och den första då?LarsL skrev:Photoshopat...
Nissan Leaf 2019
Moderator: Redaktion
-
- Inlägg: 1549
- Blev medlem: 10 apr 2017 10:35
Re: Nissan Leaf 2019
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Re: Nissan Leaf 2019
Vet inte men det finns två bilder en med 9x,7kW där den totala mängden laddad energi är 1,xxkWh och en med 0,75kWh laddat samt 102kw, vilket gör det mer troligt.
Någon har sedan lånat tvåan i 102 och bytt ut ettan för att skapa nästa bild. Men inte tänkt på att det är helt orimligt att de fortfarande bara skulle överfört 0,75kWh.
Någon har sedan lånat tvåan i 102 och bytt ut ettan för att skapa nästa bild. Men inte tänkt på att det är helt orimligt att de fortfarande bara skulle överfört 0,75kWh.
Re: Nissan Leaf 2019
Identiska förutom den flyttade tvån.Henrik Torphammar skrev:Hörde att dom skruvat upp laddningen till 200kW nu.
-
- Inlägg: 1549
- Blev medlem: 10 apr 2017 10:35
Re: Nissan Leaf 2019
Visst, men sen steg 2... vad säger att det är en 60kWh Leaf? Vad säger att det är bilen på bilden alls? En Leaf40 skulle ju lätt kunna ta 102kW om man tvingade den. Generellt så vill man ju upp i spänning för att se max peak i kW hos dagens elbilar med små batterier. Här laddar man som mest vid ganska låg SOC. Jag tolkar detta som experiment snarare än bevis på att Leaf60 finns än.
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Re: Nissan Leaf 2019
Absolut finns inget som säger att det är Leafen som är inkopplad eller att den Leafen skulle ha ett prototyp batteri från Nissan.
-
- Inlägg: 1549
- Blev medlem: 10 apr 2017 10:35
Re: Nissan Leaf 2019
Just den laddaren på bilden har inte ens CHAdeMO om du googlar samma typ av laddare på internet. Det i sig tyder på att det sker experiment och att hela sanningen inte är med i bilden vi fått. Leaf60 kanske laddar ännu snabbare, Nissan kanske släpper upp den till 70 grader ^^
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Inlägg: 2550
- Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
- Ort: Mälardalen Västerås etc
- Kontakt:
Re: Nissan Leaf 2019
NISSAN LEAF NISMO.
En uppgraderad version av Nissan Leaf 40 kWh.
Med hjälp av mjukvaru, och div chassie-uppdateringar skall den vara både kvickare och roligare att köra.
Se mitt inlägg här: http://vuef.se/elbil-forsta-provkorning ... eaf-nismo/
En uppgraderad version av Nissan Leaf 40 kWh.
Med hjälp av mjukvaru, och div chassie-uppdateringar skall den vara både kvickare och roligare att köra.
Se mitt inlägg här: http://vuef.se/elbil-forsta-provkorning ... eaf-nismo/
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Inlägg: 2550
- Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
- Ort: Mälardalen Västerås etc
- Kontakt:
Re: Nissan Leaf 2019
Börjar komma mer detaljer om NISSAN Leaf 64 kWh
Alltså är batteriet lite större än som ursprungligen presenterades, (60 kWh)
https://cleantechnica.com/2018/08/17/co ... ore-power/
Alltså är batteriet lite större än som ursprungligen presenterades, (60 kWh)
https://cleantechnica.com/2018/08/17/co ... ore-power/
Re: Nissan Leaf 2019
Borde närma sig lansering, alla leasingerbjudanden har försvunnit, finns två kvar på blocket, men brukar vara betydligt fler, och hittar inget på hemsidor om det.
Leaf 24kWh -16 (2016-2018). Ioniq 28kWh - 19 (2019-2020). Kona 64 kWh - 20 (2020-2022).
Niro 64 kWh - 19 (2022-...) Leaf 30 kWh-16 (2023-...)
Niro 64 kWh - 19 (2022-...) Leaf 30 kWh-16 (2023-...)
Re: Nissan Leaf 2019
Hyundai Kona 64kWh har ju sätt nivån.
Den går att leasa för 3.995kr per månad.
Därför kommer även Nissan Leaf 64kWh
ligga i den prisklassen.
Den går att leasa för 3.995kr per månad.
Därför kommer även Nissan Leaf 64kWh
ligga i den prisklassen.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19569
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Nissan Leaf 2019
Nu börjar det likna något!
Laddare som går på 3-fas ser det ut som oxo
Laddare som går på 3-fas ser det ut som oxo
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Nissan Leaf 2019
Ja, äntligen lär de sig att anpassa sig efter den europeiska marknaden.Bjelke skrev:Nu börjar det likna något!
Laddare som går på 3-fas ser det ut som oxo
- Teslaspolen
- Teslaägare
- Inlägg: 4057
- Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
- Ort: Siljan
Re: Nissan Leaf 2019
Ja precis, tog bara 8 år eller så...
Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Inlägg: 2550
- Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
- Ort: Mälardalen Västerås etc
- Kontakt:
Re: Nissan Leaf 2019
Jag har nu lagt upp en artikel om NISSAN Leaf (E-Plus) 64 kWh – 200 hk 2019 påTeslaTissel skrev:Börjar komma mer detaljer om NISSAN Leaf 64 kWh
Alltså är batteriet lite större än som ursprungligen presenterades, (60 kWh)
https://cleantechnica.com/2018/08/17/co ... ore-power/
http://vuef.se/elbil-nissan-leaf-e-plus ... 0-hk-2019/
Det som är intressant är också att den delar batteri med HUNDAI KONA Electric samt att det framgår en hel del övrigt signifikativt i artiklarna jag länkat till.
Hoppas ni gillar det. Skall uppdatera vad det lider då alla kanske inte hänger med i de tekniska detaljerna?
-
- Inlägg: 1549
- Blev medlem: 10 apr 2017 10:35
Re: Nissan Leaf 2019
Kul med bättre fjutt i Leaf, synd att LG inte får fram batterier i bra takt. Gamla kemin från Zoe är fortfarande en halvmiss men säkert bra nog när det handlar om så mycket kapacitet.TeslaTissel skrev:Jag har nu lagt upp en artikel om NISSAN Leaf (E-Plus) 64 kWh – 200 hk 2019 påTeslaTissel skrev:Börjar komma mer detaljer om NISSAN Leaf 64 kWh
Alltså är batteriet lite större än som ursprungligen presenterades, (60 kWh)
https://cleantechnica.com/2018/08/17/co ... ore-power/
http://vuef.se/elbil-nissan-leaf-e-plus ... 0-hk-2019/
Det som är intressant är också att den delar batteri med HUNDAI KONA Electric samt att det framgår en hel del övrigt signifikativt i artiklarna jag länkat till.
Hoppas ni gillar det. Skall uppdatera vad det lider då alla kanske inte hänger med i de tekniska detaljerna?
Leaf40 har faktiskt 170hk enligt Leafspy. Björns Test av kona har jag för mig visade en rejäl bit under 200hk, typ 180?! Minns inte exakt var jag såg det, återkommer om jag hittar det.
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Re: Nissan Leaf 2019
Men med dessa större batterier och kraftigare laddeffekter så kommer ju behovet att köra mer.Zalman3 skrev:Hyundai Kona 64kWh har ju sätt nivån.
Den går att leasa för 3.995kr per månad.
Därför kommer även Nissan Leaf 64kWh
ligga i den prisklassen.
Så 1000-1500 mil / år är för lite. 2000 - 3000 mil på leasing borde bli nya normen.
Annars har man bara en ny fin bil att titta på på parkeringen.
Kör man max 1500mil/år borde de gamla modellerna räcka till.
MYLR-24
- lator
- Teslaägare
- Inlägg: 4193
- Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
- Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.
Re: Nissan Leaf 2019
Så sant. Med elbilarnas intåg så ökar bilkörningen drastiskt... Bra eller?_TonyV skrev:Men med dessa större batterier och kraftigare laddeffekter så kommer ju behovet att köra mer.Zalman3 skrev:Hyundai Kona 64kWh har ju sätt nivån.
Den går att leasa för 3.995kr per månad.
Därför kommer även Nissan Leaf 64kWh
ligga i den prisklassen.
Så 1000-1500 mil / år är för lite. 2000 - 3000 mil på leasing borde bli nya normen.
Annars har man bara en ny fin bil att titta på på parkeringen.
Kör man max 1500mil/år borde de gamla modellerna räcka till.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Re: Nissan Leaf 2019
Tja, kanske det, jag har nog kört lite mer, men menar att folk som normalt kör längre sträckor kan byta till dessa nya bilar.lator skrev:Så sant. Med elbilarnas intåg så ökar bilkörningen drastiskt... Bra eller?_TonyV skrev:Men med dessa större batterier och kraftigare laddeffekter så kommer ju behovet att köra mer.Zalman3 skrev:Hyundai Kona 64kWh har ju sätt nivån.
Den går att leasa för 3.995kr per månad.
Därför kommer även Nissan Leaf 64kWh
ligga i den prisklassen.
Så 1000-1500 mil / år är för lite. 2000 - 3000 mil på leasing borde bli nya normen.
Annars har man bara en ny fin bil att titta på på parkeringen.
Kör man max 1500mil/år borde de gamla modellerna räcka till.
Fast med längre körsträckor så är köp mer intressant ist. leasing.
MYLR-24
- lator
- Teslaägare
- Inlägg: 4193
- Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
- Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.
Re: Nissan Leaf 2019
Absolut. Det är ju där vi gör de största vinsterna, både ekonomiskt och miljömässigt._TonyV skrev:Tja, kanske det, jag har nog kört lite mer, men menar att folk som normalt kör längre sträckor kan byta till dessa nya bilar.lator skrev:Så sant. Med elbilarnas intåg så ökar bilkörningen drastiskt... Bra eller?_TonyV skrev:Men med dessa större batterier och kraftigare laddeffekter så kommer ju behovet att köra mer.Zalman3 skrev:Hyundai Kona 64kWh har ju sätt nivån.
