VW I.D

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

BEV[e-Rage]
Inlägg: 506
Blev medlem: 13 apr 2019 09:29

Re: VW I.D

Inlägg av BEV[e-Rage] »

Laban skrev:
BEV[e-Rage] skrev:
Tror nog att VW är väl medvetna om att de kommer fortsatt tjäna bra mycket mer per såld fossilbil/laddhybrid under dess livscykel jämfört med rena elbilar.

Dessutom: https://insideevs.com/news/346510/volks ... loss-3000/
Kortsiktigt ja, långsiktigt är jag inte helt säker.

Sen betvivlar jag att ID.3 säljs med förlust för varje såld bil. Men det kommer att ta ett bra tag innan utvecklingskostnaderna för en helt ny plattform är intjänade, precis som det gör för varje ny modell på fossilbilssidan:
According to John Wolkonowicz, Senior Auto Analyst for North America at IHS Global, "It can be as much as $6 billion if it's an all-new car on all-new platform with an all-new engine and an all-new transmission and nothing carrying over from the old model."
Så första nya Golfen som säljs när nästa generation kommer är med det tankesättet en jätteförlust. Men det har inget nyhetsvärde.
Du har säkert rätt, menar bara att ett företag sällan vill sänka sina vinstmarginaler om de nu inte måste pga konkurrens eller försöker ta sig in på en ny marknad där de är okända.

VW verkar dock ha tänkt lite på elbilars påverkan på after sales: https://www.volkswagen-newsroom.com/en/ ... iness-5300
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: VW I.D

Inlägg av Laban »

BEV[e-Rage] skrev:
Du har säkert rätt, menar bara att ett företag sällan vill sänka sina vinstmarginaler om de nu inte måste pga konkurrens eller försöker ta sig in på en ny marknad där de är okända.

VW verkar dock ha tänkt lite på elbilars påverkan på after sales: https://www.volkswagen-newsroom.com/en/ ... iness-5300
Vet inte om det är så säkert att jag har rätt, eller vad det egentligen innebär i detta fall :-)
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: VW I.D

Inlägg av Zalman3 »

VW börjar ju tillverka ID3 4 november 2019. Varför börjar inte leveranserna nu snart?
För att minska koldioxidutsläppen fokuserar Volkswagen-koncernen på elektrifiering av sina modeller.
Företaget har utvecklat plattformen MEB (Modular Electric Toolkit) sedan 2016.
Den nya elbilen ID.3 kommer att lanseras på marknaden med CO2-neutral produktion från år 2020.
Produktionsstarten sker den 4 november 2019 på Volkswagens anläggning i tyska Zwickau.
https://www.vwgroup.se/nyheter--media/p ... utslappen/
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Credde
Teslaägare
Inlägg: 1309
Blev medlem: 05 aug 2019 09:00
Referralkod: ts.la/christian81643

Re: VW I.D

Inlägg av Credde »

Zalman3 skrev:
VW börjar ju tillverka ID3 4 november 2019. Varför börjar inte leveranserna nu snart?
För att minska koldioxidutsläppen fokuserar Volkswagen-koncernen på elektrifiering av sina modeller.
Företaget har utvecklat plattformen MEB (Modular Electric Toolkit) sedan 2016.
Den nya elbilen ID.3 kommer att lanseras på marknaden med CO2-neutral produktion från år 2020.
Produktionsstarten sker den 4 november 2019 på Volkswagens anläggning i tyska Zwickau.
https://www.vwgroup.se/nyheter--media/p ... utslappen/
Dom gör säkert en hel del test bilar för att säkra sig att allt blir bra skulle jag gissa, sen vill dom garanterad inte leverera förre 2020 pga utsläppen.
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
Användarvisningsbild
BrooklynS
Teslaägare
Inlägg: 1824
Blev medlem: 05 aug 2019 10:50
Ort: Luleå

Re: VW I.D

Inlägg av BrooklynS »

