VW elbilar

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: VW elbilar

Inlägg av mati »

Laban skrev:
mati skrev:
Visst är e-Golfen en fantastisk bil. Och då får du komma ihåg att den blev så bra helt oavsiktligt, trots att de varken vill bygga eller sälja den. Det ger en uppfattning om potentialen som finns.
Oavsiktligt är väl lite att ta i. Det är en Golf i grund och botten, den brukar vinna tester när den jämförs med konkurrerande bilar i samma storlek. Eldrift gör sällan saken sämre.
Det jag menar såklart är att VW hade förmodligen gjort bilen ännu bättre om de hade haft för avsikt att sälja den i större volymer. Nu är det ju en compliance-car, alltså ingen bil de vill tillverka.
Att Golfen i sig är en fantastisk bil behöver inte diskuteras. Det finns ju en anledning till att den är så omåttligt populär, trots dess ganska höga pris. Som elbil är den ännu bättre. :)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: VW elbilar

Inlägg av Laban »

mati skrev:
Det jag menar såklart är att VW hade förmodligen gjort bilen ännu bättre om de hade haft för avsikt att sälja den i större volymer. Nu är det ju en compliance-car, alltså ingen bil de vill tillverka.
Det är ganska fantastiskt att man inte vill tillverka en eldriven variant av deras bäst säljande bil och en av de mest populära bilmodellerna i världen. För jag betvivlar att e-Golf är speciellt komplicerad att tillverka, dvs , att det är något med bilens konstruktion som gör att man har svårt att massproducera den. Snarare är det ett val VW har gjort. Man vill inte konkurrera med fossila varianter, sätter ett pris därefter och anpassar produktionen efter mängden bilar man har tänkt producerat. Självuppfylld profetia.

Nåväl, mer intressant är kanske:

https://teknikensvarld.se/volkswagens-e ... 00-kronor/

Blir det här första dedikerade stadsbilen med medföljande lågt pris ?
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
Inlägg: 3191
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Enskede

Re: VW elbilar

Inlägg av Leo »

Det där var nog någon "misstolkning". Tror att det avsåg möjligheten att framöver komma med en "mindre och enklare" elbil än ID (Neo). Tänk alltså en typ "uppföljare till VW e-up" i storlek, utförande och pris. Där Neo ska motsvara Golf i storlek och den här kommande som det eventuellt syftas på är i e-up/Polo i storlek.
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: VW elbilar

Inlägg av mati »

Laban skrev:
Det är ganska fantastiskt att man inte vill tillverka en eldriven variant av deras bäst säljande bil och en av de mest populära bilmodellerna i världen. För jag betvivlar att e-Golf är speciellt komplicerad att tillverka, dvs , att det är något med bilens konstruktion som gör att man har svårt att massproducera den. Snarare är det ett val VW har gjort. Man vill inte konkurrera med fossila varianter, sätter ett pris därefter och anpassar produktionen efter mängden bilar man har tänkt producerat. Självuppfylld profetia.
Visst är det så. De behövde en compliance-elbil, samtidigt stod den svindyra fabriken i Dresden tom och oanvänd. En ren minusaffär. Då passar det ju bra att använda fabriken för att tillverka en bil som kommer att säljas i ungefär samma volymer som den bilen som fabriken ursprungligen har byggts för - lyxbilen Phaeton.
Det är klart att e-Golf är inte svårare att bygga än en fossil-Golf. Det är ju samma bil.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: VW elbilar

Inlägg av Laban »

https://www.nyteknik.se/fordon/nu-blir- ... ka-6938862
Det blir en kostnadsminskning med 40 procent, men bilen blir mycket bättre. Dubbla räckvidden och större interiör samtidigt som det förblir en kompakt bil”, säger Herbert Diess.

