Ny Renault Zoe 2019 med bl.a. CCS

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Geni87
Inlägg: 1728
Blev medlem: 19 nov 2017 13:04
Ort: Göteborg

Re: Ny Renault Zoe 2019 med bl.a. CCS

Inlägg av Geni87 »

Jerker skrev:
Geni87 skrev:
Jerker skrev:
Var ute och körde på motorväg idag och testade lite. Försökte mäta när det var någorlunda plant. Detta är GPS-hastigheten:

90 km/h 1,8-1,9 kWh/mil
100 2,0-2,2
110 2,4-2,6
120 3,2-3,4
130 4,0-4,2
Intressant, den där stora ökningen av energiförbrukning kommer inte enbart från det ökade luftmotståndet med högre hastighet. Troligtvis kommer elmotorn upp i det övre spannet av sitt varvtalsområde, typ den övre 1/3, då brukar effektiviteten gå ner rätt rejält. Zoen har ju ganska hög utväxling och troligtvis ett ganska lågt maxvarvtal på elmotorn.
Luftmotståndet ökar ju med kvadraten på hastigheten, så det generar ju en exponentiell ökning av förbrukningen.
Jag vet. :) Men dubbla förbrukningen i 130 jämfört med i 90 låter som en större ökning än från enbart luftmotståndet.
Polestar 2 förhandsbokad 2019-03-09
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10911
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Ny Renault Zoe 2019 med bl.a. CCS

Inlägg av Jerker »

Geni87 skrev:
Jerker skrev:
Geni87 skrev:
Jerker skrev:
Var ute och körde på motorväg idag och testade lite. Försökte mäta när det var någorlunda plant. Detta är GPS-hastigheten:

90 km/h 1,8-1,9 kWh/mil
100 2,0-2,2
110 2,4-2,6
120 3,2-3,4
130 4,0-4,2
Intressant, den där stora ökningen av energiförbrukning kommer inte enbart från det ökade luftmotståndet med högre hastighet. Troligtvis kommer elmotorn upp i det övre spannet av sitt varvtalsområde, typ den övre 1/3, då brukar effektiviteten gå ner rätt rejält. Zoen har ju ganska hög utväxling och troligtvis ett ganska lågt maxvarvtal på elmotorn.
Luftmotståndet ökar ju med kvadraten på hastigheten, så det generar ju en exponentiell ökning av förbrukningen.
Jag vet. :) Men dubbla förbrukningen i 130 jämfört med i 90 låter som en större ökning än från enbart luftmotståndet.
Ja, hur som helst är det inte en bil tänkt för långkörningar. Men jag kör de långkörningar jag behöver köra. Jag har ju ingen annan bil.
Användarvisningsbild
Geni87
Inlägg: 1728
Blev medlem: 19 nov 2017 13:04
Ort: Göteborg

Re: Ny Renault Zoe 2019 med bl.a. CCS

Inlägg av Geni87 »

Jerker skrev:
Geni87 skrev:
Jerker skrev:
Geni87 skrev:
Jerker skrev:
Var ute och körde på motorväg idag och testade lite. Försökte mäta när det var någorlunda plant. Detta är GPS-hastigheten:

90 km/h 1,8-1,9 kWh/mil
100 2,0-2,2
110 2,4-2,6
120 3,2-3,4
130 4,0-4,2
Intressant, den där stora ökningen av energiförbrukning kommer inte enbart från det ökade luftmotståndet med högre hastighet. Troligtvis kommer elmotorn upp i det övre spannet av sitt varvtalsområde, typ den övre 1/3, då brukar effektiviteten gå ner rätt rejält. Zoen har ju ganska hög utväxling och troligtvis ett ganska lågt maxvarvtal på elmotorn.
Luftmotståndet ökar ju med kvadraten på hastigheten, så det generar ju en exponentiell ökning av förbrukningen.
Jag vet. :) Men dubbla förbrukningen i 130 jämfört med i 90 låter som en större ökning än från enbart luftmotståndet.
Ja, hur som helst är det inte en bil tänkt för långkörningar. Men jag kör de långkörningar jag behöver köra. Jag har ju ingen annan bil.
Precis, jag har inte kört Zoe så mycket men jag tycker att det är en trevlig bil. :)
Polestar 2 förhandsbokad 2019-03-09
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Ny Renault Zoe 2019 med bl.a. CCS

