Opel e-Corsa lanseras 4 juni

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Opel e-Corsa lanseras 4 juni

Inlägg av Walker »

Geni87 skrev:
Jeppe_E skrev:
Walker skrev:
Även VW Polo tillverkas i Spansk fabrik. Dock inte de svenska eftersom de bilarna blir för dyra för den svenska marknaden. Därför tillverkas de numera i Sydafrika och skeppas hela vägen upp. Det blir tydligen billigare. :roll:
Knepigt. :?

Sjöfrakt är förhållandevis billigt i de volymer som VW har. En 40' container kostar ca 40.000 kr att skeppa mellan olika kontinenter och då ingår all hantering. Kostar garanterat inte mer än 4-5000 kr per bil, vilket är snabbt hemräknat.
Sen tillkommer ju dock 10% tull om bilen kommer från utanför EU. Har väldigt svårt att se att de räknar hem det. Men ibland kan det finnas andra anledningar än de rent ekonomiska att krångla till det. Fabriken i Spanien kanske inte har någon kapacitet över t.ex.
Orsaken är rent ekonomisk, har inget med fabrikens kapacitet att göra. Svenska kronan är för svag mot euron.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Opel e-Corsa lanseras 4 juni

Inlägg av Jeppe_E »

Geni87 skrev:
Jeppe_E skrev:
Walker skrev:
Även VW Polo tillverkas i Spansk fabrik. Dock inte de svenska eftersom de bilarna blir för dyra för den svenska marknaden. Därför tillverkas de numera i Sydafrika och skeppas hela vägen upp. Det blir tydligen billigare. :roll:
Knepigt. :?

Sjöfrakt är förhållandevis billigt i de volymer som VW har. En 40' container kostar ca 40.000 kr att skeppa mellan olika kontinenter och då ingår all hantering. Kostar garanterat inte mer än 4-5000 kr per bil, vilket är snabbt hemräknat.
Sen tillkommer ju dock 10% tull om bilen kommer från utanför EU. Har väldigt svårt att se att de räknar hem det. Men ibland kan det finnas andra anledningar än de rent ekonomiska att krångla till det. Fabriken i Spanien kanske inte har någon kapacitet över t.ex.

Går säkert att krångla sig förbi detta med frihandelsavtal mot Afrika. Vi har det mot t.ex. Turkiet och Sydafrika.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Opel e-Corsa lanseras 4 juni

Inlägg av Zalman3 »

Ca 1500 Corsa-e kommer till Sverige 2020.
Leveranserna börjar Q1 2020.
Som jämförelse så har Opel sålt 1191 Corsa senaste året.

VW verkar dröja till sommaren 2020 innan ID3 kommer ut i volymer.
VW ID.3 deliveries won’t start until ‘summer 2020’, will accumulate volume until then
https://electrek.co/2019/09/09/vw-id-3- ... te-volume/
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Opel e-Corsa lanseras 4 juni

Inlägg av HelectriC »

Jeppe_E skrev:
Walker skrev:
Även VW Polo tillverkas i Spansk fabrik. Dock inte de svenska eftersom de bilarna blir för dyra för den svenska marknaden. Därför tillverkas de numera i Sydafrika och skeppas hela vägen upp. Det blir tydligen billigare. :roll:
Knepigt. :?

Sjöfrakt är förhållandevis billigt i de volymer som VW har. En 40' container kostar ca 40.000 kr att skeppa mellan olika kontinenter och då ingår all hantering. Kostar garanterat inte mer än 4-5000 kr per bil, vilket är snabbt hemräknat.
De skickar knappast bilar i container. Vanliga bilfraktare från tex Wallenius är nog mer vanligt när det gäller stora volymer som tex VW får till ganska enkelt. Men jag håller med om att priset för frakt nog är ganska lågt per bil.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Geni87
Inlägg: 1728
Blev medlem: 19 nov 2017 13:04
Ort: Göteborg

Re: Opel e-Corsa lanseras 4 juni

Inlägg av Geni87 »

HelectriC skrev:
Jeppe_E skrev:
Walker skrev:
Även VW Polo tillverkas i Spansk fabrik. Dock inte de svenska eftersom de bilarna blir för dyra för den svenska marknaden. Därför tillverkas de numera i Sydafrika och skeppas hela vägen upp. Det blir tydligen billigare. :roll:
Knepigt. :?

