Toyota reklam

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Toyota reklam

Inlägg av Teslaspolen »

Felhybrid, underbart! :lol:
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Toyota reklam

Inlägg av Jeppe_E »

Laban skrev:
mati skrev:
Jag har på senare tid upprepade gånger fått frågan om min bil laddar sig själv så som Toyotas "el"-bilar gör, eller om jag fortfarande måste ladda den. Snacka om vilseledande marknadsföring. Men det verkar ju funka. Folk begriper inte bättre än så.
Ja de är väldigt noga med att deras hybridbilar benämns elhybrider. Kommer inte ihåg om det alltid har varit så men det känns som att man vill rida på elbilsvågen utan att tillverka elbilar. Fick nyligen detta i mitt facebook flöde:

Toyota CH-R
50% El 100% körglädje!

https://bit.ly/2GZ60aQ

Är CH-R (ej laddhybrid) 50% elbil helt plötsligt ? 50% elbil och "elhybrid" känns som väldigt tveksam marknadsföring för en bil som i grund och botten egentligen aldrig drivs på el. Körglädjen var det väl också sisådär med enligt kommentar på Slack.
Jag tycker det är helt fantastiskt att de har en bil som dricker 0,38 (yeah, right :? ) som samtidigt säger sig stänga av motorn upp till 50% i stadstrafik. Så då dricker den 0,76 när fossilspisen är igång? Låter ju miljövänligt.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Jilldris
Inlägg: 45
Blev medlem: 03 aug 2016 01:01
Ort: Göteborg

Re: Toyota reklam

Inlägg av Jilldris »

MaLund13 skrev:
Jilldris skrev:
Försöker hitta den fruktansvärda Toyota reklamfilmen som gått på tv där den käcka kvinnan förklarar att "de väljer framtiden, de väljer självladdande bilar". Hittar den dock inte på youtube, någon som har länk?
Lättast att hitta via deras kampanjsida, https://www.toyota.se/elhybrid?WT.ac=%2Felhybrid (smårolig länk förövrigt). Direktlänk till reklamfilmen:
Perfekt! Det var den jag letade efter. Stort tack!
Hittade en annan när jag letade innan ikväll. Vet inte om man ska skratta eller gråta.
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Toyota reklam

Inlägg av Jeppe_E »

Jilldris skrev:
MaLund13 skrev:
Jilldris skrev:
Försöker hitta den fruktansvärda Toyota reklamfilmen som gått på tv där den käcka kvinnan förklarar att "de väljer framtiden, de väljer självladdande bilar". Hittar den dock inte på youtube, någon som har länk?
Lättast att hitta via deras kampanjsida, https://www.toyota.se/elhybrid?WT.ac=%2Felhybrid (smårolig länk förövrigt). Direktlänk till reklamfilmen:
Perfekt! Det var den jag letade efter. Stort tack!
Hittade en annan när jag letade innan ikväll. Vet inte om man ska skratta eller gråta.
Jo, men det är ju sant.. Man behöver ju inte ladda den med sladd. Men sen då? :lol: :lol: :lol:
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Toyota reklam

Inlägg av HelectriC »

Jeppe_E skrev:
Jilldris skrev:
MaLund13 skrev:
Jilldris skrev:
Försöker hitta den fruktansvärda Toyota reklamfilmen som gått på tv där den käcka kvinnan förklarar att "de väljer framtiden, de väljer självladdande bilar". Hittar den dock inte på youtube, någon som har länk?
Lättast att hitta via deras kampanjsida, https://www.toyota.se/elhybrid?WT.ac=%2Felhybrid (smårolig länk förövrigt). Direktlänk till reklamfilmen:
Perfekt! Det var den jag letade efter. Stort tack!
Hittade en annan när jag letade innan ikväll. Vet inte om man ska skratta eller gråta.
Jo, men det är ju sant.. Man behöver ju inte ladda den med sladd. Men sen då? :lol: :lol: :lol:
om man har lådbil, så behöver man varken ladda eller tanka 8-)
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Toyota reklam

Inlägg av lator »

Jilldris skrev:
Hittade en annan när jag letade innan ikväll. Vet inte om man ska skratta eller gråta.
Gråta... Utan tvekan gråta. :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare
Inlägg: 1742
Blev medlem: 14 aug 2015 20:40
Ort: Karlstad

Re: Toyota reklam

Inlägg av bullen »

Finns ju flera miljövänliga bilarBild
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7318
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Toyota reklam

Inlägg av TiborBlomhall »

Hittade på internet:
1550213528.png
vigge50
Inlägg: 7461
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Toyota reklam

Inlägg av vigge50 »

Hörde en reklam på radion idag där man kunde vinna konsertbiljetter om man gjorde en bra spellista för bilresor med unplugged, gjord av Toyota...
Skriv svar