Inlägg av Teslaspolen »

Jerker skrev:
Geni87 skrev:
Jerker skrev:
Geni87 skrev:
Jerker skrev:
Var ute och körde på motorväg idag och testade lite. Försökte mäta när det var någorlunda plant. Detta är GPS-hastigheten:

90 km/h 1,8-1,9 kWh/mil
100 2,0-2,2
110 2,4-2,6
120 3,2-3,4
130 4,0-4,2
Intressant, den där stora ökningen av energiförbrukning kommer inte enbart från det ökade luftmotståndet med högre hastighet. Troligtvis kommer elmotorn upp i det övre spannet av sitt varvtalsområde, typ den övre 1/3, då brukar effektiviteten gå ner rätt rejält. Zoen har ju ganska hög utväxling och troligtvis ett ganska lågt maxvarvtal på elmotorn.
Luftmotståndet ökar ju med kvadraten på hastigheten, så det generar ju en exponentiell ökning av förbrukningen.
Jag vet. :) Men dubbla förbrukningen i 130 jämfört med i 90 låter som en större ökning än från enbart luftmotståndet.
Ja, hur som helst är det inte en bil tänkt för långkörningar. Men jag kör de långkörningar jag behöver köra. Jag har ju ingen annan bil.
Visst är det ganska tillfredsställande? :) Gjorde lika med vår Leaf, med en hel del roliga tripper och snabbladdare hit och dit, på den goda tiden då det var gratis el överallt. 8-)
iAkita
elbilist
Inlägg: 2530
Blev medlem: 11 dec 2016 21:15

Re: Ny Renault Zoe 2019 med bl.a. CCS

Inlägg av iAkita »

Jerker skrev:
Var ute och körde på motorväg idag och testade lite. Försökte mäta när det var någorlunda plant. Detta är GPS-hastigheten:

90 km/h 1,8-1,9 kWh/mil
100 2,0-2,2
110 2,4-2,6
120 3,2-3,4
130 4,0-4,2
Tycker det är skumt att förbrukningssiffrorna verkar variera så oerhört mellan olika exemplar. Jag har haft tur, mina siffror motsvarar de du får vid 15-20 km/h lägre hastighet. Kör 20 mil motorväg tur och retur lite då och då, och har aldrig kommit fram till mitt laddstopp med mindre än 15% kvar. Då håller jag 110-120 k m/h och har lilla 23 kWh batteriet.

Det är obegripligt hur det kan skilja sig så mellan olika bilar. Finns ju fler här som upplevt orimligt hög förbrukning, medan andra kommer ner i jättelåg förbrukning. Iallafall under gynnsamma förhållanden. Har du gjort bms-uppdateringen och hur mycket skiljer sig din bils visade hastighet mot gps:en? Min diffar bara 2 km/h.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10911
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Ny Renault Zoe 2019 med bl.a. CCS

Inlägg av Jerker »

iAkita skrev:
Jerker skrev:
Var ute och körde på motorväg idag och testade lite. Försökte mäta när det var någorlunda plant. Detta är GPS-hastigheten:

90 km/h 1,8-1,9 kWh/mil
100 2,0-2,2
110 2,4-2,6
120 3,2-3,4
130 4,0-4,2
Tycker det är skumt att förbrukningssiffrorna verkar variera så oerhört mellan olika exemplar. Jag har haft tur, mina siffror motsvarar de du får vid 15-20 km/h lägre hastighet. Kör 20 mil motorväg tur och retur lite då och då, och har aldrig kommit fram till mitt laddstopp med mindre än 15% kvar. Då håller jag 110-120 k m/h och har lilla 23 kWh batteriet.

