“Elon Musks personangrepp kan få verkliga konsekvenser”

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Verdi

“Elon Musks personangrepp kan få verkliga konsekvenser”

Inlägg av Verdi »

Tänkte att detta förtjänade en egen tråd. Jag tycker det är förjävligt på så många plan. Vad håller Elon på med?

https://www.dn.se/nyheter/varlden/elon- ... sekvenser/
UPPDATERAD 08:20 PUBLICERAD 01:18

Entreprenören Elon Musk har gått till angrepp mot en av räddningsarbetarna i Thailand, där tolv pojkar räddades ur en grotta i förra veckan. Efter att räddningsarbetaren Vern Unsworth kritiserat Musks försök att bidra till räddningsarbetet med en ubåt svarade Musk med att kalla Unsworth för “pedofil”.
Meddelandet skickades ut till de 22 miljoner som följer Musk på Twitter. Vern Unsworth kan nu räkna med att ha fått sitt privatliv förstört för en överskådlig framtid.

Under krisen med de tolv pojkarna som fastnat i den thailändska grottan erbjöd sig miljardären Elon Musk, som ligger bakom bland annat elbilsföretaget Tesla och rymdprojektet SpaceX, att hjälpa till med en snabbt utvecklad miniutbåt.

Trots att Musk tycktes ha mestadels goda intentioner med sitt erbjudande möttes han av skarp kritik från räddningsexperter, som såg hans försök att lägga sig i deras arbete som distraherande.

Musk hånades även på sociala medier, där många kritiker ifrågasatte hans motiv bakom erbjudandet, i synnerhet då han fortsatte twittra om detta även efter att pojkarna räddats.

Läs mer: Elon Musk erbjuder hjälp att få ut pojkarna ur grottan

I en intervju med CNN i helgen sade Vern Unsworth, en av nyckelpersonerna bakom veckans räddningsaktion, att Musk mest tycktes vara ute efter att göra pr för sig själv. Unsworth, som är en av världens främsta experter på dykning i grottor, sade att Musks miniubåt “inte skulle ha räckt ens de första 50 meterna in i grottan”.

Experter på dramatiska räddningsaktioner har också sagt att det ofta bara är distraherande och direkt skadligt när kändisar dyker upp för att hjälpa till. Unsworth sade till sist i CNN-intervjun, uppenbart frustrerad av frågorna om Musk, att han kunde “köra upp” sin ubåt någonstans.

Musk kunde inte tolerera detta, utan svarade på Twitter genom att grundlöst attackera Unsworth för att vara pedofil. “Sorry, pedo guy” skrev han i en tirad om Unsworth. Musks många beundrare på Twitter försökte först framställa detta som ett förhastat misstag, men en dryg timme senare följde Musk upp med ett nytt meddelande där han skrev att han var beredd att “slå vad om” att mannen verkligen är pedofil.

Även i ett tredje Twitter-meddelande, ytterligare två timmar senare, skrev han utan att hänvisa till några källor, att “bevis kommer snart fram”. Enbart det sista meddelandet har sedan raderats på Twitter.

När Musk ifrågasattes på Twitter delade han en länk till en artikel om kryptovalutor och påstod att de som kritiserar honom “inte ens förstår” vad kryptovalutor är. Det är oklart vad kryptovalutor har med Musks pedofilanklagelser att göra.

Musk är en av vår tids mest beundrade affärsmän, men han är samtidigt en djupt polariserande figur, känd för kontroversiella uttalanden och ständiga, frenetiska gräl på Twitter.

Han har ett av världens mest lästa Twitter-konton, som följs av 22 miljoner. Attacken på Unsworth kommer sannolikt innebära att den brittiska dykaren får utstå personangrepp och trakasserier från Musks globala beundrarskara under överskådlig framtid.

– När Musk kallar någon pedofil för att de ifrågasätter honom så lyssnar hans fans. Det här är oerhört farligt, skrev historikern Angus Johnston på Twitter efteråt.

Musks kontroversiella twittrande har eskalerat de senaste månaderna, med en rad febrila attacker på nyhetsmedier och journalister. Han tycks vara frustrerad över rapporteringen om att Tesla misslyckats med att producera bilar i den takt de utlovat, men attackerna mot Unsworth saknar motstycke även i Musks digra historik av provokationer.

