Porsche Taycan (Mission E)
Moderator: Redaktion
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Ok! Det var en i en av Tesla-grupperna på FB som hävdade att hans vän hade reserverat för 20.000:-. Inte fått svar om han gick via handlare eller hur han gjorde. För Norge går det tydligen att reservera online för 20.000 NOK. Jag antar att man i Sverige måste gå omvägen via en fysisk handlare. Jag är 42 år och blir bara trött när man tvingas gå via fysiska butiker, undrar vad 20-30 åringarna tycker...helix skrev:Jag har en reservation, men den gjorde jag för över två år sedan och har en god kontakt på Porsche. Ännu så länge har jag inte blivit ombedd att betala någon handpenning och har fått bekräftat att jag har min plats i kön kvar. När jag var i kontakt med dem senast så var det fortfarande någon form av informell lista/kö på respektive Porsche Center där deras befintliga kunder som visat intresse kunnat skriva upp sig. Möjligt att de har infört en handpenning på senare tid och att det finns en tydligare process nu när det börjar närma sig lansering och troligtvis fler är intresserade.Legato skrev:Tänkte lägga en reservation på bilen. Billig option även om jag tror (även denna bil) kommer landa på ett mycket högre pris (iaf med relevant utrustning) än det som nu kommuniceras.
Orkar ej plöja hela tråden och hittar inget vid en enkel Googling. Är det någon som har reserverat och kan berätta hur man gör? Det faktum att man inte hittar det direkt är iofs lite skrämmande i sig...
Senast redigerad av Legato, redigerad totalt 1 gånger.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Tack, men det gäller bara Norge. Enligt den sidan måste man kontakta handlare om man bor utanför NorgeZalman3 skrev:
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Hittade detta och började fylla i:
https://my.porsche.com/germany/microsit ... e-deposit/
Det gick att välja Sverige, men för servicecenter fanns såklart enbart tyska alternativ...
Enligt sidan gäller €2500.
Blir intressant att se om Porsche Sverige eller något svenskt servicecenter hör av sig.
https://my.porsche.com/germany/microsit ... e-deposit/
Det gick att välja Sverige, men för servicecenter fanns såklart enbart tyska alternativ...
Enligt sidan gäller €2500.
Blir intressant att se om Porsche Sverige eller något svenskt servicecenter hör av sig.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Lite förvånande att de inte vågar garantera leverans av en bil om man lägger deposition. Förstår för att de inte vågar lova ett specifikt datum, men att inte överhuvudtaget våga lova en bil känns lite märkligt.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Inlägg: 2550
- Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
- Ort: Mälardalen Västerås etc
- Kontakt:
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Zalman3 skrev:
Den där sidan verkar inte uppdaterad på länge? Går ju bara till den gamla konceptsidan?
När det gäller reservationer så verkar det vara som ni säger för Sverige. Man behöver någon kontakt eller ta kontakt med en Porsche-Representant på högre nivå??
Lite konstigt att de har kvar den gamla sidan också? varför inte koppla den till Porsche News-room?
Fast där får man inte veta värst mycket i varje fall?
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Satt och åt på Donken vid Östberga/Årsta och in glider en Porsche. Tänkte först det var en Panamera men när den kom in profil så såg jag att det var en annan Porschemodell. Den åkte den till laddplatsen och kopplade in sladden. Visade sig vara en tyskreggad Taycan. In kom även en 911 (eller liknande) som följebil.
Tyvärr var den väldigt kamouflerad (bla fejkade avgasrör!) och full med extra utrustning i form av datorer. Pratade lite med tyskarna och de hade varit uppe för vinterkörning så nu var de på väg hem. Tyvärr hade de inte kört en Tesla, men de var klart imponerade av hur Taycanen var att köra. De frågade hur snabbt Teslan laddade på SuC, själva fick de 350 kW på Ionity men nu fick de ladda betydligt långsammare.
Taycanen var betydligt mindre än MS. Såg lite trångt ut i baksätet och bagaget var inte jättestort enligt dem själva.