Det är obegripligt hur det kan skilja sig så mellan olika bilar. Finns ju fler här som upplevt orimligt hög förbrukning, medan andra kommer ner i jättelåg förbrukning. Iallafall under gynnsamma förhållanden. Har du gjort bms-uppdateringen och hur mycket skiljer sig din bils visade hastighet mot gps:en? Min diffar bara 2 km/h.
Ja, på Zoe-FB-gruppen så finns det de som lyckats köra mycket snålare. Min visar 4 km/h mer än GPS med sommardäck (som jag fortfarande har på). Med vinterdäck 2 km/h.

Ska jag köra 20 mil mellan laddningarna måste jag tuffa på i max 70 och ha ett ägg under foten. Och endast på sommaren. Så här års är det värre.

Men nu använde jag farthållaren. Det blir lite snålare om man kör själv och är försiktig. Sen betyder givetvis vädret oerhört mycket. Jag har legat på platta Östgötaslätten och bara förbrukat 0,9-1,2 kW momentant i 90 km/h när jag haft bara lite vind i ryggen.
Henrik Torphammar
Inlägg: 1549
Blev medlem: 10 apr 2017 10:35

Re: Ny Renault Zoe 2019 med bl.a. CCS

Inlägg av Henrik Torphammar »

Svårt att följa diskussionen men jag tror 20mil tor innebär 10mil enkel inte 20mil med 15% kvar i 120km/h.

Sen vet jag inte om Jerker har 20 eller 40kwh heller. Hoppas det lilla om vi pratar 70km/h för att nå 20mil.

Är det även så att CCS bilen ska komma med 60kwh som Niro/Kona/Leaf??
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10911
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Ny Renault Zoe 2019 med bl.a. CCS

Inlägg av Jerker »

Henrik Torphammar skrev:
Svårt att följa diskussionen men jag tror 20mil tor innebär 10mil enkel inte 20mil med 15% kvar i 120km/h.

Sen vet jag inte om Jerker har 20 eller 40kwh heller. Hoppas det lilla om vi pratar 70km/h för att nå 20mil.

Är det även så att CCS bilen ska komma med 60kwh som Niro/Kona/Leaf??
Jovisst har jag det lilla batteriet.
Vet inte vad det blir för batteri i nästa version av bilen. Det finns de som påstår att det blir 60 kWh.
iAkita
elbilist
Inlägg: 2530
Blev medlem: 11 dec 2016 21:15

Re: Ny Renault Zoe 2019 med bl.a. CCS

Inlägg av iAkita »

Henrik Torphammar skrev:
Svårt att följa diskussionen men jag tror 20mil tor innebär 10mil enkel inte 20mil med 15% kvar i 120km/h.

Sen vet jag inte om Jerker har 20 eller 40kwh heller. Hoppas det lilla om vi pratar 70km/h för att nå 20mil.

Är det även så att CCS bilen ska komma med 60kwh som Niro/Kona/Leaf??
Jag har 20 mil åt varje håll och har sån tur så det finns gratis laddning precis halvvägs, där jag kan luncha. 20 mil utan laddning går sommartid i bra väder, men jag skulle aldrig utsätta mig själv eller medtrafikanterna för den körstil som krävs.

Det spekuleras i att nya (eller snarare uppdaterade) Zoe får ccs + 50 kWh, inte 60. Känns rimligt i en så pass liten bil som de flesta antagligen mest kommer använda till pendling.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Mucki
Inlägg: 2
Blev medlem: 04 maj 2019 18:50

Re: Ny Renault Zoe 2019 med bl.a. CCS

Inlägg av Mucki »

Lite mer matte.
beräknade.
90 km/h 1,8-1,9 kWh/mil 1,8 - 1,9
100 2,0-2,2 2,2 - 2,3
110 2,4-2,6 2,6 - 2,8
120 3,2-3,4 3,2 - 3,4
130 4,0-4,2 3,7 - 3,9