Bland högerextremister i USA har det länge varit vanligt att komma med pedofilanklagelser mot folk de vill få bort från offentligheten. Det är osannolikt att Musk direkt inspirerats av sådana organiserade trollkampanjer, men det går inte att utesluta att hans ogenomtänkta attacker på Unsworth får riktigt skadliga konsekvenser för den brittiska dykaren.

När någon som sitter på en sådan oerhörd förmögenhet och vars budskap har en så enorm räckvidd gör grova personangrepp så får det verkliga följder.

Musks frenetiska twittrande har allt oftare skapat problem för honom under året. Han har ägnat den senaste veckan åt att försvara sig mot en nyhet om att han donerat 40.000 dollar till en kampanjorganisation för republikanerna i kongressen.

Hans kritiker anser att Musk ägnar sig åt hyckleri då han framställer sina företag som pionjärer för att lösa klimatkrisen, samtidigt som han stöder ett parti där hela ledarskapet nu förnekar att det ens finns en klimatkris. Musk försvarade sig med att han även donerat pengar till demokrater och miljöorganisationer, som Sierra Club.

Läs mer: Mardrömsläsning för Teslas fans

Risken är nu att Musk börjar framstå som Silicon Valleys motsvarighet till Donald Trump, med ett frenetiskt twitterbeteende som präglas av samma säregna kombination av ett gigantiskt självförtroende och tunn hud vid minsta kritik.

I Silicon Valley har välmenande kollegor länge uppmuntrat Elon Musk att dra ner på twittrandet. Men i hans företagsledning är det ingen annan som har makt att kräva att han ändrar sitt beteende, då Musks ägarkontroll över Tesla innebär att aktieägare och styrelsemedlemmar saknar mandat för att inskränka hans makt.

Det är talande att vredesutbrottet skrevs som en replik till en debattartikel i The New York Times, av internetforskaren Zeynep Tufkeci. Hon hävdade att Musk lider av ett storhetsvansinne som är vanligt bland just Silicon Valleys teknikledare.

Enligt Tufekci präglas Musk och många av hans kollegor av en överdriven tro på att de kan lösa globala problem på områden där de saknar expertis, såväl som en bristande förmåga att se problem och skador som orsakas av detta beteende.

“Om Silicon Valley vill hjälpa världen finns det mycket de kan bidra med. Till att börja med kan de göra produkterna säkrare och de egna företagen mer rättvisa. Men viktigast av allt är kanske att utveckla en respekt för experter i andra ämnesområden”, skrev Tufekci.
Verdi

Re: “Elon Musks personangrepp kan få verkliga konsekvenser”

Inlägg av Verdi »

ps. Dock tramsigt av socialdemokraten och Obama-volontären Martin Gelin att utnyttja tillfället att ånyo kasta skit på Republikanerna.
Användarvisningsbild
Wir
Teslaägare
Inlägg: 183
Blev medlem: 16 apr 2017 00:39
Ort: Gävle

Re: “Elon Musks personangrepp kan få verkliga konsekvenser”

Inlägg av Wir »

Har inte sett det där, men just
När Musk ifrågasattes på Twitter delade han en länk till en artikel om kryptovalutor och påstod att de som kritiserar honom “inte ens förstår” vad kryptovalutor är. Det är oklart vad kryptovalutor har med Musks pedofilanklagelser att göra.
brukar vara fejk-konton. Det förekommer i nästan alla trådar där Elon har skrivit något.

Finns det länk till teeets så det går att verifiera? Eftersom de verkar blanda in fejk-konton och skriva att det är Elon som skrivit det gör ju att man blir fundersam om allt är skrivet av fejk-konton.
Model S 90D -17
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: “Elon Musks personangrepp kan få verkliga konsekvenser”

Inlägg av Teslaspolen »

Tyvärr drar osocial media fram det värsta ur alla. Inte för att det är en ursäkt, men han är inte ensam om att bli allt för kvitter-glad.
Verdi

Re: “Elon Musks personangrepp kan få verkliga konsekvenser”

Inlägg av Verdi »

Wir skrev:
Har inte sett det där, men just
När Musk ifrågasattes på Twitter delade han en länk till en artikel om kryptovalutor och påstod att de som kritiserar honom “inte ens förstår” vad kryptovalutor är. Det är oklart vad kryptovalutor har med Musks pedofilanklagelser att göra.
brukar vara fejk-konton. Det förekommer i nästan alla trådar där Elon har skrivit något.