Tyvärr var den väldigt kamouflerad (bla fejkade avgasrör!) och full med extra utrustning i form av datorer. Pratade lite med tyskarna och de hade varit uppe för vinterkörning så nu var de på väg hem. Tyvärr hade de inte kört en Tesla, men de var klart imponerade av hur Taycanen var att köra. De frågade hur snabbt Teslan laddade på SuC, själva fick de 350 kW på Ionity men nu fick de ladda betydligt långsammare.
Taycanen var betydligt mindre än MS. Såg lite trångt ut i baksätet och bagaget var inte jättestort enligt dem själva.
MYP -22
MS 75D -17 (såld -22)
MS 75D -17 (såld -22)
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Spännande möte, kul att Tyskarna ville snacka lite. Vore intressant att se laddkurvan för en Taycan som laddar på Ionity!erkap skrev:Satt och åt på Donken vid Östberga/Årsta och in glider en Porsche. Tänkte först det var en Panamera men när den kom in profil så såg jag att det var en annan Porschemodell. Den åkte den till laddplatsen och kopplade in sladden. Visade sig vara en tyskreggad Taycan. In kom även en 911 (eller liknande) som följebil.
Tyvärr var den väldigt kamouflerad (bla fejkade avgasrör!) och full med extra utrustning i form av datorer. Pratade lite med tyskarna och de hade varit uppe för vinterkörning så nu var de på väg hem. Tyvärr hade de inte kört en Tesla, men de var klart imponerade av hur Taycanen var att köra. De frågade hur snabbt Teslan laddade på SuC, själva fick de 350 kW på Ionity men nu fick de ladda betydligt långsammare.
Taycanen var betydligt mindre än MS. Såg lite trångt ut i baksätet och bagaget var inte jättestort enligt dem själva.
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Inlägg: 2550
- Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
- Ort: Mälardalen Västerås etc
- Kontakt:
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Geni87 skrev:Spännande möte, kul att Tyskarna ville snacka lite. Vore intressant att se laddkurvan för en Taycan som laddar på Ionity!erkap skrev:Satt och åt på Donken vid Östberga/Årsta och in glider en Porsche. Tänkte först det var en Panamera men när den kom in profil så såg jag att det var en annan Porschemodell. Den åkte den till laddplatsen och kopplade in sladden. Visade sig vara en tyskreggad Taycan. In kom även en 911 (eller liknande) som följebil.
Tyvärr var den väldigt kamouflerad (bla fejkade avgasrör!) och full med extra utrustning i form av datorer. Pratade lite med tyskarna och de hade varit uppe för vinterkörning så nu var de på väg hem. Tyvärr hade de inte kört en Tesla, men de var klart imponerade av hur Taycanen var att köra. De frågade hur snabbt Teslan laddade på SuC, själva fick de 350 kW på Ionity men nu fick de ladda betydligt långsammare.
Taycanen var betydligt mindre än MS. Såg lite trångt ut i baksätet och bagaget var inte jättestort enligt dem själva.
Verkligen. Vad jag sett är ”Taycan-mulorna” extremt lika i maskeringarna. Skymtade ett klipp i helgen med Walter Röhl som skröt om hur Porsche bidragit med sina erfarenheter, etc etc men som tidigare, ingen ny info för övrigt vad jag kunde utröna.
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Från början tänkte Porsche producera 20 000 Taycan om året men de sa senare att den siffran skulle kanske höjas. Nu kommer rapporter om att Porsche planerar för 40 000 Taycan om året.
https://electrek.co/2019/01/21/porsche- ... tric-cars/
https://electrek.co/2019/01/21/porsche- ... tric-cars/
-
- Teslaägare
- Inlägg: 134
- Blev medlem: 18 dec 2018 11:37
- Referralkod: ts.la/peder89808
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Och du tog inga bilder? Det ju varit kul att se!erkap skrev:Satt och åt på Donken vid Östberga/Årsta och in glider en Porsche. Tänkte först det var en Panamera men när den kom in profil så såg jag att det var en annan Porschemodell. Den åkte den till laddplatsen och kopplade in sladden. Visade sig vara en tyskreggad Taycan. In kom även en 911 (eller liknande) som följebil.