Elmotorn har en mycket hög verkningsgrad i hela sitt varvtalsregister, kommer teorin att överstämma bra. Luftmotståndet är dock beroende av en massa saker som strömningen runt bilen plus hur turbulent strömningen är. Däcken gör ju också motstånd, men i stort ökar det med kvadraten på hastigheten. Detta innebär att man måste vara mycket försiktig då man pratar om hur mycket energi en bil drar. Visar hastighetsmätaren rätt är det medvind mm.
För en fossilbil är det skillnad. Den omvandlar från en mycket sämre energikvalitet (bensin/diesel) till bland de högsta lika med mekanisk energi. Verkningsgraden är inte så stor och inte lika i olika hastigheter. Motorn är en kompromiss mellan många egenskaper så som testas för utsläpp eller vara stark mm. Detta medför att bränsleförbrukningen inte ökar lika snabbt, men den ökar ju en hel del.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Ny Renault Zoe 2019 med bl.a. CCS

Inlägg av Zalman3 »

Nu när Opel Corsa-e är lanserad med 50kWh batteri och ett pris under 30.000euro så hårdnar konkurrensen.

Renault Zoe 2 kommer i september och den har också 50kWh batteri.
Frågan om den har ännu lägre pris än Opeln.


"In addition to the leaked timeline, details of upgraded specs for the Renault Zoe II electric hatchback as reported by Largus promise a big improvement on charging capabilities: 100kW CCS2 fast charging, to be exact (22kW AC charging will remain).

To put that in perspective, the current model available to order through Renault’s Australian dealerships has a 41kWh battery, 300km real-world range and motor with 68kW output and 220Nm torque – and only 22kW AC charging.

It is also expected that the new Zoe II will have a slightly larger battery of 50kWh and with it, an improved range of 400km."
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Ny Renault Zoe 2019 med bl.a. CCS

Inlägg av Zalman3 »

Det är nära nu till lansering av Zoe 2.
Men frågan är, är batteriet på 62kWh?
För det surras om 402km WLTP räckvidd.
Skulle Zoe 2 ha 62kWh batteri och kosta under 30.000 euro, då är man bäst i klassen.

Tror att Renault gärna vill vara bäst när det gäller mest elbil för pengen.

Thanks to more advanced battery tech, the revamped Zoe is expected to cover somewhere in the region of 250 miles (402 kilometers) between charges based on the World Harmonized Light Vehicle Test Procedure (WLTP). That’s just about the same as the Zoe Z.E. 40 you can buy today, but bear in mind the current car’s range is based on the far more optimistic NEDC testing regime.
The second-gen Renault Zoe will debut in the weeks to come.
https://www.motor1.com/news/353026/2020 ... py-photos/
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Geni87
Inlägg: 1728
Blev medlem: 19 nov 2017 13:04
Ort: Göteborg

Re: Ny Renault Zoe 2019 med bl.a. CCS

Inlägg av Geni87 »

Zalman3 skrev:
Det är nära nu till lansering av Zoe 2.
Men frågan är, är batteriet på 62kWh?
För det surras om 402km WLTP räckvidd.
Skulle Zoe 2 ha 62kWh batteri och kosta under 30.000 euro, då är man bäst i klassen.

Tror att Renault gärna vill vara bäst när det gäller mest elbil för pengen.

Thanks to more advanced battery tech, the revamped Zoe is expected to cover somewhere in the region of 250 miles (402 kilometers) between charges based on the World Harmonized Light Vehicle Test Procedure (WLTP). That’s just about the same as the Zoe Z.E. 40 you can buy today, but bear in mind the current car’s range is based on the far more optimistic NEDC testing regime.
The second-gen Renault Zoe will debut in the weeks to come.
https://www.motor1.com/news/353026/2020 ... py-photos/
Tveksamt alltså, det skulle inte bli många kronor i vinst på en sån bil för <30kEUR... Men visst, om de är beredda att kriga om marknadsandelar så kan man ju tänka sig att de tar den smällen kortsiktigt.
Polestar 2 förhandsbokad 2019-03-09
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Ny Renault Zoe 2019 med bl.a. CCS

Inlägg av Zalman3 »

Geni87 skrev:
Zalman3 skrev:
Det är nära nu till lansering av Zoe 2.
Men frågan är, är batteriet på 62kWh?
För det surras om 402km WLTP räckvidd.
Skulle Zoe 2 ha 62kWh batteri och kosta under 30.000 euro, då är man bäst i klassen.

