Jodå, de kommer med en riktig elbil.
Tror inte vi skall skratta åt dem allt för mycket, huvudsaken är att de verkligen tar tag i chansen som det för alla världens bokstavliga skull inte FÅR missa. Och så korkade är nog inte VW?
De senaste bilderna på karossen ser ju lovande ut. Aning NISSAN Leaf -18 kanske?
Sådärja! I med ett >= 60 kWh batteri, dit med en kombibakdel och ett Skodaemblem så har jag min el-Octavia
Och dragkrok och AWD....
Är det inte för lite däck för dig?
Kommer specialbeställa med mindre bromsok så jag får på 16" fälgar. Dragkrok är bra att ha främst för möjlighet till cykelhållare - AWD har jag klarat mig utan hittills så det överlever jag nog utan även i framtiden.
dragkrok till cykel kan du montera på vilken bil som helst. Behöver inte vara typgodkänd för det. Jag har drag på min Model S. Samma installation och fästen som till Model X, så teoretiskt kan jag dra 2300kg eller vad det nu är MX får dra, men jag har bara cykel på kulan
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Japp. Har även hört att 6 månader efter produktionstart av I.D Neo i november så ska I.D crozz börja tillberkas. Det betyder kundbilar och sverige premiär i november 2020...
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Har problem med min app till Golfen. Fick veta att de har helt galna fördröjningar på samtliga VAG-appar. Om de inte ens kan få en enkel app att funka, hur ska de lyckas få ut hela bilar till sina kunder med sin tidsplan.
Har en kompis som beställde en helt vanlig simpel bensinPolo för ett halvår sedan. Han har inte ens fått en preliminär produktionsvecka på den.
Det verkar vara fullständigt kaos inom VW. Jag nämner detta för att ni som hoppas på VW inte ska bli så besvikna OM det ev. blir liiiiiite förseningar på elbilsfronten.
Men, men.... vi hoppas alla.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Ju fler concept dom gör desto närmare kommer vi E-golf respektive Sharan/Caravelle och desto längre bort kommer vi från de ganska coola I.D NEO och Buzz.
Snart är vi väl tillbaka på next gen E-golf som finns med ICE, PHEV, BEV versioner.
Har problem med min app till Golfen. Fick veta att de har helt galna fördröjningar på samtliga VAG-appar. Om de inte ens kan få en enkel app att funka, hur ska de lyckas få ut hela bilar till sina kunder med sin tidsplan.
Har en kompis som beställde en helt vanlig simpel bensinPolo för ett halvår sedan. Han har inte ens fått en preliminär produktionsvecka på den.
Det verkar vara fullständigt kaos inom VW. Jag nämner detta för att ni som hoppas på VW inte ska bli så besvikna OM det ev. blir liiiiiite förseningar på elbilsfronten.
Men, men.... vi hoppas alla.
Det är den nuvarande problematiken med övergången till att klassa alla modeller enligt WLTP. Har en kollega som beställde eGolf som skulle produceras v.46 i år. Nu är senaste att den ska produceras v.8 2019. Det är verkligen fullt kaos hos VW just nu.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Blir nog att vänta på I.D crozz eller Neo för mig.. nu blir man nog besviken om man beställer en e-golf och precis när man får den så rullar dom nya I.D bilarna ut..
Glad att man inte beställde en e-Golf som jag var på väg att göra när man läser detta.
Glad att jag beställde en e-Golf innan kaoset tog fart.
Förstår dig... Jag hade pris mm för att beställa en e-Golf som s.k. personalbil men de kunde inte säga en preliminär leveranstid.
Kia hade långt ifrån några priser mm för Niro så det blir en Leaf Tekna då de sa leverans andra halvan av december.
Kommer ha den bilen i 3 år, sedan räknar jag med att det stabiliserat sig på elbilsfronten, m.a.o. att det finns vettigt prissatta bilar med dragkrok
Kommer ha den bilen i 3 år, sedan räknar jag med att det stabiliserat sig på elbilsfronten, m.a.o. att det finns vettigt prissatta bilar med dragkrok
Det hoppades jag redan för tre år sedan. Då resonerade jag likadant och jag sa då att jag köper en Tesla så länge (man lever bara en gång = yolo). Om några få år finns det billigare elbilar med samma räckvidd och dragkrok, och då kan man skaffa en sådan sen, tänkte jag. Som sagt, det var för tre år sedan. Nu har det visserligen hänt en del på elbilsfronten, men några billiga elbilar lyser fortfarande med sin frånvaro. Dragkrok har kommit, men bara för de allra dyraste, vilket är helt sinnessjukt. Nu sitter man ju tyvärr i elbilsträsket och yolo har blivit ett ganska jobbigt normaltillstånd. Om jag vill fortsätta köra elbil måste jag skaffa en e-tron (eller I-Pace) och det är inte alls det jag hade tänkt mig från början.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Kommer ha den bilen i 3 år, sedan räknar jag med att det stabiliserat sig på elbilsfronten, m.a.o. att det finns vettigt prissatta bilar med dragkrok
Det hoppades jag redan för tre år sedan. Då resonerade jag likadant och jag sa då att jag köper en Tesla så länge (man lever bara en gång = yolo). Om några få år finns det billigare elbilar med samma räckvidd och dragkrok, och då kan man skaffa en sådan sen, tänkte jag. Som sagt, det var för tre år sedan. Nu har det visserligen hänt en del på elbilsfronten, men några billiga elbilar lyser fortfarande med sin frånvaro. Dragkrok har kommit, men bara för de allra dyraste, vilket är helt sinnessjukt. Nu sitter man ju tyvärr i elbilsträsket och yolo har blivit ett ganska jobbigt normaltillstånd. Om jag vill fortsätta köra elbil måste jag skaffa en e-tron (eller I-Pace) och det är inte alls det jag hade tänkt mig från början.
