Mercedes EQC

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Mercedes EQC

Inlägg av HelectriC »

EQS är sedan, så de följer inte helt nomenklaturen till 100%
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Mercedes EQC

Inlägg av Zalman3 »

Tesla Björn har problem med EQC.
Gom visar galet. Vid ca 40% ramlar den snabbt ner till 10%.


Vid ca 1.07.32
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
EnTraktor
Teslaägare
Inlägg: 2076
Blev medlem: 18 mar 2015 21:12
Ort: Tyresö
Referralkod: ts.la/mikael25

Re: Mercedes EQC

Inlägg av EnTraktor »

Zalman3 skrev:
Tesla Björn har problem med EQC.
Gom visar galet. Vid ca 40% ramlar den snabbt ner till 10%.


Vid ca 1.07.32
Han hade liknande problem när han laddade i fredags kväll. Han började ladda på 7% efter typ bara drygt 5 minuter så var han uppe på 30% med 108 kW laddning.
Totalt laddade han från 7% till 100% men fick bara i 60 kWh. Batteriet i EQC är väl lite drygt 80 kWh så han borde ha fått i typ 75 kWh från 7 till 100%.
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Mercedes EQC

Inlägg av HelectriC »

?? 1.07.32 kör han bara rakt fram?? Jag kan inte se någonting som har med % att göra??
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Mercedes EQC

Inlägg av Zalman3 »

HelectriC skrev:
?? 1.07.32 kör han bara rakt fram?? Jag kan inte se någonting som har med % att göra??
Livestream hade en annan tid.

Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
EnTraktor
Teslaägare
Inlägg: 2076
Blev medlem: 18 mar 2015 21:12
Ort: Tyresö
Referralkod: ts.la/mikael25

Re: Mercedes EQC

Inlägg av EnTraktor »



Laddar från 28% till 34% på under 1 minut och till 42% på drygt 2 minuter. Helt orimligt så klart.
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Mercedes EQC

Inlägg av taliz »

HelectriC skrev:
?? 1.07.32 kör han bara rakt fram?? Jag kan inte se någonting som har med % att göra??
1 minut in i videon, inte 1 timme...

Förövrigt illavarslande. Känns ju lite som när man haft en iPhone med halvkass batteri. Ser bra ut och sen vid 40% säger det poff och så är batterimätaren röd och visar 10%...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Mercedes EQC

Inlägg av HelectriC »

taliz skrev:
HelectriC skrev:
?? 1.07.32 kör han bara rakt fram?? Jag kan inte se någonting som har med % att göra??
1 minut in i videon, inte 1 timme...

Förövrigt illavarslande. Känns ju lite som när man haft en iPhone med halvkass batteri. Ser bra ut och sen vid 40% säger det poff och så är batterimätaren röd och visar 10%...
Så du menar 1 minut 7 sekunder och 32hundradelar in? Det var väldigt specifikt och inget jag nånsin sett på youtube :lol: oavsett, så hittar jag inget om detta var varken 1min,7sek eller 1tim, 7min, 32sek in i videon :?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Mercedes EQC

Inlägg av Zalman3 »

HelectriC skrev:
taliz skrev:
HelectriC skrev:
?? 1.07.32 kör han bara rakt fram?? Jag kan inte se någonting som har med % att göra??
1 minut in i videon, inte 1 timme...

Förövrigt illavarslande. Känns ju lite som när man haft en iPhone med halvkass batteri. Ser bra ut och sen vid 40% säger det poff och så är batterimätaren röd och visar 10%...
Så du menar 1 minut 7 sekunder och 32hundradelar in? Det var väldigt specifikt och inget jag nånsin sett på youtube :lol: oavsett, så hittar jag inget om detta var varken 1min,7sek eller 1tim, 7min, 32sek in i videon :?
Det stod 1tim, 7min, 32sek på live stream. Men den mäts på ett annat sätt än videon som ligger uppe nu.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
KnightRider
Teslaägare
Inlägg: 259
Blev medlem: 07 aug 2019 12:39
Ort: Hammarö