Samtidigt säger han att koncernen säkrat batterileveranser från tre asiatiska företag: kinesiska CATL och sydkoreanska Samsung och LG.
Nu är e-Golf kanske ett extremfall då med tanke på det mati nämnde om fabriken ifråga. Men 40% är mycket.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
MangeT
Teslaägare
Inlägg: 1150
Blev medlem: 27 nov 2016 01:05
Ort: Lidingö

Re: VW elbilar

Inlägg av MangeT »

Verkar oroliga för 3an så måste berätta om hur fantastiskt billiga bilar de ska tillverka ”snart”.
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19566
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: VW elbilar

Inlägg av Bjelke »

MangeT skrev:
Verkar oroliga för 3an så måste berätta om hur fantastiskt billiga bilar de ska tillverka ”snart”.
Absolut, och det kommer nog att fungera på vissa...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: VW elbilar

Inlägg av mati »

Bjelke skrev:
MangeT skrev:
Verkar oroliga för 3an så måste berätta om hur fantastiskt billiga bilar de ska tillverka ”snart”.
Absolut, och det kommer nog att fungera på vissa...
Sen får man inte glömma att alla inte har råd med en Model 3. Den är trots allt väldigt dyr. Om VW inte ljuger och de verkligen planerar att lansera en så pass billig elbil, riktar sig den mot en helt annan målgrupp. Det är ändå ganska sällan som man står inför valet mellan en bil som kostar en halv miljon och en bil som kostar 200k.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: VW elbilar

Inlägg av LarsL »

Bjelke skrev:
MangeT skrev:
Verkar oroliga för 3an så måste berätta om hur fantastiskt billiga bilar de ska tillverka ”snart”.
Absolut, och det kommer nog att fungera på vissa...
Det de kanske missar är att de får några att avstå från dieselbilsköpet också.
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: VW elbilar

Inlägg av Walker »

mati skrev:
Bjelke skrev:
MangeT skrev:
Verkar oroliga för 3an så måste berätta om hur fantastiskt billiga bilar de ska tillverka ”snart”.
Absolut, och det kommer nog att fungera på vissa...
Sen får man inte glömma att alla inte har råd med en Model 3. Den är trots allt väldigt dyr. Om VW inte ljuger och de verkligen planerar att lansera en så pass billig elbil, riktar sig den mot en helt annan målgrupp. Det är ändå ganska sällan som man står inför valet mellan en bil som kostar en halv miljon och en bil som kostar 200k.
:lol: :lol: :lol:
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: VW elbilar

Inlägg av Laban »

mati skrev:
Sen får man inte glömma att alla inte har råd med en Model 3. Den är trots allt väldigt dyr. Om VW inte ljuger och de verkligen planerar att lansera en så pass billig elbil, riktar sig den mot en helt annan målgrupp. Det är ändå ganska sällan som man står inför valet mellan en bil som kostar en halv miljon och en bil som kostar 200k.
Bilen som ryktas kosta 200k är enligt ryktena också en ännu mindre bil än ID Neo. Men låt säga att Neo kostar från 250 k, 40% billigare än nuvarande e-Golf. Vi antar även att Model 3 kostar från 430k. Fossil golf kostar i grundutförande 211k, Audi A4 från 403k. Alltså ungefär samma skillnad på elsidan som fossilsidan.

På samma sätt som på fossila sidan så är det gissningsvis få som väljer mellan en Golf eller Audi A4.

Min gissning är att varken ID Neo eller än billigare e-Up klass modell kommer att påverka Model 3 nämnvärt. Däremot så skulle en 250k’s ID Neo döda Golf marknaden totalt. Och det över hela koncernens modellflora i den klassen. Skoda Fabia till Audi A3. Skoda Fabia kostar från 165k om man vill ha en automatlåda. 250k - 60k i Sverige, - €4k i Tyskland. Neo bli bättre, betydligt billigare att äga. Valet är ganska enkelt.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19566
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: VW elbilar

Inlägg av Bjelke »

LarsL skrev:
Bjelke skrev:
MangeT skrev:
Verkar oroliga för 3an så måste berätta om hur fantastiskt billiga bilar de ska tillverka ”snart”.
Absolut, och det kommer nog att fungera på vissa...
Det de kanske missar är att de får några att avstå från dieselbilsköpet också.
Absolut!
Och dessa kan mycket väl byta märke under denna tid...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
StefL
Inlägg: 980
Blev medlem: 11 feb 2016 15:43
Ort: Solna

Re: VW elbilar

Inlägg av StefL »

Laban skrev:
mati skrev:
Sen får man inte glömma att alla inte har råd med en Model 3. Den är trots allt väldigt dyr. Om VW inte ljuger och de verkligen planerar att lansera en så pass billig elbil, riktar sig den mot en helt annan målgrupp. Det är ändå ganska sällan som man står inför valet mellan en bil som kostar en halv miljon och en bil som kostar 200k.
Bilen som ryktas kosta 200k är enligt ryktena också en ännu mindre bil än ID Neo. Men låt säga att Neo kostar från 250 k, 40% billigare än nuvarande e-Golf. Vi antar även att Model 3 kostar från 430k. Fossil golf kostar i grundutförande 211k, Audi A4 från 403k. Alltså ungefär samma skillnad på elsidan som fossilsidan.