För att varje leverans innan årsskiftet innebär färre 2020 och därmed högre böter?
Tesla Y LR -22 EAP
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: VW I.D

Inlägg av Zalman3 »

Svenskt pris för ID3 1st blir under 410.000kr.
ID.3 1ST kommer erbjudas i tre olika versioner (alla baserade på 58 kWh batteriet), priset börjar under 410.000 kr.
https://www.volkswagen.se/sv/elbilar/id ... n/id3.html

I Holland kostar ID3 1st 40.000 euro. Medans icke 1st kostar från 36.000 euro.
Då borde priset i Sverige bli ca 10% lägre än 410.000kr, vilket blir 369.000kr.
Vilket är ett bra pris för en elbil med 420 km i räckvidd (med mellanbatteriet på 58 kWh).
De verwachte vanafprijs voor de ID.3 1ST ligt onder de € 40.000.
Verwacht een Nederlandse prijs van minder dan € 36.000.
https://www.volkswagen.nl/elektrisch-rijden/id3

ID3 mått:
https://s7g10.scene7.com/is/image/volks ... kmN2I1MA==
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: VW I.D

Inlägg av Zalman3 »

The start of the production of the ID.301 in Zwickau will be broadcasted live on Monday, November 4th, 2019, from 11:00 am until 12:20 pm CET (10.00 am GMT – 11:20 am GMT).
https://www.volkswagen-newsroom.com/en/ ... 6s4C3iQxkc
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2331
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: VW I.D

Inlägg av mans71 »

Zalman3 skrev:
The start of the production of the ID.301 in Zwickau will be broadcasted live on Monday, November 4th, 2019, from 11:00 am until 12:20 pm CET (10.00 am GMT – 11:20 am GMT).
https://www.volkswagen-newsroom.com/en/ ... 6s4C3iQxkc
Stort ögonblick! Det är VW-koncernen som ser till att elbilen blir en folkbil i europa.
Model S P85DL+
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: VW I.D

Inlägg av HelectriC »

var och satt i ID.3 igår och ska jag vara ärlig, så känns den ganska plastig och lågbudget. Mycket hård plast och billig designlösning på mittkonsollen. Bra storlek på bagage och plats för passagerarna dock. Hyundai Kona är i mina ögon ett bättre val, känns mer premium faktiskt med riktiga skinnstolar och ventilation.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
termosen
Teslaägare
Inlägg: 516
Blev medlem: 05 nov 2018 21:19

Re: VW I.D

Inlägg av termosen »

Tesla hade nästan lite otur när Model 3 lanserades, svårt att veta att dollarn skulle vara så stark just nu.
Model Y LR
Model S 100D -18
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2331
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: VW I.D

Inlägg av mans71 »

HelectriC skrev:
var och satt i ID.3 igår och ska jag vara ärlig, så känns den ganska plastig och lågbudget. Mycket hård plast och billig designlösning på mittkonsollen. Bra storlek på bagage och plats för passagerarna dock. Hyundai Kona är i mina ögon ett bättre val, känns mer premium faktiskt med riktiga skinnstolar och ventilation.
Jaså? Lite förvånande, är ju sånt VW ska vara bättre på. Ska bli intressant att få prova en när dom finns. Kommer du att köpa en, ser att du har id3 i signaturen?
Model S P85DL+
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: VW I.D

Inlägg av Laban »

HelectriC skrev:
var och satt i ID.3 igår och ska jag vara ärlig, så känns den ganska plastig och lågbudget. Mycket hård plast och billig designlösning på mittkonsollen. Bra storlek på bagage och plats för passagerarna dock. Hyundai Kona är i mina ögon ett bättre val, känns mer premium faktiskt med riktiga skinnstolar och ventilation.
Det bekräftar väl det man har sett på youtube. Med det sagt så ser jag inget problem med det om priset sätts därefter. Ska det bli den folkelbil som VW antyder att det ska bli så hoppas jag på en bit under 350k för grundversionen. 300k hade varit "perfekt" men det är väl inget jag tror på direkt.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: VW I.D

