Sida 1 av 1

Re: Vattenfall/InCharge vill ta Europamarknaden

Postat: 16 apr 2018 16:00
av Svenssons
chaffis75 skrev:
haha.. ok du slängde visst på lite fler modeller där... :)

Men många är lite äldre modeller, jag tror nya modeller blir CCS... Kolla på Kia vilket är systermärke till hyundai där har IONIC och Kona båda CCS...
Visst, håller med om det men det jag menar är att Vattenfall kan nog snabbare få ekonomi på sina laddare eftersom det i dag finns många gånger fler bilar med Chademo. Denna kundgrupp har ju Ionity ingen alls lösning för. Sedan tror jag att Vattenfalls laddare troligen kommer att vara billigare och begränsade i laddhastighet till en början medan Ionity antaligen vill sattsa på dyrare 150kW eller 350kW. Några bilar som kan nyttja dessa finns ju knappast idag.

Vattenfall kan alltså snabbt få en bra marknadsandel. Det gäller dock att de uppgraderar laddarna med tiden så att de inte tappar detta när väl 150kW eller snabbare blir standarden.

Re: Vattenfall/InCharge vill ta Europamarknaden

Postat: 16 apr 2018 16:37
av 12man
InCharge will allow us to remove the greatest barrier to electric cars – range anxiety. Vattenfall Nordic and its partners are therefore building InCharge, a network where customers can access thousands of charging points in Sweden, Germany and the Netherlands.

Laddnätet InCharge byggs tillsammans med städer, företag, kommuner och lokala energibolag som ansluter befintliga laddstationer eller vill etablera nya.

låter väldigt likt Ionity, network of partners, i Ionitys fall Shell, OMV, Tank & Rast and Circle K,

men det är ju underbart, då de helt säkert samarbetar varför sig om betalningslösningar, fast kanske vanligt kort vore en bra lösning också
men det är ju underbart de gör ju varsin app att hitta laddställena med, fast snart så kanske de kommer på att en skylt på en stolpe(typ vanlig mack) också funkar eller inlagda i något navigationssystem