Bästa företagsleasingen för Audi E-tron

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8572
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Bästa företagsleasingen för Audi E-tron

Inlägg av Pontus »

Nu när ni pratar kostnader så påverkar ju förmånsvärdet också månadskostnaden för dig och företaget (inte leasingkostnaden dock).
Finns det ett förmånsvärdet och vad är det i så fall Audin?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Bästa företagsleasingen för Audi E-tron

Inlägg av mati »

Förmånsvärde från 2975 SEK (50% netto) fick jag erfara. Huruvida det är förankrat hos SKV eller om Audi bara gissar vågar jag inte svara på.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Verdi

Re: Bästa företagsleasingen för Audi E-tron

Inlägg av Verdi »

mati skrev:
Förmånsvärde från 2975 SEK (50% netto) fick jag erfara. Huruvida det är förankrat hos SKV eller om Audi bara gissar vågar jag inte svara på.
Varför ska de envisas med att ange förmånsvärde netto? Det är ju bruttovärdet man får skatta för. I detta fall alltså från 6000:-/mån. Med lite utrustning så blir det väl 10 000:-/mån. Är ju det som är så jäkla bra med att köpa en Model S nu. Nästan allt ingår ju i grundpriset vilket ger ett, i mitt tycke, väldigt lågt förmånsvärde i praktiken också.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Bästa företagsleasingen för Audi E-tron

Inlägg av mati »

Verdi skrev:
mati skrev:
Förmånsvärde från 2975 SEK (50% netto) fick jag erfara. Huruvida det är förankrat hos SKV eller om Audi bara gissar vågar jag inte svara på.
Varför ska de envisas med att ange förmånsvärde netto? Det är ju bruttovärdet man får skatta för. I detta fall alltså från 6000:-/mån. Med lite utrustning så blir det väl 10 000:-/mån. Är ju det som är så jäkla bra med att köpa en Model S nu. Nästan allt ingår ju i grundpriset vilket ger ett, i mitt tycke, väldigt lågt förmånsvärde i praktiken också.
Sant. Om den bara hade gått att få med dragkrok också. Men jag tror också att e-tron blir en jäkligt dyr bil. Min Model S har ganska högt förmånsvärde (knappt 9000kr nånting), men Audin kommer säkert inte bli billigare.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Skriv svar