Sjöfrakt är förhållandevis billigt i de volymer som VW har. En 40' container kostar ca 40.000 kr att skeppa mellan olika kontinenter och då ingår all hantering. Kostar garanterat inte mer än 4-5000 kr per bil, vilket är snabbt hemräknat.
De skickar knappast bilar i container. Vanliga bilfraktare från tex Wallenius är nog mer vanligt när det gäller stora volymer som tex VW får till ganska enkelt. Men jag håller med om att priset för frakt nog är ganska lågt per bil.
Fast 4000-5000 (om det nu ligger däromkring) är jättemycket pengar i de här sammanhangen. Men det är klart, är valutorna ogynnsamma kan det ändå vara värt det.
Polestar 2 förhandsbokad 2019-03-09
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Opel e-Corsa lanseras 4 juni

Inlägg av Walker »

Henrik Torphammar skrev:
Walker skrev:
Fortfarande någon som tror att VW id blir billigare?
Det måste den ju bli, annars har dom totalt misslyckats med MEB. Sen tänker jag inte nödvändigtvis ID3 om den nu är stor som en passat enligt VW utan kanske ID2.
Ähhhum....
Ursäkta....
Priser i Norge:
Corsa 250.000.- Nok
ID 3 330.000.- Nok
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Opel e-Corsa lanseras 4 juni

Inlägg av Laban »

Walker skrev:
Henrik Torphammar skrev:
Walker skrev:
Fortfarande någon som tror att VW id blir billigare?
Det måste den ju bli, annars har dom totalt misslyckats med MEB. Sen tänker jag inte nödvändigtvis ID3 om den nu är stor som en passat enligt VW utan kanske ID2.
Ähhhum....
Ursäkta....
Priser i Norge:
Corsa 250.000.- Nok
ID 3 330.000.- Nok
ID.3 är inte stor som en Passat. Man får lite mer utrymme i baksätet pga den framflyttade förarpositionen (jämfört med Golf) men bagageutrymmet är på 385l medan Passat Kombi har 650l. Helt annan klass alltså.

330k är för 1'st edition med mellanbatteriet. Grundversionen med det mindre batteriet, 50 kW laddning, blir betydligt billigare än så. Enligt föregående presentation ska även grundversionen börja säljas 2020, om än då efter 1'st edition. Hur det blir med det återstår väl att se, samt vilka volymer det i så fall rör sig om.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Opel e-Corsa lanseras 4 juni

Inlägg av Zalman3 »

ID.3 är inte stor som en Passat. Man får lite mer utrymme i baksätet pga den framflyttade förarpositionen (jämfört med Golf) men bagageutrymmet är på 385l medan Passat Kombi har 650l. Helt annan klass alltså.
Killgissar att Peugeot 2008-e kostar ca 370.000kr.
Och med 434 liter i bagage, så är den större än VW ID.
2008 är baserad på nyframtagna CMP-plattformen som förutom tre bensinmotorer och två dieselmotorer också möjliggör ren eldrift.
Vilken drivsätt man än väljer finns det alltid plats för 434 liter i bagageutrymmet på den 4,3 meter långa bilen.
Detta eftersom Peugeot har stuvat undan batteriet på 50 kWh under golvet. Räckvidden utlovas till 31 mil enligt mätmetoden WLTP.
Det går att snabbladda i hastigheter upp till 100 kW och i så fall tar det en halvtimme att ladda från tomt till 80 procent.
I vanligt vägguttag tar det 16 timmar och via wallbox mellan 5 och 8 timmar, beroende på typ. Via smartphoneapp kan ägaren följa laddförloppet.
https://www.vibilagare.se/nyheter/peuge ... arsskiftet
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
PapaD
elbilist
Inlägg: 714
Blev medlem: 24 jun 2019 21:26