Den går att leasa för 3.995kr per månad.
Därför kommer även Nissan Leaf 64kWh
ligga i den prisklassen.
Så 1000-1500 mil / år är för lite. 2000 - 3000 mil på leasing borde bli nya normen.
Annars har man bara en ny fin bil att titta på på parkeringen.
Kör man max 1500mil/år borde de gamla modellerna räcka till.
Fast med längre körsträckor så är köp mer intressant ist. leasing.
Det jag vill belysa är att nästan alla (utom de som privatleasar) upptäcker att de fått ett förändrat körmönster med elbil. Det är billigt och det ger inte samma skuldkänslor som fossilbilen när man tar en extra nöjestur... Hur många är det som har minskat sin körsträcka årligen sen de skaffade elbil?
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
- Tars
- Teslaägare
- Inlägg: 6519
- Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
- Ort: Sigtuna
- Referralkod: ts.la/michael4548
Re: Nissan Leaf 2019
Av egen erfarenhet, så ja, vi kör mer bil nu än förut, men, det är pga att vi struntar i flyget om det går och tar 1-2 dagar på oss att resa istället, och gör då en roadtripp istället.lator skrev:Absolut. Det är ju där vi gör de största vinsterna, både ekonomiskt och miljömässigt._TonyV skrev:Tja, kanske det, jag har nog kört lite mer, men menar att folk som normalt kör längre sträckor kan byta till dessa nya bilar.lator skrev:Så sant. Med elbilarnas intåg så ökar bilkörningen drastiskt... Bra eller?_TonyV skrev:Men med dessa större batterier och kraftigare laddeffekter så kommer ju behovet att köra mer.Zalman3 skrev:Hyundai Kona 64kWh har ju sätt nivån.
Den går att leasa för 3.995kr per månad.
Därför kommer även Nissan Leaf 64kWh
ligga i den prisklassen.
Så 1000-1500 mil / år är för lite. 2000 - 3000 mil på leasing borde bli nya normen.
Annars har man bara en ny fin bil att titta på på parkeringen.
Kör man max 1500mil/år borde de gamla modellerna räcka till.
Fast med längre körsträckor så är köp mer intressant ist. leasing.
Det jag vill belysa är att nästan alla (utom de som privatleasar) upptäcker att de fått ett förändrat körmönster med elbil. Det är billigt och det ger inte samma skuldkänslor som fossilbilen när man tar en extra nöjestur... Hur många är det som har minskat sin körsträcka årligen sen de skaffade elbil?
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla....
https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Just nu ingen tesla....
https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19569
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Nissan Leaf 2019
Provkörde nya Leafen igår och jäklar vad mycket bättre den är nu!
Precis allt är bättre förutom enfas laddning.
Måste låna den lite längre snart...
Precis allt är bättre förutom enfas laddning.
Måste låna den lite längre snart...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
-
- Inlägg: 1549
- Blev medlem: 10 apr 2017 10:35
Re: Nissan Leaf 2019
Nej, men absolut ett ryck uppåt.Bjelke skrev:Precis allt är bättre förutom enfas laddning.
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19569
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Nissan Leaf 2019
Nu jämför jag ju med min första generations 24-Leaf och jämfört med den så är nog allt bättre, det enda som jag inte hann testa var det där medHenrik Torphammar skrev:Nej, men absolut ett ryck uppåt.Bjelke skrev:Precis allt är bättre förutom enfas laddning.
värmen i batteriet vid långfärd osv men jag har lite svårt att tro att jämfört med 24:an så är den nya sämre eller bara likvärdig för min
kommer man bara 10 mil med om man kör sjukt lugnt och vid den typen av körning körning lär nog den nya vinna i alla fall för då kommer inte
batteriet att bli direkt varmt, men ska testa det också snart
Väghållningen var löjligt mycket bättre iaf
Designen är riktigt trevlig (den gamla är bland det fulaste jag ägt/sett i modern tid)
Rejält mycket mer kraft också (fast inte som i Teslan såklart)
Är den tom sämre på något? (vore ju bra att veta då det börjar bli några som pratar elbil på jobbet nu men som inte har råd med Tesla och man vill ju veta vad man pratar om liksom)
3-fas-laddning och dragkrok är det jag retar mig mest på
Och dragkrok får vi väl vänta till nästa generation på antar jag (om ens då)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
-
- Inlägg: 1549
- Blev medlem: 10 apr 2017 10:35
Re: Nissan Leaf 2019
Det är ju samma bil i botten även om jag vet att dom ändrat på mycket. Ett par exempel,Bjelke skrev:
Är den tom sämre på något? (vore ju bra att veta då det börjar bli några som pratar elbil på jobbet nu men som inte har råd med Tesla och man vill ju veta vad man pratar om liksom)
*Laddhastigheten är sämre än Leaf30 i vart fall.
*Laddluckan som pekar mer uppåt. Redan gamla modellen samlade snö.
*Farthållaren lyckades jag inte använda utan att den samtidigt aktiverade propilot
I'm out. Tibor har blivit för gammal!