Re: Mercedes EQC

Inlägg av KnightRider »

Har precis provkört en Mercedes EQC på Veho Bil i Karlstad.
Första intrycket är att bilen känns bra kvalitetsmässigt men ganska intetsägande i övrigt.
Jag kör idag en Mercedes E 200 d All-Terrain och har beställt en Tesla Model S Long Range som levereras någon gång i oktober.
Jag har kört Merca i 5 år och trivs väldigt bra. Mycket hög detaljfinish och låg ljudnivå i bilen.
Jag ville ändå testa EQC:n för att se om den var tillräckligt överraskande för att kanske avbeställa Teslan.
Men den kändes som sagt inte särskilt spännande. Även fast de nyss kommit ut med sitt MBUX så känns det lite för spretigt.
Det var bra tryck i den och den gick väldigt mjukt och skönt och i sportläge så fick den lite mer stuns.
Bagaget var däremot inte särskilt stort. Att gå från E-klass till EQC känns svårt då vi gör många långa resor flera gånger per år.
Det ska dock sägas att jag aldrig kört en Model S men jag har plöjt mycket youtube och internet i övrigt för att bilda mig en uppfattning.
Det jag är mest orolig för i Teslan är ljudnivån och eventuellt skrammel. Men jag tänker att det får gå.
Jag har beställt en helt default Long Range och lägger hellre pengar på autoskadestuens ljudisoleringspaket än häftiga fälgar och foliering.
Ingen EQC blir det för mig.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Mercedes EQC

Inlägg av Jerker »

I min lokaltidning publiceras idag en recension av EQC som är signerad TT, så den kommer säkert att återfinnas i många lokaltidningar landet runt.

Där presenteras den som en bil som "har goda förutsättningar att putta ner både Tesla X och Audi e-tron från elbilstronen". På formuleringarna så tycker jag att det verkar vara en journalist som inte är så väl förtrogen med elbilar som skrivit artikeln (Ia Wadental). "Automatväxeln är en smal spak bakom ratten." Vissa typiska bilegenskaper lyfts fram som om det är något unikt för den här bilen, som vridmomentet t.ex., eller "En annan smart sak är kraftåtervinningen - det går att reglera med paddlar på ratten och i det strängaste läget (D-) behöver man i princip inte använda den vanliga bromspedalen alls. Bilen bromsar sig själv för att spara energi".

Iofs är säkert recensionen skriven för folk som inte vet nåt om elbilar, men då borde man inte använda ord som "automatväxel" utan förklara att en elbil inte växlar alls under körning. Och man borde inte få det att framstå som om Mercedes har hittat på nåt nytt när de bara använt sig av lösningar som använts i andra elbilar i flera år etc.
Verdi

Re: Mercedes EQC

Inlägg av Verdi »

KnightRider skrev:
Har precis provkört en Mercedes EQC på Veho Bil i Karlstad.
Första intrycket är att bilen känns bra kvalitetsmässigt men ganska intetsägande i övrigt.
Jag kör idag en Mercedes E 200 d All-Terrain och har beställt en Tesla Model S Long Range som levereras någon gång i oktober.
Jag har kört Merca i 5 år och trivs väldigt bra. Mycket hög detaljfinish och låg ljudnivå i bilen.
Jag ville ändå testa EQC:n för att se om den var tillräckligt överraskande för att kanske avbeställa Teslan.
Men den kändes som sagt inte särskilt spännande. Även fast de nyss kommit ut med sitt MBUX så känns det lite för spretigt.
Det var bra tryck i den och den gick väldigt mjukt och skönt och i sportläge så fick den lite mer stuns.
Bagaget var däremot inte särskilt stort. Att gå från E-klass till EQC känns svårt då vi gör många långa resor flera gånger per år.
Det ska dock sägas att jag aldrig kört en Model S men jag har plöjt mycket youtube och internet i övrigt för att bilda mig en uppfattning.
Det jag är mest orolig för i Teslan är ljudnivån och eventuellt skrammel. Men jag tänker att det får gå.
Jag har beställt en helt default Long Range och lägger hellre pengar på autoskadestuens ljudisoleringspaket än häftiga fälgar och foliering.
Ingen EQC blir det för mig.
Rädslan för buller är överdriven. Visst är den säkert inte lika tyst som en E-klass men det är ju ingen Skoda Oktavia heller direkt.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Mercedes EQC