På samma sätt som på fossila sidan så är det gissningsvis få som väljer mellan en Golf eller Audi A4.

Min gissning är att varken ID Neo eller än billigare e-Up klass modell kommer att påverka Model 3 nämnvärt. Däremot så skulle en 250k’s ID Neo döda Golf marknaden totalt. Och det över hela koncernens modellflora i den klassen. Skoda Fabia till Audi A3. Skoda Fabia kostar från 165k om man vill ha en automatlåda. 250k - 60k i Sverige, - €4k i Tyskland. Neo bli bättre, betydligt billigare att äga. Valet är ganska enkelt.
Menar du på fullt allvar att det inte går att köpa en Audi A4 under 403 kSEK? Man får ju en snik-V90 för mindre :o
Sen är Skoda Fabia mer att jämföra med Polo än med Golf. Förutom att man har Octavian som kan jämföras med Golf Variant (eller tja Sportkombi som de envisas med att kalla den numera) även om den är lite större är det snarare doldisen Rapid som ligger närmast Golf bland Skodas modeller. Eftersom den varit baserad på en äldre plattform är den nu på väg att ersättas, så den nya kanske blir en succé i sig vilket den förra aldrig blivig även om den är en trevlig bil.
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Ric
Inlägg: 242
Blev medlem: 06 jan 2017 09:24

Re: VW elbilar

Inlägg av Ric »

Laban skrev:
mati skrev:
Sen får man inte glömma att alla inte har råd med en Model 3. Den är trots allt väldigt dyr. Om VW inte ljuger och de verkligen planerar att lansera en så pass billig elbil, riktar sig den mot en helt annan målgrupp. Det är ändå ganska sällan som man står inför valet mellan en bil som kostar en halv miljon och en bil som kostar 200k.
Bilen som ryktas kosta 200k är enligt ryktena också en ännu mindre bil än ID Neo. Men låt säga att Neo kostar från 250 k, 40% billigare än nuvarande e-Golf. Vi antar även att Model 3 kostar från 430k. Fossil golf kostar i grundutförande 211k, Audi A4 från 403k. Alltså ungefär samma skillnad på elsidan som fossilsidan.

På samma sätt som på fossila sidan så är det gissningsvis få som väljer mellan en Golf eller Audi A4.

Min gissning är att varken ID Neo eller än billigare e-Up klass modell kommer att påverka Model 3 nämnvärt. Däremot så skulle en 250k’s ID Neo döda Golf marknaden totalt. Och det över hela koncernens modellflora i den klassen. Skoda Fabia till Audi A3. Skoda Fabia kostar från 165k om man vill ha en automatlåda. 250k - 60k i Sverige, - €4k i Tyskland. Neo bli bättre, betydligt billigare att äga. Valet är ganska enkelt.
Golf ska väl ändå jämföras med Audi A3 och Skoda Fabia med Audi A1?
Användarvisningsbild
Geni87
Inlägg: 1728
Blev medlem: 19 nov 2017 13:04
Ort: Göteborg

Re: VW elbilar

Inlägg av Geni87 »

StefL skrev:
Laban skrev:
mati skrev:
Sen får man inte glömma att alla inte har råd med en Model 3. Den är trots allt väldigt dyr. Om VW inte ljuger och de verkligen planerar att lansera en så pass billig elbil, riktar sig den mot en helt annan målgrupp. Det är ändå ganska sällan som man står inför valet mellan en bil som kostar en halv miljon och en bil som kostar 200k.
Bilen som ryktas kosta 200k är enligt ryktena också en ännu mindre bil än ID Neo. Men låt säga att Neo kostar från 250 k, 40% billigare än nuvarande e-Golf. Vi antar även att Model 3 kostar från 430k. Fossil golf kostar i grundutförande 211k, Audi A4 från 403k. Alltså ungefär samma skillnad på elsidan som fossilsidan.

På samma sätt som på fossila sidan så är det gissningsvis få som väljer mellan en Golf eller Audi A4.

