dags att en gång för alla sluta jämföra alla nya elbilar med Tesla och deras Model S eller Model X.
Audi e-tron har satt en ny hög standard för alla elbilar i premiumklassen.
Tesla har ju aldrig bjudit honom på något. Audi sätter en ny hög standard. De bjuder ner honom till Windhoek och Bitterwasser Lodge i Namibia. Förutom resor, boende och mat slår jag vad om att det även bjöds på hummersoppa...
Så det är med andra ord helt omöjligt att Audi kan ha byggt en elbil med en bättre helhet än Tesla? Personligen har jag ingen aning, för jag har inte kört e-tron.
Jag har inte heller någon aning och skriver inte något om det heller. Har tidigare skrivit att jag tycker att Audi verkar ha byggt en bra elbil. Vad som är ett faktum är att Tesla inte bjuder journalister på bjudresor till andra kontinenter där det bjuds på mat och boende. Tesla köper inte heller några reklamannonser hos företagen som journalisterna jobbar för. Jag tror bestämt att dessa saker påverkar hur man ser på produkterna även ifall det inte har ett smack med produkterna att göra.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Kommer ihåg mr Bergren från en diskussion via mail angående Bolt som han i en artikel hävdade skulle bli mycket billigare än Model 3 och lite andra märkliga saker, kritik om den artikeln bemöter han här:
Hur det gick för Bolt vet vi väl i dagsläget. Så tyvärr litar jag inte direkt på det han skriver, speciellt inte när/om det är relaterat till Tesla på något sätt.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Kommer ihåg mr Bergren från en diskussion via mail angående Bolt som han i en artikel hävdade skulle bli mycket billigare än Model 3 och lite andra märkliga saker, kritik om den artikeln bemöter han här:
Hur det gick för Bolt vet vi väl i dagsläget. Så tyvärr litar jag inte direkt på det han skriver, speciellt inte när/om det är relaterat till Tesla på något sätt.
Haha! Det är mycket där man kan skratta åt idag. Det har ju nämnts ibland att man skulle samla på alla såna artiklar för att kunna köra upp i facet på dem om några år när vi har facit. Redan nu går det att göra så med denna artikel!
Så det är med andra ord helt omöjligt att Audi kan ha byggt en elbil med en bättre helhet än Tesla? Personligen har jag ingen aning, för jag har inte kört e-tron.
Nej det är såklart inte omöjligt att den är bättre i verkligheten. Men på papperet så är den sämre på nästan alla punkter. Tyngre, långsammare, sämre räckvidd, sämre laddnätverk...
Senast redigerad av Verdi, redigerad totalt 1 gånger.
Jag är helt övertygad om att Audi har byggt en bil som kommer tilltala den stora massan mer än vad Tesla någonsin har gjort, och en stor anledning till detta är att "det känns som hemma". På gott och ont givetvis, men skadar ju inte att alternativen finns.
Varken e-tron eller Model S/X kommer tilltala "den stora massan" med tanke på priset. Och visst har Tesla en del hyss för sig och tänker nytt. Men jag har beslutat mig för att omfamna utvecklingen, inte vara rädd för den. Min BMW i3 är ju också jävligt udda och speciell. Den känns faktiskt ännu mindre konventionell än Teslan. I början kändes det kanske lite konstigt men nu tycker jag en vanlig bil är hopplöst tråkig.
Men det är ju fritt fram att vara olika. Vill man att det ska vara som det alltid har varit så kan man säkert koda in "växlingar" i en elektrisk drivlina också.
Jag har inte heller någon aning och skriver inte något om det heller. Har tidigare skrivit att jag tycker att Audi verkar ha byggt en bra elbil. Vad som är ett faktum är att Tesla inte bjuder journalister på bjudresor till andra kontinenter där det bjuds på mat och boende. Tesla köper inte heller några reklamannonser hos företagen som journalisterna jobbar för. Jag tror bestämt att dessa saker påverkar hur man ser på produkterna även ifall det inte har ett smack med produkterna att göra.
Blir rätt tydligt när man läser Model 3 vs Bolt artikeln jag länkade till nyss:
Många som skriver undrar också varför jag inte frågar personen X på Tesla eller varför jag inte kör bilen Y själv. Gärna, mycket gärna. Jag försöker och jag kommer att fortsätta att försöka. Jag vill köra bilarna, jag vill prata med personerna. Men hittills har Tesla backat ur - av någon anledning. Kanske vågar de inte svara på frågor. Kanske vågar de inte låta mig köra bilarna. Jag har meddelat Tesla att jag åker till vilken plats som helst på jorden för att prata med Elon Musk eller för att köra Model X. Men det verkar inte som att de vågar erbjuda sina produkter och personer för samma granskning som andra. Varför bjöds inte alla journalister in till visningen i torsdags - som andra gör? Varför fick inte de som var där ställa frågor - som andra gör?
Till viss del kan man väl förstå det också.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Kommer ihåg mr Bergren från en diskussion via mail angående Bolt som han i en artikel hävdade skulle bli mycket billigare än Model 3 och lite andra märkliga saker, kritik om den artikeln bemöter han här:
Hur det gick för Bolt vet vi väl i dagsläget. Så tyvärr litar jag inte direkt på det han skriver, speciellt inte när/om det är relaterat till Tesla på något sätt.
Ursäkta språket men vilken jävla idiot han är. Helt sjukt. Precis den där attityden fick mig att lämna BMW-forumet. Vad är det med folk? Jag känner mig verkligen inte som en sektmedlem. (eller ja, jag kanske börjar bli. )
Senast redigerad av Verdi, redigerad totalt 1 gånger.
Kommer ihåg mr Bergren från en diskussion via mail angående Bolt som han i en artikel hävdade skulle bli mycket billigare än Model 3 och lite andra märkliga saker, kritik om den artikeln bemöter han här:
Hur det gick för Bolt vet vi väl i dagsläget. Så tyvärr litar jag inte direkt på det han skriver, speciellt inte när/om det är relaterat till Tesla på något sätt.
Ursäkta språket men vilken jävla idiot han är. Helt sjukt.
Klart en dålig journalist på en skittidning i ett pluttland ska få bjudresor, annars är det tecken på att produkten är dålig