Intäkterna är för låga sett till investeringen helt enkelt. Dels ska du ju köpa in och installera laddarna, vilket lär kosta miljoner, men sen ska du även betala för el och en ohemult hög nätavgift som blir i stort sett omöjlig att tjäna in bara den. Ja och så har du kostnaderna för betallösningen, reparationskostnader... Och hur mycket pengar skulle man få in? Kolla på en Tesla SuC. De flesta är ju rätt tomma. Är väl bara den i Bredden som är någorlunda utnyttjad.TeslaTissel skrev:Men, då kan väl man beskriva på vilka grunder ekonomin inte skulle vara bra i detta fall?Verdi skrev:Spännande. Men finns nog ingen ekonomi i det tyvärr.
Tycker beskrivningen är ganska bra och vad utöver det kan vi ju inte begära då det är affärshemligheter.
Om du förstår mig rätt?
Alltid roligt diskutera idéer tycker jag
Men, nu nattar jag mig.
Är väldigt få bilar idag som skulle ha glädje av en sån station dessutom. Och vad händer om Ionity sätter upp en station nån kilometer därifrån med billigare pris? Vem skulle åka till det privata alternativet då?
Möjligen om e-tron, EQC och andra bilar blir populära som taxis. Då kanske man kan samarbeta med taxibolagen. Men ändå. Är stora pengar som måste in.