Finns det länk till teeets så det går att verifiera? Eftersom de verkar blanda in fejk-konton och skriva att det är Elon som skrivit det gör ju att man blir fundersam om allt är skrivet av fejk-konton.
Tweetsen ska vara borttagna så det blir nog svårt. Martin Gelin är en sån där som jag inte riktigt litar på. Politiskt styrd som så många på DN. (Min fru prenumerar lite mot min vilja. :lol: )
Användarvisningsbild
boreno
Teslaägare
Inlägg: 775
Blev medlem: 02 dec 2015 07:37
Ort: Stockholm

Re: “Elon Musks personangrepp kan få verkliga konsekvenser”

Inlägg av boreno »

Bedrövligt av Elon Musk. Här är en bra sammanställning: https://www.buzzfeed.com/remysmidt/elon ... .xrENL7RyV

Det verkar inte vara någon tvekan att det var Elon själv, det finns många olika screenshots som man hittar på Google... alla från hans verifierade konto.
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21"
Pearl | Model 3 SR+ 2019
Prince | Model 3 Performance Mars 2019
Dementor | Model S 90D 2017
Kalle | Model S 85D 2016
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: “Elon Musks personangrepp kan få verkliga konsekvenser”

Inlägg av LarsL »

Hittar inte Tweeten som anklagar dykaren för pedofili.

Det jag har läst så verkade Elon skeptisk till att han kunde hjälpa till först. Men sedan kom han med ett antal uppslag och satte ett team på det som utvecklade en mini-ubåt. Han erkände att den förmodligen inte kommer behövas men att han skickar den ändå, på egen bekostnad antar jag. Vad är detta för skada?!?

Okej, det ligger säkert en sanning i uttalandet att det gjordes för uppmärksamhet. Det gjordes säkert också för att underhålla hans ingenjörer som under någon vecka får något annat att göra, lite teambuilding.

För mig framstår detta som en attack emot Elon Musk, Tesla och Space X. Finns inte mycket annat att vänta med tanke på hur stora omvälvningar han kommer skapa om inom så många områden.
Verdi

Re: “Elon Musks personangrepp kan få verkliga konsekvenser”

Inlägg av Verdi »

LarsL skrev:
Hittar inte Tweeten som anklagar dykaren för pedofili.

Det jag har läst så verkade Elon skeptisk till att han kunde hjälpa till först. Men sedan kom han med ett antal uppslag och satte ett team på det som utvecklade en mini-ubåt. Han erkände att den förmodligen inte kommer behövas men att han skickar den ändå, på egen bekostnad antar jag. Vad är detta för skada?!?

Okej, det ligger säkert en sanning i uttalandet att det gjordes för uppmärksamhet. Det gjordes säkert också för att underhålla hans ingenjörer som under någon vecka får något annat att göra, lite teambuilding.

För mig framstår detta som en attack emot Elon Musk, Tesla och Space X. Finns inte mycket annat att vänta med tanke på hur stora omvälvningar han kommer skapa om inom så många områden.
En attack mot Elon Musk? Lägg av. Tweetsen fanns men är nu borttagna.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: “Elon Musks personangrepp kan få verkliga konsekvenser”

Inlägg av LarsL »

Verdi skrev:

En attack mot Elon Musk? Lägg av. Tweetsen fanns men är nu borttagna.
Så vad är frågan? Gillar han pojkar över eller under 15år? :roll:

Tycker den här ”dykaren” verkar vara en bluff som söker uppmärksamhet. Sedan hänger media på så klart, varför inte ger ju klick.

Ser fortfarande inte vad problemet är med att göra ett försök till insats? Vad tycker du han ska gjort när han blev tillfrågad? Skulle han sagt ”Det här är inte vårat område, vi jobbar med rymdfart”.
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: “Elon Musks personangrepp kan få verkliga konsekvenser”

Inlägg av Teslaspolen »

Elon blir tillfrågad av en ingengör (?) på plats, först frågar han om han kan hjälpa med batteripack eller liknande till pumparna ifall strömförsörjningen var dålig, sedan lite andra idéer. Miniubåten blir ihopsnickrad på rekordtid och tas dit.

