Det pratas om att lägga ner mindre flygplatser pga miljön men är inte det lite kontraproduktivt i och med de elflygplan som kommer? Jag tror att vi kommer få se en omställning till många fler flygplatser som trafikeras av mindre elplan (större än Sunflyer 4 dock) samt ett fåtal större nav, kanske inte mer än ett par i Norden t.ex. som trafikeras av större plan för längre resor. Att lägga ner flygplatser kommer ju försvåra utvecklingen av elplan.
Det tror jag med. 8-20 sitsiga. Extremt billig infrastruktur.
Nördvarning, förlåt
Inte 20 men 19 passagerare. Det finns inga flygmaskiner som tar 20 passagerare eftersom den 20:e passageraren kostar betydligt mer än den smakar, då det krävs ytterligare en besättningsmedlem.
Annars tror jag fullt ut på konceptet. Det pågår redan en del utredningar om just de små flygplatsernas betydelse för att möjliggöra för miljövänligt passagerarflyg i framtiden. Det kan bli många småflygplatsers möjlighet till överlevnad. Hoppas bara utvecklingen går tillräckligt fort innan MP har lyckats döda alla mindre flygplatser.
Nördvarning, förlåt
Inte 20 men 19 passagerare. Det finns inga flygmaskiner som tar 20 passagerare eftersom den 20:e passageraren kostar betydligt mer än den smakar, då det krävs ytterligare en besättningsmedlem.
3 i crew då? Eller 4?
D.v.s. totalt hur många människor på planet? (ren nyfikenhet)
Nördvarning, förlåt
Inte 20 men 19 passagerare. Det finns inga flygmaskiner som tar 20 passagerare eftersom den 20:e passageraren kostar betydligt mer än den smakar, då det krävs ytterligare en besättningsmedlem.
3 i crew då? Eller 4?
D.v.s. totalt hur många människor på planet? (ren nyfikenhet)
Med 3 i crew får man ha 49 passagerare. Minns inte max antal med 4 crew, men har för mig att det är 79.
Förutom 2 piloter på flightdeck gäller följande. Flygplan certifierat för 20-50 pax - 1 cabin crew, 51-100 pax - 2 cabin crew, 101-150 pax - 3 cabin crew osv.
Det va så det va...
Dåligt påläst då vår flygmaskin bara tar 15 pax.
Vet att jump seat i cockpit på Fokker 50 inte kunde användas av pax utan endast av crew, annars överskreds antalet pax och det krävdes ytterligare en cabin crew. Fick därför crew-utbildning av Skyways när jag pendlade till Gotland så jag kunde åka i cockpit när det var fullt i cabin.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com