Tyvärr var den väldigt kamouflerad (bla fejkade avgasrör!) och full med extra utrustning i form av datorer. Pratade lite med tyskarna och de hade varit uppe för vinterkörning så nu var de på väg hem. Tyvärr hade de inte kört en Tesla, men de var klart imponerade av hur Taycanen var att köra. De frågade hur snabbt Teslan laddade på SuC, själva fick de 350 kW på Ionity men nu fick de ladda betydligt långsammare.
Taycanen var betydligt mindre än MS. Såg lite trångt ut i baksätet och bagaget var inte jättestort enligt dem själva.
--
Model 3 LR AWD, Solid Svart, 19", Autopilot
Model 3 LR AWD, Solid Svart, 19", Autopilot
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Nej, jag fick vara lite påstridig för att de skulle ta ner rutan och börja prata med mig (de såg inte jättesugna ut) Men sedan var de mycket trevliga och pratade på för fullt. Kändes fel att hiva fram mobilen och knäppa bilder då de säkerligen inte vill det. Antar att de egentligen inte får prata med folk om bilen.Ptesla skrev:Och du tog inga bilder? Det ju varit kul att se!erkap skrev:Satt och åt på Donken vid Östberga/Årsta och in glider en Porsche. Tänkte först det var en Panamera men när den kom in profil så såg jag att det var en annan Porschemodell. Den åkte den till laddplatsen och kopplade in sladden. Visade sig vara en tyskreggad Taycan. In kom även en 911 (eller liknande) som följebil.
Tyvärr var den väldigt kamouflerad (bla fejkade avgasrör!) och full med extra utrustning i form av datorer. Pratade lite med tyskarna och de hade varit uppe för vinterkörning så nu var de på väg hem. Tyvärr hade de inte kört en Tesla, men de var klart imponerade av hur Taycanen var att köra. De frågade hur snabbt Teslan laddade på SuC, själva fick de 350 kW på Ionity men nu fick de ladda betydligt långsammare.
Taycanen var betydligt mindre än MS. Såg lite trångt ut i baksätet och bagaget var inte jättestort enligt dem själva.
Hade bilen stått tom så hade det varit en annan femma. Det var bara deras kollegor i 911 (eller var det nu var för tvåsitsig bensinbil, kanske missade en annan ny modell ) som gick in till restaurangen.
Bilen var som sagt väldigt maskerad (det påpekade de även själva). Den var svart och det var mörkt ute så hade inte blivit några toppenbilder heller. Såg dock ut som att en del av inredningen, såsom ratten och några skärmar, inte var maskerade. Baksätet var proppat med väskor...
MYP -22
MS 75D -17 (såld -22)
MS 75D -17 (såld -22)
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Panamera såldes i ca 40 000 exemplar under 2018. Det visar ju ändå att Porsche har höga mål med Taycan, med Porsche-mått mätt.vigge50 skrev:Från början tänkte Porsche producera 20 000 Taycan om året men de sa senare att den siffran skulle kanske höjas. Nu kommer rapporter om att Porsche planerar för 40 000 Taycan om året.
https://electrek.co/2019/01/21/porsche- ... tric-cars/
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Lite ny info:
https://electrek.co/2019/01/24/porsche- ... n-details/
Älskar den här kommentaren till artikeln för övrigt:
"The Taycan will be sold in the following configurations:
Taycan, Taycan S. Taycan 4, Taycan 4S
Taycan Turbo (this is where the joke falls flat because they actually WILL call it the "Turbo"!)
Turbo 4, Turbo 4S, cabrio, cabrio 4S, cabrio Turbo, cabrio Turbo 4, cabrio Turbo 4S. GTS. Taycan T ( same as regular car, just fabric door pull straps instead of handles) Cabrio GTS. Targa, Targa S, Taycan GT2, Taycan GT3, Taycan GT3-R, GT3-RS, GT3-RSR, and the Taycan S Exclusive.
Prices start at $89,999, fully optioned, $487,515, plus dealer prep."
https://electrek.co/2019/01/24/porsche- ... n-details/
Älskar den här kommentaren till artikeln för övrigt:
"The Taycan will be sold in the following configurations:
Taycan, Taycan S. Taycan 4, Taycan 4S
Taycan Turbo (this is where the joke falls flat because they actually WILL call it the "Turbo"!)