Min gissning är att varken ID Neo eller än billigare e-Up klass modell kommer att påverka Model 3 nämnvärt. Däremot så skulle en 250k’s ID Neo döda Golf marknaden totalt. Och det över hela koncernens modellflora i den klassen. Skoda Fabia till Audi A3. Skoda Fabia kostar från 165k om man vill ha en automatlåda. 250k - 60k i Sverige, - €4k i Tyskland. Neo bli bättre, betydligt billigare att äga. Valet är ganska enkelt.
Menar du på fullt allvar att det inte går att köpa en Audi A4 under 403 kSEK? Man får ju en snik-V90 för mindre :o
Sen är Skoda Fabia mer att jämföra med Polo än med Golf. Förutom att man har Octavian som kan jämföras med Golf Variant (eller tja Sportkombi som de envisas med att kalla den numera) även om den är lite större är det snarare doldisen Rapid som ligger närmast Golf bland Skodas modeller. Eftersom den varit baserad på en äldre plattform är den nu på väg att ersättas, så den nya kanske blir en succé i sig vilket den förra aldrig blivig även om den är en trevlig bil.
Av någon anledning är 403k det lägsta priset just nu för A4, men det har nog mer att göra med att det finns väldigt få drivlinevarianter att välja bland för tillfället. Vet inte om det är modellårsuppdatering på G eller om det har att göra med att alla drivlinor inte är WLTP-certifierade ännu. Men vanligtvis brukar det finnas billigare A4 än 403k...
Polestar 2 förhandsbokad 2019-03-09
Ric
Inlägg: 242
Blev medlem: 06 jan 2017 09:24

Re: VW elbilar

Inlägg av Ric »

StefL skrev:
Menar du på fullt allvar att det inte går att köpa en Audi A4 under 403 kSEK? Man får ju en snik-V90 för mindre :o
Sen är Skoda Fabia mer att jämföra med Polo än med Golf. Förutom att man har Octavian som kan jämföras med Golf Variant (eller tja Sportkombi som de envisas med att kalla den numera) även om den är lite större är det snarare doldisen Rapid som ligger närmast Golf bland Skodas modeller. Eftersom den varit baserad på en äldre plattform är den nu på väg att ersättas, så den nya kanske blir en succé i sig vilket den förra aldrig blivig även om den är en trevlig bil.
För juridisk person från 319 100 kr A4 Sedan 40 TDI 190 hk S tronic Proline (vet ej om det finns ytterligare rabatter) och privatperson kampanjpris: 350 700 kr A4 Sedan 40 TDI 190 hk S tronic Proline.

https://www.audi.se/se/web/sv/models/a4 ... anden.html

https://www.audi.se/se/web/sv/models/a4 ... anden.html
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: VW elbilar

Inlägg av Laban »

Ric skrev:
Golf ska väl ändå jämföras med Audi A3 och Skoda Fabia med Audi A1?
Neo ska vara 4.1m lång, 1dm kortare än Golf. Fabia är 4m lång. ID Neo för 250k - 60k subvention är billigare än A1, Fabia, Golf, A3..... Detsamma lär gälla i Tyskland med €4k subvention. Någon dm hit eller dit utvändigt tror jag spelar mindre roll. Bättre, billigare, eldriven lär överväga. Om den nu kommer att kosta 250k förstås.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11844
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: VW elbilar

Inlägg av HelectriC »

Laban skrev:
Ric skrev:
Golf ska väl ändå jämföras med Audi A3 och Skoda Fabia med Audi A1?
Neo ska vara 4.1m lång, 1dm kortare än Golf. Fabia är 4m lång. ID Neo för 250k - 60k subvention är billigare än A1, Fabia, Golf, A3..... Detsamma lär gälla i Tyskland med €4k subvention. Någon dm hit eller dit utvändigt tror jag spelar mindre roll. Bättre, billigare, eldriven lär överväga. Om den nu kommer att kosta 250k förstås.
om man ser på eGolf under huven, så skulle det inte vara några problem att skala några decimenter om man placerade alla elektriska delar optimalt och inte tog hänsyn till att det ska få plats en fossilmotor också.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
Inlägg: 3191
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Enskede

Re: VW elbilar

Inlägg av Leo »

Golf=Octavia=A3
Polo=Fabia=A1

ID (Neo) mitt emellan Polo-Golf storlek utvändigt. Invändigt större för passagerarna då axelavståndet mer är att likna med Passat. Dock gäller ju fysikens lagar bagageutrymmet så frågan är vilken storlek på bil bagaget ska jämföras med? Då det trots allt är en väldigt kompakt byggd bil. Utifrån bilderna på MEB som finns lär det knappast bli plats för någon Frunk att tala om framtill.
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Användarvisningsbild
La Liberte
Teslaägare
Inlägg: 105
Blev medlem: 03 aug 2016 17:03
Ort: Åhus