Vid samtliga steg så får han skit för det på Twitter och från vissa media. Hade han intr gjort något hade han nog blivit anklagad då med. Jag hade nog blivit ganska upprörd om jag gör vad jag kan för att hjälpa med något, och sedan anklagar folk mig för att söka uppmärksamhet.

Som sagt, det är ingen ursäkt att häva ur sig anklagelser i det publika, men alla har en gräns med vad man klarar av.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: “Elon Musks personangrepp kan få verkliga konsekvenser”

Inlägg av LarsL »

Exakt min poäng Teslaspolen!
Verdi

Re: “Elon Musks personangrepp kan få verkliga konsekvenser”

Inlägg av Verdi »

LarsL skrev:
Verdi skrev:

En attack mot Elon Musk? Lägg av. Tweetsen fanns men är nu borttagna.
Så vad är frågan? Gillar han pojkar över eller under 15år? :roll:

Tycker den här ”dykaren” verkar vara en bluff som söker uppmärksamhet. Sedan hänger media på så klart, varför inte ger ju klick.

Ser fortfarande inte vad problemet är med att göra ett försök till insats? Vad tycker du han ska gjort när han blev tillfrågad? Skulle han sagt ”Det här är inte vårat område, vi jobbar med rymdfart”.

https://www.thesun.co.uk/news/6699626/t ... teammates/
AN amateur Brit pot-holer has been hailed as the “magician” who masterminded the mission to help the junior football team trapped in a flooded cave in Thailand.Vern Unsworth, 63, lives less than ten miles away from the Tham Luang caves and has spent years exploring them.He helped map them using GPS kit and his knowledge helped to pinpoint where the missing children were.Vern also persuaded Thai authorities to bring in British divers Rick Stanton, John Volanthen and Robert Harper.They found the kids after 12 days in the Tham Luang caves, in Chiang Rai province.Finance broker Vern is originally from St Albans, Herts.His pal Chaiyon Srisamut, a Thai government worker, said: “We’ve been teasing Vern about his passion for the caves for years. Now he may have saved these kids’ lives.“The funny thing is that at first the authorities didn’t want to pay attention to him.“But Vern convinced them and now they consider him as some kind of magician.”
Verkar som han gjorde mer än Elon...

Som att Elon blev tillfrågad? Han såg väl en chans att framstå som en räddare i nöden. Först med några uppblåsbara tunnlar och sen med den där ubåten. Hade ju varit coolt om det lyckats men nu framstår han mest som en dåre som inte tål kritik.
Verdi

Re: “Elon Musks personangrepp kan få verkliga konsekvenser”

Inlägg av Verdi »

Teslaspolen skrev:
Elon blir tillfrågad av en ingengör (?) på plats, först frågar han om han kan hjälpa med batteripack eller liknande till pumparna ifall strömförsörjningen var dålig, sedan lite andra idéer. Miniubåten blir ihopsnickrad på rekordtid och tas dit.

Vid samtliga steg så får han skit för det på Twitter och från vissa media. Hade han intr gjort något hade han nog blivit anklagad då med. Jag hade nog blivit ganska upprörd om jag gör vad jag kan för att hjälpa med något, och sedan anklagar folk mig för att söka uppmärksamhet.

Som sagt, det är ingen ursäkt att häva ur sig anklagelser i det publika, men alla har en gräns med vad man klarar av.

Men vad gjorde Elon alls på plats i Thailand vid grottan? Råkade han vara på semester?
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: “Elon Musks personangrepp kan få verkliga konsekvenser”

Inlägg av LarsL »

GPS inne i en grotta?
Verdi

Re: “Elon Musks personangrepp kan få verkliga konsekvenser”

Inlägg av Verdi »

LarsL skrev:
GPS inne i en grotta?

Exakt hur man använder GPS vet jag inte. Men du hävdar alltså att Vern har fel?
Användarvisningsbild
Wir
Teslaägare
Inlägg: 183
Blev medlem: 16 apr 2017 00:39
Ort: Gävle

Re: “Elon Musks personangrepp kan få verkliga konsekvenser”

Inlägg av Wir »

boreno skrev:
Bedrövligt av Elon Musk. Här är en bra sammanställning: https://www.buzzfeed.com/remysmidt/elon ... .xrENL7RyV

Det verkar inte vara någon tvekan att det var Elon själv, det finns många olika screenshots som man hittar på Google... alla från hans verifierade konto.
Det om kryptovaluta var inte med där, så det var garanterat fejk. Dåligt av en reporter att ta med det.