Tror att Renault gärna vill vara bäst när det gäller mest elbil för pengen.

Thanks to more advanced battery tech, the revamped Zoe is expected to cover somewhere in the region of 250 miles (402 kilometers) between charges based on the World Harmonized Light Vehicle Test Procedure (WLTP). That’s just about the same as the Zoe Z.E. 40 you can buy today, but bear in mind the current car’s range is based on the far more optimistic NEDC testing regime.
The second-gen Renault Zoe will debut in the weeks to come.
https://www.motor1.com/news/353026/2020 ... py-photos/
Tveksamt alltså, det skulle inte bli många kronor i vinst på en sån bil för <30kEUR... Men visst, om de är beredda att kriga om marknadsandelar så kan man ju tänka sig att de tar den smällen kortsiktigt.
Mest troligt är nog dock att batteriet är på den nya basic standarden 50Kwh.
Tror dock inte att man släpper in Opel som den nya pris/prestanda ledaren.

https://ev-database.org/car/1164/Renault-Zoe-Gen-2
Tror dock på ett 60kWh batteri för Zoe 2.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Geni87
Inlägg: 1728
Blev medlem: 19 nov 2017 13:04
Ort: Göteborg

Re: Ny Renault Zoe 2019 med bl.a. CCS

Inlägg av Geni87 »

Zalman3 skrev:
Geni87 skrev:
Zalman3 skrev:
Det är nära nu till lansering av Zoe 2.
Men frågan är, är batteriet på 62kWh?
För det surras om 402km WLTP räckvidd.
Skulle Zoe 2 ha 62kWh batteri och kosta under 30.000 euro, då är man bäst i klassen.

Tror att Renault gärna vill vara bäst när det gäller mest elbil för pengen.

Thanks to more advanced battery tech, the revamped Zoe is expected to cover somewhere in the region of 250 miles (402 kilometers) between charges based on the World Harmonized Light Vehicle Test Procedure (WLTP). That’s just about the same as the Zoe Z.E. 40 you can buy today, but bear in mind the current car’s range is based on the far more optimistic NEDC testing regime.
The second-gen Renault Zoe will debut in the weeks to come.
https://www.motor1.com/news/353026/2020 ... py-photos/
Tveksamt alltså, det skulle inte bli många kronor i vinst på en sån bil för <30kEUR... Men visst, om de är beredda att kriga om marknadsandelar så kan man ju tänka sig att de tar den smällen kortsiktigt.
Mest troligt är nog dock att batteriet är på den nya basic standarden 50Kwh.
Tror dock inte att man släpper in Opel som den nya pris/prestanda ledaren.

https://ev-database.org/car/1164/Renault-Zoe-Gen-2
Tror dock på ett 60kWh batteri för Zoe 2.
Ja det kan säkert komma nån variant under 30k, men troligtvis inte den med 60 kWh. :) Men vi får se, kul med konkurrens mellan Fransoserna (Opeln är väl mest en Peugeot under skalet).
Polestar 2 förhandsbokad 2019-03-09
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Ny Renault Zoe 2019 med bl.a. CCS

Inlägg av Zalman3 »

17 juni lanseras Renault Zoe2.

Next week, on 17 June, Renault will officially launch the new version of the electric car. However, some data on the new model is already circulating on the Internet. What still remains unclear is whether the new model represents a “massive facelift” or a completely new development. Renault Germany did not want to comment when asked for confirmation of data by electrive. The response from the French company’s German headquarters in Brühl was simply that “Soon there will be more information about the new Zoe”.



