Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Audi e-tron

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Re: Audi e-tron

Inläggav Teslaägare Legato » 28 jan 2018 10:52

Toja skrev:Garanterat minst 1 milj. Audi är inte prisdrivande. Då skulle WV o Skoda inte överleva

Jo jag tror också det. Hamnar ju mellan i-Pace och Model X i storlek, dessutom något större batteri än i-Pace. Audi och Jaguar har ju i övrigt ungefär samma prispolicy och åtminstone på sikt så kommer såklart VWs aktieägare förvänta sig lika bra marginaler på elbilarna som övriga bilar... Så summa summarum tror jag priset hamnar i nivå med i-Pace eller tom lite högre, dvs runt miljonen. Ska dock tillägga att jag inte läst så mkt om e-tron, finns såklart en möjlighet att Audi vill "slå sig in" och initialt inte tar lika mycket betalt.
SÅLD - Röd X75D (fd X60d) 2016
NO2OIL - Svart (blacked out) S75D 2017
NO2GAS - Svart LR3D 2019
På ingång - Svart XPL 2019
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

Inläggav Teslaägare lobbin » 29 jan 2018 08:53

Dessutom brukar Audi vara duktiga på att ta betalt för tillbehör? När jag kollade på Audi som tjänstebil så har jag för mig att de hade typ kryssrutor för _allt_. Grymt jobbigt att få en överblick.

Kanske har hänt något på 5 år dock :)
Användarvisningsbild
lobbin
Teslaägare

Inläggav Teslaägare igu » 29 jan 2018 09:29

lobbin skrev:Dessutom brukar Audi vara duktiga på att ta betalt för tillbehör? När jag kollade på Audi som tjänstebil så har jag för mig att de hade typ kryssrutor för _allt_. Grymt jobbigt att få en överblick.

Kanske har hänt något på 5 år dock :)

Kryssrutorna har om möjligt blivit fler... :roll:
Användarvisningsbild
igu
Teslaägare

Referralkod: richard63818

Inläggav Teslaägare Delta » 29 jan 2018 10:44

Pris och leveranstid kommer säkert att dra iväg. Man kan nog glömma att få den tills leasingperioden går ut om nåt halvår. Speciellt som de flesta bilarna går till Kina. Och det inte finns någon batteritillverkning värt namnet i Europa. Laddinfrastrukturen behöver också mångdublas. Det är lite att göra innan det står en Audi Bajskorv på uppfarten :D
Användarvisningsbild
Delta
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Gustafsson » 29 jan 2018 10:58

För min del som aldrig ägt (men kört) Audi tycker jag dessutom att koncernen gör skäl för det franska namnet. Fusket med utsläppen är ett slag i ansiktet som jag inte glömmer i första taget. Det är ju lika illa som i gamla tider när man gav hästarna arsenik för att pigga upp dem inför försäljning, men satt i system på global nivå. Riktigt fult gjort. De har en del att bevisa innan förtroendet återkommer.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver.
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Legato » 29 jan 2018 11:05

Gustafsson skrev:För min del som aldrig ägt (men kört) Audi tycker jag dessutom att koncernen gör skäl för det franska namnet. Fusket med utsläppen är ett slag i ansiktet som jag inte glömmer i första taget. Det är ju lika illa som i gamla tider när man gav hästarna arsenik för att pigga upp dem inför försäljning, men satt i system på global nivå. Riktigt fult gjort. De har en del att bevisa innan förtroendet återkommer.

Agree. För mig gör detta det "nästan" omöjligt för mig att köpa en bil från VW-koncernen igen. Som "lök på laxen" har jag redan lovat mig själv det vid tidigare tillfälle efter upprepad otroligt stor frustration över deras servicenätverk.

Tror dock inte detta kommer bli någon begränsning för mig i praktiken annat än möjligtvis om 5-10 år när de kanske lärt sig bygga elbilar OCH fått bra laddnätverk på plats.
NO2GAS - Svart LR3D 2019
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

Inläggav Teslaägare bullen » 29 jan 2018 19:21

Fast jag tror inte dom myglar med utsläppen på elbilar
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare

Inläggav Teslaägare HelectriC » 15 mar 2018 12:30

nu har Audi gått ut med "officiellt" pris att e-tron ska ha ett startpris på 80 000€. Med tanke på Audis tillbehörspriser och långa listor, så antar jag att det inte blir allt för många bilar som säljs för mindre än 100 000€.
Model S 75D -17
eGolf 300km -18
Jaguar iPace -18
Model S 85 -15
eGolf 190km -15
Hyundai Kona EV -19
VW ID.3, Polestar2, M3 SR+
Byton, BMW iX3
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Legato » 15 mar 2018 13:35

HelectriC skrev:nu har Audi gått ut med "officiellt" pris att e-tron ska ha ett startpris på 80 000€. Med tanke på Audis tillbehörspriser och långa listor, så antar jag att det inte blir allt för många bilar som säljs för mindre än 100 000€.

Intressant. Var ändå klart lägre än jag trodde. i-Pace startar väl på €82.000 för den enklaste S-modellen?

Håller med om att Audi har en stor och "dyr" utrustningslista, men samma sak gäller ju för Jaguar.

Audin är ju något snabbare, något större, något större batteri, något mer kraftfull motor än i-Pacen. Gissningsvis ännu lite högre interiörkvalitet... i-Pacen är dock snyggare IMO. Är väl hyfsat stor chans att Audin kan ladda trefas också samt att man antagligen får fördelar jämfört med Jaguar-ägare i Ionity-nätverket.

Personligen föredrar jag Tesla, men om Tesla inte fanns hade jag vid första anblick varit betydligt mer intresserad av Audin än av Jaguaren.
NO2GAS - Svart LR3D 2019
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Laban » 15 mar 2018 13:59

Legato skrev:
Gustafsson skrev:För min del som aldrig ägt (men kört) Audi tycker jag dessutom att koncernen gör skäl för det franska namnet. Fusket med utsläppen är ett slag i ansiktet som jag inte glömmer i första taget. Det är ju lika illa som i gamla tider när man gav hästarna arsenik för att pigga upp dem inför försäljning, men satt i system på global nivå. Riktigt fult gjort. De har en del att bevisa innan förtroendet återkommer.

Agree. För mig gör detta det "nästan" omöjligt för mig att köpa en bil från VW-koncernen igen.

Kan bara hålla med, det ska enormt mycket till för att jag ska köpa något från VW koncernen. Och att de fortsätter att tala om diesel efter dieselgate, testerna på apor osv gör inte direkt saken bättre.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare

Referralkod: bjrn85925

FöregåendeNästa

Återgå till Elektriska Fordon