Elbil med bra lastutrymme och godkänd komfort under 500.000

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Elbil med bra lastutrymme och godkänd komfort under 500.

Inlägg av e5m1r »

Det säljs en S på forumet för 470k dock ej D men personligen tycker inte jag framkomlighet är problem med tesla även med rwd
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4320
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Elbil med bra lastutrymme och godkänd komfort under 500.

Inlägg av dstr »

lator skrev:
perkabolo skrev:
En begagnad model S om något år skulle kanske kunna vara ett alternativ. Men att lägga närmare en halv miljon på en begagnad bil med utgångna eller utgående garantier känns väldigt vågat i min värld. Hur resonerar du?
Garantin på drivlina och batteri är ju 8 år så där finns det ju fortfarande lite att ta av. Det övriga kan ju bli lite hur som. Ponera att mittskärmen går sönder och det inte finns någon som kan laga den lite enkelt. Då riskerar man en utgift på ca 30000 kr, inte så kul men inte mycket mer är en stor ICE-service... :?
du har maskinskada i de flesta vanliga bilförsäkringar. olika bolag har olika villkor, ofta 8-10 år.
+46
Teslaägare
Inlägg: 1782
Blev medlem: 06 jan 2015 17:10

Re: Elbil med bra lastutrymme och godkänd komfort under 500.

Inlägg av +46 »

dstr skrev:
lator skrev:
perkabolo skrev:
En begagnad model S om något år skulle kanske kunna vara ett alternativ. Men att lägga närmare en halv miljon på en begagnad bil med utgångna eller utgående garantier känns väldigt vågat i min värld. Hur resonerar du?
Garantin på drivlina och batteri är ju 8 år så där finns det ju fortfarande lite att ta av. Det övriga kan ju bli lite hur som. Ponera att mittskärmen går sönder och det inte finns någon som kan laga den lite enkelt. Då riskerar man en utgift på ca 30000 kr, inte så kul men inte mycket mer är en stor ICE-service... :?
du har maskinskada i de flesta vanliga bilförsäkringar. olika bolag har olika villkor, ofta 8-10 år.
Precis! Där jag har min bil försäkrad så gäller 8 år eller 12 000 mil som bortre gräns för maskin- och elektronikskada vilket inkluderar informations- och kommunikationssystem för data, navigering, multimedia. Självrisk 1 500:-
Installerat 13,2 kWp solceller
Skriv svar