VW I.D
Moderator: Redaktion
-
- Inlägg: 456
- Blev medlem: 11 sep 2015 21:38
Re: VW I.D
"Som medlem i Företagarna Västerbotten har du förmånliga rabatter vid köp av transportbilar och tjänstebilar från Renault.
Renault personbilar:
Från 13 till 17 procent rabatt på ordinarie pris vid köp av en ny tjänstebil från Renault.
Du får även 10 procent rabatt på fabriksmonterad utrustning samt vinterdäck, dock ej nettoprissatta utrustningspaket."
https://www.foretagarna.se/medlemsforma ... n/renault/
Renault personbilar:
Från 13 till 17 procent rabatt på ordinarie pris vid köp av en ny tjänstebil från Renault.
Du får även 10 procent rabatt på fabriksmonterad utrustning samt vinterdäck, dock ej nettoprissatta utrustningspaket."
https://www.foretagarna.se/medlemsforma ... n/renault/
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: VW I.D
Ja, då har du gott om plats kvar att anlägga rabatt på!Elbilisten skrev:Undrar om det räcker att göra om halva gräsmattan till potatisland för att få rabatten.
Re: VW I.D
Förbokning av VW ID våren 2019. Stor som en Passat invändigt, 250.000kr minus 60.000kr=190.000kr.
"As revealed by Auto Express late last year, the first I.D. will be a five-door hatchback roughly the same size as a current Golf - but using the all-new MEB platform’s unusually long wheelbase to offer the same interior space as a Passat."
Ryktet säger att det blir på Frankfurts bilsalong i sep som den gör debut.
Tillverkning november 2019.
https://www.facebook.com/groups/3142876 ... p_activity
"As revealed by Auto Express late last year, the first I.D. will be a five-door hatchback roughly the same size as a current Golf - but using the all-new MEB platform’s unusually long wheelbase to offer the same interior space as a Passat."
Ryktet säger att det blir på Frankfurts bilsalong i sep som den gör debut.
Tillverkning november 2019.
https://www.facebook.com/groups/3142876 ... p_activity
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Inlägg: 2550
- Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
- Ort: Mälardalen Västerås etc
- Kontakt:
Re: VW I.D
Oykkh47 skrev:Lite som Tesla
Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Lite?
Bra bara BRA!
En gigantisk omvälvning av VW ser vi början på nu.
Re: VW I.D
Om ett år är ICE bilar i Golfklassen osäljbara.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: VW I.D
Jag är tveksam, om ID börjar tillverkas november 2019, när kan man räkna med leverans? Redan idag tittar vi på ett års leveranstid för Passat GTE så säg att ID börjar levereras 2021 i absolut bästa fall. Sen är vi alla luttrade med de ”obligatoriska” förseningarna som alla elbilar verkar dras med...Zalman3 skrev:Om ett år är ICE bilar i Golfklassen osäljbara.
Re: VW I.D
Första kundbilarna rullar ut i april 2020. Ca 150.000 bilar ska tillberkas år 2020. Tänk på att passat GTE eller E golf inte va tänkt att bli ngn volymbil
Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Re: VW I.D
Intressant att de ungefär halv miljon personer årligen som köper en Golf från nästa år ska dela på 150 000 bilar plus de som annars skulle valt en annan bil.Oykkh47 skrev:Första kundbilarna rullar ut i april 2020. Ca 150.000 bilar ska tillberkas år 2020. Tänk på att passat GTE eller E golf inte va tänkt att bli ngn volymbil
Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
-
- Inlägg: 1549
- Blev medlem: 10 apr 2017 10:35
Re: VW I.D
Hur gör dom med bokningsavgift om man vill ha den med privatleasing?
Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Re: VW I.D
"25k euro för minsta batteripaket på 48kwh som ska klara 33mil"
"Så från dessa 25k euro ska 60.000kr i stöd dras?"
"japp. Frågan är vad priset blir i Sverige? Lite valuta och importavgifter lär väl läggas på"
"Så från dessa 25k euro ska 60.000kr i stöd dras?"
"japp. Frågan är vad priset blir i Sverige? Lite valuta och importavgifter lär väl läggas på"
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
-
- Inlägg: 1549
- Blev medlem: 10 apr 2017 10:35
Re: VW I.D
Vad är källorna på dessa uppgifter? Det går som bekant dels inte att länka till FB och dels är det som skrivs där ofta bara smörja.
Är twitterpwrsonen ovan involverad i VW?
Är twitterpwrsonen ovan involverad i VW?