Inlägg av Mickep »

Om den känns billiga är inget problem bara det är hållbart.
Skall den bli en under 300 000 bil bör de kännas därefter. Hårdplast är inget problem bara det är bra kvalitet. Likaså läder, det är inget nödvändighet i en bruksbil. Hårdplast har fungerat tidigare och fungerar fortfarande, det är bara en fixide att bilar "måste" vara mjuka när man tar på dem för att duga.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: VW I.D

Inlägg av HelectriC »

mans71 skrev:
HelectriC skrev:
var och satt i ID.3 igår och ska jag vara ärlig, så känns den ganska plastig och lågbudget. Mycket hård plast och billig designlösning på mittkonsollen. Bra storlek på bagage och plats för passagerarna dock. Hyundai Kona är i mina ögon ett bättre val, känns mer premium faktiskt med riktiga skinnstolar och ventilation.
Jaså? Lite förvånande, är ju sånt VW ska vara bättre på. Ska bli intressant att få prova en när dom finns. Kommer du att köpa en, ser att du har id3 i signaturen?
jag är tveksam till att jag utnyttjar köplatsen. Känner inget som egentligen talar till ID.3s fördel jämfört med nuvarande eGolf. Räckvidden är lite längre, men det spelar knappt någon roll när den ändå är andrabilen i hushållet.
Väldigt konstigt med vit(!) ratt i demobilen. Men det blir väl ett tillval hoppas jag. Lär ju bli smutsig ganska fort annars.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Verdi

Re: VW I.D

Inlägg av Verdi »

Mickep skrev:
Om den känns billiga är inget problem bara det är hållbart.
Skall den bli en under 300 000 bil bör de kännas därefter. Hårdplast är inget problem bara det är bra kvalitet. Likaså läder, det är inget nödvändighet i en bruksbil. Hårdplast har fungerat tidigare och fungerar fortfarande, det är bara en fixide att bilar "måste" vara mjuka när man tar på dem för att duga.

De angivna priserna är ju 350' till 550' beroende på batteristorlek. (eller minns jag fel?) Där ska det största batteriet ge liknande räckvidd som Model 3 LR och mellanverianten ska ge motsvarande som en SR+.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: VW I.D

Inlägg av Zalman3 »

VW skryter om att Zwickau ska bli Europas största elbilsfabrik.
Volkswagen firade produktionen av den första seriekopian av ID.3 med en ceremoni med kansler Angela Merkel.
Läget i Zwickau ska bli Europas största elbilsfabrik.

I Zwickau är man särskilt stolt över att den lokala fabriken är den första VW-fabriken som helt omvandlats till e-mobilitet.
Investeringarna för konverteringen uppgår till cirka 1,2 miljarder euro. I den sista utvidgningsfasen från 2021 kommer sex
MEB-modeller att byggas i Zwickau för tre gruppvarumärken - upp till 330 000 fordon per år.
https://www.electrive.net/2019/11/04/pr ... itaet-ein/
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: VW I.D

Inlägg av Laban »

Mickep skrev:
Om den känns billiga är inget problem bara det är hållbart.
Skall den bli en under 300 000 bil bör de kännas därefter. Hårdplast är inget problem bara det är bra kvalitet. Likaså läder, det är inget nödvändighet i en bruksbil. Hårdplast har fungerat tidigare och fungerar fortfarande, det är bara en fixide att bilar "måste" vara mjuka när man tar på dem för att duga.
Kan hålla med om att det kan bli lite väl mycket knackande på paneler ibland. Gemene man är nog inte överdrivet brydd om det låter ihåligt när man knackar på mittkonsollen osv.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: VW I.D

Inlägg av mati »