Turbo 4, Turbo 4S, cabrio, cabrio 4S, cabrio Turbo, cabrio Turbo 4, cabrio Turbo 4S. GTS. Taycan T ( same as regular car, just fabric door pull straps instead of handles) Cabrio GTS. Targa, Targa S, Taycan GT2, Taycan GT3, Taycan GT3-R, GT3-RS, GT3-RSR, and the Taycan S Exclusive.
Prices start at $89,999, fully optioned, $487,515, plus dealer prep."
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Inlägg: 2550
- Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
- Ort: Mälardalen Västerås etc
- Kontakt:
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Den här raden du skrev har ju inte med Porsches elbil att göra egentligen.Geni87 skrev:vigge50 skrev:Från början tänkte Porsche producera 20 000 Taycan om året men de sa senare att den siffran skulle kanske höjas. Nu kommer rapporter om att Porsche planerar för 40 000 Taycan om året.
https://electrek.co/2019/01/21/porsche- ... tric-cars/
(Panamera såldes i ca 40 000 exemplar under 2018. Det visar ju ändå att Porsche har höga mål med Taycan, med Porsche-mått mätt.
Jag var väldigt intresserad av deras utveckling, ett tag. Men jag är lite luttrad vid det här laget och intrycket jag får är att de mest snackar utav sjutton.
= Volkswagen. Och de ingår ju i koncernen med en massa divisioner.
Visa oss mer så vågar man tro på allt prat.
”Taikan Tubbo”
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Hur kan dom få 350kW på ionity när ionity inte har monterat sina vätskekylda kablar ännu? Eller det kanske var på en testanläggning hos ionity? Men då känns det ju också lite laboratorieverksamhet, som man inte vet om det funkar i verklighetenerkap skrev:Satt och åt på Donken vid Östberga/Årsta och in glider en Porsche. Tänkte först det var en Panamera men när den kom in profil så såg jag att det var en annan Porschemodell. Den åkte den till laddplatsen och kopplade in sladden. Visade sig vara en tyskreggad Taycan. In kom även en 911 (eller liknande) som följebil.
Tyvärr var den väldigt kamouflerad (bla fejkade avgasrör!) och full med extra utrustning i form av datorer. Pratade lite med tyskarna och de hade varit uppe för vinterkörning så nu var de på väg hem. Tyvärr hade de inte kört en Tesla, men de var klart imponerade av hur Taycanen var att köra. De frågade hur snabbt Teslan laddade på SuC, själva fick de 350 kW på Ionity men nu fick de ladda betydligt långsammare.
Taycanen var betydligt mindre än MS. Såg lite trångt ut i baksätet och bagaget var inte jättestort enligt dem själva.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Porsche Taycan (Mission E)
20 av Ionitys laddstationer har vätskekylda kablar, det är de som just nu är nedstängda pga något problem med just de vätskekylda kablarna. Kolla Björn Nylands film när han laddar I-pace på Ionity i Danmark, högst vätsekylda kablar där.HelectriC skrev:Hur kan dom få 350kW på ionity när ionity inte har monterat sina vätskekylda kablar ännu? Eller det kanske var på en testanläggning hos ionity? Men då känns det ju också lite laboratorieverksamhet, som man inte vet om det funkar i verklighetenerkap skrev:Satt och åt på Donken vid Östberga/Årsta och in glider en Porsche. Tänkte först det var en Panamera men när den kom in profil så såg jag att det var en annan Porschemodell. Den åkte den till laddplatsen och kopplade in sladden. Visade sig vara en tyskreggad Taycan. In kom även en 911 (eller liknande) som följebil.
Tyvärr var den väldigt kamouflerad (bla fejkade avgasrör!) och full med extra utrustning i form av datorer. Pratade lite med tyskarna och de hade varit uppe för vinterkörning så nu var de på väg hem. Tyvärr hade de inte kört en Tesla, men de var klart imponerade av hur Taycanen var att köra. De frågade hur snabbt Teslan laddade på SuC, själva fick de 350 kW på Ionity men nu fick de ladda betydligt långsammare.
Taycanen var betydligt mindre än MS. Såg lite trångt ut i baksätet och bagaget var inte jättestort enligt dem själva.
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Det var ett konstaterande att de planerar lika höga volymer av Taycan som de säljer av Panamera i nuläget, det betyder alltså att de tror på Taycan minst lika mycket som på Panamera. Vad är det de ska visa? Åk ner till deras fabrik i Zuffenhausen utanför Stuttgart så ska du få se att det händer grejer.TeslaTissel skrev:Den här raden du skrev har ju inte med Porsches elbil att göra egentligen.Geni87 skrev:vigge50 skrev:Från början tänkte Porsche producera 20 000 Taycan om året men de sa senare att den siffran skulle kanske höjas. Nu kommer rapporter om att Porsche planerar för 40 000 Taycan om året.
https://electrek.co/2019/01/21/porsche- ... tric-cars/
(Panamera såldes i ca 40 000 exemplar under 2018. Det visar ju ändå att Porsche har höga mål med Taycan, med Porsche-mått mätt.
Jag var väldigt intresserad av deras utveckling, ett tag. Men jag är lite luttrad vid det här laget och intrycket jag får är att de mest snackar utav sjutton.
= Volkswagen. Och de ingår ju i koncernen med en massa divisioner.
Visa oss mer så vågar man tro på allt prat.
”Taikan Tubbo”
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Inlägg: 2550
- Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
- Ort: Mälardalen Västerås etc
- Kontakt:
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Jag förstår vad du menar och har varit där på fabriken själv. Men det påminner ändå om VW-pratet. Har just lämnat Porsche Club Sverige av den anledningen också. Till sist tröttnar man på att inte se reella tester och verkliga kommentarer från utvecklingsavdelning/användare och press-tester.Geni87 skrev:Det var ett konstaterande att de planerar lika höga volymer av Taycan som de säljer av Panamera i nuläget, det betyder alltså att de tror på Taycan minst lika mycket som på Panamera. Vad är det de ska visa? Åk ner till deras fabrik i Zuffenhausen utanför Stuttgart så ska du få se att det händer grejer.TeslaTissel skrev:Den här raden du skrev har ju inte med Porsches elbil att göra egentligen.Geni87 skrev:vigge50 skrev:Från början tänkte Porsche producera 20 000 Taycan om året men de sa senare att den siffran skulle kanske höjas. Nu kommer rapporter om att Porsche planerar för 40 000 Taycan om året.
https://electrek.co/2019/01/21/porsche- ... tric-cars/
(Panamera såldes i ca 40 000 exemplar under 2018. Det visar ju ändå att Porsche har höga mål med Taycan, med Porsche-mått mätt.
Jag var väldigt intresserad av deras utveckling, ett tag. Men jag är lite luttrad vid det här laget och intrycket jag får är att de mest snackar utav sjutton.
= Volkswagen. Och de ingår ju i koncernen med en massa divisioner.
Visa oss mer så vågar man tro på allt prat.
”Taikan Tubbo”
Har förstått att de har locket på. Men nu blir pratet inte mycket mer än prat.
Det närmaste information man fick var när de lanserade sina snabbladdare-planer och utvecklade det mer i detalj under hösten.
Apropå fabriken och anläggningarna har de visat mycket av den faktiskt, och det är förstås intressant. Men...
Jag blir förstås jätteglad om de kommer med reell information. Men som det sett ut hittills så...
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Porsche har ju självklart inget ansvar i att visa oss varje steg i utvecklingsprocessen tills bilen börjar tillverkas, även om vi är intresserade och gärna skulle vilja veta. Vi har vetat ganska länge nu att produktionen ska starta under 2019 med leveranser 2020. Att de sen har spenderat ~10 miljarder på att bygga ut- och om hela fabriken, något jag själv har varit nere och kikat på, är bevis nog för att det inte bara är prat.TeslaTissel skrev:Jag förstår vad du menar och har varit där på fabriken själv. Men det påminner ändå om VW-pratet. Har just lämnat Porsche Club Sverige av den anledningen också. Till sist tröttnar man på att inte se reella tester och verkliga kommentarer från utvecklingsavdelning/användare och press-tester.Geni87 skrev:Det var ett konstaterande att de planerar lika höga volymer av Taycan som de säljer av Panamera i nuläget, det betyder alltså att de tror på Taycan minst lika mycket som på Panamera. Vad är det de ska visa? Åk ner till deras fabrik i Zuffenhausen utanför Stuttgart så ska du få se att det händer grejer.TeslaTissel skrev:Den här raden du skrev har ju inte med Porsches elbil att göra egentligen.Geni87 skrev:vigge50 skrev:Från början tänkte Porsche producera 20 000 Taycan om året men de sa senare att den siffran skulle kanske höjas. Nu kommer rapporter om att Porsche planerar för 40 000 Taycan om året.