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Re: VW I.D
Det är ju Marcus James som är moderator på VW I.D. Sverige som skrivit detta. Gissar att han har kopplingar till VW.Henrik Torphammar skrev:Vad är källorna på dessa uppgifter? Det går som bekant dels inte att länka till FB och dels är det som skrivs där ofta bara smörja.
Är twitterpwrsonen ovan involverad i VW?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: VW I.D
500k bara i Europa ska påpekas. Så ja, det blir intressant att se om det går att sälja fossilgolf om man samtidigt kan köpa I.D för 250k - subvention.vigge50 skrev:Intressant att de ungefär halv miljon personer årligen som köper en Golf från nästa år ska dela på 150 000 bilar plus de som annars skulle valt en annan bil.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Re: VW I.D
Ja, men Neo ska endast säljas i Europa så antar att det är rimligt att jämföra. Jag har flera gånger läst historier hör om att många inte skaffar elbil pga lång leveranstid, låter det som att leveranstiden kommer bli kort för Neo? Som jag skrivit tidigare, eGolf kostar i Tyskland runt 36000€, i Sverige 420 000 kr. Så tills det att vi vet det svenska priset, sluta ta för givet att den kommer kosta under 250 000 kr. Samma sak gäller eTron, kostar 75000€ i Tyskland och i Sverige är det väll 885 000 kr och ingen lyckas pruta nämnvärt.Laban skrev:500k bara i Europa ska påpekas. Så ja, det blir intressant att se om det går att sälja fossilgolf om man samtidigt kan köpa I.D för 250k - subvention.vigge50 skrev:Intressant att de ungefär halv miljon personer årligen som köper en Golf från nästa år ska dela på 150 000 bilar plus de som annars skulle valt en annan bil.
Re: VW I.D
Ja, då gör den pessimistiske surgubben ett inlägg igen:
Märkligt att man inte lär sig av det som faktiskt står och det som sker i ens omgivning.
1) alla elbilar som säljs i Sverige idag (utom Tesla faktiskt) har ett påslag på minst 60.000.- eftersom tillverkaren vill roffa åt sig statens bonus. (250”+60”=310”)
2) 250” (310”) för det LILLA batteriet som ger ca 20 verkliga mil. Vill du ha de utlovade 50 milen? Lägg på minst 100” (=410”)
3) vem köper en helt naken VW? Med lite extra utrustning lär man hamna (som med Kia/Hyundai) runt 400” efter bonusen. Mig veterligen har en asiatisk bil aldrig varit dyrare än en VW med liknande spec.
4) någon som tänkt på barnsjukdomarna på en helt ny produkt?
5) om de nu klarar av att erbjuda en så fantastisk produkt hur kan någon inbilla sig att tillverkningen initialt motsvarar efterfrågan? (När Škoda släppte sin Kodiaq var det över 1 års väntetid)
= ja, jag vet att det låter lite negativt. Men snälla nån, låt inte era drömmar förblinda er. Att vara lite realist gör att man inte blir så besviken när/om verkligheten hinner ifatt.
Märkligt att man inte lär sig av det som faktiskt står och det som sker i ens omgivning.
1) alla elbilar som säljs i Sverige idag (utom Tesla faktiskt) har ett påslag på minst 60.000.- eftersom tillverkaren vill roffa åt sig statens bonus. (250”+60”=310”)
2) 250” (310”) för det LILLA batteriet som ger ca 20 verkliga mil. Vill du ha de utlovade 50 milen? Lägg på minst 100” (=410”)
3) vem köper en helt naken VW? Med lite extra utrustning lär man hamna (som med Kia/Hyundai) runt 400” efter bonusen. Mig veterligen har en asiatisk bil aldrig varit dyrare än en VW med liknande spec.
4) någon som tänkt på barnsjukdomarna på en helt ny produkt?
5) om de nu klarar av att erbjuda en så fantastisk produkt hur kan någon inbilla sig att tillverkningen initialt motsvarar efterfrågan? (När Škoda släppte sin Kodiaq var det över 1 års väntetid)
= ja, jag vet att det låter lite negativt. Men snälla nån, låt inte era drömmar förblinda er. Att vara lite realist gör att man inte blir så besviken när/om verkligheten hinner ifatt.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
-
- Inlägg: 1549
- Blev medlem: 10 apr 2017 10:35
Re: VW I.D
FB guesses i en låst grupp alltså...Zalman3 skrev:Det är ju Marcus James som är moderator på VW I.D. Sverige som skrivit detta. Gissar att han har kopplingar till VW.Henrik Torphammar skrev:Vad är källorna på dessa uppgifter? Det går som bekant dels inte att länka till FB och dels är det som skrivs där ofta bara smörja.
