BMW 3-serie med EV-version

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: BMW 3-serie med EV-version

Inlägg av TeslaTissel »

bylund skrev:
Även Tesla kallar sig premium, och de har ju fått ut en handfull modeller på marknaden, så om Jaguar var först vet jag inte :)
Prexix!

Jaguar var inte först, TESLA Model S.
Men om vi håller oss till förbränningsmotor-tillverkarna så är Jaguar först bland dem med hel-elektrisk? Det här decenniet i varje fall.
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: BMW 3-serie med EV-version

Inlägg av dd88 »

bylund skrev:
Även Tesla kallar sig premium, och de har ju fått ut en handfull modeller på marknaden, så om Jaguar var först vet jag inte :)
Vet inte om jag skulle kalla varken Tesla eller Jaguar för premium, båda har ambitioner att slåss i segmentet men enligt mig har båda även mycket att bevisa. Tesla har helt klart drivlinan, Jaguar har väl egentligen inget förutom arvet.

Kör man en ordentligt utrustad 7-serie och jämför med en valfri Tesla så märker man att dom har en bit kvar. Jämför man en 3a eller 5a så är skillnaden inte lika självklar, då är det nog mer en fråga om tycke och smak.

Sen har alla sina problem som gör att man kan ifrågasätta, Tesla har problem med inpassning och barnsjukdomar, BMW har sin apelsinlack och snålar in på idiotiska saker. Jaguar har allt detta och mer därtill :)

Porsche är det i dagsläget ingen som rår på.

Även Volvo vill upp i premiumsegmentet, jag tycker att dom har lyckats oväntat bra, men hålls tillbaka av den fruktansvärda drivlinan (och då lägger jag inget värde i att de är fossildrivna)
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
Hedman
Teslaägare
Inlägg: 468
Blev medlem: 02 okt 2017 21:03
Ort: Halmstad

Re: BMW 3-serie med EV-version

Inlägg av Hedman »

dd88 skrev:
bylund skrev:
Även Tesla kallar sig premium, och de har ju fått ut en handfull modeller på marknaden, så om Jaguar var först vet jag inte :)
Vet inte om jag skulle kalla varken Tesla eller Jaguar för premium, båda har ambitioner att slåss i segmentet men enligt mig har båda även mycket att bevisa. Tesla har helt klart drivlinan, Jaguar har väl egentligen inget förutom arvet.

Kör man en ordentligt utrustad 7-serie och jämför med en valfri Tesla så märker man att dom har en bit kvar. Jämför man en 3a eller 5a så är skillnaden inte lika självklar, då är det nog mer en fråga om tycke och smak.

Sen har alla sina problem som gör att man kan ifrågasätta, Tesla har problem med inpassning och barnsjukdomar, BMW har sin apelsinlack och snålar in på idiotiska saker. Jaguar har allt detta och mer därtill :)

Porsche är det i dagsläget ingen som rår på.

Även Volvo vill upp i premiumsegmentet, jag tycker att dom har lyckats oväntat bra, men hålls tillbaka av den fruktansvärda drivlinan (och då lägger jag inget värde i att de är fossildrivna)
Kan tillägga att det är ljusår mellan min fd. Audi A8 och Teslan, komfort, utrustningsnivå, byggkvalite, passform, ljudnivå etc, Både teslan och audin hade samma nybilspris. Men jag skulle ändå inte vilja gå tillbaka till kaminbilen.
Men det är klart man saknar massagestolar, solskyddsgardiner, solceller på taket, softclose dörrar som går att öppna på vintern utan förvärmning och barnen saknar de justerbara stolarna bak.
Stolt ägare till Electra, en Röd Tesla Model S 100D - 201711 med lite kul utrustning.
Skriv svar