https://electrek.co/2019/01/21/porsche- ... tric-cars/
(Panamera såldes i ca 40 000 exemplar under 2018. Det visar ju ändå att Porsche har höga mål med Taycan, med Porsche-mått mätt.
Jag var väldigt intresserad av deras utveckling, ett tag. Men jag är lite luttrad vid det här laget och intrycket jag får är att de mest snackar utav sjutton.
= Volkswagen. Och de ingår ju i koncernen med en massa divisioner.
Visa oss mer så vågar man tro på allt prat.
”Taikan Tubbo”
Har förstått att de har locket på. Men nu blir pratet inte mycket mer än prat.
Det närmaste information man fick var när de lanserade sina snabbladdare-planer och utvecklade det mer i detalj under hösten.
Apropå fabriken och anläggningarna har de visat mycket av den faktiskt, och det är förstås intressant. Men...
Jag blir förstås jätteglad om de kommer med reell information. Men som det sett ut hittills så...
Det är för övrigt ganska normalt att press och allmänhet inte får testa bilar innan de har börjat produceras.
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Inlägg: 2550
- Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
- Ort: Mälardalen Västerås etc
- Kontakt:
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Äntligen nå’t nytt i varje fall.
Additional details regarding Porsche’s first all-electric model Taycan have seeped through to the public. They apparently came from Stefan Weckbach, head of Porsche’s electric car project, who answered a few questions from customers in Norway.
According to information sent to Electrek from a reservation holder, Porsche has already received almost 3,000 advance orders with corresponding advance payments in Norway alone. Weckbach states that the serial version will be very similar to the Mission E concept, but will be released on the market with conventional doors. The series Taycan will also have a battery with a capacity of around 90 kWh and a 22 kW charger on board. According to the Electrek report, the Porsche manager also explained that initially, only the higher-priced versions of the Taycan will be available.
https://www.electrive.com/2019/01/25/po ... h-battery/
Additional details regarding Porsche’s first all-electric model Taycan have seeped through to the public. They apparently came from Stefan Weckbach, head of Porsche’s electric car project, who answered a few questions from customers in Norway.
According to information sent to Electrek from a reservation holder, Porsche has already received almost 3,000 advance orders with corresponding advance payments in Norway alone. Weckbach states that the serial version will be very similar to the Mission E concept, but will be released on the market with conventional doors. The series Taycan will also have a battery with a capacity of around 90 kWh and a 22 kW charger on board. According to the Electrek report, the Porsche manager also explained that initially, only the higher-priced versions of the Taycan will be available.
https://www.electrive.com/2019/01/25/po ... h-battery/
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Nytt och nytt, jag la upp samma länk här i tråden för ett par dagar sedanTeslaTissel skrev:Äntligen nå’t nytt i varje fall.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Inlägg: 2550
- Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
- Ort: Mälardalen Västerås etc
- Kontakt:
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Aj då. Det var inte meningen upprepa.Legato skrev:Nytt och nytt, jag la upp samma länk här i tråden för ett par dagar sedanTeslaTissel skrev:Äntligen nå’t nytt i varje fall.
Är som ni nog noterat lite jobbigt med forumet, så många skriver och man glömmer dubbelkolla, ibland
Re: Porsche Taycan (Mission E)
https://newsroom.porsche.com/en/2019/pr ... 17336.html
Nu har Porsche avverkar 6 miljoner km i sin proving av Taycan. Imponerande.
Nu har Porsche avverkar 6 miljoner km i sin proving av Taycan. Imponerande.