HelectriC skrev:
mans71 skrev:
HelectriC skrev:
var och satt i ID.3 igår och ska jag vara ärlig, så känns den ganska plastig och lågbudget. Mycket hård plast och billig designlösning på mittkonsollen. Bra storlek på bagage och plats för passagerarna dock. Hyundai Kona är i mina ögon ett bättre val, känns mer premium faktiskt med riktiga skinnstolar och ventilation.
Jaså? Lite förvånande, är ju sånt VW ska vara bättre på. Ska bli intressant att få prova en när dom finns. Kommer du att köpa en, ser att du har id3 i signaturen?
jag är tveksam till att jag utnyttjar köplatsen. Känner inget som egentligen talar till ID.3s fördel jämfört med nuvarande eGolf. Räckvidden är lite längre, men det spelar knappt någon roll när den ändå är andrabilen i hushållet.
Jag känner precis likadant. Jag har bokat en köplats bara ifall jag vill ha den, men jag kan minst lika väl tänka mig att behålla e-Golfen eller att skaffa en helt annan bil. Det börjar ju komma riktigt bra alternativ.
E-Golfen känns för mig som den perfekta bilen just nu. Den har inga direkta nackdelar så att vi skulle vilja byta bort den. Den har visserligen inte samma räckvidd som ID3 men å andra sidan har vi aldrig känt att vi behöver mer. Likaså snabbladdning. Som pendlarbil och turer upp till 30-35 mil är den perfekt. Den är extremt tillförlitlig, det har inte varit minsta lilla problem med den hittills, den känns ganska "premium" interiörmässigt, den är mycket välutrustad, och framförallt så är den beprövad. Det är trots allt en Golf.
Jag känner i dagsläget inte att ID3 skulle ge oss ett mervärde gentemot Golfen. Enda anledningen att byta bort den skulle vara att vi har betalat av så mycket på leasingen att SKV börjar anse att det är ett dolt billån istället för företagsleasing. Som jag förstår det så kan de göra det och då kan man åka på en skattesmäll.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: VW I.D

Inlägg av Laban »

HelectriC skrev:
jag är tveksam till att jag utnyttjar köplatsen. Känner inget som egentligen talar till ID.3s fördel jämfört med nuvarande eGolf. Räckvidden är lite längre, men det spelar knappt någon roll när den ändå är andrabilen i hushållet.
För många borde väl ändå större invändigt, längre räckvidd, modernare UI (hoppas jag) samt billigare göra rätt stor skillnad jämfört med e-Golf. ID.3 är också 1.55m hög vilket inte är fel i dessa SUV/crossover tider.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: VW I.D

Inlägg av HelectriC »

Laban skrev:
HelectriC skrev:
jag är tveksam till att jag utnyttjar köplatsen. Känner inget som egentligen talar till ID.3s fördel jämfört med nuvarande eGolf. Räckvidden är lite längre, men det spelar knappt någon roll när den ändå är andrabilen i hushållet.
För många borde väl ändå större invändigt, längre räckvidd, modernare UI (hoppas jag) samt billigare göra rätt stor skillnad jämfört med e-Golf. ID.3 är också 1.55m hög vilket inte är fel i dessa SUV/crossover tider.
Ja, ska man ha den som första bil är det kanske viktigt. Som andra bil inte så viktigt.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: VW I.D

Inlägg av HelectriC »

Laban skrev:
HelectriC skrev:
jag är tveksam till att jag utnyttjar köplatsen. Känner inget som egentligen talar till ID.3s fördel jämfört med nuvarande eGolf. Räckvidden är lite längre, men det spelar knappt någon roll när den ändå är andrabilen i hushållet.
För många borde väl ändå större invändigt, längre räckvidd, modernare UI (hoppas jag) samt billigare göra rätt stor skillnad jämfört med e-Golf. ID.3 är också 1.55m hög vilket inte är fel i dessa SUV/crossover tider.
Är du säker på att UI är mer modernt? Kändes inte särskilt nyskapande när jag tryckte runt. Dessutom verkar ju skärmarna vara mindre än på Golf 8, vilket är konstigt om ID ska vara den moderna bilen som ska appellera till de som är intresserade av ny teknik. Kartbilden var löjligt liten på ID, kändes som iPace jag hade och den hade verkligen ingen stor kartskärm på mittenskärmen.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: VW I.D