Re: Opel e-Corsa lanseras 4 juni

Inlägg av PapaD »

Suck. Nu steg bilen i värde tycker Opel. Jag säger då det. 360k för basic och 400k för plusmodellen. Nä, så gör man inte. Om man vill sälja ngt till mig så håller man fast eller sänker.
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...:-)
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Opel e-Corsa lanseras 4 juni

Inlägg av Zalman3 »

PapaD skrev:
Suck. Nu steg bilen i värde tycker Opel. Jag säger då det. 360k för basic och 400k för plusmodellen. Nä, så gör man inte. Om man vill sälja ngt till mig så håller man fast eller sänker.
I Norge är Renault Zoe 52kWh ca 8000Nok billigare än Opeln.

Hoppas att Zoe 52kWh blir billigare än Opeln även i Sverige.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Limbster
Inlägg: 545
Blev medlem: 06 apr 2016 09:26

Re: Opel e-Corsa lanseras 4 juni

Inlägg av Limbster »

PapaD skrev:
Suck. Nu steg bilen i värde tycker Opel. Jag säger då det. 360k för basic och 400k för plusmodellen. Nä, så gör man inte. Om man vill sälja ngt till mig så håller man fast eller sänker.

Riktigt tråkig inställning från Opel, utan att ha levererat en bil så hinner de höja priset
nöjd med min Ampera tillsvidare
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10911
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Opel e-Corsa lanseras 4 juni

Inlägg av Jerker »

Man ser ju ett mönster hos biltillverkarna. De sätter ett lågt pris för att locka intressenter/hålla kvar märkestrogna och få dem att vänta och inte köpa nåt annat. Sen höjer de priset eller levererar aldrig den billigaste versionen av bilen.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14482
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Opel e-Corsa lanseras 4 juni

Inlägg av taliz »

Jerker skrev:
Man ser ju ett mönster hos biltillverkarna. De sätter ett lågt pris för att locka intressenter/hålla kvar märkestrogna och få dem att vänta och inte köpa nåt annat. Sen höjer de priset eller levererar aldrig den billigaste versionen av bilen.
För varje gång de gör detta får Tesla fler köpare, för ett gäng av de intresserade tröttnar och väljer istället en bil från någon som faktiskt kan leverera.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Opel e-Corsa lanseras 4 juni

Inlägg av Walker »

Jerker skrev:
Man ser ju ett mönster hos biltillverkarna. De sätter ett lågt pris för att locka intressenter/hålla kvar märkestrogna och få dem att vänta och inte köpa nåt annat. Sen höjer de priset eller levererar aldrig den billigaste versionen av bilen.
Som ni säkert förstår är jag inte det minsta förvånad. Helt enligt mina förutsägelser....
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10911
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Opel e-Corsa lanseras 4 juni

Inlägg av Jerker »

taliz skrev:
Jerker skrev:
Man ser ju ett mönster hos biltillverkarna. De sätter ett lågt pris för att locka intressenter/hålla kvar märkestrogna och få dem att vänta och inte köpa nåt annat. Sen höjer de priset eller levererar aldrig den billigaste versionen av bilen.
För varje gång de gör detta får Tesla fler köpare, för ett gäng av de intresserade tröttnar och väljer istället en bil från någon som faktiskt kan leverera.
Tesla gjorde likadant själva med model 3. Efter 2 års produktion går det fortfarande inte att köpa den billigaste versionen.
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Opel e-Corsa lanseras 4 juni

Inlägg av Laban »

Jerker skrev:
Tesla gjorde likadant själva med model 3. Efter 2 års produktion går det fortfarande inte att köpa den billigaste versionen.
Sant. Men å andra sidan hade de ingen konkurrens under den tiden, och har det fortfarande inte.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Opel e-Corsa lanseras 4 juni

Inlägg av Zalman3 »

Opel skryter med att de minsann inte har batteri brist. Ca 1500st Opel Corsa-e kommer till Sverige under 2020.
Opel elektrifierar Corsa - och matar in den elektriska volymen med PSA-gruppen. Men hur mycket Opel är det i den nya Corsa-e? Och vad kan dess e-CMP multi-energy-plattform verkligen åstadkomma? Frank Jordan, chef för Advanced Engineering på Opel, förklarar i denna videointervju.