Inlägg av taliz »

Jag körde en "gammal"(byggd 2015-10) S 70D i helgen på motorväg. Visserligen med 19", men den upplevde jag som väldigt tyst och bekväm. En helt ny lär vara riktigt riktigt bra.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Mercedes EQC

Inlägg av HelectriC »

taliz skrev:
Jag körde en "gammal"(byggd 2015-10) S 70D i helgen på motorväg. Visserligen med 19", men den upplevde jag som väldigt tyst och bekväm. En helt ny lär vara riktigt riktigt bra.
jag körde en bensin-Octavia förra veckan (hyrbil) och den var tystare på motorväg än min Tesla :shock:
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Mercedes EQC

Inlägg av taliz »

HelectriC skrev:
taliz skrev:
Jag körde en "gammal"(byggd 2015-10) S 70D i helgen på motorväg. Visserligen med 19", men den upplevde jag som väldigt tyst och bekväm. En helt ny lär vara riktigt riktigt bra.
jag körde en bensin-Octavia förra veckan (hyrbil) och den var tystare på motorväg än min Tesla :shock:
Du kör väl med 21" eller? Vad hade Skodan? 16"? Bild
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Mercedes EQC

Inlägg av HelectriC »

taliz skrev:
HelectriC skrev:
taliz skrev:
Jag körde en "gammal"(byggd 2015-10) S 70D i helgen på motorväg. Visserligen med 19", men den upplevde jag som väldigt tyst och bekväm. En helt ny lär vara riktigt riktigt bra.
jag körde en bensin-Octavia förra veckan (hyrbil) och den var tystare på motorväg än min Tesla :shock:
Du kör väl med 21" eller? Vad hade Skodan? 16"? Bild
det var mest för att lyfta upp att olika bilar låter olika mycket. Att jämföra MB-Tesla-Skoda blir lite hipp som happ egentligen och beror på många faktorer, däck, fälgar, vägkvalitet, hastighet etc. Om inte alla dessa är samma så blir inte jämförelsen balanserad.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
KnightRider
Teslaägare
Inlägg: 259
Blev medlem: 07 aug 2019 12:39
Ort: Hammarö

Re: Mercedes EQC

Inlägg av KnightRider »

HelectriC skrev:
taliz skrev:
HelectriC skrev:
taliz skrev:
Jag körde en "gammal"(byggd 2015-10) S 70D i helgen på motorväg. Visserligen med 19", men den upplevde jag som väldigt tyst och bekväm. En helt ny lär vara riktigt riktigt bra.
jag körde en bensin-Octavia förra veckan (hyrbil) och den var tystare på motorväg än min Tesla :shock:
Du kör väl med 21" eller? Vad hade Skodan? 16"? Bild
det var mest för att lyfta upp att olika bilar låter olika mycket. Att jämföra MB-Tesla-Skoda blir lite hipp som happ egentligen och beror på många faktorer, däck, fälgar, vägkvalitet, hastighet etc. Om inte alla dessa är samma så blir inte jämförelsen balanserad.
Jag är inte superorolig att det ska vara väldigt mycket bullrigare än min Merca eftersom jag beställt MS Raven med nya luftfjädringen som enligt många ska vara betydligt bättre. Och jag kommer köra på standard 19" fälgar och tänkte köpa GoodYear UltraGrip Ice 2 SCT som vinterdäck som ska vara tysta.
Och eftersom jag inte alls är intresserad av feta däck och utsmyckade fälgar eller foliering (förutom stenskottsfoliering) så tänker jag eventuellt lägga pengar på extra ljudisolering istället.
Autoskadestuen har olika lösningar för just ljudisolering som jag absolut kommer testa om det behövs, http://www.autoskadestuen.dk/teslaejere.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Mercedes EQC