Inlägg av Laban »

HelectriC skrev:
Är du säker på att UI är mer modernt? Kändes inte särskilt nyskapande när jag tryckte runt.
Nej, det var ett antagande. Åtminstone jämfört jämfört med nuvarande e-Golf då.
Dessutom verkar ju skärmarna vara mindre än på Golf 8, vilket är konstigt om ID ska vara den moderna bilen som ska appellera till de som är intresserade av ny teknik. Kartbilden var löjligt liten på ID, kändes som iPace jag hade och den hade verkligen ingen stor kartskärm på mittenskärmen.
Infotainmentskärmen är 10” i bägge fallen. 8” dock std på Golf 8. Kartbilden går att göra större än defaultläget på ID.3 men det är klart att 10” begränsar. Synd att de inte vågade skippa de manuella knapparna under skärmen och utnyttja hela ytan. Märkligt konservativt när Model S har funnits på marknaden sedan 2012. Men det är inte VW ensamma om iofs.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: VW I.D

Inlägg av mati »

Det där med knapparna är en smaksak, och jag är säker på att VW inte vill skrämma kunder. Själv är jag också emot att allting läggs på pekskärmen, vissa saker vill jag ha en fysisk knapp för. Om jag jämför t.ex. e-Golfens manuella vridreglage för klimatanläggningen med e-trons virtuella pekskärmsbaserade kontroller så tycker jag att de som sitter i Golfen är enklare att använda. Jag behöver inte ens sänka blicken för att ändra temperaturen. Visst, e-tron reagerar även på röstkommandon, men i ärlighetens namn kommer jag aldrig ihåg att den funktionen ens finns, även om den fungerar klockrent.
Tyskar är över lag extremt konservativa, och då tillhör jag ändå den moderna och nytänkande generationen.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: VW I.D

Inlägg av Laban »

HelectriC skrev:
Ja, ska man ha den som första bil är det kanske viktigt. Som andra bil inte så viktigt.
Vet inte om just det är så relevant. Det är klart att en begagnad e-Golf, Zoe osv kan fungera för många som andrabil, och kanske även förstabil i vissa lägen. Och då vara billigare än en ny ID.3. Men ska vi jämföra med nyköp så blir dagens e-Golf i princip osäljbar i nuvarande prisläge. Om nu ID.3 hade funnits på marknaden förstås.

Sen är priserna på väg ner på e-Golf, drastiskt. Finns sänkningar från 450 till 360k på blocket. Hittar en beggad 35 kWh som gått 2500 mil för 324k, dvs dyrare än en ny. Väntar man något år så kommer nog prisbilden se lite annorlunda ut på de e-Golf som då finns på marknaden.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: VW I.D

Inlägg av Laban »

mati skrev:
Det där med knapparna är en smaksak, och jag är säker på att VW inte vill skrämma kunder. Själv är jag också emot att allting läggs på pekskärmen, vissa saker vill jag ha en fysisk knapp för.
Efter 2300 mil i Model 3 så säger jag bort med knapparna :-)

Men visst, jag kan tänka mig att många föredrar åtminstone några knappar, AC/temperatur ex. Sen tror jag heller inte att storleken på kartan/GPS delen är en dealbreaker för ID.3. Kommer man från Model 3, S/X osv så kanske man tycker att det är lite tråkigt UI mässigt men för den stora massan överväger nog det utrymme invändigt man får med tanke på storleken utvändigt. Samt att den är mer åt crossover hållet än Golf är, dvs 10 cm högre. Jag kan i alla fall inte påstå att jag använder GPS/kartan i min dagliga körning. Hittar utmärkt till jobbet mm utan den.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Skriv svar