Lite samma här. Köpte inte nån Tesla men jag förväntade mig att det skulle ha hänt mycket mer på 3 år. Nu känns det nog som att det inom 3-5 år kommer att se helt annorlunda ut på elbilsmarknaden.
Jag körde från Nyköping till Göteborg igår. I en Zoe 22 kWh så går det att göra det med 2 laddstopp även vid nollgradigt. Men med en maxfart på 80 km/h, så det tog 6½ timme (34 mil). Med de bilar som kommer ut på marknaden nu så kan man göra det utan att stanna och ladda om man kör lite snålt, eller med ett laddstopp och kunna blåsa på. Det är en väldig skillnad i komfort!
Så nog har det hänt en hel del, men ännu lite till behövs. Dragkrok som standard, t.ex.
Är egentligen rätt sur på VW för deras fuskande och tänkte inte köpa någon mer VW men det kanske var det bästa som hänt dom för nu blir iaf jag sugen på att lägga en order på en ID Neo.
Är egentligen rätt sur på VW för deras fuskande och tänkte inte köpa någon mer VW men det kanske var det bästa som hänt dom för nu blir iaf jag sugen på att lägga en order på en ID Neo.
De har lovat mindre förut och inte kunnat hålla det. Vi får väl se.
Sista VW för min del iaf.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Är egentligen rätt sur på VW för deras fuskande och tänkte inte köpa någon mer VW men det kanske var det bästa som hänt dom för nu blir iaf jag sugen på att lägga en order på en ID Neo.
De har lovat mindre förut och inte kunnat hålla det. Vi får väl se.
Sista VW för min del iaf.
Ja du verkar ju inte haft en bra kundupplevelse direkt har man ju förstått, så det är ju inte så konstigt om du känner så...
Är egentligen rätt sur på VW för deras fuskande och tänkte inte köpa någon mer VW men det kanske var det bästa som hänt dom för nu blir iaf jag sugen på att lägga en order på en ID Neo.
Deb skriver endast att priset är under €25000, kollar du på Volkswagens tyska sida så kostar eGolf 35 900 euro, var kan jag se listpriset för eGolf i Sverige för 360 000 kr? Vad jag ser så kostar den nästan 420 000 kr.
Är egentligen rätt sur på VW för deras fuskande och tänkte inte köpa någon mer VW men det kanske var det bästa som hänt dom för nu blir iaf jag sugen på att lägga en order på en ID Neo.
Deb skriver endast att priset är under €25000, kollar du på Volkswagens tyska sida så kostar eGolf 35 900 euro, var kan jag se listpriset för eGolf i Sverige för 360 000 kr? Vad jag ser så kostar den nästan 420 000 kr.
Jag pratar om ID Neo, inte eGolf...
Edit: Aha, du tänker så... Med samma logik skulle Neo alltså inte vara eurokursen rakt av i Sverige...
Senast redigerad av mans71, redigerad totalt 1 gånger.
Är egentligen rätt sur på VW för deras fuskande och tänkte inte köpa någon mer VW men det kanske var det bästa som hänt dom för nu blir iaf jag sugen på att lägga en order på en ID Neo.
Deb skriver endast att priset är under €25000, kollar du på Volkswagens tyska sida så kostar eGolf 35 900 euro, var kan jag se listpriset för eGolf i Sverige för 360 000 kr? Vad jag ser så kostar den nästan 420 000 kr.
Intressant.... VW’s pris på eGolf i europa ca 360”. Pris i Sverige ca 420”....
Det skiljer alltså ca 60”....
Var känner jag igen den summan?
Det är alltså så att det inte är konsumenterna som får statens bonus på 60”, utan tillverkarna som snor åt sig slantarna. Föga förvånande men OERHÖRT irriterande.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR