Nissan Connect EV

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

joel80
elbilist
Inlägg: 3062
Blev medlem: 04 aug 2015 00:04
Ort: Gävle

Re: Nissan Connect EV

Inlägg av joel80 »

Jag lyckades få den att uppdatera idag.. Testade att dra igång värme (bara för att..) och det ser ut som det funkade. Fick också batteristatusen uppdaterad med aktuell nivå.

Dom fyllde kanske på sitt kontantkort på servern nu på morgonen. ;)
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Mr_E
elbilist
Inlägg: 15
Blev medlem: 05 jun 2019 11:57

Re: Nissan Connect EV

Inlägg av Mr_E »

joel80 skrev:
Dom fyllde kanske på sitt kontantkort på servern nu på morgonen. ;)
Det är ju trots allt löning idag, säkert därför! ;)
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Nissan Connect EV

Inlägg av bonath »

Jag lämnade tillbaka Lille Lalle sista april. (fick betala 0:-, Opus Halmstad)
Han står nu i Skandiahamnen i Göteborg och jag har fortfarande kontakt med honom.
Både kontroll av laddning och "find my car" fungerar med appen...
Det är fortfarande 68% på batteriet efter två månaders stillestånd.
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Henrik Torphammar
Inlägg: 1549
Blev medlem: 10 apr 2017 10:35

Re: Nissan Connect EV

Inlägg av Henrik Torphammar »

PapaD skrev:
Gud vad trött jag är på Nissan och deras icke fungerande app och dåliga support. Köpte 30kWh beggad av Hedins i Akalla i februari. Två veckor fungerade appen, sedan dess är den död. Lagt ner maaassor av timmar att tala, fjäska, hota, böna och be om åtgärd av Hedins och Nissan Sverige. Till slut, i maj, fick jag lämna in bilen hos en aukt. Nissan verkstad för "omstart av huvudenheten". Tog dem två dagar att lista ut hur man gör det. Och det hjälpte inte ett smack. Skjuter mig i foten genom att gå ut med hur värdelös man är som kund hos Nissan, det förbättrar ju inte mina chanser att sälja bilen. Är det bara jag som har en icke fungerande connect?
Så är det att köra Leaf. Vi är många som sedan 2014 försökt få rätsida på Nissan, men det går inte. Då är väl appen största problemet, men mycket annat också som dom skiter i.
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Skriv svar