Some of the technical data speculated about in a German Facebook group seem plausible: the power of the electric motor is to increase from 88 to 100 kW, the battery capacity from 41 to 52 kWh. This should make a WLTP range of 390 kilometres possible. Another new feature is the possibility of charging with direct current (100 kW) and the new model is to have a CCS socket for this. In addition, LED headlamps are to be part of the standard equipment and the interior will be upgraded. There is also speculation about a 9.3-inch touchscreen with Renault’s EasyLink system. Battery rental will remain on offer.

For confirmations of this new data, stay tuned until next week, latest.
https://www.electrive.com/2019/06/13/re ... -km-range/
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Ny Renault Zoe 2019 med bl.a. CCS

Inlägg av Zalman3 »

Nya Zoe har en räckvidd på 390km och ett pris på 22.000 pund, svårslaget?

On sale August Price from Around £22,000
https://www.whatcar.com/news/new-renaul ... ate/n19593

"Premiär för nya Renault Zoe – med 39 mils räckvidd"
https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... -rackvidd/
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Ny Renault Zoe 2019 med bl.a. CCS

Inlägg av Zalman3 »

Nya Renault ZOE - TAR 100 % ELDRIFT TILL EN NY NIVÅ
Pressmeddelande
http://www.mynewsdesk.com/se/renault/pr ... essrelease
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Ny Renault Zoe 2019 med bl.a. CCS

Inlägg av Laban »

Nya interiören kommer alltså att se ut så här

Bild

Hyfsat rent och snyggt tycker jag. 52 kWh är mer än nog för den typen av bil. Dessutom nu med CCS också. Bara priset blir det rätta bör den kunna sälja rätt bra.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Ny Renault Zoe 2019 med bl.a. CCS

Inlägg av Mickep »

hmmm, renault brukar göra budgetbilar (inget ont om dem, men det känns om man säger så)
Hoppas på ett bra pris när den kommer. (om priset är "lågt" gör det mindre om värdet fallersom en sten när konkurrensen hårdnar, vilket är bra!)
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10911
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Ny Renault Zoe 2019 med bl.a. CCS

Inlägg av Jerker »

50 kW DC är dock en besvikelse. Men det beror väl antagligen på att de inte har vattenkylt batteri.
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Ny Renault Zoe 2019 med bl.a. CCS

Inlägg av Laban »

Jerker skrev:
50 kW DC är dock en besvikelse. Men det beror väl antagligen på att de inte har vattenkylt batteri.
Ser inget problem med det heller men då måste priset verkligen vara rätt. Dvs, en bra bit under grundversionen av ID.3.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Ny Renault Zoe 2019 med bl.a. CCS

Inlägg av Bjelke »

Zalman3 skrev:
Nya Renault ZOE - TAR 100 % ELDRIFT TILL EN NY NIVÅ
Pressmeddelande
http://www.mynewsdesk.com/se/renault/pr ... essrelease
Jag fattar inte, vad är det som är "en ny nivå" ?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Ny Renault Zoe 2019 med bl.a. CCS

Inlägg av Surfaren »

Bjelke skrev:
Jag fattar inte, vad är det som är "en ny nivå" ?
50 kW CCS är ju en ny nivå för Renault Zoe åtminstone. :D
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Ny Renault Zoe 2019 med bl.a. CCS

Inlägg av Bjelke »

Surfaren skrev:
Bjelke skrev:
Jag fattar inte, vad är det som är "en ny nivå" ?
50 kW CCS är ju en ny nivå för Renault Zoe åtminstone. :D
Nja inte ens det är eg en nyhet utan snarare ett
återinförande, spelar ju inte så stor roll om det
är en inbyggd laddare eller extern på typ samma effekt...
Nåja dom har snyggat till en bil lite och vill väl att hela världen ska tappa hakan :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar