Ladda på InCharge med appen, går det?

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Xmag
Teslaägare
Inlägg: 290
Blev medlem: 20 sep 2017 20:50
Ort: Stockholm

Ladda på InCharge med appen, går det?

Inlägg av Xmag »

Är det fler än jag som har problem med att ladda på inCharge och använda appen. Gör jag fel på något sätt. Med brickan går det bra men med appen får jag oftast felet att stolpen är upptagen. Jag är oftast enda personen som laddar och jag brukar pröva att ta ut sladdarna och koppla om allt. Men det ger samma resultat. Nån som känner igen sig? Har testat på lite olika ställen. Någon som har nåt trick förutom att ringa supporten?
"Elbilisterna satt i ett hörn och tissla och tesla."
Användarvisningsbild
Xmag
Teslaägare
Inlägg: 290
Blev medlem: 20 sep 2017 20:50
Ort: Stockholm

Re: Ladda på InCharge med appen, går det?

Inlägg av Xmag »

Betyder det att ingen kommenterat att det funkar jämt eller att ingen använder InCharge? :)
Två gånger på rad har det misslyckats i Mall of Scandinavia, tex. ”Upptagen” säger appen.
"Elbilisterna satt i ett hörn och tissla och tesla."
Användarvisningsbild
dhogborg
Teslaägare
Inlägg: 238
Blev medlem: 04 jul 2016 19:06

Re: Ladda på InCharge med appen, går det?

Inlägg av dhogborg »

Har laddat två-tre gånger med InCharge appen, destinationsladdare på 22kW. QR-kod läsaren fungerade inte alls, var tvungen att knappa krångligt serienummer från liten obskyr etikett. Annars inga större besvär.
Model Y, eldriven.
https://offpeak.se , tibber-referal
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Ladda på InCharge med appen, går det?

Inlägg av Remuz »

Jag använder appen ibland när jag ska ladda, brukar funka. Oftast använder jag dock pluppen
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
mgorgis
Teslaägare
Inlägg: 711
Blev medlem: 06 aug 2017 22:12

Re: Ladda på InCharge med appen, går det?

Inlägg av mgorgis »

Har beställt både kortet och brickan men använder bara det senare. Appen använder jag för att hitta till laddare
Användarvisningsbild
oscfor
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 02 maj 2017 13:17

Re: Ladda på InCharge med appen, går det?

Inlägg av oscfor »

Aldrig använt pluppen, bara appen. Säkert ett femtiotal gånger. Fyra siffror skriver jag in på deras laddare här i Göteborg.
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Användarvisningsbild
Xmag
Teslaägare
Inlägg: 290
Blev medlem: 20 sep 2017 20:50
Ort: Stockholm

Re: Ladda på InCharge med appen, går det?

Inlägg av Xmag »

oscfor skrev:
Aldrig använt pluppen, bara appen. Säkert ett femtiotal gånger. Fyra siffror skriver jag in på deras laddare här i Göteborg.
Jag skriver in siffrorna och den säger att stolpen är upptagen. Har hänt tre gånger för mig. Med pluppen har det fungerat utan problem men den hamnar i nån jackficka och försvinner hela tiden.
"Elbilisterna satt i ett hörn och tissla och tesla."
Användarvisningsbild
mgorgis
Teslaägare
Inlägg: 711
Blev medlem: 06 aug 2017 22:12

Re: Ladda på InCharge med appen, går det?

Inlägg av mgorgis »

Xmag skrev:
oscfor skrev:
Aldrig använt pluppen, bara appen. Säkert ett femtiotal gånger. Fyra siffror skriver jag in på deras laddare här i Göteborg.
Jag skriver in siffrorna och den säger att stolpen är upptagen. Har hänt tre gånger för mig. Med pluppen har det fungerat utan problem men den hamnar i nån jackficka och försvinner hela tiden.
Varför jackfickan? Jag har den alltid i bilen :)
Användarvisningsbild
Xmag
Teslaägare
Inlägg: 290
Blev medlem: 20 sep 2017 20:50
Ort: Stockholm

Re: Ladda på InCharge med appen, går det?

Inlägg av Xmag »

mgorgis skrev:
Xmag skrev:
oscfor skrev:
Aldrig använt pluppen, bara appen. Säkert ett femtiotal gånger. Fyra siffror skriver jag in på deras laddare här i Göteborg.
Jag skriver in siffrorna och den säger att stolpen är upptagen. Har hänt tre gånger för mig. Med pluppen har det fungerat utan problem men den hamnar i nån jackficka och försvinner hela tiden.
Varför jackfickan? Jag har den alltid i bilen :)
Jag har haft den i bilen, men eftersom man skall ha den när man startar och stoppar laddningen har jag inte lagt in den i bilen när jag laddar och så är den på vift...
"Elbilisterna satt i ett hörn och tissla och tesla."
Användarvisningsbild
Xmag
Teslaägare
Inlägg: 290
Blev medlem: 20 sep 2017 20:50
Ort: Stockholm

Re: Ladda på InCharge med appen, går det?

Inlägg av Xmag »

Jag tror jag har löst problemet. Jag testade i dag på MoS. Kopplade upp och startade appen men när jag matat in stationens ID fick jag meddelande om att den inte var tillgänglig även denna gång. Då testade jag att lägga till ett kreditkort i appen och då funkade det. Det verkade vara något problem med mitt InCharge-konto. Felmeddelandet man fick nämnde inget om kontoproblem utan bara att stationen inte är tillgänglig, pröva igen...
"Elbilisterna satt i ett hörn och tissla och tesla."
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Ladda på InCharge med appen, går det?

Inlägg av Remuz »

Försökte blippa taggen på mos idag. Ingen laddning. Fick lägga in ett kort i appen innan den laddade. 7kr för 70mil laddning är billigare än hemma, men förut var det väl gratis?
P85D svart/svart med gratis SuC
Skriv svar