Förresten , Jordans magiska ord är flexibilitet: precis som Corsa-e , är Grandland X plug-in hybrid på en multi-energi plattform - tillsammans med många av gruppbröderna och -söstrarna från Peugeot och Citroen. På detta sätt kan man reagera snabbare och mer flexibelt på efterfrågan i produktionen. Den elektriska drivenheten blir normal, så en "standarddrivning", som Jordanien kallar. Den centrala fördelen med produktion av brännare och elektrifierade versioner på ett band: "De flesta delarna kan delas." Det faktum att du inte kan dra nytta av fördelarna med en ren BEV-plattform, vill Jordan i samtalet med redaktören för elektro.net. Peter Schwierz sätt inte giltig. Kompaktbilen erbjuder en standardkapacitet på 50 kilowattimmar, en trefas AC-laddare med elva kilowatt effekt och en värmepump.

Prisvärda priser genom stordriftsfördelar - det är vad Opel, i samarbete med PSA och Dongfeng, avser att uppnå genom de nya plattformarna för elbilar och plug-in hybrider. Och så lovar Frank Jordan för Corsa-e (från 29 900 euro), som du hittar hos någon annan tillverkare, en elbil med liknande parametrar, vilket är billigare. Detta gör elektrisk rörlighet attraktiv för fler och fler kunder. För övrigt gäller detta också Grandland X Hybrid 4, som Opel producerar på PSA: s EMP2-plattform. Där batterierna för alla dessa elektriska volymmodeller kommer från Jordanien avslöjar också i videon. Och gör det klart: "Vi har säkrat tillräckligt med volym i gruppen!" Film av.
https://www.electrive.net/2019/10/21/in ... l-corsa-e/
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Opel e-Corsa lanseras 4 juni

Inlägg av lator »

1500 st bilar på ett år..! Jag är imponerad, NOT!

Någon annan tillverkare konstaterade glatt att de minsann hade 60 förhandsbokningar av sin kommande elbil... :(
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Opel e-Corsa lanseras 4 juni

Inlägg av Zalman3 »

lator skrev:
1500 st bilar på ett år..! Jag är imponerad, NOT!

Någon annan tillverkare konstaterade glatt att de minsann hade 60 förhandsbokningar av sin kommande elbil... :(
1500 bilar är väl inte så dåligt med tanke på att Opel sålde ca 1154 Corsa senaste året.
Om +50% av Opel Corsa är elbilar 2020, tycker jag är bra.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Opel e-Corsa lanseras 4 juni

Inlägg av Laban »

Zalman3 skrev:
1500 bilar är väl inte så dåligt med tanke på att Opel sålde ca 1154 Corsa senaste året.
Om +50% av Opel Corsa är elbilar 2020, tycker jag är bra.
På tal om det så räknar Peugeot med att ca 10% av 208:an kommer att vara rena elbilar. Förbokningarna låg på några % mer än det men de trodde att det var en viss överrepresentation pga nyhetens behag. Jag undrar om det verkligen är rätt tänkt, och vad Opel i så fall ha tänkt när de har beställt batterier.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Opel e-Corsa lanseras 4 juni

Inlägg av Zalman3 »

Laban skrev:
Zalman3 skrev:
1500 bilar är väl inte så dåligt med tanke på att Opel sålde ca 1154 Corsa senaste året.
Om +50% av Opel Corsa är elbilar 2020, tycker jag är bra.
På tal om det så räknar Peugeot med att ca 10% av 208:an kommer att vara rena elbilar. Förbokningarna låg på några % mer än det men de trodde att det var en viss överrepresentation pga nyhetens behag. Jag undrar om det verkligen är rätt tänkt, och vad Opel i så fall ha tänkt när de har beställt batterier.
Jag tror att på den Svenska marknaden så kommer 208 att säljas i långt mera än 10% som elversion.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
Inlägg: 3191
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Enskede

