Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Rivian R1T - 7 sitsig SUV - LA Auto Show

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Re: Rivian R1T - 7 sitsig SUV - LA Auto Show

Inläggav Teslaägare Tars » 10 jan 2019 22:13

Hok skrev:Jag blir sugen. Men alldeles för mycket pengar för mig. Undrar hur länge det dröjer innan en begagnad är nere i ett pris som jag kan sträcka mig till att betala?

Den som lever får se.

Men först ska de ju lyckas med att leverera fordonen till de som har möjlighet att köpa en ny.

Jo, precis.
Det lovas väldigt mycket nu.
-15 Model s P85D+ SÅLD
-15 Model s 70D SÅLD
-16 Model x 90D SÅLD
-16 Model s 90D SÅLD
-16 Model x P90DL SÅLD
-16 Model s P100DL SÅLD
-15 Model s P85DL+ SÅLD
-16 Model X P90DL SÅLD
-15 Model s P100DL+ TARS EDITION SÅLD
-19 Model 3 P
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare

Referralkod: daniel94763

Inläggav Teslaägare TeslaTissel » 10 jan 2019 23:50

Tars skrev:
Hok skrev:Jag blir sugen. Men alldeles för mycket pengar för mig. Undrar hur länge det dröjer innan en begagnad är nere i ett pris som jag kan sträcka mig till att betala?

Den som lever får se.

Men först ska de ju lyckas med att leverera fordonen till de som har möjlighet att köpa en ny.

Jo, precis.
Det lovas väldigt mycket nu.

Skrev detta i kväll:

RIVIAN R1T – Bästa Pick-up för jysst folk

Okej, den här är fett jysst för att skrämma bort mesiga hybrid-bilar med. Dessutom så grejar den här tuffingen älg-pass i vacker ”Jämt-skog” med jaktlaget utan koldioxid!

Turerna från landet, med byggvaror eller hantverkarens kvicka pass mellan uppdragen mitt inne i Storstockholm city gör du utan att bli bortjagad av ilskan från caféerna där ickerökarna sitter för att njuta av solen utan attt bli nedsotade av ett stinkande diesel-monster! Och du blir kompis plötsligt med nya elbilsvänner vid laddplatserna! Och ingen fara, du får hållbara vänner!

http://blog.ho-form.se/?p=8442

Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare

Inläggav jan_b » 11 feb 2019 23:34

Håller det som mycket otroligt men önskar verkligen Rivian finns tillgänglig när det är dags att lämna in TM3. De verkar seriösa men det lär krävas ett enormt kapital för att ta de två modellerna till marknaden. Går det åt pipan hoppas jag någon annan plockar upp de innovativa lösningarna från Rivian. Som en bitter sidnot tror jag att Sverige kommer ha rejält uppskruvade förmånsvärden på elbilar om tre år. Hinner det dessutom komma en kilometerskatt eller ny fordonsskatt baserad på vikt blir det inte billigt att äga en Rivian. Allt i sin ordning alltså, det finns ingen svensk behöver köra runt i en såndär stor överdådig amerikansk bil :twisted:
jan_b

Inläggav Teslaägare Bod » 19 feb 2019 07:48

Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare

Inläggav Teslaägare MangeT » 19 feb 2019 07:51

jan_b skrev:Håller det som mycket otroligt men önskar verkligen Rivian finns tillgänglig när det är dags att lämna in TM3. De verkar seriösa men det lär krävas ett enormt kapital för att ta de två modellerna till marknaden. Går det åt pipan hoppas jag någon annan plockar upp de innovativa lösningarna från Rivian. Som en bitter sidnot tror jag att Sverige kommer ha rejält uppskruvade förmånsvärden på elbilar om tre år. Hinner det dessutom komma en kilometerskatt eller ny fordonsskatt baserad på vikt blir det inte billigt att äga en Rivian. Allt i sin ordning alltså, det finns ingen svensk behöver köra runt i en såndär stor överdådig amerikansk bil :twisted:

Om du behöver köra tunga stenar är det ok.
MangeT
Model S 60 d ägare!
Användarvisningsbild
MangeT
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Zalman3 » 24 apr 2019 13:34

"Ford to Invest $500 Million in Rivian"
https://www.nytimes.com/2019/04/24/busi ... tment.html
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Bokad modell 3
Användarvisningsbild