Väldigt kasst av Elon att kalla någon för pedo, han är tyvärr lite lik Trump ibland. Borde ha någon som filtrerar det han skriver på twitter.
Model S 90D -17
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10298
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: “Elon Musks personangrepp kan få verkliga konsekvenser”

Inlägg av Legato »

Teslaspolen skrev:
Elon blir tillfrågad av en ingengör (?) på plats, först frågar han om han kan hjälpa med batteripack eller liknande till pumparna ifall strömförsörjningen var dålig, sedan lite andra idéer. Miniubåten blir ihopsnickrad på rekordtid och tas dit.

Vid samtliga steg så får han skit för det på Twitter och från vissa media. Hade han intr gjort något hade han nog blivit anklagad då med. Jag hade nog blivit ganska upprörd om jag gör vad jag kan för att hjälpa med något, och sedan anklagar folk mig för att söka uppmärksamhet.

Som sagt, det är ingen ursäkt att häva ur sig anklagelser i det publika, men alla har en gräns med vad man klarar av.
Helt enig.

Tycker Musk gjort bort sig ordentligt och jag tycker verkligen man kan förvänta sig mer.

Samtidigt förstår jag verkligen frustrationen. Jag tror verkligen att han 100% genuint gjorde sitt bästa för att hjälpa till. Att dykarna "hann före" tar inte ifrån honom någonting. Om han verkligen hade genuint goda intentioner (vilket jag tror) så måste det vara otroligt frustrerande att få en "shit storm" för detta.

Tycker för övrigt att det är ett gigantiskt samhällsproblem att de som faktiskt försöker göra gott får en massa skit, medan man helt accepterar att "nästan alla" skiter fullständigt i allt annat än sig själva och deras absolut närmaste.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
matsm
Teslaägare
Inlägg: 357
Blev medlem: 05 mar 2014 20:50

Re: “Elon Musks personangrepp kan få verkliga konsekvenser”

Inlägg av matsm »

Känns som en pinka revir historia som spårat ur. Dykaren blev trött och grining när Elon kommer dit med sin ubåt.
Som han fixat på rekordtid och säkert med egna medel. Häver ut sig nåt om att han kan stoppa ut sin ubåt nån stans och Elon som inte tar skit möter med samma mynt och slår kanske lite oförtjänt hårt tillbaka den här gången.
70D, midnight silver metallic, svarta next gen seats, pano-tak, autopilot
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: “Elon Musks personangrepp kan få verkliga konsekvenser”

Inlägg av Mickep »

Att "ubåten" var opraktisk kan de flesta se och förstå. Att räddningsdykarna blev irriterad när en kändis med enturage kommer dit och stör under en mycket farlig räddningsoperation kan man förstå. Det var ingen som beställde en ubåt från elon utan det var den humanistiska sidan av honom som ville hjälpa till. (och inte kommer någon säga till någon som vill hjälpa till (det skapades en hel stad med att från städerskor till kockar som gjorde vad de kunde bidra till) att hjälpen inte behövdes. Nu fick de ut alla utan att behöva lösningen som elon tog fram. Ubåten kan kanske komma till annan användning. Jag vet inte vad det var som fick elon att tända till för dykaren lackade ur under en intervju när det blev för mycket frågor om ubåten. (det verkar inte vara att dykaren kontaktat musk utan det är tredjehandsuppgifter)
Tror själv att det var för att det lades en massa resurser på något som sedan inte användes eller sas vara inte bra nog (att ta fram något under några timmar kommer sällan inte vara helt perfekt). Tror Elon vet det ock det är det som sårar för att det är sant. Det visar bara att Elon är mänsklig. Sedan brukar "pedofil" vara det sista man tar fram när argumenten tryter. Så jag tror att det är några extra glas för mycket som gjorde att han drog iväg ett illa genomtänkt tweet (och varför det togs bort så snabbt).

