Provkörning av Nya Nissan Leaf

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Volt
Teslaägare
Inlägg: 117
Blev medlem: 29 maj 2016 12:29

Provkörning av Nya Nissan Leaf

Inlägg av Volt »

Hej! Jag och min kollega Roberth provkörde nyligen nya Nissan Leaf och har gjort en liten video om det.

Tänkte det kanske kunde vara av intresse. Vi provkörde den i två dagar i Upplandstrakten och tyckte den var riktigt rolig att köra. Vi körde bland annat vid vackra naturområdena kring Skolkloster slott.



Bästa hälsningar,
Johan
Användarvisningsbild
HerrNilsson
Teslaägare
Inlägg: 649
Blev medlem: 29 apr 2015 09:52

Re: Provkörning av Nya Nissan Leaf

Inlägg av HerrNilsson »

Snyggt! Tack för infon.

Provkörde den i Enköping med en kollega härom veckan. En trevlig bil. Den provkördes väldigt mkt nu av olika kunder enligt bilfirman. Verkade finnas stort intresse.
Mvh
Nilsson

Model Y LR
Användarvisningsbild
hed
Teslaägare
Inlägg: 587
Blev medlem: 20 feb 2018 21:09
Ort: Sverige

Re: Provkörning av Nya Nissan Leaf

Inlägg av hed »

Tack för filmen :)

Jag var med när kollegan (som är totalt ointresserad av bilar och tycker att jag är sjuk i huvudet som beställt en Tesla) provkörde en Leaf för några veckor sedan. Han var helt klart intresserad och imponerad av Leaf:en, men lite avskräckt att den riktiga rangen enbart verkar vara runt 22 mil. Det var så det stod i displayen med fulladdat batteri iaf. Han funderar på att vänta på 60kwh-varianten istället.
OUTAGAS: MS 100D levererad 2018-06-12, Pearl White, Premium pack, 21" twin turbine, cream interiör + kolfiber.
KRÄFTAN: Model 3 SR+ RWD, Red Multicoat, white interior, dragkrok. Levererad 2019-09-18.
Skriv svar