Re: VW elbilar

Inlägg av La Liberte »

VOLKSWAGEN: INVESTERAR 44 MDR EUR I UTVECKLING AV ELBILAR

Direkt

2018-11-16 14:47:50

STOCKHOLM (Direkt) Biltillverkaren Volkswagen ska investera 44 miljarder euro i utveckling av elbilar, självkörande bilar och tjänster för uppkopplade bilar.

Det rapporterar Bloomberg News.

Den nya investeringsplanen sträcker sig fram till 2023 och innebär en ökning med 10 miljarder euro jämfört med förra årets investeringsplan. Målsättningen är att bolaget ska ha 50 helt elektriska modeller i programmet till år 2025.

Redan nästa år planerar Volkswagen att lansera elektriska bilar under Porsche- och Audi-plattformarna för att konkurrera med Tesla. Mer prisvärda modeller under Volkswagen-varumärket är att vänta från och med år 2020.

Sedan årsskiftet har Volkswagens aktie backat 11 procent och Tesla, som i dagsläget värderas till 58 miljarder dollar, kryper allt närmare Volkswagens börsvärde om 73 miljarder euro, skriver Bloomberg News.

Börsredaktionen +46 8 5191 79 00 http://twitter.com/direktse

Nyhetsbyrån Direkt

Oroliga??
8-)
Model 3 LR Röd
Model S 85 Såld
Henrik Torphammar
Inlägg: 1549
Blev medlem: 10 apr 2017 10:35

Re: VW elbilar

Inlägg av Henrik Torphammar »

Ric skrev:
Golf ska väl ändå jämföras med Audi A3 och Skoda Fabia med Audi A1?
Är det bara bland elbilar vi jämför e-up mot Model X utan att blinka? :twisted:
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: VW elbilar

Inlägg av Laban »

La Liberte skrev:
Oroliga??
8-)
Verkar som det. Kul är det oavsett. Inte bara för att jag gillar ID koncepten utan även vad det innebär för marknaden i stort. Borde skapa oro hos Mercedes, BMW osv med efterföljande investeringar.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
La Liberte
Teslaägare
Inlägg: 105
Blev medlem: 03 aug 2016 17:03
Ort: Åhus

Re: VW elbilar

Inlägg av La Liberte »

Jag tror detta kommer att dra igång i en omfattning vi inte riktigt
förstår än. Det kommer att förändra bilmarknaden ungefär som
det gjorde på mobilmarknaden när Apple kom med iPhone. Då sa
Nokias styrelse att det inte gick att sälja en mobil för 4.000kr, hur
ser Nokias mobil ut idag. VW är helt rätt på det.
Skall bli riktigt spännande de närmaste två åren.
:o :o
Model 3 LR Röd
Model S 85 Såld
Användarvisningsbild
_TonyV
Teslaägare
Inlägg: 844
Blev medlem: 15 dec 2014 14:02
Ort: Stockholm

Re: VW elbilar

Inlägg av _TonyV »

La Liberte skrev:

Oroliga??
Ännu så pratar de investeringsplaner och nya framtida modeller. När ska de börja investera istället för att prata planer. Snart 2019, har någon sett provbilar ute ännu?
De har bråttom nu att börja sälja så deras planer slår in.
Leaf 24, 30, 40, Skoda CitiGo, ID3, MYP -22, M3 -21
MYLR-24
Användarvisningsbild
Geni87
Inlägg: 1728
Blev medlem: 19 nov 2017 13:04
Ort: Göteborg

Re: VW elbilar

Inlägg av Geni87 »

_TonyV skrev:
La Liberte skrev:

Oroliga??
Ännu så pratar de investeringsplaner och nya framtida modeller. När ska de börja investera istället för att prata planer. Snart 2019, har någon sett provbilar ute ännu?
De har bråttom nu att börja sälja så deras planer slår in.
De har redan investerat väldigt mycket och fortsätter göra det, bara att de inte gapar så mycket om det. Men googlar man lite går det att hitta intressanta artiklar, ofta på Tyska dock.
Polestar 2 förhandsbokad 2019-03-09
Skriv svar