NU har jag läst tweetsen och de är flera resor värre. Nu vill han BEVISA att ubåten fungerade. (det är vansinne, det innebär att man är beredd att riskera räddningsdykares liv bara för att föra en tom räddningskapsel in i grottan, jag vet inte till vilken nytta och vem skulle bry sig?)
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: “Elon Musks personangrepp kan få verkliga konsekvenser”

Inlägg av Svenssons »

Verdi skrev:
LarsL skrev:
GPS inne i en grotta?

Exakt hur man använder GPS vet jag inte. Men du hävdar alltså att Vern har fel?
GPS lär ju inte ha använts för att mappa upp grottan men detta kan ju mycket troligt vara journalistens misstag att skriva det. GPS kan användas för att positionera öppningar men sedan får andra metoder användas inne i grottsystemet.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
olza
Inlägg: 223
Blev medlem: 05 jul 2014 13:09
Ort: Karlstad

Re: “Elon Musks personangrepp kan få verkliga konsekvenser”

Inlägg av olza »

Någon här som såg Elons tweets innan de togs bort igår?
Om inte, har jag faktiskt svårt att tro på detta.
Volvo V70N 2.5T 2004
[Annulerad] Model 3 reservation 31/3-16
[Annulerad] Sono Sion #51xx 17/6-18
Lightyear 2 waitlist SE0007x 5/1-23
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: “Elon Musks personangrepp kan få verkliga konsekvenser”

Inlägg av LarsL »

Legato skrev:
Tycker för övrigt att det är ett gigantiskt samhällsproblem att de som faktiskt försöker göra gott får en massa skit, medan man helt accepterar att "nästan alla" skiter fullständigt i allt annat än sig själva och deras absolut närmaste.
Det är faktiskt ett enormot problem som gör att folk bara står och stirrar när en olycka inträffar. De vågar inte göra någon pga risken att få skit senare, i alla fall tror folk det.
Den första hjälpen kursen jag gick sa en erfaren ambulassjukskötare och patolog att nu vet ni hur man gör så lyssna inte på alla kommentarer från åskådarna utan fortsätt jobba bara. Detta gäller både dykare och Elon Musk.

PS jag tror också att ubåten var för klumpig inne i grottan, speciellt med alla tampar och spännband som satt utanpå. DS
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: “Elon Musks personangrepp kan få verkliga konsekvenser”

Inlägg av LarsL »

olza skrev:
Någon här som såg Elons tweets innan de togs bort igår?
Om inte, har jag faktiskt svårt att tro på detta.
Ja, väldigt lätt att photoshopa ihop en Tweewt om man vill.
Användarvisningsbild
AndersB_Hson
Teslaägare
Inlägg: 65
Blev medlem: 07 jan 2016 19:09
Ort: Ulricehamn

Re: “Elon Musks personangrepp kan få verkliga konsekvenser”

Inlägg av AndersB_Hson »

Jag är som de flesta här stort fan av Elon och vad han har åstadkommit under sin livstid är helt sanslöst. Därför blev jag uppriktigt ledsen när jag läste detta.
Men jag håller med artikelförfattaren här, jag tror detta kan få konsekvenser för både Elon personligen men också hans företag. De som är ”haters” får ju hela vattencisterner på sina kvarnar och de som inte har nån koll på Elon alls, där framstår han som en egofixerad, lättkränkt miljardär och det är inte så enkelt att tvätta bort.
Han har 22 milj följare på Twitter, så fort han twittrar blir det ju nyheter, det måste han vara medveten om. Då kan man inte uttrycka sig som han har gjort, kalla nån för pedofil, det är faktiskt inte ok nånstans.
Hoppas han har vettiga rådgivare runt sig och att han tar tag i detta och ber om ursäkt omgående.
Sen kanske han, som någon annan här föreslog, suttit och twittrat efter några glas för mycket, visst, så kan det vara. Men det är ingen godtagbar ursäkt!
Model 3 LR RWD svart/svart 18'', levererad 5/6 2019
kallekula
Inlägg: 747
Blev medlem: 27 apr 2016 09:10

Re: “Elon Musks personangrepp kan få verkliga konsekvenser”

Inlägg av kallekula »

Den roligaste twisten nu hade ju varit om dykaren visade sig vara pedofil :D
Skriv svar