Re: Opel e-Corsa lanseras 4 juni

Inlägg av Leo »

Tror de ”missar” att när en bilmodell (tex Corsa) kommer i elversion blir kundbasen och efterfrågan helt annorlunda OM MAN KAN LEVERERA! Dvs såna som tidigare inte ens ”tittat åt” Opel kommer glatt att vilja köpa en e-Corsa om de kan få den NU.

Att sikta/tro på 10% av en bilmodell är nog rent hål i huvet och TJÄNSTEFEL!

Se på tex Soul och Up där man helt enkelt strukit bensinversionen och nu satsar 100% på elversionen.
Senast redigerad av Leo, redigerad totalt 1 gånger.
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Användarvisningsbild
LasseTM
Teslaägare
Inlägg: 986
Blev medlem: 01 feb 2019 12:10
Ort: Tullinge

Re: Opel e-Corsa lanseras 4 juni

Inlägg av LasseTM »

Tror ni att den blir en sådan hit?
Zoe säljer idag för att det finns batterihyra, visst är Zoe en helt ok bil min fruga älskar sin men kolla hur få som köpt batteriet.

Ska e-Corsa kosta 400k så känns det ju riktigt dumt att inte lägga till 50k för att få en e-Niro/Soul eller en Kona electric.
Jag är på jakt efter en elbil till mig men eftersom man inte får tag på varken Kia eller Hyundai så sitter jag här utan bil och kör runt på dinosaurier.
Jag kör tyvärr för få mil för att få en kalkyl på en model 3 att se trevlig ut och jag vill ha något större än ytterligare än Zoe, gärna med dragkrok.

Jag tror att den är för dyr för att skörda framgångar, idag får du ju en vanlig korsa för 130k när det dessutom är en så liten bil.
Hade en CORSA e-ELEGANCE kostat 350k tror jag många hade tittat på den men just nu känns den som mycket som alla andra överprissatta småbilar.
Varför inte bara köpa en Leaf och få den idag?
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Opel e-Corsa lanseras 4 juni

Inlägg av Zalman3 »

LasseTM skrev:
Tror ni att den blir en sådan hit?
Zoe säljer idag för att det finns batterihyra, visst är Zoe en helt ok bil min fruga älskar sin men kolla hur få som köpt batteriet.

Ska e-Corsa kosta 400k så känns det ju riktigt dumt att inte lägga till 50k för att få en e-Niro/Soul eller en Kona electric.
Jag är på jakt efter en elbil till mig men eftersom man inte får tag på varken Kia eller Hyundai så sitter jag här utan bil och kör runt på dinosaurier.
Jag kör tyvärr för få mil för att få en kalkyl på en model 3 att se trevlig ut och jag vill ha något större än ytterligare än Zoe, gärna med dragkrok.

Jag tror att den är för dyr för att skörda framgångar, idag får du ju en vanlig korsa för 130k när det dessutom är en så liten bil.
Hade en CORSA e-ELEGANCE kostat 350k tror jag många hade tittat på den men just nu känns den som mycket som alla andra överprissatta småbilar.
Varför inte bara köpa en Leaf och få den idag?
Skicka PM till mig så får du veta hur du kan köpa en Renault Zoe 52kWh(ej batterihyra) eller en Opel Corsa-e under 270.000kr netto.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Opel e-Corsa lanseras 4 juni

Inlägg av Zalman3 »

På blocket annonserna står inget om leveranstiderna på Opel Corsa-e.

Däremot har man redan redan prutat ner priset till
349.900 kr, efter 60.000kr i stöd så blir det 289.900kr.

https://mobil.blocket.se/annons/skane/o ... l/86055397
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Skriv svar