Är twitterpwrsonen ovan involverad i VW?
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Re: VW I.D
Låter hur rimligt som helst. Lite av påslag i Sverige är högre moms och vagnskadegarantin.Walker skrev:Ja, då gör den pessimistiske surgubben ett inlägg igen:
Märkligt att man inte lär sig av det som faktiskt står och det som sker i ens omgivning.
1) alla elbilar som säljs i Sverige idag (utom Tesla faktiskt) har ett påslag på minst 60.000.- eftersom tillverkaren vill roffa åt sig statens bonus. (250”+60”=310”)
2) 250” (310”) för det LILLA batteriet som ger ca 20 verkliga mil. Vill du ha de utlovade 50 milen? Lägg på minst 100” (=410”)
3) vem köper en helt naken VW? Med lite extra utrustning lär man hamna (som med Kia/Hyundai) runt 400” efter bonusen. Mig veterligen har en asiatisk bil aldrig varit dyrare än en VW med liknande spec.
4) någon som tänkt på barnsjukdomarna på en helt ny produkt?
5) om de nu klarar av att erbjuda en så fantastisk produkt hur kan någon inbilla sig att tillverkningen initialt motsvarar efterfrågan? (När Škoda släppte sin Kodiaq var det över 1 års väntetid)
= ja, jag vet att det låter lite negativt. Men snälla nån, låt inte era drömmar förblinda er. Att vara lite realist gör att man inte blir så besviken när/om verkligheten hinner ifatt.
Tror dock det kan bli en riktigt bra bil till ett pris som är sådär okej. Jag tror dock jag hoppar VW.
nöjd med min Ampera tillsvidare
Re: VW I.D
"Har VW sagt något om hur de kommer att prioritera marknader? Jag gissar att Tyskland ligger först, frågan är när man realistiskt kan förvänta sig leverans i Sverige?!"
"enligt VW sverige så kommer första kundbilar i april 2020"
https://www.facebook.com/groups/3142876 ... p_activity
VW to take orders for ID. electric car in early 2019
As things stand at present, VW will take advance orders for the ID. “in the first half of 2019”. As yet, nothing has been said about the size of the down payment required. Meanwhile, more than 30 CEOs of VWs most important suppliers recently came to Wolfsburg for the “MEB Supplier Event”.
https://www.electrive.com/2018/12/11/vw ... P5fl21eOFU
"enligt VW sverige så kommer första kundbilar i april 2020"
https://www.facebook.com/groups/3142876 ... p_activity
VW to take orders for ID. electric car in early 2019
As things stand at present, VW will take advance orders for the ID. “in the first half of 2019”. As yet, nothing has been said about the size of the down payment required. Meanwhile, more than 30 CEOs of VWs most important suppliers recently came to Wolfsburg for the “MEB Supplier Event”.
https://www.electrive.com/2018/12/11/vw ... P5fl21eOFU
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: VW I.D
Blir spännande.. ja Twitter kontot är ju Jörgen Stackmann som är VW chwf för sales and marketing.. han va tidigare SEAT chef.. Jag tror som walker att 25k euro blir ca 320.000kr här i sverige för bas modellen med 48kwh batteriet med 33mils räckvidd enligt WLTP.. ungefär som model 3 standard. Men många vill ju ha lite högre utrustningsnivå och enskilda tillval så 400.000 lär man landa på ganska lätt... ett ok pris...
Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Re: VW I.D
Är det verkligen någon som tror att M3 standard kommer hamna så lågt som "ungefär" 320 000 i Sverige? Eventuellt skulle det kunna ske med massproduktion i Europa, men kommer man inte ha på plats i tid om man ska tro på att M3 SR kommer om ca 6 månader.Oykkh47 skrev:Blir spännande.. ja Twitter kontot är ju Jörgen Stackmann som är VW chwf för sales and marketing.. han va tidigare SEAT chef.. Jag tror som walker att 25k euro blir ca 320.000kr här i sverige för bas modellen med 48kwh batteriet med 33mils räckvidd enligt WLTP.. ungefär som model 3 standard. Men många vill ju ha lite högre utrustningsnivå och enskilda tillval så 400.000 lär man landa på ganska lätt... ett ok pris...
Skickat från min SM-G965F via Tapatalk