Inlägg av taliz »

KnightRider skrev:
HelectriC skrev:
taliz skrev:
HelectriC skrev:
taliz skrev:
Jag körde en "gammal"(byggd 2015-10) S 70D i helgen på motorväg. Visserligen med 19", men den upplevde jag som väldigt tyst och bekväm. En helt ny lär vara riktigt riktigt bra.
jag körde en bensin-Octavia förra veckan (hyrbil) och den var tystare på motorväg än min Tesla :shock:
Du kör väl med 21" eller? Vad hade Skodan? 16"? Bild
det var mest för att lyfta upp att olika bilar låter olika mycket. Att jämföra MB-Tesla-Skoda blir lite hipp som happ egentligen och beror på många faktorer, däck, fälgar, vägkvalitet, hastighet etc. Om inte alla dessa är samma så blir inte jämförelsen balanserad.
Jag är inte superorolig att det ska vara väldigt mycket bullrigare än min Merca eftersom jag beställt MS Raven med nya luftfjädringen som enligt många ska vara betydligt bättre. Och jag kommer köra på standard 19" fälgar och tänkte köpa GoodYear UltraGrip Ice 2 SCT som vinterdäck som ska vara tysta.
Och eftersom jag inte alls är intresserad av feta däck och utsmyckade fälgar eller foliering (förutom stenskottsfoliering) så tänker jag eventuellt lägga pengar på extra ljudisolering istället.
Autoskadestuen har olika lösningar för just ljudisolering som jag absolut kommer testa om det behövs, http://www.autoskadestuen.dk/teslaejere.
Låter som du kommer bli förvånad över hur tyst den är. Bild
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
StefL
Inlägg: 980
Blev medlem: 11 feb 2016 15:43
Ort: Solna

Re: Mercedes EQC

Inlägg av StefL »

taliz skrev:
HelectriC skrev:
taliz skrev:
Jag körde en "gammal"(byggd 2015-10) S 70D i helgen på motorväg. Visserligen med 19", men den upplevde jag som väldigt tyst och bekväm. En helt ny lär vara riktigt riktigt bra.
jag körde en bensin-Octavia förra veckan (hyrbil) och den var tystare på motorväg än min Tesla :shock:
Du kör väl med 21" eller? Vad hade Skodan? 16"? Bild
Jag har förra modellen (Octavia II) som anses vara relativt bullrig, vilket jag håller med om. Den nyare versionen - Octavia III - har dock i tester jag läst visat sig vara avsevärt tystare, den slog t.o.m erkänt välisolerade Golf i ett test. Och själv är jag ointresserad av att ha hjul som ser ut som en metallskiva med ett varv eltejp ytterst, jag tycker helt enkelt inte det är snyggt. Blev därför glad när jag såg att de däck jag har - Goodyear Efficient Grip Performance - nu kommit med extra ljudisolerande skumgummi på insidan av slitbanan även i den dimension jag har, 205x55 16" eftersom det lutar åt nya sommardäck till våren.
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Användarvisningsbild
KnightRider
Teslaägare
Inlägg: 259
Blev medlem: 07 aug 2019 12:39
Ort: Hammarö

Re: Mercedes EQC

Inlägg av KnightRider »

taliz skrev:
Låter som du kommer bli förvånad över hur tyst den är. Bild
Jag hoppas det. Min bror har precis fått sin E-tron så jag vill ju inte att min bil ska vara alltför bullrig i jämförelse med hans.
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 01 jan 2017 16:41
Ort: Stockholm

Re: Mercedes EQC

Inlägg av helix »

Står en EQC på Norrmalmstorg i Stockholm nu och två veckor framöver och det ska även gå att boka provkörning på plats.

Var och klämde och kände lite på bilen när jag gick förbi på lunchen. Måste säga att jag blev ganska förvånad själv över en del av mina första intryck, men har väl gått och blivit skadad av Tesla och en "sucker" för den minimalistiska inredningen samt alla simpla lösningar man helt plötsligt tar för givet.

Även om bilen är helt ny och har ny teknik så får jag intrycket av ny teknik implementerat med ett gammalt och lite förlegat tänk. Inredningen är rörig med för många linjer och veck hit och dit, knappar överallt och förvånansvärt nog ganska plastig. MBUX som ska vara cutting edge vad gäller infotainment blev mer en upplevelse i konsten att överkomplicera ett GUI. Menyer och alternativ till höger och vänster med olika typsnitt och animationer samt en ganska laggig karta. Tyckte även att stolarna var ganska hårda och massagen var kul i 20 sekunder sen vill man stänga av den. Bilen var däremot snygg exteriört och nättare än vad man får intryck av på bilder så där har de lyckats bra.

Nu har jag inte kört bilen än så där hämtar den säkert upp en hel del pluspoäng, men jag har kört E-tron vid ett flertal tillfällen och kan tänka mig att det är en ganska snarlik upplevelse.

EQC kommer hitta jättemånga nöjda kunder och de som gillar Mercedes och det mer traditionella kommer säkerligen älska den här bilen. Jag vet att analogin med mobiltelefoner börjar bli tröttsam och uttjatad, men för min del kändes det som att börja fippla med en Nokia-lur efter man vant sig vid en iPhone. Räckvidd/laddning/drivlina är helt okay, men inget som får en att trilla av stolen.

Som gammal bilfantast och stor entusiast av tyska bilmärken så var jag övertygad om att jag skulle bli mer imponerad, men detta blev tyvärr ett "Meh" precis som med E-tron.
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2946
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Mercedes EQC

Inlägg av Walker »

Dessutom har väl MB gått ut och sagt att de inte gärna vill sälja elbilar. Där har de något gemensamt med Audi.
Jag var inne på Audis flashiga, nya bygge i Västerås och sa att jag var väldigt intresserad av att titta närmare på e-tron. De tog namn och nummer och skulle återkomma så fort de kunde. Detta var i mitten på mars. Efter det har jag ju blivit med Tesla och intresset för en Audi kund inte vara mer avlidet. Det vet dock inte säljarna på Audi. Nu, plötsligt, snart 6 mån senare kommer jag på att ingen hört av sig. Så åtminstone i Västerås är intresset av sälja elbil inte så vidare värst hos Audi.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
Inlägg: 3188
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Enskede

Re: Mercedes EQC

Inlägg av Leo »

Ia Wadendal skriver väl bla för tex elbilen och har kört hyfsat många elbilar senaste åren.

Körde den själv förra veckan.

+Tyst och bekväm med sköna stolar
- Inredningen känns tyvärr ”Nokia goes 2020...”. Rörig, splittrad. Vet inte hur jag ska beskriva det men ”Påträngande” i grafik och teckensnitt. Många andra bilar känns ”lugnare” att titta på trots samma mängd knappar, mätare osv.
-provade alla körlägen på luftfjädringen/dämpare men saknar på något sätt ”skärpa” till och med jämfört med vår vita X100D som jag döpte till vitvalen...
-1-fas laddning som jag förstod det
-litet, lågt bagage.
-inte vidare lätt/inuitivt att manövrerar runt med deras ”pekplatta”.

Skulle nog helt klart föredra Audi e-Tron i så fall. Där de på något sätt fått till samma + men med betydligt färre -. Där Tesla liksom är ett ”annat tänk”

Väckte 0 habegär om jag säger så. Mest beroende på design utvändigt men framför allt invändigt.
8DE56C49-C6BE-40CC-B78B-507A298894AA.jpeg
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Mercedes EQC

Inlägg av taliz »

Finns det någon som gått över till digitala displayer och i dessa INTE emulerar analoga mätare?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
Inlägg: 3188
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Enskede

Re: Mercedes EQC

Inlägg av Leo »

Nja e-Niron domineras av en siffra i mitten för hastighet.

Även om det layoutmässigt är som två traditionella mätare. ;)
498CFE38-AD5D-4612-81D4-E6E3FD1C4082.jpeg
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Skriv svar