FB guesses i en låst grupp alltså...Zalman3 skrev:Det är ju Marcus James som är moderator på VW I.D. Sverige som skrivit detta. Gissar att han har kopplingar till VW.Henrik Torphammar skrev:Vad är källorna på dessa uppgifter? Det går som bekant dels inte att länka till FB och dels är det som skrivs där ofta bara smörja.
Är twitterpwrsonen ovan involverad i VW?
VW I.D
Moderator: Redaktion
-
- Inlägg: 1549
- Blev medlem: 10 apr 2017 10:35
Re: VW I.D
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Re: VW I.D
Låter hur rimligt som helst. Lite av påslag i Sverige är högre moms och vagnskadegarantin.Walker skrev:Ja, då gör den pessimistiske surgubben ett inlägg igen:
Märkligt att man inte lär sig av det som faktiskt står och det som sker i ens omgivning.
1) alla elbilar som säljs i Sverige idag (utom Tesla faktiskt) har ett påslag på minst 60.000.- eftersom tillverkaren vill roffa åt sig statens bonus. (250”+60”=310”)
2) 250” (310”) för det LILLA batteriet som ger ca 20 verkliga mil. Vill du ha de utlovade 50 milen? Lägg på minst 100” (=410”)
3) vem köper en helt naken VW? Med lite extra utrustning lär man hamna (som med Kia/Hyundai) runt 400” efter bonusen. Mig veterligen har en asiatisk bil aldrig varit dyrare än en VW med liknande spec.
4) någon som tänkt på barnsjukdomarna på en helt ny produkt?
5) om de nu klarar av att erbjuda en så fantastisk produkt hur kan någon inbilla sig att tillverkningen initialt motsvarar efterfrågan? (När Škoda släppte sin Kodiaq var det över 1 års väntetid)
= ja, jag vet att det låter lite negativt. Men snälla nån, låt inte era drömmar förblinda er. Att vara lite realist gör att man inte blir så besviken när/om verkligheten hinner ifatt.
Tror dock det kan bli en riktigt bra bil till ett pris som är sådär okej. Jag tror dock jag hoppar VW.
nöjd med min Ampera tillsvidare
Re: VW I.D
"Har VW sagt något om hur de kommer att prioritera marknader? Jag gissar att Tyskland ligger först, frågan är när man realistiskt kan förvänta sig leverans i Sverige?!"
"enligt VW sverige så kommer första kundbilar i april 2020"
https://www.facebook.com/groups/3142876 ... p_activity
VW to take orders for ID. electric car in early 2019
As things stand at present, VW will take advance orders for the ID. “in the first half of 2019”. As yet, nothing has been said about the size of the down payment required. Meanwhile, more than 30 CEOs of VWs most important suppliers recently came to Wolfsburg for the “MEB Supplier Event”.
https://www.electrive.com/2018/12/11/vw ... P5fl21eOFU
"enligt VW sverige så kommer första kundbilar i april 2020"
https://www.facebook.com/groups/3142876 ... p_activity
VW to take orders for ID. electric car in early 2019
As things stand at present, VW will take advance orders for the ID. “in the first half of 2019”. As yet, nothing has been said about the size of the down payment required. Meanwhile, more than 30 CEOs of VWs most important suppliers recently came to Wolfsburg for the “MEB Supplier Event”.
https://www.electrive.com/2018/12/11/vw ... P5fl21eOFU
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: VW I.D
Blir spännande.. ja Twitter kontot är ju Jörgen Stackmann som är VW chwf för sales and marketing.. han va tidigare SEAT chef.. Jag tror som walker att 25k euro blir ca 320.000kr här i sverige för bas modellen med 48kwh batteriet med 33mils räckvidd enligt WLTP.. ungefär som model 3 standard. Men många vill ju ha lite högre utrustningsnivå och enskilda tillval så 400.000 lär man landa på ganska lätt... ett ok pris...
Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Re: VW I.D
Är det verkligen någon som tror att M3 standard kommer hamna så lågt som "ungefär" 320 000 i Sverige? Eventuellt skulle det kunna ske med massproduktion i Europa, men kommer man inte ha på plats i tid om man ska tro på att M3 SR kommer om ca 6 månader.Oykkh47 skrev:Blir spännande.. ja Twitter kontot är ju Jörgen Stackmann som är VW chwf för sales and marketing.. han va tidigare SEAT chef.. Jag tror som walker att 25k euro blir ca 320.000kr här i sverige för bas modellen med 48kwh batteriet med 33mils räckvidd enligt WLTP.. ungefär som model 3 standard. Men många vill ju ha lite högre utrustningsnivå och enskilda tillval så 400.000 lär man landa på ganska lätt... ett ok pris...
Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Re: VW I.D
Jag syftade på räckvidden. Standard model 3 är väl 35 mil och VW I.D Neo har 33milGeni87 skrev:Är det verkligen någon som tror att M3 standard kommer hamna så lågt som "ungefär" 320 000 i Sverige? Eventuellt skulle det kunna ske med massproduktion i Europa, men kommer man inte ha på plats i tid om man ska tro på att M3 SR kommer om ca 6 månader.Oykkh47 skrev:Blir spännande.. ja Twitter kontot är ju Jörgen Stackmann som är VW chwf för sales and marketing.. han va tidigare SEAT chef.. Jag tror som walker att 25k euro blir ca 320.000kr här i sverige för bas modellen med 48kwh batteriet med 33mils räckvidd enligt WLTP.. ungefär som model 3 standard. Men många vill ju ha lite högre utrustningsnivå och enskilda tillval så 400.000 lär man landa på ganska lätt... ett ok pris...
Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Re: VW I.D
Aha då är jag med, jag tolkade som att du syftade på både räckvidd och pris.Oykkh47 skrev:Jag syftade på räckvidden. Standard model 3 är väl 35 mil och VW I.D Neo har 33milGeni87 skrev:Är det verkligen någon som tror att M3 standard kommer hamna så lågt som "ungefär" 320 000 i Sverige? Eventuellt skulle det kunna ske med massproduktion i Europa, men kommer man inte ha på plats i tid om man ska tro på att M3 SR kommer om ca 6 månader.Oykkh47 skrev:Blir spännande.. ja Twitter kontot är ju Jörgen Stackmann som är VW chwf för sales and marketing.. han va tidigare SEAT chef.. Jag tror som walker att 25k euro blir ca 320.000kr här i sverige för bas modellen med 48kwh batteriet med 33mils räckvidd enligt WLTP.. ungefär som model 3 standard. Men många vill ju ha lite högre utrustningsnivå och enskilda tillval så 400.000 lär man landa på ganska lätt... ett ok pris...
Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Re: VW I.D
Tänk på att du inte kan jämföra WLTP och EPA rakt av, Model 3 LRD har t ex 500 km räckvidd enligt EPA och 544 km enligt WLTP. Model 3 SR kanske har 38 mil räckvidd enligt WLTP och ID Neo återstår att se.Oykkh47 skrev:Jag syftade på räckvidden. Standard model 3 är väl 35 mil och VW I.D Neo har 33milGeni87 skrev:Är det verkligen någon som tror att M3 standard kommer hamna så lågt som "ungefär" 320 000 i Sverige? Eventuellt skulle det kunna ske med massproduktion i Europa, men kommer man inte ha på plats i tid om man ska tro på att M3 SR kommer om ca 6 månader.Oykkh47 skrev:Blir spännande.. ja Twitter kontot är ju Jörgen Stackmann som är VW chwf för sales and marketing.. han va tidigare SEAT chef.. Jag tror som walker att 25k euro blir ca 320.000kr här i sverige för bas modellen med 48kwh batteriet med 33mils räckvidd enligt WLTP.. ungefär som model 3 standard. Men många vill ju ha lite högre utrustningsnivå och enskilda tillval så 400.000 lär man landa på ganska lätt... ett ok pris...
Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
-
- Inlägg: 1549
- Blev medlem: 10 apr 2017 10:35
Re: VW I.D
Tillbaks på e-golf, inget I.D kvar nu tyvärr.
https://electrek.co/2018/12/14/vw-elect ... ed-testing
33mil WLTP blir kanske 28mil på riktigt och säg 1.4/mil så pratar vi knappa 40kWh användbart.
https://electrek.co/2018/12/14/vw-elect ... ed-testing
33mil WLTP blir kanske 28mil på riktigt och säg 1.4/mil så pratar vi knappa 40kWh användbart.
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Re: VW I.D
Vad menar du med inget I.D kvar?Henrik Torphammar skrev:Tillbaks på e-golf, inget I.D kvar nu tyvärr.
https://electrek.co/2018/12/14/vw-elect ... ed-testing
33mil WLTP blir kanske 28mil på riktigt och säg 1.4/mil så pratar vi knappa 40kWh användbart.
Re: VW I.D
Lite fler bilder på nya VW I.D. neo. Även lite på insidan
Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
- TiborBlomhall
- Inlägg: 7320
- Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: VW I.D
Hatten av för VW som låter journalister provåka prototypbilen.
Baksätet ser dock rejält trångt ut.
Och dammskyddet på instrumentbrädan ser ut att vara rejält i vägen!
Baksätet ser dock rejält trångt ut.
Och dammskyddet på instrumentbrädan ser ut att vara rejält i vägen!
Re: VW I.D
Verkar bli en trevlig förarmiljö. En stor skärm samt active info display vid ratten. Även en HUD display med AR teknik.. om du läser deras test så verkar det som att sen är riktigt rymlig..TiborBlomhall skrev:Hatten av för VW som låter journalister provåka prototypbilen.
Baksätet ser dock rejält trångt ut.
Och dammskyddet på instrumentbrädan ser ut att vara rejält i vägen!
https://www.topgear.com/car-news/electr ... ectric-car
Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Re: VW I.D
Känns som att VW känner sig stressade av att Tesla 3 kommer i volymer nu till Europa.
Och måste därför visa bilder och video på förproduktionsbilar.
Och de pratar om förbokning av ID i vår, mässa i september och tillverkning i november 2019.
Och måste därför visa bilder och video på förproduktionsbilar.
Och de pratar om förbokning av ID i vår, mässa i september och tillverkning i november 2019.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: VW I.D
Japp håller med.. Känns som de försöker få folk att vänta.. Själv har jag nästan gett upp att ens vänta på modell 3 SR.Zalman3 skrev:Känns som att VW känner sig stressade av att Tesla 3 kommer i volymer nu till Europa.
Och måste därför visa bilder och video på förproduktionsbilar.
Och de pratar om förbokning av ID i vår, mässa i september och tillverkning i november 2019.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Re: VW I.D
Var det någon som hittade en bild på bagageutrymmet? Lyckades inte få en blick på det under hela snabbtitten av filmen.
Model Y LR.
Model S70D
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Inlägg: 2550
- Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
- Ort: Mälardalen Västerås etc
- Kontakt:
Re: VW I.D
Det är det avancerade haklapps-systemet som utlösts då de passerade en Hamburger-restaurang.TiborBlomhall skrev:Hatten av för VW som låter journalister provåka prototypbilen.
Baksätet ser dock rejält trångt ut.
Och dammskyddet på instrumentbrädan ser ut att vara rejält i vägen!
Inlagt som way-points i auto-piloten.
Re: VW I.D
Dom förberder sig för I.D. buzzVerdi skrev:Ratten har ju nån slags buss-vinkel. Eller är det jag som ser snett?
Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Re: VW I.D
Inredningen ser duktigt budget ut av det man kan se. Massa grå hårdplast. Men nånstans måste dom ju spara om bilen ska kosta så lite som de aviserar.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: VW I.D
De är ett år till start av försäljning. Detta är inte rätt material utan I bäst fall hyfsad passform.. Delarna är kanske 3d printade.. Detta säger absolut inget om hur inredning ser ur om ett år.HelectriC skrev:Inredningen ser duktigt budget ut av det man kan se. Massa grå hårdplast. Men nånstans måste dom ju spara om bilen ska kosta så lite som de aviserar.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19